بازدید 7459

آقای وزیر! آیا امیکرون خطری برای کودکان ندارد؟!

در آبان ماه میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال ٩ درصد بود اما با رشد ٢ برابری میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال اکنون به ٢٢ درصد رسیده است
کد خبر: ۱۱۰۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 09 February 2022

به گزارش «تابناک»، علی جعفرآبادی در مطلبی در خبرآنلاین نوشت: آقای وزیر! امیکرون سرماخوردگی نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: "اومیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است و هیچ کشوری مدارسش را با شیوع این سویه تعطیل نکرد."

پیش از این پاسخ برخی مطالب مطرح شده در سخنان وزیر داده شده است. چند ملاحظه درباره سخنان رییس کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدارس اینجا به چند نکته نادرست دیگر اشاره می‌کنم: امیکرون خطر چندانی برای کودکان ندارد؟
 
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت (آمار بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟) در آبان ماه میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال ٩ درصد بود اما با رشد ٢ برابری میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال اکنون به ٢٢ درصد رسیده است (نمودار زیر). 

امیکرون شبیه سرماخوردگی است؟!

متخصص کودکان و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید : بخش‌های آی سی یو پر از کودکان مبتلا به امیکرون است 

نکته مهمی که به آن توجه نشده نقش مدارس در کمک به شیوع انفجاری کرونا در میان بزرگسالان، اعم از اولیا و مربیان و معلمان و سایر شغل‌ها و اصناف، است. در نمودار بالا، جهش خیره‌کننده آمار مبتلایان به کرونا را در هفته گذشته در جهان می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر