بازدید 11251

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۴۰۰ میلیون تن/ جایگاه دوازدهم ایران در ابتلا و یازدهم در مرگ!

آرژانتین با بیش از ۸.۵ میلیون مبتلای شناسایی شده در رتبه یازدهم قرار دارد و کشورمان به رتبه دوازدهم جهان تکیه زده است؛ رتبه‌ای که احتمالا تعداد بسیار کم تست پی سی آر در کشورمان در شکل گیری اش تاثیر بسزایی داشته است!
کد خبر: ۱۱۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ 09 February 2022
تابناک اجتماعی
با تداوم تاخت‌وتاز کرونای اومیکرون در جهان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روندی پرشتاب، یک میلیون تن دیگر افزایش یافت.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز 400 میلیون تن/ جایگاه نهم ایران در ابتلا و سیزدهم در مرگبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۴۰۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که بیش از ۷۸.۵ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، بالغ بر ۴۲ میلیون تن از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۲۷ میلیون نفرشان برزیلی هستند؛ سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشور‌ها فرانسه با نزدیک به ۲۱ میلیون مبتلای شناسایی شده قرار دارد، جایگاه بعدی در اختیار انگلستان با حدود ۱۸ میلیون مبتلاست و روسیه، ترکیه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا، رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این آمارها، آرژانتین با بیش از ۸.۵ میلیون مبتلای شناسایی شده در رتبه یازدهم قرار دارد و کشورمان به رتبه دوازدهم جهان تکیه زده است؛ رتبه‌ای که احتمالا تعداد بسیار کم تست پی سی آر در کشورمان در شکل گیری اش تاثیر بسزایی داشته است!

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، از ۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تن عبور کرده است؛ عددی بسیار بزرگ که سهم آمریکا در آن حدود ۹۳۲ هزار تن است و سهم کشور بعدی یعنی برزیل، حدود ۶۳۴ هزار تن. رتبه سوم در این آمار هم در اختیار هند است که کمی بیش از ۵۰۵ هزار کشته کرونایی به ثبت رسانده و احتمالا با واقعیت انحراف دارد.

بر اساس این آمار، جایگاه کشورمان با بیش از ۱۳۳ هزار جان باخته، یازدهم جهان است؛ جایگاهی که با توجه به شیوع گسترده اومیکرون در ایران و شکل گیری موج ششم بیماری کووید ۱۹ در کشورمان، احتمال ارتقای آن افزایش یافته است، هرچند آرزو می‌کنیم که این گونه نشود.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۳۲۰ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن با بیش از ۴۸.۵ میلیون بهبود یافته، در اختیار آمریکاست، رتبه دوم در اختیار هند است که شمار بهبود یافتگانش به ۴۱ میلیون تن رسیده و برزیل با ۲۳ میلیون بهبود یافته، رتبه سوم آن را در اختیار دارد. در این رده بندی جایگاه کشورمان هشتم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
رتبه بندی واقعی را باید به نسبت جمعیت انجام داد. طبیعتا کشور های پرجمعیت مثل هند و امریکا تعداد بالاتر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
از نظر سرانه فوتی در هر ملیون نفر ایران جایگاه شصتم را دارد.
و 16 کشور اروپایی جزء مقام های زیر بیستم هستند
از نظر واکسن ایران ده درصد از آریکا و 21 درصد از روسیه پیش تر است.
همه می دانند که امار کرونا در ایران هیچ ارزشی ندارد من قبلا تعداد امار چند سهر از فوتی کرونا را گرفتم تعدادش از امار شما بالاتر بود خودتان را گول نزنید امار مشهد شیراز،اصفهان و رشت.تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
همین الان دو تا همکار من به همراه خانواده مبتلا شدن اما یکی شون تست داده و مابقی خانواده دیگه تست ندادن
امارهای کشور ما تماما دروغ هستش چون دروغگوها اون را تولید میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
بابا مرکز آمار
بابا همه می دانند
بابا همه چیزدان
بابا...
زنده باد ایران. هموطنان لطفا به کرونا مبتلا شوید و از بی گوشتی و روغن و برنج و غیره و غیره بمیرید تا جایگاه سومی و چهارمی را کسب کنیم ممنون از این همتتان
ما رکورد زدیم
سلام
آمار کرونا در ایران بخصوص اسفند 98 و بهار 99 کاملا اشتباه بود چه شمار مبتلایان بعه دلیل نبود کیت تشخیصی چه شمار فوتی ها که بسیاری از جنازه ها شبانه از داخل منازل به قبرستان ها منتقل شد. امار بقه کشورها هم درست نیست . مطمئنا انها هم داده سازی کردند. اگر کشور معطل جریانات سیاسی نمیشد و وزیر وقت جزو 200 پزشک امضا کننده مخالف واردات واکسن نبود الان این همه خانواده داغدار نبودند. این همه هزینه به کشور تحمیل نمیشد و این همه پیامدهای اقتصادی اجتماعی روانی و بهداشتی ایجاد نمیشد. فقط فوتی ها مهم نیستند پدران و مادران فرزند از دست داده ، همسران بی سرپرست شده یتیمان بی پدر و مادر شده که الان در معاش و هزینه زندگی مانده اند. فرزندانی که هم پدر و هم مادر را از دست دادهاند و واقعا کسی نیست از انها نگهداری کند تا فرسودگی کارد درمان و چه بسیار بیماران بیماریهای دیگر که فرصت بستری در بیمارستان نداشتند. در مجموع در دوران کرونا عملکرد دولت قبل خوب بوده است. کاش پزشکان زیادی متعهد ما جلوی ورود واردات واکسن را نمیگرفتند و کاش 240 میلیارد هزینه تولید واکسن به یک یدو موسسه شناخته شده پرداخت میشد. کاش حداقل مثل امارات قراردادی با چین بسته میشد که تکنولوژی تولید واکسن وارد کشور میشد و الان هاب تولید واکسن میشدیم نه امارات. کاش الان کسانی به جمع آوری و تدوین درس های آموخته از این پاندمی بپردازند.
متاسفانه در تمام موارد منفی و بد ، ما در رتبه های بالای جهانی هستیم

مثل تورم و بیکاری و اعدامی و بیماری و مرگ و میر کرونا و اختلاس و ووو
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
با بازگشایی دانشگاهها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خطر مرگ قرار میگیرند. آیا انصاف است؟
بايد به اين اوضاع گريه كرد
چرا آمار بهبود یافتگان رو تیتر نمیزنید ؟! همیشه آماری که که بار منفی داره تیتر زده میشه!! رتبه هشتم ایران در آمار بهبود یافتگان رتبه جالب توجه ای است که نشان دهنده تلاش جامعه پزشکی است.
تابناك توكه نمي توني پيام هارو بگذاري الكي اون بالا آمار غيرقابل انتشار رو نزن بدبخت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی