بازدید 18890
تاملی بر ماجرای دردناک شهادت سرهنگ رنجبر

آنچه پلیس و جامعه نیاز دارد، اسلحه و مجوز استفاده از آن است یا نکات دیگر؟!

باید در صورت به جریان افتادن اصلاح قانون به کارگیری سلاح، شاهد اصلاحاتی جامع باشیم که همه مسائل را در بر می‌گیرد و استفاده از سلاح گرم، تنها یکی از آنهاست. قانونی که باید برای حفظ جان ماموران و حتی مجرمان تدابیر ویژه اندیشیده باشد تا از گزند افراط و تفریط در امان بماند، اقتدار را به پلیس، امنیت را به جامعه و مجازات را برای مجرمان به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 05 February 2022
تابناک اجتماعی
شهادت مامور وظیفه شناس در حال انجام وظیفه؛ این چکیده دردناک رویدادی است که افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرده و واکنش‌هایی را موجب شده که قابل تامل به نظر می‌رسند.

به گزارش «تابناک»؛ چهارشنبه ۱۳ بهمن، سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، جانشین پاسگاه بیدزرد (شیراز-استان فارس) به همراه سربازی که رانندگی خودروی پلیس را بر عهده داشت، عازم گشت زنی در جاده شیراز به کوار می‌شود تا کمی بعد فاجعه‌ای رقم بخورد که حالا به سرخط اخبار مهم کشور راه یافته است؛ شهادت مامور جان بر کف پلیس در درگیری با یکی از اشرار.

آن گونه که فیلم دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد، فرد شرور بعد از درگیری با راننده خودروی پلیس و مضروب کردن این سرباز، با سرهنگ رنجبر درگیر می‌شود و بی توجه به هشدار‌های وی و اسلحه‌ای که در دست دارد و می‌کوشد با آن از هجوم این فرد شرور جلوگیری کند، با این افسر ارشد پلیس درگیر می‌شود، او را مضروب می‌کند و بعد از وارد آوردن ضربات مرگبار به گردن وی، با خودروی خود از صحنه می‌گریزد.
 
آنچه پلیس و جامعه نیاز دارد، اسلحه و مجوز استفاده از آن است یا نکات دیگر؟!

در پی این رویداد و بر اثر خونریزی شدید، سرهنگ رنجبر به شهادت می‌رسد و سرباز مجروح به بیمارستان منتقل می‌گردد تا بار دیگر پرونده‌ای قطور و کهنه باز شود که در صفحات مختلف آن نام ماموران پرشماری به چشم می‌خورد که بسیاری از آن‌ها در درگیری با اشرار مختلف به شهادت رسیده اند؛ دفتری که حالا در آخرین برگ آن، نام شهید علی اکبر رنجبر درج شده و ظاهرا برخی از مسئولان تنها همین صفحه از این دفتر را می‌بینند!

این را می‌شود از واکنش‌های مسئولان به این فاجعه دریافت که به نوعی مهم ترینشان، تغییر قانون استفاده پلیس از سلاح گرم است که قرار است در مجلس پی گرفته شود و به تاکید رئیس مجلس، خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد؛ با این یادآوری که به تاکید قالیباف، مقدمه این تغییر، ارائه اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین شجاع و جان برکف ناجا توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی به مجلس، آن هم در اسرع وقت است.
 
آنچه پلیس و جامعه نیاز دارد، اسلحه و مجوز استفاده از آن است یا نکات دیگر؟!

واکنشی که با مرور تاریخچه این قانون، می‌شود افراط قلمدادش کرد، به ویژه اگر بدانیم بر اساس نسخه‌های قبلی این قانون، آزادی زیادی در استفاده از سلاح برای پلیس وجود داشت که موجب شکل گیری پرونده‌های پرشمار و البته پیچیده شده بود که در نهایت به بازنگری در قانون و رسیدن به وضعیتی منجر شد که ماموران را در استفاده از اسلحه به شدت مردد کرده است.

به تعبیر بهتر، وضعیت امروز ماموران در صحنه‌های درگیری و حتی هنگام ماموریت‌هایی که بیم جانشان می‌رود، نتیجه تفریطی است که در گذشته رقم خورده و در قانونی بازتاب یافته که حالا ظاهرا ایراداتش آنقدر آشکار شده که امثال رئیس قوه مقننه هم بر ضرورت تغییرش تاکید دارند؛ تغییری که اگر از جنس بازگشت به نسخه مشکل ساز قبلی باشد، بی شک گره گشا نخواهد بود و محکوم به شکست است.

موضوع مهمی که باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد تا در صورت به جریان افتادن اصلاح قانون به کارگیری سلاح، شاهد اصلاحاتی جامع باشیم که همه مسائل را در بر می‌گیرد و استفاده از سلاح گرم، تنها یکی از آنهاست. قانونی که باید برای حفظ جان ماموران و حتی مجرمان تدابیر ویژه اندیشیده باشد تا از گزند افراط و تفریط در امان بماند، اقتدار را به پلیس، امنیت را به جامعه و مجازات را برای مجرمان به دنبال داشته باشد.

قانونی جامع که معطوف به فاجعه اخیر نیست و همه فجایع رقم خورده در گوشه و کنار کشور را می‌بیند و بی شک در آن تجهیز ماموران به لوازم دفاعی مانند جلیقه‌های ایمنی یا خودرو‌های ایمن هم دیده خواهد شد که در این صورت ماموران مرزبانی هم از گزند آسیب‌های اشرار تا حد زیادی مصون خواهند شد یا حتی محیط بانان هم می‌توانند با تاسی به آن از گزند شکارچیان قاچاق جان به در ببرند و در نهایت شاهد کاهش میزان شهادت ماموران در همه لباس‌ها و در همه عرصه‌های حفاظتی خواهیم بود.
 

قانونی که می‌تواند پلیس کشورمان را به سلاح‌های برقی و شوک آور تجهیز کند که بسیاری از ماموران پلیس در اقصی نقاط جهان از آن‌ها بهره‌مند هستند و بی نیاز به استفاده از سلاح گرم، اشرار و اراذل و اوباش را به کمک آن زمین گیر و بازداشت می‌کنند تا برای مجازات به محاکم قضایی بسپرند. سلاح‌هایی مانند آنچه در تصاویر پیوست دیده می‌شود و بی شک توانمندی صنایع دفاعی در کشورمان و حتی تجارب موفق رقم خورده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای تولیدشان کافی است.

تغییراتی که می‌تواند قانونی فراهم آورد که خیال ماموران وظیفه شناس بسیاری را در درگیری با اراذل و اوباشی که حتی از درگیری و مضروب کردن ماموران ارشد هم ابایی ندارند، تا حد زیادی راحت خواهد کرد و به اظهارات امثال رئیس مجلس هم عینیت خواهد بخشید که تاکید کرده: «امنیت جامعه و آسایش مردم جز با فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار و قاطعیت پلیس تامین نخواهد شد»، به شرطی که مراقب باشیم دچار افراط و تفریط نشویم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۰
باید شرایط جوری باشه که افرادت حصیلکرده وارد این سیستم بشن نه هرکس از همه جا مونده و رونده شده
نویسنده
چرت وپرت ممنوع
اینجوری نیست
چرا نیروهای امنیتی در زمان ماموریت جلیقه ضد گلوله ندارن، اگه داشته باشن خیلی از شهادت ها اتفاق نمی افتد، متاسفانه فقط در ظاهر حرفه ای هستیم، هنوز مرزبانان کشور کلاه معمولی و بدون لباس جلیقه و با تیوتا جابه جا میشوند چه انتظاری هست که برای پلیس شوکر برقی تولید کنند!!
در همه جای عالم مامور با یک نفر طرف می شود
اما در ایران با یک محله !!!!!
تمام اهل محل در پی حمایت از محرم وارد عمل می شوند .
فقط گلوله و حمایت از پلیس ضارب .
اینهمه تو چند سال گذشته با تخلف یا اشتباهات تعداد قلیلی از مامورین شریف انتظامی آدم بی گناه کشته شدن بنظر من بزرگ کردن این واقعه که بیشتر به دلیل قافلگیر شدن مامور انتظامی رخ داده دلایلی دارد که بزودی روشن می‌شود.در کل این حوادث یعنی کشته شدن آدمهای معمولی در نزاع‌های خیابانی توسط ارازل و اوباش در این کشور فراوان رخ داده.اینهمه هم روش مانور ندادن.با دادن اختیارات بیشتر به پلیس مشکلات پیچیده تری به وجود می آید.
اون بنده خدا که اسلحه داشت اسلحه رو هم کشید این که شلیک نکرد با خودش بود قانون جلوش رو نگرفته بود خودش نخواست شلیک کنه اصولا این یه مورد خاص بود و مرحوم رنجبر ظاهرا قاتل رو میشناخته و در مسئله اعدام برادر قاتل و عدم رضایت خانواده نقش داشته
این هم روایتی است که گفته میشود قبلا برادر مرحوم رنجبر به وسیله برادر قاتل کشته شده و حکم قصاص او صادر میشود ولی خانواده رنجبر رضایت میدهند به غیر از خود مرحوم رنجبر که خواستار قصاص است و آن فرد اعدام میشود حالا برادرش انتقام رو از محمد رنجبر گرفته در فیلم هم مشخص که کاملا با قصد و نیت قبلی اومده این بنده خدا رو بکشد
اسلحه جامعه بشری ، تربیت درست است. توپ و تفنگ کارایی تدارد.شب بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر اراذل و اوباش با قمه به جون خودت و خانوادت افتادن اونموقع نظر بده
به ازاء هر جنایتکار که دستگیر و مجازات میشود یکی از متولیان فرهنگی را هم برکنار کنید. این همه بودجه بابت امور فرهنگی صرف میشود ولی در نهایت این وضع است.
کسی که قمه در دست داره و تهدید می کنه تکلیفش مشخصه . این جماعت مخل امنیت عمومی و جامعه هستند . پلیس در این مواقع حق دفاع داره اگر نکنه که سنگ رو سنگ بند نمی شه .
اما ریشه اصلی رو باید جستجو کرد که جامعه ی ما که ما شا الله پر از الگو است چرا اینگونه افراد رو بیرون می ده . آموزش و پرورش و خانواده کلید اصلی است . اگر کارکرد اون ها صحیح باشه چنین وقایعی کمتر رخ می دهد .
در حالیکه پلیس در یک اعتراض قانونی خیابانی ۳۴۰ نفر را

هدف گلوله مرگبار گرم قرار داده و قربانی میکنند

و نه در این حادثه درد اور که پلیس از تیراندازی به ضارب

خودداری و خودش قربانی او میگردد !!؟؟

نه به آن شوری شور ، نه به این بی نمکی !!!!
باید به تجهیزات پلیس و همینطور آمادگی بدنی و دفاعی اونها توجه کرد. اگر این پلیس شهید یه اسپری فلفلی یا شوکر ساده هم داشت، امروز در زمره شهدا قرار نداشت.
این وضعیت امنیت جامعه هست اینم وضعیت کشته های جاده ای .هم و غم و اولویت اول پلیس شده مسئله نقل و انتقال ماشین .ما هم باور کردیم دلسوز ماست
پلیس باید اجازه داشته باشد تا درصورت مواجه شدن با چاقوکش وقمه کش پس از نافرمانی تهدیدکننده از زمین گذاردن سلاحش او را هدف گلوله انهم نه یک گلوله قرار دهد تامطمئن شود تهدیدکننده به درک واصل شده
دوبار چنین برخوردی صورت بگیرد و اگر مجازات حمل و تهدید باچاقو وقمه به جهت بازدارندگی تشدید نشود روزبه روز ناامنی بیشتر شده و شاهد حضور عربده کش های بیشتر درخیابانها خواهیم بود
باز کاپ اخلاقو تو برخورد با مجرمین گرفتیم تو دنیا. تو کشورای دیگه طرف دستشو از حالت تسلیم دربیاره می کشنش و پشت پلیسشونم وای می ایستن تو ایران مجرم خود زنی می کنه از پلیس دیه می گیره.
۹ سال پیش چهارموتورسوار مسلح به چاقووقمه درغرب تهران پسرمنو ساعت ۱۰ شب مورد زورگیری قراردادند و لب تاپ و موبایلشو بردند
بخدا قسم اگر من ان صحنه را میدیدم با ماشین خودم هرچهارنفر را زیر میگرفتم وبه درک واصل میکردم
منکه مدتها درمقابل پیشنهاد دوستانم برای مهاجرت مخالفت میکردم همان شب تصمیم به مهاجرت و الان یک ساله درکانادا زندگی میکنم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
خوبه پس برات خیر شده
ما مشگلات زیادی در پلیس داریم اولا مرگزی باید باشد که افراد پلیس را از نظر روحی وبزیت بشوند چون خیلی از انها مشگل روحی دارند و پلیس فقط باید اعمال قانون کند نه اعمال شخصی خودش، سوم با مجرمان نباید اهانت کنند وظیفه انها گرفتن و تحویل قانون است نه قضاوت کردن ولی در قبال افرادی که از سلاح سرد استفاده می کنند باید دستشان باز باشد تاجانشان به خطر نیافتد داشتن اسلحه شوک دهنده بسیار کارایی خوبی در کشورهای اروپایی داشته است و داشتن سلاح گرم باید در مقابل سلاح گرم متهم ها استفاده شود ولی می دانم که ما خیلی راه طولانی داریم تا به اینجا برسیم مردم وقتی پلیس را می بینند باید احساس ارامش کنند نه برعکس .... در ایران دزدها و لات و لوتها راحت هستند و هر روز به تعدادشان بیشتر می شود علت چیست.....؟یا مشگل قانون است یا اعمال قانون
مردم نیز باید بتونن بدون دغدغه از خودشون در برابر دزد سابقه داری که مسلح وارد حریم خونه اش شده دفاع کنن
; یا بقیه در برابر کسی که داره در خیابان زورگیری میکنه کمکش کنن
خدا رحمتش کنه نه آموزش دفاع شخصی دیده بود نه توانست یک تیر هوائی شلیک کند یا حداقل فرار کند
در همه جوامع درصدی از جرم وخشونت واوباشگری کم وبیش وجود دارداز ان طرف هم پلیس با اموزش کافی وتجهیزات مدرن کافی در سایه وجودقوانین شفاف مواظب اوضاع هست.در جوامع نرمال معمولا تناسبی منطقی وقابل کنترل بین این عوامل برقرار است.اما اگر شرایط اقتصادی وبحرانهای فرهنگی .نقص اموزش های اجتماعی باعث شود که این تنایسب به هم بخورد متاسفانه میشود همین وضعی که این روزها بعضا در ایران شاهد ان هستیم.وانهم جسارت اوباش.ازدیادکمی وکیفی اعمال مجرمانه. وفور وحضور وتظاهر علنی اراذل اوباش در شهر ها ومحلات حتی در اماکنی شبیه تالار وحدت؟؟؟؟ در قلب پایتخت.
دولت همیشه بدنبال این است تا کمترین هزینه ریالی برای خودش داشته باشد حتی اگر پای جان افراد در میان باشد. تصویب و تغییر قانون و نوشتار کاری ندارد. حرف زدن که کنتور نمی اندازد.
نمونه دیگر این رفتار، تصویب قانون منع استفاده از وسایل بارداری است بجای اینکه وضعیت اقتصاد را سر و سامان دهند با کمترین هزینه برای دولت می خواهند به هدف شان برسند انگار در این سیستم فقط هدف وسیله را توجیه می کند.
یکی از مهمترین الزامات پلیس ورزیدگی و چابکی دائمی در طول خدمت است تا از پس یک نفر براحتی برآید
ريشه اين ناهنجاري ها جاي ديگريست
حالا موقع افراط است !!!!؟؟؟

و اکثر نمایندگان بدون داشتن تخصص و تجربه و علم لارم

حالا با توجه به جو ملتهب این حادثه تلخ و ناراحت کننده

برای عقب نیفتادن از همدیگر در دادن طرح و لایحه شدید و

علیظ بنفع پلیس ، یک قانونی را با عجله تصویب میکنند که

بیا و ببین !!!!!!!!!
باید در همه ماشین های پلیس دوربین بزارن ، و در صورت حمله کردن شخصی به مامور نیروی انتظامی ، مامور بتواند از سلاح استفاده کند
قانونی که می‌تواند پلیس کشورمان را به سلاح‌های برقی و شوک آور تجهیز کند که بسیاری از ماموران پلیس در اقصی نقاط جهان از آن‌ها بهره‌مند هستند و بی نیاز به استفاده از سلاح گرم، اشرار و اراذل و اوباش را به کمک آن زمین گیر و بازداشت می‌کنند تا برای مجازات به محاکم قضایی بسپرند. سلاح‌هایی مانند آنچه در تصاویر پیوست دیده می‌شود و بی شک توانمندی صنایع دفاعی در کشورمان و حتی تجارب موفق رقم خورده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای تولیدشان کافی است.

مشکل اینجاست که ما با کل دنیا قهر کردیم و فقط میخواهیم به تولید داخل اکتفا بکنیم و از تکنولوژی دنیا بی بهره هستیم وروز به روز این مشکلات و مصیبتها خودش را بیشتر نشان می دهد.
مهاجم با سلاح سرد به سرباز حمله کرده بود قانون دست و پای مامور را نبسته بود آموزش های پلیس در جهت ایجاد آمادگی ذهنی ضعف دارد (در کنار امکانات و تجهیزات ناکافی). مامور باید قبل از خارج شدن از خودرو باید خود را برای مواجهه آماده می کرد
نه تنها قانون نحوه استفاده پلیس ازاسلحه باید اصلاح شود بلکه برخی پلیسها مثل پلیس راهور که سلاح ندارند هم باید مسلح شوند.چندبار درخیابان دیدم اوباش هنگام جریمه شدن به پلیس حمله ورشده اند.شاید یکی ازدلایل مماشات بیش از حد پلیس راهور با تخلفات رانندگی (برخلاف آنچه عده ای عوام میگویند) احتیاط کاری آنهاست .آیا مثلا درمیدان شوش پلیس با تخلفات رانندگی برخوردمناسب رادارد؟.درشهرهای دیگرهم بهمین ترتیب.دراردبیلی که من زندگی میکنم بودیا نبودپلیس راهور تقریبا یکی است ازماموران هم وقتی میپرسیم چرا با اینهمه تخلف عیان که شهرو بهم ریخته برخوردنمیکنید میگن حوصله درگیری نداریم.واقعا پلیس درایران مظلوم است کسانیکه به کشورهای دیگر ازجمله غربی رفته انداقتدارپلیس رادیده اند.
برای مواردی مانند آن آقایی که قمه به دست حرکت می کند و یا همسرش را می کشد و سرش را در خیابان می چرخاند استفاده از اسباب بازی هایی مانند شوک برقی باز دارنده نیست.
در کلیپ دیگری می بینیم که در ساری عده ای جوان مدت طولانی قمه به دست پلیس را تهدید می کنند و در نهایت پلیس پا به فرار می گذارد.
اینگونه می توان امنیت محله ها و مردم را حفظ کرد؟!!
به قول وزیر کشور فقط به سر شلیک نکردیم پا ها رو زدیم گویا محدودیت استفاده وجود ندارد صرفا محدودیت در مخاطب وجود دارد اینکه دستور نانوشته برای عدم برخورد با اشرار و برخورد با مردم عادی وجود دارد.
پلیس بیشتر از اسلحه گرم نیاز به سایر تجهیزات و نیروی انسانی و اموزش هستش .
داخل المان دانشجو بودم هر دو پلیس یک ماشین داشتن هر ماشین پلیس هم یه نفر داخل خودش خلاف کار حمل میکنه و بازداشت میبره
نکته دوم تجهیزاتی مثل انواع شوکر برقی دستی شوکر برقی تفنگی انوام باتوم و اسپری و دستبند هستش
داخل کلانتری که داداشم خدمت میرفت چندتا متحم باهم گرفته بودن دستبند کم اورده بودن
و اموزش نه اموزش اداری دیدن نه اموزش روانشناسی نه اموزش بدنی و نه اموزش انتظامی برای استفاده صحیح از تجهیزات
دنبال مجوزقانونی برای کشتن افرادمیگردین دیگه
نقصر اصلی قویه قضاییه هستش
چرا
تو محله خودمون بارها افراد لات و قمه کش توسط نیروی انتظامی جمه شدن بعد دوماه باز تو خیابون برای خودشون دور دور میکننترسی از دستگیر شدن ندارن
با دستور شلیک دادن به پلیس هیچ مشکلی حل نمیشود. بهترین راه همین تفنگهای برقی و استفاده از وسایل بازدارنده مجرمین است
اگه مجرمی باسلاح ازچندمتری بامامورانتظامی درگیرشدتکلیف این سلاحهای شوک آورچه خواهدبودکه دربردمدافع نیست
این مقاله بازم جانبدارانه از ارازل واوباش است.مامورقانون رامیتوان آموزش دادکه درچه مواقعی ازسلاح استفاده کندولی آیامیتوان ارزال واوباش راقانون مدارکرد؟که قطعاجواب منفی است.قانونگذاربایستی قانونی همه جانبه برای حمایت ازمامورتصویب کندکه جامع هجومات باشد
ضمن عرض تسلیت به خانواده سرهنگ شهید رنجبر آنچه که از تماشای فیلم احساس می شود دو دلی و تردید شهید در استفاده از سلاح با استفاده از آیتم بازدارندگی می باشد. به نظر می رسد اگر از فنون دفاع شخصی که حلقه مفقوده نیروی انتظامی در ایران شاید باشد استفاده می شد ضارب خلع سلاح گردیده و این اتفاق تلخ نمی افتاد. ورزیدگی و چابکی باید از اصول اولیه یک نیروی پلیس باشد که در این خصوص باید تدابیر لازم و گذاشتن دوره های ویژه در نظر گرفته شود.
اگر فقر از یک در بیاید، ایمان و اخلاق از در دیگر خارج می شود.... اول مشکلات اقتصادی حل شود،..... اقتصاد همه عامل نیست ولی بسیار مهم است!
بعنوان کسی که 24 ماه با درجه افسری در نیروی انتظامی خدمت کرده عرض میکنم که رویکرد و نگرش فرماندهان و سیاست سازان نیروی انتظامی ( شما بخوانید نیروهای مسلح ) بیشتر از کیفیت بر روی کمیت است.
- داشتن ابزار به روز و کارآمد و پایش از طریق تکنولوژی .
- ارتباط صمیمی و اعتماد سازی نسبت به مردم و دوری از برخوردهای سلیقه ای و خلاف ضابطه و عرف.
- آموزش و باز آموزی مستمر و پروسه پایش سلامت جسمانی ، روحی
- رسیدگی به مشکلات معیشتی پرسنل
- حذف کامل سربازان وظیفه از اموری که بصورت مستقیم با مردم سر و کار دارند.
-حمایت های قانونی از پلیس بواسطه اصلاح قوانین.
- کیفی گرایی بجای کمی گرایی .
و مواردی از این دست میتواند ضمن ایجاد آرامش و آسایش برای مردم ، پلیسی مقتدر و پاسخگو و قابل اطمینان تری را برای کشور به ارمغان بیاورد.
اتفاقا با بهانه سازی مواردی مثل نداشتن شرایط عادی و مست بودن و ... دارن به بقیه اشرار و انسان های فاسد اجازه اوباشی گری و قلدری و تکرار تخلف می دهند

همه اینها سابقه شرارت و .... دارند پس چرا آزاد دارن می گردند!!!


یاد فیلم متری شیش و نیم افتادم که خیلی راحت با حرف و دروغ یک مواد فروش حرفه ای قاضی یه افسر ارشد ناجا رو بازداشت می کنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اصولا اشرار و جانی ها زندانی نمی شوند از آنها تعهد گرفته می شود در صورت نیاز به خدمت گرفته شوند و تا زمانی که قتل نکرده باشند با آنها کاری ندارند.
جون مردمو مثلا تو بورس به لب رسوندین ...
در همه جای دنیا گشتهای پلیس ۲ نفره هستند حتی گشتهای با موتور سیکلت با دو مور سیکلت انجام می شود
نیروی انتظامی یکی از ارگان هایی است که از نظر بهره وری به شدت ضعیف و تاسف بار است چندی پیش نیز دیدیم در درگیری با اشرار مسلح در خرم آباد یک افسر نیروی انتظامی جانش را از دست داد در حالی که با پوشیدن یک جلیقه ضد گلوله می شد از آن جلوگیری کرد در این نیرو خبری از تخصص و برنامه ریزی وجود ندارد و از نظر سازمانی به شدت فربه و ناکارآمد است . بدون شک پلیسی که در حمله یک فرد شرور جانش را از دست داد آموزش های درست و حسابی برای این موارد را ندیده بوده است وگرنه طبق قانون پلیس در این موارد می تواند از اسلحه استفاده کند اما می بینیم به راحتی خلع سلاح شده و جانش را هم از دست داده است. این واقعه و وقایع از این دست نشان می دهد نیروی انتظامی به شدت مشکل ساختاری و تخصصی و برنامه ریزی دارد و ناکارآمدی کلیه زیر مجموعه های این نیرو همواره به چشم می خورد نمونه اش پلیس راهنمایی و رانندگی که کمترین اثری در کاهش تخلفات و تصادفات ندارند و بار مالی سنگینی نیز به مجموعه کشور وارد کرده اند هر روز در بزرگراههای تهران می بینیم خودروی پلیس کنار بزرگراه پارک کرده و در حال گذران ساعت کاری است اما در همان حال متخلفان در بزرگراه جلوی چشم آنها تخلف می کنند و جان مردم را به خطر می اندازند یا دور میدان ها و سر چهارراهها همیشه پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد اما هیچ تاثیر مثبتی در ترافیک یا جلوگیری از تخلف رانندگی ندارند.
اگر می خواهید در آینده شاهد چنین جنایاتی نباشیم بی رودروایسی باید در وضعیت فعلی نیروی انتظامی تجدید نظر اساسی کرد.
پلیسی که حتی با اسلحه و پشتوانه قانون عاجز از تامین امنیت خودشه چطور می خواد امنیت مردم و جامعه رو تامین کنه؟؟؟؟؟
در انگلیس پلیس ها حتی اسلحه هم ندارند اما مقایسه کنید آمار جرم و جنایت در انگلیس را با ایران ، کشور هلند حتی زندان هایش را تعطیل کرده و آنها را به کشورهای دیگر اجاره می دهد .
در کشور ما قوانین در عمل به نفع مجرمان است اگر دزدی به حریم خانه شما با اسلحه و قمه وارد شود شما حق ندارید در برابر او از خودتان دفاع کنید و به دزد مسلح و قمه به دست آسیب برسانید کافی است یک مو از سر دزد کم شود تا ببینید قانون !!!!!! چه بلایی بر سرتان می آورد و باید هر طور شده رضایت دزد را به دست بیاورید در صورتی که در آمریکا اگر کسی بدون اجازه شما وارد حریم سکونت شما شود به راحتی می توانید فرد مهاجم را به قتل برسانید و قانون نیز از شما دفاع خواهد کرد و این رویه در آمریکا جلوی بسیاری از جرایم را گرفته و می بینید خانه های عموم مردم چندان حصار و حفاظ و چفت و بستی ندارند .
در این حادثه که شوربختانه یک پلیس جانش را از دست داد صد در صد مقصر ساختار مدیریتی ضعیف حاکم بر نیروی انتظامی است چرا پلیس یک نفر بوده؟ چرا نتوانسته است به موقع واکنش نشان دهد؟ چرا به راحتی سلاحش را از دست داده است ؟ و بسیاری پرسش های دیگر که نشان می دهد ناجا با ضعف اساسی و ریشه ای در اصول مدیریت روبرو است. از این طرف ببینید فرماندهان این نیرو که در برابر اشرار اینقدر ناتوان هستند در مواجهه با بیرون ماندن تار موی یک خانم چطور عمل می کنند!!!!!! و مشخص است ماموریت این نیرو به جای آمادگی در برابر اشرار و افراد جانی تبدیل شده به مقابله با مردم عادی!!!!!
تجهیز پلیس به شوکر سیم دار که از فاصله چهار متری می تواند مجرم را زمین گیر کند می تواند نود در صد از چنین صحنه های دل خراشی جلو گیری کند لذا بهتر است این مسئله که هزینه زیادی نیز در بر ندارد در دستور کار فرماندهی نیروی انتظامی قرار گیرد .
مشگل پلیس نیست،مشگل جامعه ای از هم گسیخته که بعد از سال ۵۷ هر روز بدتر شده است،راز این مشگل نبود ازادیهای فردی و مردمیست! وقتی جهل ترویج میشه مگه میشه جامعه از ان متاثر نباشه؟! گندم از گندم بروید جو ز جو
با سلام.در این سال های اخیر تعداد زیادی از پرسنل زحمت کش و فداکار پلیس به شهادت رسیده اند آن هم توسط افراد عادی اراذل - سارقان و قاچاقچی و ... جای تاسف دارد که پلیس کشور ما هیچ اقتداری ندارد. و مردم هیچ واهمه ای از پلیس ایرانی ندارند. در کشور های دیگر یک پلیس یک شهر را کنترل میکند. پلیس فقط پلیس های خارجی
در مواردی که مهاجم از چوب و چماق و چاقو و قمه استفاده میکند باید از اسلحه شوکر استفاده کرد و در صورتیکه مهاجم از اسلحه گرم استفاده کرد نیروی انتظامی هم با همه توان از اسلحه گرم استفاده کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس