بازدید 5453
۳

رانندگان تاکسی پروتکل‌ها را دور می‌زنند

با شیوع پیک ششم ویروس کرونا سوار کردن بیش از ۳ مسافر در تاکسی تخلف است اما برخی از رانندگان در تبریز، منفعت شخصی را بر سلامتی شهروندان ترجیح داده و پروتکل‌های بهداشتی را دور می‌زنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 12 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، این روزها فاصله‌ها برای سالم زیستن کنار همدیگر به قدری مهم است که برای کاهش شیوع ویروس کرونا باید آن‌را جدی گرفت؛ اما آنچه که امروزه، موجب ایجاد نارضایتی بین رانندگان تاکسی و مسافران شده است، ترجیح دادن منفعت شخصی بر سلامتی شهروندان، توسط برخی از رانندگان تاکسی است.

متأسفانه برخی از رانندگان تاکسی، سلامتی شهروندان را نادیده گرفته و در روزهایی که پیک ششم ویروس کرونا هم‌چنان می‌تازد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به باد فراموشی سپرده‌اند، در حالی که لحظه‌ای غفلت، می‌تواند آمار مبتلایان و فوتی‌ها را افزایش دهد.

حضور گشت‌های کنترل و نظارت در مناطق پرتردد کلانشهر تبریز

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: کلانشهر تبریز، جزو اولین شهرهایی بود که با شیوع ویروس کرونا، تزریق واکسیناسیون رانندگان تاکسی را بدون نوبت به پایان رسانید.

غلامرضا برزگر ادامه داد: تمامی رانندگان تاکسی در کلانشهر تبریز، پیامک بخشنامه فاصله گذاری اجتماعی را دریافت کرده‌اند.

سوار کردن بیش از ۳ مسافر تخلف است

وی افزود: بر این اساس، رانندگان تاکسی مؤظف هستند با ۳ مسافر به فعالیت خود در درون شهر ادامه دهند که در این رابطه سوار کردن سه مسافر از یک خانواده منعی ندارد اما نباید مسافران تکی بیش از دو نفر در صندلی عقب خودرو سوار شوند که این مقوله، توسط گشت‌های نظارتی این سازمان تذکر داده شده و در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی در حیطه وظایف صورت خواهد پذیرفت.

در این راستا، گشت‌های کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در مناطق پرتردد شهری در دو شیفت به فعالیت خود ادامه می‌دهند

برزگر بیان کرد: در این راستا، گشت‌های کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در مناطق پرتردد شهری در دو شیفت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و از این رو شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مبنی بر سوار کردن بیش از دو مسافر در صندلی عقب خودرو، کد تاکسی را به سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تبریز، تعداد تاکسی‌های درون شهری را ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی اعلام کرده و افزود: در تداوم اقدامات پیشگیرانه سازمان تاکسیرانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در چندین مرحله محلول ضدعفونی کننده سطوح، ماسک در ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر، بین رانندگان تاکسی توزیع شده است.

برزگر به وجود ۳۹۰ مسیر با مبدأ و مقصد مشخص در کلانشهر اشاره کرده و گفت: افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی توسط سازمان تاکسیرانی تبریز برای سال آتی، اعلام شده اما با توجه به اینکه هر مصوبه‌ای که در شورای شهر به تصویب می‌رسد طبق قانون، باید در فرمانداری، بررسی و اعلام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تبریز افزود: مصوبه معاینه فنی رایگان تاکسی‌های درون شهری نیز پس از تأیید فرمانداری در کلانشهر تبریز اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: رانندگان تاکسی و هم‌چنین شهروندان باید دست به دست هم دهند و در رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ورزند تا با ادامه این روند، شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

رانندگان به فکر منفعت شخصی خود هستند

یکی از شهروندان تبریزی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا به خصوص در وضعیت قرمز کرونایی، همواره به رانندگان تاکسی ابلاغ شده است که بیش از ۳ مسافر سوار نکنند اما متأسفانه کمتر کسی به فکر سلامتی شهروندان است.

حسینی ادامه داد: بسیاری از تاکسی‌های درون شهری فاقد کاورهای محافظتی و حتی مواد ضدعفونی کننده هستند و به منفعت شخصی خود بیشتر از سلامتی شهروندان اهمیت می‌دهند.

وی افزود: از زمانی که به رانندگان تاکسی اعلام کرده‌اند که سوار کردن بیش از ۳ مسافر تخلف است، اعتراض به این مسئله فایده‌ای ندارد. آنها می‌گویند اگر اعتراضی دارید تاکسی دربست بگیرید.

بسیاری از تاکسی‌های درون شهری فاقد کاورهای محافظتی هستند

این شهروند تبریزی گفت: سازمان تاکسیرانی باید گشت‌های کنترل و نظارتی خود را در سطح شهر افزایش دهند چرا که رانندگان تاکسی حق ندارند سلامتی شهروندان را فدای منفعت شخصی خود کنند.

حسینی در پایان افزود: به نظرم حضور دو مسافر در صندلی عقب تاکسی نباید تنها به روزهای شیوع ویروس کرونا ختم شود بلکه همواره باید این فاصله گذاری رعایت شود.

بیشتر از ۳ مسافر سوار نمی‌کنم

یکی از رانندگان تاکسی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از روزی که اعلام کرده‌اند سوار کردن بیش از ۳ مسافر تخلف است، ما نیز مجبور هستیم این قانون را رعایت کنیم چرا که سلامتی شهروندان در میان است.

همه باید دست در دست هم دهیم تا هر چه زودتر از پیک ششم کرونا عبور کنیم

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی با وجود هزینه‌های سرسام‌آور، به فکر سلامتی مسافران هستند اما کاش، شهروندان نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند چرا که هنوز برخی از شهروندان، به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

این راننده تاکسی بیان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا هر چه زودتر از پیک ششم کرونا بگذریم و لازمه این کار نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌هاست.

مسافران تمایلی به نشستن کنار دو مسافر را ندارند

یکی دیگر از رانندگان تاکسی در تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: بسیاری از مسافران، کمتر تمایلی به سوار شدن کنار دو مسافر دارند و من هم تا جایی که امکان دارد، سوار نکردن بیش از ۳ مسافر را رعایت می‌کنم.

وی در پایان افزود: مشکلی که در این روزها گریبان‌گیر رانندگان تاکسی شده، این است که گاهی اوقات، سه نفر مسافر سوار شده در صندلی عقب خودرو، از یک خانواده هستند اما متأسفانه برخی از شهروندان، به گمان اینکه رانندگان تاکسی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورند.

حالا در روزهایی که باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد، اقدام برخی از رانندگان تاکسی و سوار کردن بیش از ۳ مسافر، نارضایتی مسافران را برانگیخته است اما باید به خاطر سپرد که در حال حاضر، تنها راه مقابله با سویه‌های جدید ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هم‌چنین، تزریق واکسن کرونا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
سری به نانوایی ها و مطبخ و آشپزخانه رستورانها بزنید !
چه منتی میذارن تاکسیران ها سرمون که پروتکل رعایت میکنند اونم از جیب مسافر با کرایه بیشتر
زودتر هم تاکسی پر میشه و درآمد بیشتر، اگرم مسافر خورد 4 نفرم سوار میکنن تازه
شخصا حاضرم 4 نفر باشه ولی کرایه کمتر بدهم، حالا مگه تو مترو و فروشگاه و رستوران و .... پروتکل رعایت میشه؟ خب اینم روش
خواهشا تاکسیرانی زودتر این موضوع سه نفر سوار کردن رو خاتمه بده که با این افزایش کرایه ها دیگه بخاطر این مساله هم مجددا هزینه بیشتری بهمون تحمیل نشه
دیوار کوتاه تر از تاکسی ها نیست مترو رو ببین ادم ها تو حلق هم هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست