بازدید 4042

آمریکا سفارت خود در اوکراین را تخلیه می‌کند

با هشدار ادعایی مقامات اطلاعاتی اروپایی مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین، برخی گزارش ها حاکی است آمریکا قصد دارد امروز(شنبه) به همه دیپلماتهای خود در سفارتخانه این کشور در کی یف اعلام کند که خاک اوکراین را ترک کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 12 February 2022

 

به گزارش تابناک  به نقل از اسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا تا این لحظه بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا حدود سه هفته پیش نیز از اعضای خانواده‌های کارکنان سفارت آمریکا در کی یف خواسته بود اوکراین را ترک کنند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت تنها تعداد کمی از کارکنان ممکن است در کی یف باقی بمانند اما اکثر قریب به اتفاق شامل تقریباً ۲۰۰ آمریکایی شاغل در سفارت، به غربی ترین نقطه اوکراین، نزدیک مرز لهستان، منتقل می‌شوند تا ایالات متحده بتواند به نحوی حضور دیپلماتیک خود را در منطقه حفظ کند.

این اخبار درحالی منتشر می شود که واشنگتن به همراه هم پیمانان خود در ناتو ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین را بیش از گذشته افزایش داده اند. برخی رسانه های آمریکایی ادعا کرده اند روسیه روز سه شنبه هفته جاری به اوکراین حمله می کند.

روز گذشته هم برخی از کشورها مانند ژاپن، انگلیس، دانمارک و نروژ اخیر از شهروندان خود خواستند که فورا اوکراین را ترک کنند.

پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام کرد که ۳۰۰۰ نیروی رزمی دیگر را به لهستان می فرستد تا به ۱۷۰۰ نفری بپیوندند که در حال حاضر برای نشان دادن تعهد آمریکا به متحدان ناتو، نگران احتمال حمله روسیه به اوکراین هستند.

این اعلامیه مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، هشداری عمومی برای همه شهروندان آمریکایی در اوکراین صادر کرد که در اسرع وقت کشور را ترک کنند. سالیوان گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امکان دارد هر روز و هر زمانی دستور حمله به اوکراین را بدهد.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند.

ایالات متحده در حال حاضر حدود ۸۰ هزار سرباز در سراسر اروپا در پایگاه‌های دائمی و یا در حالت استقرار چرخشی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست