بازدید 3687

قسد: حملات ترکیه با اطلاع آمریکا انجام می‌شود

مرکز اطلاع‌رسانی نیرو‌های سوریه دموکراتیک عصر چهارشنبه بیانیه‌ای در خصوص حمله هوایی ترکیه به حومه دیرک در شمال شرق سوریه صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶ 03 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، در بیانیه این مرکز آمده است: حملات گسترده مزدوران داعش به زندان الحسکه و به شکل مستقیم با حمایت ترکیه انجام گرفت که توسط نیرو‌های ما و با کمک و آگاهی ملت ما در منطقه در دومین سالگرد آزادسازی کوبانی خنثی شد.

میدل ایست نیوز به نقل از «روسیا الیوم» آورده، در بیانیه رسمی این نیرو‌ها آمده که حمله تروریست‌های داعش «با برنامه‌ریزی مستقیم ترکیه انجام شد؛ اما نیرو‌های قسد توانستند با همکاری ساکنان حسکه این توطئه را خنثی کنند».

این بیانیه افزوده که نیرو‌های ترکیه با هدف ایجاد آشوب در منطقه، هم‌زمان با درگیری‌ها در زندان غویران (گویران) حسکه، مناطق تل تمر و عین عیسی را بمباران هوایی کردند بی‌آنکه «هیچ یک از این حملات به اهداف خود برسد».

در این بیانیه نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا با باز کردن مسیر هوایی به روی نیرو‌های ترکیه متهم شده‌اند و قسد تأکید کرد که روشن است که حملات ترکیه بدون اطلاع ائتلاف بین‌المللی انجام نمی‌شود.

این بیانیه افزوده که ترکیه از سکوت ائتلاف بین‌المللی برای مشروع جلوه دادن این حملات استفاده می‌کند و تأکید کرد که نیرو‌های دموکراتیک سوریه در برابر این حملات خاموش نخواهند ماند.

همچنین هیئت سازمان ملل در عراق بر لزوم احترام به حاکمیت عراق در هر شرایطی تاکید کرد و خواستار حل و فصل درگیری‌ها از طریق مذاکره و همکاری شد.

هیئت سازمان ملل در توییتر نوشت: بعد از حملات هوایی در نینوا و کشته شدن غیرنظامیان بر لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق و تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنیم.

این هیئت خواستار حمایت از ساکنان محلی و حل درگیری‌ها از طریق مذاکره و همکاری شد.

وزارت دفاع ترکیه صبح امروز اعلام کرد که در حملاتی هوایی، کرد‌های مسلح در عراق و شمال سوریه را هدف قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست