بازدید 23070
آخرین تحولات خاورمیانه

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقت‌نامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا، عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران، موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی، امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین و درخواست نماینده سازمان ملل برای توقف خشونت‌ها در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 04 February 2022

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا، عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران، موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی، امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین و درخواست نماینده سازمان ملل برای توقف خشونت‌ها در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا

چندین ساعت پس از کشته شدن رهبر داعش، جزئیات جدیدی از عملیات آمریکا منتشر شده است.

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ابتدا خبر کشته شدن "ابوابراهیم الهاشمی القرشی"، رهبر داعش را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود، شامگاه پنجشنبه در سخنانی کوتاه در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات کشتن القرشی با دستور وی صورت گرفته و هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیدند.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

وی با قدردانی از نیروهای کرد سوریه موسوم به سوریه دموکراتیک به خاطر نقششان در این عملیات گفت: به همکاری با هم‌پیمانانمان در ارتش عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) ادامه می‌دهیم.

باید عنوان داشت: رهبر کشته شده داعش بر عملیات این گروه در تمام دنیا نظارت مستقیم داشت که آخرین آن‌ها حمله به زندان غویران در الحسکه سوریه بود که در جریان آن ده‌ها تن در درگیری داعش با کردها کشته‌ شدند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش پس از اعلام نابودی رهبر داعش در شمال سوریه، رهبران سازمان های افراطی در سراسر جهان را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

بایدن خطاب به رهبران این سازمان ها گفت: «ما شما را پیدا خواهیم کرد.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اعلام جزئیاتی از این عملیات تاکید کرد که عملیات منجر به کشته القرشی، از طریق هلی برن نیرو و با مشارکت پهپادها و بالگردها انجام شده است.

بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش صورت گرفته و از یک ماه پیش بایدن در جریان این برنامه حمله قرار گرفته بود.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

مسئولان آمریکایی مدعی هستند که تلفات غیر نظامی این عملیات به خاطر این بوده که رهبر داعش پیش از دستگیری توسط آمریکایی‌ها، جلیقه انتحاری همراه خود را منفجر کرد که این امر به کشته شدن افرادی از خانواده وی از جمله زنان و کودکان منجر شده است.

گفته شده که در این عملیات دست کم سه زن و هفت کودک کشته شدند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده که یک بالگرد آمریکایی در این عملیات دچار مشکل شد که پس از انجام عملیات آن‌ها مجبور به منفجر کردن این بالگرد شدند.

این عملیات آن گونه که منابع محلی گفته‌اند ساعت ۱:۵ دقیقه بامداد پنجشنبه انجام شد و پس از اتمام ماموریت دست کم چهار بار ساختمانی که القرشی در آن ساکن بوده را بمباران کردند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که "اقدامات بزدلانه" القرشی منجر به کشته شدن ۴ غیرنظامی از جمله همسران و دو فرزندش شد.

وی گفت که یک کودک دیگر در طبقه دوم خانه مورد هدف کشته شد اما به علت کشته شدن این کودکان اشاره‌ای نکرد.

کربی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی موفق شدند ۱۰ تن از جمله ۸ کودک را از طبقه اول و دوم خارج کنند.

کربی اظهار داشت که این عملیات منجر به کشته شدن ۵ تروریست به نام های القرشی، یکی از دستیارانش و همسر دستیار و همچنین دو مرد مسلح شد که بیرون از خانه و درگیر تبادل آتش با نیروهای آمریکایی بودند.

وی اشاره کرد که دستیار القرشی و همسرش در طبقه دوم بر اثر گلوله سربازان آمریکایی در پاسخ به تیراندازی آنها به نظامیان آمریکایی کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه این عملیات طبق برنامه دو ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: جسد القرشی در محل عملیات بر اساس اثر انگشت و سپس تجزیه و تحلیل DNA شناسایی شد.

وزارت دفاع آمریکا دو عکس از خانه‌ای که در جریان عملیات آمریکا برای از بین بردن ابوابراهیم الهاشمی القرشی، سرکرده داعش در سوریه هدف قرار گرفت، منتشر کرد.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

پنتاگون اولین عکس را در توییتر منتشر کرد و نوشت: عکس قبل از عملیات از مجتمعی است که میزبان القرشی امیر داعش در شمال غرب سوریه قبل از عملیات نیروهای آمریکایی در ۲ فوریه ۲۰۲۲ بود.


عبدالله قرداش ملقب به " ابوابراهیم الهاشمی القرشی" بعد از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش در اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی انتخاب شد. وی اصلیتی عراقی دارد که در زمان صدام از افسران ارتش عراق بود و سابقه زندان توسط نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق را نیز در کارنامه خود دارد.

القرشی پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر داعش دیگر در انظار عموم ظاهر نشد و آمریکا جایزه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ وی شود، در نظر گرفته بود.
او تقریبا در همان منطقه‌ای در شمال غربی سوریه کشته شد که ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ ابوبکر البغدادی در عملیات نظامی آمریکا از پای درآمد.

عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در مقاله‌ای با توجه به اینکه در فهرست تحریم ایران قرار گرفته، توصیه‌هایی را به دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا درباره نحوه تعامل با ایران ارائه کرده است.

نیکی هیلی یکی از افرادی است که نام او به دلیل نقش‌آفرینی در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. ایران، ۱۸ دی‌ماه سال جاری در دومین سالروز ترور سردار سلیمانی، اسامی ۵۱ شخص آمریکایی را در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.

نیکی هیلی بعد از قرار گرفتن در فهرست تحریم ایران در حساب کاربری خود در توییتر به آن واکنش نشان داده و آن را نشانه افتخار دانسته بود.

هیلی در یادداشتی که چهارشنبه در «واشنگتن‌اگزماینر» منتشر شده، بار دیگر بر اینکه تحریم از سوی ایران را برای خودش افتخار می‌داند تأکید کرد اما به انتقاد از سیاست دولت فعلی کشورش علیه ایران پرداخت و نوشت: «اما این مساله باید همه ما را متوجه نوع رابطه رئیس‌جمهور جو بایدن با ایران بکند.»

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

او در ادامه نوشته است: «حتی با وجود اینکه ایران آمریکایی‌هایی مانند خود من را هدف قرار می‌دهد بایدن، حامی شماره یک تروریسم را در حمایت از تروریسم خود و تهدیدهایش علیه ایالات متحده آزاد گذاشته است.»

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این یادداشت مدعی شده، افزایش فروش نفت ایران طی یک سال گذشته به دلیل عدم اجرای تحریم‌ها از سوی دولت بایدن بوده است. این در حالی است که کارشناسان مسائل تحریم اذعان دارند که آثار تنبیهی تحریم‌ها زمان‌مند است و بعد از گذشت مدتی، اقتصادهای کشورهای هدف راه تنفس و زیستن با آنها را پیدا می‌کنند. بنابراین، آثار تحریم بعد از گذشت مدتی به صورت طبیعی فروکش می‌کند.

نیکی هیلی در واشنگتن‌اگزماینر می‌نویسد: «طی سال‌های گذشته آمریکا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه صادرات نفت ایران اجرا کرد، اما سال گذشته ایران نسبت به یک سال قبل‌تر ۴۰ سال بیشتر نفت صادر کرده است. این مساله احتمالاً فقط به دلیل امتناع بایدن از اجرای تحریم‌هاست.»

نیکی هیلی از اینکه خریداران نفت ایران کدام کشورها هستند نیز ابراز نگرانی می‌کند و می‌نویسد: «حالا نفت ایران کجا می‌رود؟ به سمت گروهی از دشمنان آمریکا یعنی چین، روسیه، ونزوئلا و سوریه. این مشکل بزرگی است. دولت بایدن با امتناع از اجرای تحریم‌ها علیه ایران مستقیم به کشورهایی که قصد تضعیف آمریکا را دارند، کمک می‌کند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «یکی از مصداق‌های این موضوع چین است. دولت بایدن به جای آنکه جلوی صادرات نفت ایران به چین را بگیرد، ترجیح داد درباره آن گفت‌وگو کند. اسم این ضعف است، به همین سادگی و صراحت و ضعف خطرناک است.»

این مقام پیشین آمریکایی با اشاره به آمارهای یک موسسه ضد ایرانی به نام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مدعی شده که انتقال نفت ایران به چین تا ماه نوامبر ۶۲ درصد افزایش داشته است. او نوشته است: «چین کمونیست وقتی می‌بیند اقداماتش تبعاتی ندارد حتی در سال جاری نفت بیشتری از ایران وارد خواهد کرد.»

او در ادامه ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران از دولت بایدن خواسته علیه ایران «قدرت و قاطعیت» به خرج دهد. هیلی می‌نویسد: «پاسخ درست به ستیزه‌جویی ایران، قدرت و قاطعیت است؛ یعنی درست خلاف آنچه بایدن دارد انجام می‌دهد. او به جای کاهش فشارها، باید اقدامات قدرتمندانه‌تری انجام دهد، یعنی تحریم‌های قوی‌تری وضع کرده و تحریم‌های فعلی را اجرا و این را روشن کند تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد فشار تنها افزایش خواهد یافت.»

موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی

وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی سلاح به اردن، امارات و عربستان به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق‌ها شامل فروش احتمالی جنگنده‌های اف۱۶ و تجهیزات مرتبط با آن به اردن با ارزش ۴.۲۱ میلیارد دلار است.

این معامله با هدف بهبود توانایی اردن برای مقابله با تهدیدات کنونی و آتی است.

واشنگتن همچنین با فروش ۳۱ سامانه توزیع اطلاعات چندمنظوره در یک معامله ۲۳.۷ میلیون دلاری برای به روزرسانی سامانه‌های دفاع موشکی خود موافقت کرد.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

این معامله شامل تجهیزات و آموزش برای حمایت از عربستان و منطقه در برابر تهدیدات است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش ابزارهای یدکی به ارزش ۳۰ میلیون دلار برای سامانه‌های دفاع موشکی هوک و تجهیزات نظامی دیگر و سامانه‌های راداری موافقت کرد؛ این معامله در جهت حمایت از قدرت امارات برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

در بیانیه آژانس مذکور آمده است: حمایت از چنین معاملاتی، مساله اساسی برای حمایت از اهداف امنیت ملی آمریکا از طریق کمک به بهبود امنیت هم‌پیمانان خارج ناتو و مساله مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی خاورمیانه است.

در این بیانیه آمده است: عملیات فروش تجهیزات نظامی توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در بحرین حضور دارد، روز پنج‌شنبه در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود، توافقنامه امنیتی امضا کرد.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان سازش میان دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضا می‌شود، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد. هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد.»

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

بنی گانتز نیز مدعی شد که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین ادعا کرد که این توافق به توانمندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

وزیر جنگ رژیم صهیوینستی امروز همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز روز گذشته از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین نیز دیدن کرده و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم دریایی به گفت‌وگو نشسته بود.

درخواست نماینده سازمان ملل برای توقف خشونت‌ها در یمن

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، روز پنجشنبه از طرف‌های درگیری در این کشور خواست تا خشونت‌ها را متوقف کنند و به یک راه حل پایدار برای این بحران دست‌یابند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هانس گروندبرگ در توئیتی بر لزوم برداشتن گام‌های مشخص برای توقف خشونت و مشارکت در تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار برای جنگ یمن تاکید کرد.

گروندبرگ همچنین گفت به مسقط، پایتخت عمان، سفر و با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره انصارالله و مقامات عمانی دیدار کرده است.

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا/ عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران/ موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی/ امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

در همین خصوص عبدالسلام نیز در توئیتی نوشت: با هانس گروندبرگ دیداری داشتیم و با او درباره اوضاع وخیم انسانی در یمن و اهمیت رفع محاصره علیه مردم یمن صحبت کردیم.

وی افزود: در خصوص توقف تجاوز به یمن و شتاب درباره پیشبرد موضوع اسرا و مفقود شدگان گفت وگو کردیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۴۹
نیکی هیلی از چی باید عصبانی بشه؟مگر به ایران رفت و آمد داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تابی هم یواش یواش داره از رسانه میلی یادمیگیره.
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
دو هفته پیش همزمان با بحران اکراین و فشار بر پوتین هم موشک پرانی کیم شروع شد و هم داعش ناگهان علیه کردهای متحد امریکا فعال شدند و البته حوثیها هم به امارات موشک زدند. حالا امریکا با کشتن سگ پوتین یکبار دیگر به روسیه در جدی بودن امریکا و پایان دوران اوباما و ترامپ که مرعوب پوتین و سگهای او شده بودند تاکید کرد. البته دوستان خام شده توسط پوتین در کشور باز هم اسمان و زمین را به هم خواهند بافت که باور کنیم داعش را امریکا بوجود اورده که برای خودش سرگرمی درست کند!
جنایات امریکا تمامی ندارد این هم برگ دیگری از جنایات اش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
کشتن رهبر داعش جنایات است؟
خیلی عصبانی شده؟
یعنی اقازادهای ایشان نمیتوانند بیایند در ایران لذت ببرند
یعنی خدایی چی فکر کردید شما . واقعا با این کارها باعث مسخره شدن ایران میشوید
زنــــده باد آمريكا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
زنده باد ایران
مرده باد دشمنان ایران. از نوع آلبانی نشین تا اربابها شون
پس داعش را مگه خود آمریکا درست نکرده بود چرا باید رهبرش را بکشه.
اکنون وقت آن است که ایران تمامی کشورهای حامی آمریکا را تحریم کند.تمامی رهبران و سیاستمداران را تحریم کند و مزه تلخ آنرا به آنها بچشاند.موشک جواب موشک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
برادر من چی زدی؟
یعنی هیلی نمیتونه دیگه بیاد ایران؟؟؟؟؟؟ از این همه مزایا و لذتها محروم شد بیچاره بدبخت!!!!! خیلی دلم میسوزه براش!!!!!!!!!!!!
لابد جسد این رهبر داعش هم مثل ابوبکر البغدادی و اسامه بن لادن در دریا انداخته می شود و کسی نمی تواند ان را ببیند وتایید کند. امریکایی ها هر از گاهی مهره های خود را برای کسب محبوبیت به عنوان مبارزان با تروریسم حذف می کنند و می گویند انها را کشته اند اما هیچگاه منبع مستقلی این اخبار را تایید نمی کند. داعش را امریکا بوجود اورده است و قطعا این گروه هم گفته های امریکایی ها را تایید می کند تا همچنان از امریکا پول و امکانات دریافت کند. امریکاییها از منطقه ما بیرون بروند و مطمپن باشند که در غیاب انها در چند هفته کل گروههای تروریستی از بین می روند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تو به چشمهایت هم اعتماد نداری؟ با این افکار منفی و مزخرف بدنبال چی هستی؟
اگر قبول نداری که رهبر داعش به دست امریکایی ها کشته شده است، بهتر است مستقیما به تیمارستان بروی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
یکم فکر کن قبل حرف زدن . اگر ابوبکر بغدادی کشته نشده بود میومد میگفت من زنده ام . داعش اعلام میکرد زندس . ایران لو میداد زندس. چی میگی برای خودت
امیدوارم حسابهای بانکی نیکی حیلی دربانکهای ایران نیز مسدود شده باشد
بیچاره نیکی هیلی دیگه نمی تونه پشمک حاج عبداله بخره بخوره
میگن نیکی هیلی دیشب سکته کرده و حافظه اشو از دست داده
ما نباید لیست تحریم داشته باشیم. لیست تحریم برای آمریکا هست که اقتصاد گسترده دارد. ما باید لیست تهدید داشته باشیم و از گستردگی مسلمانان در تمام دنیا استفاده کنیم. افرادی مانند نیکی هیلی را در لیست قرار دهیم. لیست باید مدام توسط یکی از ارگان‌های رسمی کشور بروز رسانی شوند. اعلام کنیم وظیفه‌ی مسلمانان هست که در هرجای دنیا به هر شکل ممکن به منافع، جان، مال و ناموس این افراد آسیب برسانند.
خواهید دید که هرکدام از این افراد به چه غلط کردنی میافتن که تولیست نباشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
افرین. چشم نخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
دوره این جور کارها گذشته
دست حوثی ها درد نکند پای رژیم منفور اسرائیل را در خلیج فارس بازکرد
کشته شدن رهبر داعش را به مردم جهان تبریک میگم .
متون خبرها، پر است از اشتباهات تایپی، لطفا آن پیر فرتوت یا آن جوان ناوارد نابخرد را از ادامه تایپ معذور نموده و به بخش دیگری رهنمون نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
معلوم نیست این ادم از بستگان کیه که نمی تونن از دستش خلاص بشن.
آمریکا داعش را درست می کند و برایش رهبر انتخاب می کند و با کشتنش برای خود محبوبیت ایجاد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
عجب! شما اب رو بریز اون جایی که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
کور بدنیا آمدی و کور از دنیا خواهی رفت
کیهان؟؟؟!!!اسرائیل بدون اینکه حتی یه کشته بده،اومد کنار مرزامون،امری داشته باشید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
علاوه بر سوال جگرسوز شما، کیهان هنوز نظرش را راجع به کشتن رهبر داعش توسط امریکا اعلام نکرده است ، چون برای هیچکدام از این سوالها جوابی ندارد
اگر‌ فرمانده‌ داعش‌فردی از افسران‌ رژیم‌ صدام‌ باشد‌ و هیچ ربطی‌به‌ ابرقدرتهای شرق‌ و غرب و یا کشورهای‌ ثروتمند‌ نداشته‌ باشد‌ طبیعتا‌ سرکوب‌ و نابودی اتها‌ بسیار ساده باید باشد‌ چون‌ ریشه‌ و پشتیبانی قوی ندارند و زور خشکیده می شوند‌ ! ولی این‌ ظن‌ وجود داره که اینها‌ وابسته‌ و ابزار دست ابرقدرته‌ و یا دول هدفدار باشند که در آن صورت‌ مشکل اینها همچنان باقی خواهد بود .
چطور باور کنیم‌ که چهارتا افسر یک لا قبا عراقی با از بین رفتن صدام توانسته باشند اون همه مشکل برای دنیا‌ بوجود بیاورند‌ ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اتفاقات اخیر هیچ ربطی به باقبمانده حزب بعث عراق ندارد و اینگونه حرفهای بی پایه فقط جهت انحراف اذهان عمومی منتشر میشود
بایدن ممنونم . این مردک آبروی اسلام را برده بود و مسلمانان از دستش آسایش نداشتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
درد و بلای بایدن بخوره توی سر پوتین جنایتکار
بیچاره نیکی هیلی تحریم شد دیگه نمیتونه بیاد از زندگی در ایران لذت ببره خخخخ

ولی اون خبر کشته شدن رهبر جدید داعش خبر خوبی بود. الی جهنم و بئس المصیر
بزرگترین خطر برای ما اینه که اسراییل به سیستم پدافند لیزری موثر دست پیدا کنه و موشکها و پهپادهای ما کم اثر بشه. درسته لیزر محدودیت برد داره اما میشه سیستمهای پدافندی رو در مراکز حساس مستقر کرد و در مراحل آخر موشک رو هدف قرار داد. باید توجه ویژه ای کنیم هم برای این که بتونیم از این سیستم عبور کنیم و هم خودمون پدافند لیزری بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خیالت راحت باشه،،،، اسراییل بدون لیزر هم از پسِ موشکهای ما بر میاد
مگر قراره که نیکی هیلی به ایران بیاد؟؟ چند کشور دنبال شما تحریم کردند روسیه چین بلاروس ونزوئلا حوثی ها وووووووووووو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
"...ایران نسبت به یک سال قبل‌تر ۴۰ سال بیشتر نفت صادر کرده است."
تابناک! بارها به شما تذکر داده ام که لطفا برای شعور مخاطب احترام قائل شو و یک ویراستار استخدام کن. حداقل به نویسنده بگو متن رو دو بار بخونه.
عصبانیت نیکی هیلی یا خوشحالی نیکی هیلی؟ تیتر درست بزن
در لیست تحریم ایران قرار گرفتند دقیقا یعنی چی؟ آیا به معنی اینه که در لیست ترور و انتقام ایران قرار گرفتند؟ وگرنه لیست تحریم ایران که معنی نداره؟ اصلا ایران می‌تونه تحریمشون کنه؟ برای طنزه تحریم اونا؟خخخخ.. شاید ما متوجه نباشیم شما که تحریم میکنید لطفا توضیح بدید که تحریم از طرف ایران برای اونا چه اثری داره...
درود بر امریکا که داعش را عزادار کرد.
درود بر امریکا که داعش را عزادار کرد.
این همه از عملیات وحشیانه داعش و دشمنی خاص با ایران و شیعیان و عملیات انتحاری شنیدیم و وصل بودنشان به آمریکا با امکانات جنگی و اطلاعاتی قوی.چرا این داعش در راهپیمایی های متعدد اربعین حتی یک ترقه جلوی پای زائران نترکاند؟آن هم با آن مسیرهای طولانی و غیر قابل کنترل و وجود سران کشوری در این راهپیمایی ها؟(آن هم با نیروهایی که حاضر بودن برای بهشت رفتن، خودشان را منفجر کنند.)
جالب است از کشته شدن این مردک در تلویزیون میلی هیچ خبری نیست
بالا برین پائین بیان باید مقابل آمریکا سه لا بشویم البته دولا شده ایم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست