بازدید 15206

آقای وزیر! بیمه مرکزی همچنان بدون رئیس کل اداره می‌شود؟!

دستان خالی وزیر اقتصاد در معرفی گزینه مناسب برای نشستن بر کرسی ریاست کلی بیمه مرکزی، باعث شد تا نهاد ناظر و سیاستگذار صنعت بیمه در ۳۰ روز اخیر، همچنان بدون سکاندار اصلی به فعالیت خود ادامه دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 11 February 2022

به گزارش تابناک اقنصادی، دستان خالی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در معرفی گزینه مناسب برای نشستن بر کرسی ریاست کلی بیمه مرکزی، باعث شد تا نهاد ناظر و سیاستگذار صنعت بیمه در ۳۰ روز اخیر، همچنان بدون سکاندار اصلی به فعالیت خود ادامه دهد.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل سابق بیمه مرکزی به دلیل آنچه که اختلاف نظر با وزیر اقتصاد عنوان می‌شد، سرانجام در ۱۹ دیماه سالجاری از سمت خود کناره گرفت.

گفتنی است انتصاب افراد دیگر چون معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، مدیرعامل شرکت بیمه ایران، مدیرکل بانک و بیمه وزارت اقتصاد و حتی رئیس هیات عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان، نشان داد که خاندوزی اراده تغییر رئیس کل را از مدتها قبل داشته اما فرد مناسبی را برای این سمت نیافته و دستان او از گزینه مناسب خالی است.

به نقل از «نود اقتصادی»‌؛ ناگفته پیداست که تاخیر مکرر در معرفی رئیس کل بیمه مرکزی، به صنعتی که در سال گذشته ۸۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته و امسال بنا دارد از مرز  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کند، لطمه جدی خواهد زد.

نامه مهم رئیس کل سابق بیمه مرکزی به وزیر اقتصاد

در آذرماه امسال، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد نسبت به برخی تغییرات بیمه‌ای لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ در هیئت دولت و پیش از تقدیم به مجلس مواردی را مطرح کرد.

در این نامه با اشاره به افزوده شدن هلال احمر و صداوسیما به دریافت کنندگان درآمدهای دولت از محل فروش حق بیمه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه گر در جلسات هیئت دولت، سازمان صداوسیما و هلال احمر را دستگاه‌های غیر مرتبط از نظر محتوایی با اهداف صنعت بیمه و بدون داشتن نقشی در کاهش مرگ و میر سوانح جاده‌ای عنوان کرده است. همچنین  در این نامه تغییر رقم کسر ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد فروش حق بیمه شخص ثالث ار شرکت‌های بیمه به ۵۰۰ میلیارد تومان را سبب ورشکستگی مالی شرکت‌های بیمه گر و افزایش نارضایتی آنها عنوان کرده بود.

 

نامه رئیس کل بیمه مرکزی به وزیر اقتصاد در پی تغییرات بودجه‌ای

نامه رئیس کل بیمه مرکزی به وزیر اقتصاد در پی تغییرات بودجه‌ای

نامه رئیس کل بیمه مرکزی به وزیر اقتصاد در پی تغییرات بودجه‌ای

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر