بازدید 5994

۳ عامل مهم افزایش موارد بستری کرونا در استان فارس

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام ندادن واکسیناسیون علیه کرونا، مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و بیماری های زمینه ای، سه عامل مهم در افزایش موارد بستری کرونا در استان فارس است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 11 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر مهرداد شریفی با اعلام این موارد، از افراد خواست تا به محض مشاهده علایم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

او اعلام کرد: بیماران مبتلا به کرونا که این روزها به بیمارستان‌ ها مراجعه می ‌کنند، به دلیل مراجعه دیرهنگام از وضعیت خطرناک تری نسبت به سایر بیماران برخوردار هستند.

دکتر شریفی با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک دارای علایم و مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی توصیه کرد: افراد به ویژه بیماران دارای بیماری زمینه ‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد دارای اضافه وزن، با مشاهده علایم تنفسی، لازم است به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر تشویق به استفاده از واکسن و ایجاد مطالبه عمومی در خصوص توصیه به دیگران برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا یادآور شد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع اومیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته و از مردم می خواهیم بیش از پیش نسبت به رعایت این موارد اقدام کنند.

شناسایی بیش از ۵۷۱ هزار بیمار مبتلا در فارس به کرونا از ابتدای شیوع تا کنون

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۸۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۷۱ هزار و ۵۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۲۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۷ هزار و ۲۲۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۵۲ مورد تست سریع انجام شده و ۸۴ هزار و ۳۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۷۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۵۵۷ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۹ هزار و ۲۶۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۳۴ هزار و ۹۴۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۲۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۱ هزار و ۳۰۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۱۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست