بازدید 11215
کیوسک بین الملل تابناک

نجات پزشک ربوده‌ شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا / جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

نجات پزشک ربوده‌ شده ایرانی در افغانستان، اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا، جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو، گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین و مخالفت آلمان با فروش سلاح به اوکراین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 07 February 2022

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

کیوسک بین الملل تابناک: نجات پزشک ربوده‌ شده ایرانی در افغانستان، اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا، جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو، گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین و مخالفت آلمان با فروش سلاح به اوکراین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نجات پزشک ربوده‌ شده ایرانی در افغانستان

مسئولان محلی در نمیروز از آزادی یک پزشک ایرانی از چنگ آدم‌ربایان خبر دادند.

مهاجر، فرمانده امنیتی نیمروز روز دوشنبه، ۱۸ بهمن گفت که یک داروساز ایرانی به نام «جواد قربانی» امروز در یک عملیات از بند آدم‌ربایان نجات یافته است.

به گفته او، در عملیات نجات این پزشک ایرانی، سه تن از آدم ربایندگان نیز بازداشت شده‌اند.

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

گفتنی است، در این اواخر میزان آدم‌ربایی و قتل‌های مسلحانه در افغانستان افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، یک بازرگان جوان در ولایت فاریاب از سوی آدم‌ربایان کشته شد.

همچنین فواد پیرزاد، جراح اعصاب و استاد دانشگاه پزشکی کابل نیز چند روز پیش از سوی افراد ناشناس ربوده شد.

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا

شهردار اتاوا در بحبوحه اعتراضات ضد کرونایی کامیون داران موسوم به "کاروان آزادی" وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش رویترز، جیم واتسون شهردار اوتاوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام وضعیت اضطراری نشان دهنده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات‌های جاری است و نیاز به حمایت سایر حوزه‌ها و سطوح دولتی را برجسته می‌کند.

واتسون گفت: وضعیت کاملاً خارج از کنترل است. تعداد افراد معترض بسیار بیشتر از افسران پلیس شده است.

واتسون جزئیاتی از اقداماتی که ممکن است اجرایی کند را ارائه نکرد. شهردار وضعیت اضطراری اعلام کرد تا "انعطاف پذیری بیشتر" در اداره شهر اتاوا برای حفظ کار خدمات ضروری و کمک به خرید تجهیزات لازم برای نیروهای اولیه و کارگران خط مقدم فراهم شود.

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

این اعلامیه در حالی منتشر شد که رئیس خدمات پلیس شهر، دایان دینز، گفت که این وضعیت با گسترش اعتراضات از اتاوا به تورنتو و شهر کبک در آخر هفته به یک "شورش سراسری" تبدیل شده است.

خیابان ولینگتون در خارج از پارلمان کانادا کاملاً مسدود شده است و کامیون ها در طول خیابان ایستاده اند. صدای بوق کامیون داران جمع شده نیز مداوم شنیده می شود.

اعتراضات "کاروان آزادی" علیه اقدامات محدود کننده و واکسیناسیون اجباری کرونا باعث شد تا کامیون داران کانادایی اعتراض کنند و خواستار برکناری جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور شوند.

در میان خشم مردم ناشی از واکنش ضعیف و ناکافی مقام‌های دولتی، پلیس اوتاوا برخی از معترضان را جابجا کرد و روز یکشنبه موانعی را بر سر راه آنها قرار داد.

وزیر امنیت عمومی کانادا نیز گفته که دولت نباید مساله موجود را دست کم بگیرد و افزود: ما در انتخابات ۲۰۲۱ مساله واکسیناسیون و اجباری بودن آن را به رای گذاشتیم و همان کاری را انجام می‌دهیم که قولش را دادیم.

موج کنونی اعتراضات علیه اقدامات COVID-19 در کانادا از اواخر ژانویه آغاز شد؛ زمانی که هزاران کامیون‌دار و دیگر تظاهرکنندگان در اتاوا تجمع و مخالفت شدید خود را با دستورهای واکسن برای کامیون‌دارانی که از مرز ایالات متحده و کانادا عبور می‌کردند، ابراز کردند. تظاهرات "کاروان آزادی" عموماً مسالمت آمیز بوده است، اما ده ها تحقیقات جنایی در مورد یکسری حوادث آغاز شده و حداقل هفت تن در اتاوا دستگیر شده اند. روز جمعه، داگ فورد، نخست‌وزیر استان انتاریو کانادا، تظاهرات در اتاوا را "اشغال" توصیف کرد و از مردم خواست به آن پایان دهند.

جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو

یک روزنامه اسرائیلی، امروز (دوشنبه) گزارش داد که پلیس اسرائیل از یک جاسوس‌افزار بر روی تلفن همراه پسر نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و اعضای محفل داخلی‌اش استفاده کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این روزنامه اسرائیلی مجموعه‌ای از گزارش‌ها را منتشر کرده که نشان می‌دهد پلیس اسرائیل از جاسوس‌افزار پیچیده‌ای برای هدف قرار دادن معترضان و دیگر شهروندان اسرائیلی و همچنین پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل استفاده کرده است، که احزاب سیاسی مختلف آن را محکوم کرده و خواستار آغاز تحقیقات در این زمینه شدند.

در روزهای اخیر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که جاسوس‌افزاری علیه شاهدان اصلی دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نتانیاهو استفاده شده است. روزنامه کالکالیت همچنین نوشت، آونر نتانیاهو (پسر بنیامین نتانیاهو) دو تن از مشاوران نتانیاهو و همسر یکی از متهمان نیز هدف حمله این جاسوس‌افزار قرار گرفتند.

به گزارش کالکالیست، این افراد در میان چندین چهره برجسته دیگر بودند که هدف حمله این جاسوس افزار قرار گرفتند؛ از جمله رهبران تجارت‌ها، مدیران سابق وزارتخانه‌های کابینه و سازمان‌دهندگان اعتراضات.

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

بنیامین نتانیاهو در حال حاضر در سه پرونده مجزا، با اتهام تقلب، خیانت در امانت و رشوه‌خواری مواجه است.

نتانیاهو مدت‌هاست که مجریان قانون را به هدف قرار دادن ناعادلانه خود متهم کرده و وکلایش خواستار پاسخ شده‌اند. حتی رقبای سیاسی وی نیز ابراز خشم کرده‌اند.

اشلومو فیلبر، شاهدی که طبق گزارش‌ها تلفن همراهش هک شده بود قرار است در روزهای آتی شهادت داده و انتظار می‌رود وکلای نتانیاهو خواستار به تعویق افتادن شهادت وی شوند. هنوز مشخص نیست، اطلاعات ادعایی جمع‌آوری شده (از طریق این جاسوس‌افزار) علیه نتانیاهو استفاده شده است یا نه؟!

مقامات اسرائیل هنوز اعلام نکرده‌اند که از چه جاسوس‌افزار به خصوصی در این موارد استفاده شده است، اما این روزنامه اسرائیلی دست‌کم برخی از این مورد را به جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت ان‌اس‌او نسبت داده است.

ان‌اس‌او در حال حاضر نیز با تحقیقات فزاینده‌ای بر سر پگاسوس مواجه است؛ بدافزاری که طبق گزارش‌ها، برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران سراسر جهان استفاده شده است.

گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

دبیرکل ناتو اعلام کرد، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره تنش بر سر اوکراین صحبت کرده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: من با رئیس جمهوری اردوغان درباره اقدام روسیه در تقویت تجهیزات و نیروهایش در اوکراین و اطراف این کشور صحبت کرده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه ناتو همچنان آماده گفت‌وگو با طرف روس درباره اوکراین است، افزود: از اردوغان به خاطر حمایت فعال و مشارکت شخصی‌اش در یافتن راه حل سیاسی برای حل بحران اوکراین تشکر و از حمایت عملی قوی ترکیه از اوکراین استقبال کردم.

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

اظهارات غرب درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین در حالی است که روسیه بارها در سطوح مختلف اتهامات کی‌یف و پایتخت‌های غربی در مورد احتمال «تهاجم روسیه» به اوکراین را رد کرده است.

در ماه‌های اخیر، اظهاراتی در غرب و همچنین در کی‌یف درباره احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین مطرح شده است.

کرملین بارها این «ادعاهای بی‌اساس» را رد کرده و هدف از انتشار آنها را «تشدید تنش‌ها» نامیده است.

مخالفت آلمان با فروش سلاح به اوکراین

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، بار دیگر بر عدم فروش سلاح از سوی این کشور به اوکراین، در بحبوحه تنش‌ها با روسیه تاکید کرد.

شولتز در مصاحبه‌ای گفت، آلمان پنج هزار کلاه ایمنی نظامی را به اوکراین تحویل داده، در حالی که تدارکات تسلیحات جدا محدود است.

نجات پزشک ربوده‌شده ایرانی در افغانستان/ اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا/ جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو/ گفت‌وگوی دبیرکل ناتو با اردوغان درباره تنش بر سر اوکراین

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌ باره توضیح داد: «اول اینکه اوکراین درخواست کلاه ایمنی کرد و ما به این درخواست پاسخ دادیم. دوم، معیارهای سختگیرانه صادراتی وجود دارد که ما هنگام صادرات سلاح به مناطق بحرانی به آنها پایبند هستیم. محدودیت‌های صادراتی آلمان در مورد تسلیحات که توسط دولت قبل انجام شده، ادامه خواهد داشت.»

سفیر اوکراین در برلین بارها خواستار آغاز تحویل تسلیحات دفاعی شده؛ اما دولت آلمان به رهبری شولتز اعلام کرده که سلاح به مناطق درگیری ارسال نخواهد کرد.

این در حالی است که علاوه بر آمریکایی‌ها، انگلیس، کانادا، فرانسه، لهستان، ترکیه، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، رومانی و استونی در تامین تسلیحات اوکراین به ارزش میلیاردها دلار مشارکت دارند. مسکو بارها خواستار توقف ارسال تسلیحات به منطقه شده، زیرا معتقد است این امر می‌تواند کی‌یف را به سمت ماجراجویی‌های نظامی تحریک کند.

صدراعظم آلمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» گفت آلمان به همراه متحدانش قصد دارند در صورت تشدید اوضاع در اوکراین، اقدامات لازم علیه خط لوله روسیه انجام دهند.

به نوشته ریانووستی، شولتز در این‌ باره اظهار داشت: «ما به همراه متحدانمان آماده‌ایم تا تمام اقدامات لازم را انجام دهیم. و با دولت ایالات متحده یک توافق بسیار روشن در مورد ترانزیت گاز و حاکمیت انرژی اروپا داریم.» همچنین توافق کردیم که از اوکراین حمایت خواهیم کرد و مبارزه برای ترانزیت گاز از طریق اوکراین را تشدید می‌کنیم. در صورت تهدید این ترانزیت گاز، ما بسیار قوی خواهیم بود. همچنین بسیار واضح است که در چنین شرایطی همه گزینه ها در حال بررسی هستند. من وارد جزئیات نمی شوم، اما پاسخ ما متحد خواهد بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست