بازدید 6040
۱
عضو کمیسیون بهبود محیط کسب وکار اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

توسعه با مانع‌تراشی شکل نخواهد گرفت؛ اجبار اینماد مانع از خلاقیت جوانان ایرانی خواهد شد

عضو کمیسیون بهبود محیط کسب وکار اتاق بازرگانی تهران: توسعه با تشویق همراه بوده است و به هیچ عنوان محدودیتی برای کسب و کارها ایجاد نشده است و از این نظر اجبار اینماد با تبدیل شدن به مانع جدید کسب‌وکار تبدیل می‌شود. جوانان علاقه زیادی به خلاقیت و ایده های نوآورانه و انرژی زیادی برای راه‌اندازی کسب و کار دارند و نباید با اجبار اینماد، مانع از خلاقیت آن‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 11 February 2022
علی نقیب عضو کمیسیون بهبود محیط کسب وکار اتاق بازرگانی تهران در مورد الزام اخذ اینماد و مشکلات آن برای کسب وکار‌های کوچک و نوپا به تابناک اقتصادی گفت: در این باره باید مطالعات و بررسی‌های اساسی انجام شود، اما به هر حال در ایران با ساختار فعلی مجوزدهی، هنوز آمادگی کامل برای کار‌های الکترونیکی و اینترنتی با اخذ اینماد و مجوز‌های مربوطه وجود ندارد و ما نمی‌توانیم همه کسب و کار‌ها را به این صورت ملزم به اخذ اینماد کنیم. اخذ اینماد نیاز به بررسی‌های دقیقی در کشور دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با اجباری شدن اینماد آیا آسیبی به اقتصاد کسب و کار‌های کوچک و کسب و کار‌های اینترنتی وارد می‌شود یا خیر، اظهار کرد: بحثی که وجود دارد این است که در همه جای دنیا کسب و کار‌ها حتی کافی نت‌ها به صورت باز و دستوری فعالیت نمی‌کنند کسی مخالف احراز هویت افراد نیست، اما اگر اینماد را در کشور الزامی کنیم بدون شک جوان‌هایی که واقعا کارآفرین هستند و می‌توانند خلاقیت به خرج دهند و ایده‌های نوآورانه برای کشور داشته باشند و ایجاد ارزش کنند، دچار مشکل می‌شوند.

عضو کمیسیون بهبود محیط کسب وکار اتاق بازرگانی تهران در مورد این سوال که با تنگ‌تر شدن فضا برای خلق ایده‌های نوآورانه، آینده سرمایه انسانی جوان داخل کشور چگونه خواهد بود، تاکید کرد: باید شکل اجرای اینماد در کشور دیده شود، اما ما در این خصوص نگرانی‌های زیادی داریم. چراکه جوانان ایرانی مانند خیلی از جوانان دیگر کشور‌های دنیا علاقه زیادی به خلاقیت و ایده‌های نوآورانه دارند. جوانان ایرانی انرژی زیادی برای کسب و کار دارند و نباید مانع از خلاقیت آن‌ها شد. باید اجازه دهیم که این جوانان به خوبی ایده‌های خود را اجرایی کنند.

نقیب اضافه کرد: در حال حاضر جوانان هندی با کسب و کار‌های کافی نتی بالای ۱۰۰ میلیون دلار برای کشورشان درآمدزایی دارند به همین دلیل باید به جوانان ایرانی خلاق و پر انرژی هم اجازه فعالیت در این حوزه‌ها را داد. ما باید به اقتصاد دیجیتال روی بیاوریم و نباید توسعه این بخش را به خطر بیاندازیم.

وی در پاسخ به این سوال که تجربیات کشور‌های دیگر در تسهیل گری کسب وکار‌ها و اعتمادسازی کاربران به چه صورت بوده است، گفت: بر اساس تجربه و مطالعاتی که انجام دادم، متوجه شدم که توسعه با تشویق همراه بوده است و به هیچ عنوان محدودیتی برای کسب و کار‌ها ایجاد نشده است و از این نظر اجبار اینماد با تبدیل شدن به مانع جدید کسب‌وکار تبدیل می‌شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آسان کردن دریافت مجوزها کسب و کار فراهم کردن محیطهای کسب وکار لازمه توسعه است ولی مدیران اقتصادی وصنعتی کشور وقتی پستی را می گیرند. فقط وعده می دهند وهیچ انگیزه‌ای برای پیاده کردن آن ندارند. نمونه آن در محمد شهر کرج 15 سال است وضعیت فاز دوم شهرک کارگاهی زیبادشت بلا تکلیف است با اینکه تمام زیر ساخت‌ها نصب شده است. فقط یک مسئول دلسوز می خواهد. ویا بازار میوه وتره بار جدید شهریار که چندین سال است لاک پشت وار کار می کنند وتا حالا 6 بار تاریخ افتتاح فاز اول را داده اند ولی خبری نیست ونمیدانم مسئولی دارد یا نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست