بازدید 6237
۱

پرونده تیرانداز بزرگراه بسته شد

کد خبر: ۱۱۰۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 02 February 2022

مرد زندانی که متهم بود یکی از بستگانش را با شلیک گلوله به قتل رسانده با اجرای مراسم قسامه به قصاص محکوم و پس از 4 سال به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش ایران، بعدازظهر 16 آبان سال 96 شلیک چند گلوله به مرد جوانی در بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج‌ فارس و مرگ وی در بیمارستان فیاض بخش سرآغاز تشکیل یک پرونده جنایی پیچیده شد.

پسردایی مقتول که به همراه پسر سه ساله وی شاهد این جنایت بودند، در تحقیقات به تیم جنایی گفت: حدود ساعت 15 با پسرعمه‌ام تماس داشتم و به او گفتم به قهوه‌خانه برویم، دقایقی بعد پسرعمه‌ام همراه پسر 3 ساله‌اش نزد من آمد و با هم به یک قهوه‌خانه حوالی اتوبان آزادگان رفتیم، چند دقیقه‌ای بیشتر از نشستن ما در قهوه‌خانه نگذشته بود که تلفن همراه پسرعمه‌ام زنگ خورد و او گفت با یک نفر قرار دارد و باید برود.

بعد با هم به محل قرار رفتیم من و پسر مقتول داخل خودرو نشستیم اما او از خودرو پیاده شد و به کنار اتوبان رفت لحظاتی بعد راننده یک خودروی پژو 207 توقف کرد و بین آنها درگیری ایجاد شد و راننده با شلیک چند گلوله به سوی پسرعمه‌ام او را مجروح کرد و گریخت.

دستگیری راننده فراری

به‌دنبال اطلاعاتی که شاهد این جنایت در اختیار تیم تحقیق قرار داد و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، شماره پلاک خودرو شناسایی شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد خودرو متعلق به مرد جوانی به نام مهران از دوستان مقتول است. در نهایت با گذشت حدود یک سال از قتل، متهم در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور شناسایی شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی موفق به دستگیری او شدند.

مهران در تحقیقات گفت: مقتول از دایی من 100 میلیون تومان قرض گرفته بود و دایی‌ام مدام پیام می‌فرستاد که پولم را از او پس بگیر. من خودم پول را به دایی‌ام پرداخت کردم و قرار شد اشکان - مقتول- پول را به من بدهد. اما در چند مرحله 25 میلیون تومان پرداخت کرد و 75 میلیون تومان از آن مانده بود.

یک روز به همسر اشکان که دخترخاله‌ام بود زنگ زدم و گفتم که پولم را بدهد. روز حادثه اشکان تماس گرفت و قرار گذاشتیم تا 9 میلیون تومان از پول را بدهد و مابقی را تا چند روز دیگر پرداخت کند. اما بعد از دیدن او وقتی فهمیدم نمی‌خواهد پول را بدهد با هم درگیر شدیم. او اسلحه داشت من با چاقویی که از داخل ماشین برداشته بودم به او حمله کردم.

اسلحه‌ای که همراه اشکان بود نیز از دست او افتاد. من به سمت اسلحه رفتم اما مرد جوانی که همراه اشکان بود اسلحه را برداشت و به سمت سر من گرفت اما من با دست لوله اسلحه را گرفتم و به سمت دیگری منحرف کردم و اسلحه به سمت اشکان شلیک شد.

پس از تکمیل تحقیقات، مهران در دادگاه کیفری استان پای میز محاکمه رفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم جوان در دادگاه مدعی شد که اسلحه متعلق به مقتول بوده و او شلیک نکرده است. قضات دادگاه نیز پس از تکمیل تحقیقات پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و مراسم قسامه برگزار شد. این بار اولیای‌دم موفق شدند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند که حاضر به ادای سوگند علیه متهم شدند.

قضات بعد از پایان مراسم قسامه وارد شور شدند و مهران را به قصاص محکوم کردند. با تأیید حکم، چند روز قبل مهران به اتهام قتل عمدی پای چوبه دار رفت و پرونده زندگی او در زندان رجایی‌شهر بسته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمقانه ترین نوع حکم دادن قسامه است. چجوری میشه آدمایی که شاهد ماجرا نبودن قسم بخورن و قاضی قبول کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی