بازدید 13938
پیمانه اقتصادی

واکنش سایپا به گرانی پراید؛ آخرین پراید را ۳۸ میلیون تومان فروختیم/ ۹ میلیون کارتخوان در معرض غیر فعال شدن/ سازمان حمایت: مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی ندادیم/ درج نماد پرسپولیس و استقلال در بورس تا پایان بهمن

این پیمانه تیتر‌هایی همچون انتقاد وزیر نیرو از استخر‌های گرم روباز در زمستان با برق یارانه‌ای، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟، رشد شاخص بورس در شروع معاملات امروز، مذاکرات عراق برای دریافت گاز قطر، علت کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی و رونمایی از قوی‌ترین شاسی بلند لوکس جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 08 February 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون انتقاد وزیر نیرو از استخر‌های گرم روباز در زمستان با برق یارانه‌ای، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟، رشد شاخص بورس در شروع معاملات امروز، مذاکرات عراق برای دریافت گاز قطر، علت کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی و رونمایی از قوی‌ترین شاسی بلند لوکس جهان را در بر دارد.

انتقاد وزیر نیرو از استخر‌های گرم روباز در زمستان با برق یارانه‌ای!

علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح طرح‌های آب و برق با حضور رئیس جمهور، با اشاره به اینکه برخی از افراد مصارف نامتعارف دارند، گفت: در روز‌های اخیر متوجه شدیم برخی از مشترکین در مناطقی با استفاده از تکنولوژی خاص و با استفاده از برق، آب استخر‌هایی را که در فضای باز ساخته شده اند را گرم کرده، درحالی که برف باریده و در دمای صفر درجه محیط از آن استفاده می‌کنند. وی گفت: این مشترکین برق را با قیمت یارانه‌ای دریافت و آن را برای گرم کردن آب استخر در محیط باز استفاده می‌کنند. وزیر نیرو ادامه داد: این شرایط یعنی ما هزینه برق را از مردم عادی و مستضعف می‌گیریم و به این اقشار می‌دهیم که به شکلی نامتعارف از آن استفاده کنند. محرابیان افزود: مردم از ما انتظار دارند که ما عدالت را رعایت کنیم.

واکنش سایپا به گرانی پراید؛ آخرین پراید را ۳۸ میلیون تومان فروختیم

یحیی آل اسحاق اخیرا مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها انجام داده که از او با عنوان وزیر بازرگانی دولت سازندگی یاد شده است؛ آل اسحاق در بخشی از این مصاحبه اظهار کرد: " قیمت تمام شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰ میلیون".

پس از انتشار این مصاحبه، مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا با اشاره به اینکه در مصاحبه اخیر آقای آل اسحاق با عنوان "خودروسازان از شعار‌های انقلابی سوء استفاده کرده اند/ قیمت تمام شده پراید ۵۰ میلیون است" شائبه فروش خودرو یاد شده با سه برابر قیمت واقعی توسط تولیدکننده در اذهان متبادر می‌شود، توضیح داد که آخرین خودرو پراید توسط سایپا در بهمن ماه ۹۸ با قیمت نهایی ۳۸۵ میلیون ریال به فروش رسیده است. در توضیحات مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا آمده است که این گروه خودروسازی، پراید را برای آخرین بار در بهمن ماه ۹۸ در طرح فروش خود قرار داده و با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه کرده است؛ پس از آن و تا مرداد ۹۹ برای تحویل خودرو‌های پیش فروش شده، اقدام به تولید پراید کرد و در تابستان ۹۹ برای همیشه این خودرو با فناوری قدیمی از خطوط تولید سایپا خارج شد؛ بنابراین از بهمن ۹۸ تاکنون، این خودرو در بازار آزاد و توسط واسطه‌ها و دلالان قیمت گذاری می‌شود و نرخ‌های منتسب به آن، هیچ گونه ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.

 

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

نبض بورس: در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۵ درصد معادل ۴۳ هزار و ۸۱۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۳ تومان رسیده است.

رشد شاخص بورس در شروع معاملات امروز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۵۶۱ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز، نماگر کل بورس با رشد ۲۶۰۰ واحدی همراه شده است.

درج نماد پرسپولیس و استقلال در بورس تا پایان بهمن

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها طی امروز یا فردا نهایی می‌شود، گفت: تا پایان بهمن ماه درج نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می شود و در همان زمان یا هفته نخست اسفند ماه سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

حسین قربان‌زاده در گفت و گو با ایرنا به جلسات اخیر برگزار شده برای عرضه سهام سرخابی ها در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در دو شب گذشته جلسه‌ای را با «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل دو باشگاه برگزار کردیم و گزارشی از فرآیند جلسات دو ماهه‌ای که مستمر برای واگذاری‌ها برگزار شد، ارائه گشت. در این جلسات، مقدمه‌ای از اقدامات را به منظور ایجاد شفافیت برای واگذاری این باشگاه‌ها پیگیری کردیم و جزییات آن در اختیار وزیر اقتصاد قرار گرفت. به گفته قربان‌زاده، واگذاری سهام سرخابی‌ها با برخی از موانع، مشکلات مالی و مالیاتی مواجه است که در آن جلسه مطرح شد و وزیر اقتصاد دستور رفع آنها را ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت:‌ همچنین جلسه ای هم با «محسن رضایی»، معاون اقتصادی رییس جمهوری و مدیران عامل دو باشگاه برگزار شد و در آن جلسه هم معضلات مربوط به واگذاری این باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت. رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:‌ با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون به جز فدراسیون فوتبال که تاکنون در این موضوع مهم و حساس با ما هماهنگ نشده است، باقی مجموعه و دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی داشته‌اند. وی با تاکید بر اینکه طی امروز یا فردا ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها نهایی می‌شود، گفت: به دنبال این اتفاق، هیات واگذاری پیگیر تصویب ارزش گذاری دو باشگاه، ثبت در سازمان بورس و درج نماد در بازار پایه فرابورس خواهد شد. قربان زاده اعلام کرد که این اتفاقات تا پایان بهمن انجام می‌شود و مردم بخشی از سهام دو باشگاه را مالک می‌شوند.

۹ میلیون کارتخوان در معرض غیر فعال شدن

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی گفت: ۹میلیون کارتخوان در معرض غیر فعال شدن هستند.
 
برزگری، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی درباره وضعیت کارتخوان های ثبت نشده در سامانه مالیاتی توضیح داد: پایان بهمن آخرین مهلت ساماندهی کارتخوان هاست و باید همه کارتخوان ها در سامانه ثبت شوند، در غیر این صورت قطع می شوند. وی افزود: صاحبان ۹ میلیون کارتخوان هنوز برای ثبت اطلاعات در سامانه مودیان مالیاتی اقدامی نکرده اند. برزگری در پایان خاطرنشان کرد: این ۹ میلیون دستگاه کارتخوان باید تا پایان ماه جاری توسط صاحبان آنها در سامانه مودیان مالیاتی ثبت شوند. لازم به ذکر است اخیرا مهلت ثبت کارتخوان ها در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تمدید شده بود و طبق اعلام سازمان امور مالیاتی در صورت ثبت نشدن دستگاه های کارتخوان قطع خواهند شد.
 

سازمان حمایت: مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی ندادیم

مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ۲۵ روز بعد از انتشار خبر افزایش قیمت لوازم خانگی، تاکید کرده که در حال حاضر هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی برای محصولات لوازم خانگی از سوی این سازمان صادر نشده است. به گزارش ایسنا، در پی انتشار مصاحبه اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی، درباره افزایش هشت تا ۱۲ درصدی برخی از اقلام لوازم خانگی،  حسن الله یاری، مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی، کتبی توضیحاتی داده است. یاری تاکید کرده که در حال حاضر هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی برای محصولات لوازم خانگی ازسوی این سازمان صادر نشده است. وی همچنین گفته که درصورت درخواست افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی، آن‌ها باید مطابق رویه مرسوم، مستندات بهای تمام شده برای بررسی به سازمان ارائه کنند تا در صورت تأیید، پس از تصمیم گیری نهایی در کارگروه تنظیم بازار و ابلاغ به شرکت، قیمت‌های جدید اعمال شود. بنابراین به گفته این مقام مسئول، هرگونه افزایش قیمت بدون طی مراحل یاد شده فاقد وجاهت بوده و برخورد قانونی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

مذاکرات عراق برای دریافت گاز قطر

خبرگزاری عراق گزارش کرد عادل کریم، وزیر برق عراق در سفر به دوحه با سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر درباره مسائل لجستیکی مربوط به انتقال گاز از بنادر قطر به عراق گفت و گو کردند. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان سعودی است، برای بیش از ۹۰ درصد درآمد بودجه به فروش نفت وابسته است و برای کاهش وابستگی به واردات گاز عراق از سوی آمریکا تحت فشار قرار دارد. با وجود این که آمریکا از سال ۲۰۱۸ صادرات انرژی ایران را هدف تحریم قرار داد، با صدور معافیت هایی، به عراق اجازه داد به واردات از ایران ادامه دهد و هشدار داد اگر عراق در یافتن منابع دیگر سوخت و برق پیشرفتی نداشته باشد، این معافیتها را خاتمه خواهد داد. شبکه برق عراق پس از سالها جنگ که نابودی زیرساخت حیاتی را به دنبال داشته است، ضعیف مانده و عرضه متناوب گاز و برق از سوی ایران به کمبود گسترده برق در عراق به خصوص در ماه‌های داغ تابستان منجر شده است. قطعی‌های برق بارها باعث اعتراضات گسترده عراقی‌ها و در مواردی مسدود شدن راه‌های دسترسی به میادین نفتی از سوی آنها شده است. عراق برای جذب شرکتهای چند ملیتی مانند زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا برای بازسازی زیرساخت ویران شده این کشور تلاش کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، به دلیل کمبود تاسیسات، عراق عمده گازی که به همراه نفت تولید می شود را می سوزاند و از واردات نیروی ایران برای تامین برق مورد نیازش استفاده می کند. طبق گزارش بانک جهانی، عراق در سال ۲۰۲۰ پس از روسیه دومین رکورددار مشعل سوزی در جهان بود. وزیر نفت عراق اعلام کرده که کشورش درصدد کمک گرفتن از شرکتهای نفتی بین‌المللی برای جمع آوری گاز همراه نفت به منظور تامین نیرو و کاهش وابستگی به واردات گاز و برق ایران است. با این حال صنعت نیروی عراق به حداقل هفت میلیارد فوت مکعب در روز خوراک برای ۴۰ گیگاوات ظرفیت برق نصب شده نیاز دارد که به معنای در پیش بودن راه طولانی تا قطع وابستگی به واردات از ایران است. بعلاوه مصرف سالانه انرژی به دلیل رشد جمعیت، پنج تا هفت درصد رشد می‌کند.

رونمایی از قوی‌‌‌ترین شاسی‌‌‌بلند لوکس جهان

آستون مارتین، خودروساز انگلیسی، مدل تقویت‌‌‌شده‌‌‌ای از شاسی‌‌‌بلند DBX خود را رونمایی کرده که می‌‌‌گوید قوی‌‌‌ترین شاسی‌‌‌بلند لوکس جهان است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳/ ۳ ثانیه است. آستون مارتین این مدل را DBX ۷۰۷ نامیده است. عدد ۷۰۷ از قدرت موتور ۸سیلندر ماشین گرفته شده که از ۵۴۲ اسب بخار در مدل‌‌‌های معمولی DBX به ۷۰۷ اسب بخار افزایش یافته است. با این قدرت DBX ۷۰۷ از شاسی‌‌‌بلندهای تقویت شده لامبورگینی، بنتلی و پورشه قوی‌‌‌تر است. برخلاف ظاهر ماشین که نسبت به مدل معمولی تغییر زیادی نکرده، مهندسان آستون مارتین بخش‌‌‌های فنی این شاسی‌‌‌بلند را تا حد زیادی تغییر داده‌‌‌اند. تمرکز اصلی در این تغییرات، بهتر کردن فرمان‌‌‌گیری ماشین در سرعت‌‌‌های بالا بوده است. آستون مارتین می‌‌‌گوید این تغییرات باعث شده تا DBX ۷۰۷ در کلاسی که ماشین‌‌‌ها شبیه به چکش هستند، یک شمشیر سابر باشد.  آستون مارتین می‌‌‌خواهد برای اثبات توانایی‌‌‌های ماشین، رکورد زمان در پیست نوربرگ‌‌‌رینگ در آلمان را بشکند. این رکورد در حال حاضر در اختیار شاسی‌‌‌بلند پورشه است که این پیست در اشتوتگارت آلمان را در ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه و ۹۲۵ صدم ثانیه دور زده است. DBX پرفروش‌‌‌ترین مدل آستون مارتین است. آستون مارتین در اولین سال عرضه این ماشین حدود ۳‌هزار دستگاه از این شاسی‌‌‌بلند فروخت. فروش کل آستون مارتین در سال گذشته ۶۱۸۲ دستگاه بود. تولید DBX ۷۰۷ با قیمت پایه ۲۰۰‌هزار پوند (حدود ۲۷۰‌هزار دلار) از نیمه دوم سال‌جاری میلادی آغاز خواهد شد.
 

علت کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

به نقل از رویترز: در آستانه پیشرفت مذاکرات ایران و آمریکا، قیمت نفت از بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود سقوط کرد، به طوری که قیمت نفت صبح سه‌شنبه در آستانه ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران کاهش یافت. این امر عمدتاً به این دلیل است که ممکن است توافق هسته‌ای احیا شود که این امر می‌تواند منجر به برداشته شدن تحریم‌ها بر فروش نفت ایران و افزایش عرضه جهانی شود. قیمت نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم هفت ساله ۹۴ دلاری در روز دوشنبه با ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۹۲.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۹۱.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. هر دو شرکت نفتی مذکور به دلیل افزایش تقاضای جهانی، تنش‌های مداوم در شرق اروپا و اختلالات احتمالی عرضه به دلیل شرایط آب و هوایی سرد ایالات متحده، به بالاترین سطح هفت ساله اخیر رسیده است. مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران که در وین در حال انجام است، پس از وقفه ده روزه از روز سه شنبه از سر گرفته می‌شود. ایالات متحده برخی معافیت‌های تحریمی را بازگردانده است، در حالی که ایران خواستار لغو کامل تحریم‌ها و تضمین ایالات متحده برای عدم اقدامات تنبیهی در آینده است.

تحلیلگران در یادداشتی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان به پیشرفت روند مذاکرات خوشبین هستند و معتقدند تحریم‌ها برداشته می‌شوند، اعلام کردند: «به همین دلیل شبح ورود نفت ایران به بازار، این امر بر بازار نفت تأثیر گذاشت و قیمت‌های آتی نفت خام کاهش یافت.» آنها با اشاره به افزایش قیمت نفت توسط عربستان سعودی و تعطیلی غیرمنتظره یک پالایشگاه آمریکایی افزودند: «با وجود این، سیگنال‌های صعودی بیشتری برای نفت ظاهر می‌شود». آرامکو عربستان روز شنبه اعلام کرد که قیمت تمام گریدهای نفت خامی که در ماه مارس به آسیا می‌فروشد را از فوریه افزایش داده است، این امر مطابق با انتظارات بازار، منعکس کننده تقاضای بالای خرید نفت در آسیا و حاشیه‌های قوی‌تر برای بنزین و سوخت جت است. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که در ایالات متحده، ذخایر نفت خام و بنزین احتمالاً هفته گذشته افزایش یافت، در حالی که ذخایر تقطیر کاهش یافت. ذخایر نفت خام در هفته منتهی به چهارم فوریه حدود ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
مسئولان سایپا وداداش دوقلوش مردم راچه فرض کرده اند؟ همه میدونند مواقعیکه قیمت کارخانه با قیمت بازار تفاوتش زیادباشه اینا به دلالهای خودشون میفروشند.یعنی پرایدی که 38 قیمت کارخونه اش بود به مردم نفروختند به دلال عامل خودشون دادند که به قیمت بازاربه مردم قالب کنه . بهرحال امیدواریم مجلسیان به طرحهای ناقص ومشروط ومبهم خود برای واردات پایان داده وبا آزادی نامحدود (البته با مالیاتی مناسب برای حمایت ازتولیدداخل) بساط این کلاهبرداریهای 30 ساله وظلم به مردم رابرچینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
میگن از سال 1399 پراید دیگر در سایپا تولید نشده است و پرایدهای موجود در بازار مربوط به قبلا بوده است که قیمت را دلالان گذاشتند
فتاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فقط ایندو داداش نیستند.بهمن موتور وکرمان موتور هم علی الظاهر خودروهای لوکس چینی خودرا چندصدمیلیون زیرقیمت بازار میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پراید سالها است که تولید نمیشه
الان قیمت روز پراید رو "سایت ها" هر روز گذاشتن یا برای اینه که ملت رو تحقیر کنند
یا به این معنای است که "اشتباه کردیم" خودرو به این خوبی را جوسازی کردیم که از چرخه تولید خارج شده است
گرنه کار سایت ها هیچ معنی دیگری ندارد.
می تونن روی قیمت تیبا مثلا مانور بدن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
برای ان فرغون سه میلیون هشتصدهزارتومان هم زیادهست حضرات به اصطلاح خودروساز !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دولت و مجلس محترم واردات هر نوع کالای خارجی مثل پوشاک راممنوع کند و مسافرت های خارجی را هم ممنوع کند
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
مگر وانت پراید خودرو پراید به حساب نمیاد؟ در همین فروش اخیرشان ببینید چقدر قیمت گذاشته اند. نزدیک به ۱۷۰ میلیون پیش فروش.
بسیجی و مدافع حرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دولت محترم مالیات افراد بالا شهر تهران را بسیار زیاد
حساب کند
مدیر عامل سایپا نمی گوید که : انزمان دلار ۳۸۰۰تومان

بود و عملا ده هزار دلار از مردم گرفتند

دوما : سیستم را بستند و تماما توسط دلالان وابسته به

مافیای خودرو خودی ها !!؟

خریداری و در بازار ازاد به ۳ برابر قیمت بمردم فروختند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
سال 98 3800 بوده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
زمانیکه شرایط اقتصاد کشور ثبات داشت و تحریمی درکار نبود در حدود 10 سال قیمت پراید 7 میلیون تومان بود
کل سهام خودرو ساز مطرح کره ای ( سانگ یانگ )به قیمت 250 میلیون دلار فروخته شد .
دقیقا معادل پول طراحی صندوق عقب 206 (فقط طراحی ) !!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مشکل در انتقال هزینه بر تکنولوژی در ایران است که آنهم بخاطر شرایط تحریمی کشور است
رفتار مدیران سایپا توهین به شعورمردم می باشد آدم یاد
این داستان می اندازه یک نفر داشت در کویر سفر می کرد دید دارند چاه حفر میکنند گفت اینجا آب نیست جواب دادند نون که هست خودرو سازی با این روش برای مردم ایران مثل داستان بالا می باشد
واردات لوازم خانگی ممنوع شد قیمتها را سه برابر کردن درحالی که بیشتر قطعات اصلی ان وارداتی است . الان نهایت کاری که کنن ده درصد قیمتها را پایین می اورند
گرانی محصولات بی کیفیت لوازم خانگی که بیشتر وقت مردم باید صف تعمیر ان شود مقصد اخرش مثل صنایع ورشکسته خودرو سازی می شود که تنها دلیل انها برای ماندن بیکار شدن عده ای کارگر هست که فقط انها را به گروگان گرفتن
بیش از16ماه ماشین سایناsثبت نام کرده ایم ولی ازانجام تحویل آن خودداری میکنندواعلام میدارندکه خط تولیدکند است اگرتوانایی تحویل ثبت نام شده رانداریدچرا هرهفته ثبت نام میکنید وپول ملت رامیگیریدوازانجام تعهدات سربازمی زنیدمتاسفانه هیچ مرجعی برای پیگیری تخلفات این شرکت وجودندارد.این است دستاوردبزرگ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما که هنوز میری پول میدی آشغال‌های اینا رو‌مبخری حقته شش ماه دیگه هم پولت را نگه دارن!
شما پراید نفروخته احتکار کردی مثل بقیه محصولاتت الان هم داری قطره چکانی ۵ برابر قیمت میفرستی تو بازار وگرنه اینهمه پراید صفر که داره خرید فروش میشه از کجا میاد شما الان ۱۸۰ بده هر چند تا پراید صفر که بخوای میتونی تحویل بگیری قیمت نیسان التیماتوم تو دبی ۳۵ هزار درهم که میشه ۲۰۰ میلیون خودمون
حالا یه پراید تولیدش متوقف شده بقیه خودروهایی که تولید می کنید چی؟ قیمت تمام شدش چنده؟ قیمت فروش کارخانه چند؟ قیمت بازار چند؟ نه کیفیت داره نه عرضه درست و حسابی
لطفا استخر رو باز وگرم کردن ان با برق را به کل جامعه تسری ندهید به فکر جمع اوری ماینرها اقا زادها ومصارف غیر متعارف باشید بحث استاندارد لوازم خانگی ومصارف غیر از نرم جهانی مهم است.
خوبه سایپا در مورد قیمت خودروهایی که هنوز تولید می‌کنه نیز گزارش مشابهی بدهد. اونوقت گزارشش در مورد قیمت پراید هم قبوله و روی چشم جا داره
شاید مجوز افزایش قیمت ندهید ولی نظارتی هم به افزایش قیمت ها ندارید و نیست. سفسطه نکنید.
حقته
مدیر سایپا هم‌جمعه صبح فهمیده!!!؟؟
مدیر سایپا نهار خوردی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی