بازدید 154490
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد

توافق در وین نهایی شده و مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری رسیده است/ برنامه موشکی جزئی از توافق است؟

زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق اولیه ـ که آن را بدترین توافق تاریخ می‌خواند ـ خارج شد و قول داد ایران را مجبور کند، بار دیگر دور میز مذاکره بنشیند، معتقد بود می‌تواند به توافق بهتری دست یابد و به حمایت ایران از حکومت سوریه، کمک‌های مالی آن به گروه های نیابتی و آزمایش‌های موشکی این کشور پایان دهد؛ اما وی هیچ گاه نتوانست ایرانیان را پای میز مذاکره بازگرداند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 02 February 2022

توافق در وین نهایی شده و ایران باید تصمیم بگیرد/ برنامه موشکی جزئی از توافق است؟

بین الملل تابناک: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از قریب الوقوع بودن توافق در وین خبر داده و مدعی شده همه چیز برای یک توافق هسته ای آماده شده است و از این پس، تصمیم سیاسی از سوی ایران اهمیت دارد.

این روزنامه آمریکایی نوشته است: مقامات دولت جو بایدن، روز دوشنبه گفته‌اند، به نظر می‌رسد آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در آستانه احیای توافقی قرار گرفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرده، اما مدعی شده که اکنون نوبت دولت جدید تهران رسیده است که تصمیم بگیرد آیا پس از ماه‌ها مذاکره قصد دارد بیشتر تجهیزات هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌هایش برچیند یا خیر؟!

در ادامه این مطلب آمده است: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن، از رسیدن مذاکرات به نقطه‌ای خبر داد که سران سیاسی باید تصمیم بگیرند، آیا با مفاد کلیدی توافقی که اساساً به معنی بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، موافقت می‌کنند یا خیر؟ توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، چهار سال پیش با وجود مخالفت بسیاری از مشاوران کلیدی‌اش، آن را بر هم زد. این اقدام ترامپ در نهایت به ایران اجازه داد، تولید هسته‌ای خود را از سر بگیرد و در مراحلی به غنی‌سازی سوخت هسته‌ای تا سطحی بپردازد که بسیار به سطح لازم برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک است.

مقامات دولت بایدن هشدار دادند، مشخص نیست آیا توافق‌نهایی حاصل خواهد شد و اینکه در ایران تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران است و درحالی که برخی همچنان تردید دارند که آیا ایران در نهایت با مفادی که اکنون درباره آنها مذاکره می‌شود، موافقت خواهد کرد، مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «اگر این تصمیم‌ها گرفته و سریع انجام شوند، می‌توانیم راهی را که به سوی دستیابی به توافق وجود دارد، مشاهده کنیم.»

او افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که ایران تصمیم بگیرد آیا برای تصمیم‌گیری‌ها آماده است. یک مقام ارشد دیگر نیز گفته، مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری رسیده است. هر دو مقام به دلیل حساسیت مذاکرات خواستند که هویت‌شان افشا نشود.

در سال ۲۰۱۵ هیچ جمهوری‌خواهی به این توافق رای نداد و احیای آن به احتمال قوی به موضوعی برای تبلیغات در انتخابات میان دوره‌ای تبدیل خواهد شد.

به گفته یک مقام ارشد، توافق جدید هم همانند توافق اصلی، برنامه موشکی ایران را محدود نخواهد کرد. علاوه بر آنکه به حمایت‌های تهران از نیروهای نیابتی‌اش که «باعث ایجاد نا آرامی در خاورمیانه» می‌شوند، آنگونه که درخواست برخی دموکرات‌ها و تقریباً همه جمهوری‌خواهان است، خاتمه نخواهد داد.

مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد، با وجود همه این مشکلات، بایدن آماده است به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بازگردد و تصمیم‌های سیاسی لازم را برای رسیدن به این هدف بگیرد.

با وجود آنکه مقامات آمریکایی درباره جزئیات مطلبی بیان نکردند، احیای توافق قدیمی به این معنی خواهد بود که تمام محدودیت‌هایی که برای تولید مواد هسته‌ای در ایران در نظر گرفته شده است در سال ۲۰۳۰ منقضی خواهد شد. سال گذشته آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا، تاکید کرد، پس از احیای توافق قدیمی، آمریکا به دنبال توافقی خواهد بود که طولانی‌تر و قدرتمندتر باشد. اما مقامات ایرانی با این ایده مخالفت کردند.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفته است که مذاکرات بر سر احیای توافق ۲۰۱۵ در مرحله آخر است و اینکه همه طرف‌ها باید به بازگشت به پایبندی کامل به این توافق متعهد شوند. در واقع آمریکا نخستین طرفی بود که با خارج شدن از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها ضد ایران، آن را نقض کرد. ترامپ پس از آن صدها تحریم دیگر ضد ایران وضع کرد و مشخص نیست مذاکراتی که اکنون در جریان است، چگونه به موضوع این تحریم‌ها رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و بازیگر کلیدی مذاکرات اولیه، در یک کنفرانس انرژی گفته است که به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای که مد نظر ماست منتهی شود.

ایران پس از حدود دو سال تلاش برای متقاعد کردن سران اروپا به مقابله با تحریم‌های آمریکا، کاهش تعهداتش براساس توافق را آغاز کرد، مانع دسترسی بازرسان به تاسیسات کلیدی‌اش شد و غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داد.

با وجود آنکه ایران به اندازه پیش از توافق ۲۰۱۵ اورانیوم غنی شده ذخیره نکرد، خلوص بخشی از ذخیره جدیدش را تا سطح ۶۰ درصد افزایش داد و به سطح ۹۰ درصد که برای ساخت سلاح هسته‌ای لازم است، نزدیک شد. پیش از آن ایران غنی‌سازی خود را تا سطح ۲۰ درصد حفظ کرده بود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی اورانیوم تا سطح ۶۰ درصد را موضوع بسیار مهمی برشمرد و گفت، تنها کشورهایی که به ساخت بمب می‌پردازند تا این سطح غنی سازی انجام می‌دهند.

ایران در برابر نابود کردن سوخت غنی شده ۶۰ درصدی خود مقاومت می‌کرد. مشخص نیست درباره این مواد چه تصمیمی خواهد گرفت؛ آنها را نابود خواهد کرد یا به کشور دیگری مانند روسیه خواهد فرستاد که ذخیره قبلی ایران هم به آن منتقل شد؟!

زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق اولیه ـ که آن را بدترین توافق تاریخ می‌خواند ـ خارج شد و قول داد ایران را مجبور کند، بار دیگر دور میز مذاکره بنشیند، معتقد بود می‌تواند به توافق بهتری دست یابد و به حمایت ایران از حکومت سوریه، کمک‌های مالی آن به گروه های نیابتی و آزمایش‌های موشکی این کشور پایان دهد؛ اما وی هیچ گاه نتوانست ایرانیان را پای میز مذاکره بازگرداند.

در مقابل ایران فعالیت‌های هسته‌ای و نظامی خود را در منطقه افزایش داد و با ارسال نفت برای خریداران کلیدی از جمله چین، تحریم های آمریکا را دور زد تا در حالی که منتظر پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ بود، اقتصاد خود را زنده نگه دارد.

دولت ابراهیم رئیسی از مقامات دولت قبل انتقاد و آنها را متهم می‌کرد که حتی پس از آنکه ایران ۹۷ درصد از سوخت هسته‌ای خود را از کشور خارج کرد، نتوانستند تحریم‌های ایران را لغو کنند.

آنها برای چندین ماه مذاکره‌کنندگان آمریکایی را که از گفتگوی مستقیم با آنها خودداری می‌کردند، در حال تعلیق نگاه داشتند؛ آنها حتی اطمینان نداشتند که آیا سران جدید ایران برای احیای توافق قبلی تلاش خواهند کرد یا خیر!

البته هنوز قطعا بازگشت به توافق، تندروهای ایران را که هشدار داده‌اند آمریکا احتمالاً بار دیگر، زمانی که بایدن دیگر رئیس جمهوری نباشد، از توافق خارج خواهد شد، خشمگین می‌کند. آنها به دنبال دریافت تضمین کتبی از آمریکا هستند مبنی بر اینکه این کشور دیگر هیچ گاه از این توافق خارج نخواهد شد؛ تضمینی که بایدن گفت نمی‌تواند بدهد.

بزرگترین آسیب‌پذیری سیاسی بایدن احتمالاً این است که وی با احیای توافق قدیمی در بهترین حالت، یک مهلت هشت ساله به دست می‌آورد.

دنیس راس، مذاکره کننده کهنه‌کار خاورمیانه که در دولت باراک اوباما در کاخ سفید بر سیاست‌های ایران نظارت داشت، معتقد است با احیای این توافق، جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران گرفته می‌شود و آمریکا برای مقابله با مشکلی که تنها مواجهه با آن به تعویق افتاده است، زمان می‌خرد. البته وی بر این باور است که این توافق جلوی وقوع مسابقه تسلیحات هسته‌ای را در منطقه می‌گیرد.

اکنون یکی از موضوعات مهم این است که واکنش اسرائیل چه خواهد بود. اسرائیل به خرابکاری‌های خود ضد تاسیسات ایران ادامه داد، برخی از آنها را منفجر و در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کرد. دانشمندی که هدایت آنچه نهادهای جاسوسی اسرائیل و آمریکا معتقدند پروژه طراحی بمب در ایران بود، برعهده داشت. اما هیچ سازمان جاسوسی مدارکی ارائه نکرده که نشان دهد این پروژه پس از آنکه اجرای آن در سال ۲۰۰۳ به حال تعلیق درآمد، بار دیگر به طور قابل توجهی از سر گرفته شده است.

به گفته دو منبع آگاه، از طرف دیگر به نظر می‌رسد ایران و آمریکا در آستانه دستیابی به توافق تبادل زندانی برای آزادی چهار شهروند آمریکایی در ازای آزادی ایرانیانی هستند که به نقض تحریم‌های آمریکا متهم شده‌اند. مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت تصور نمی‌کند که اگر این آمریکایی‌ها آزاد نشوند، توافقی با ایران حاصل شود. وزارت خارجه ایران هم متعاقباً اعلام کرد که برای تبادل زندانیان با آمریکا آمادگی دارد.

روز دوشنبه منتقدان سرسخت توافق ۲۰۱۵ و در نتیجه بازگشت دوباره به آن تاکید کردند، زمانی که بار دیگر یک رئیس جمهوری جمهوری‌خواه وارد کاخ سفید شود، این توافق را برهم خواهند زد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۲
دوباره سرمون کلاه میزارن هفت هشت بار گذاشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
حالا تو فرض کن سه هزار تن اورانیوم نود درصد تو کشور انبار شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
با همین فرض قسمت آذربایجان دادیم رفت
آدم های ساده لوح
فرض کنیم که اون موقع هم میگفتن
حالا این همه سرزمین داریم این یه تیکه می‌خوایم چیکار!
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
فرض کن ایران ۱۰۰۰عدد بمب اتمی دارد الان می خواهد چکار کند فکر کردی دنیا همه گوش به فرمان ایران و همه در خدمت ایران هستند زهی خیال باطل خدایا شما را شفا بده قدرت یک کشور ملتش و مردمش هست
یجوری میگه انگار بازجو اعترافات مطلوبه رو نوشته تنها کاری که مونده متهم امضا کنه!!!
اعترافات تلوزیونی ایران رو هم پخش می کنن؟
با سلام واحترام
انشالله این دفعه واقعا توافق بشود و تحریم ها لغو شوند.تا مردم مظلوم ایران کمی از فشار شدید اقتصادی خارج شوند. زیرا" تنها وتنها ، مردم هستند که دراین بین صدمه می بینند."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
مشکل در داخل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
اگر مشکل در داخل هست چرا یک دفعه درست و حسابی حلش نمی کنید یا دنبال بهانه هستید و می‌خواهید غیر از صدای شما صدای کسی دیگر توی کشور نباشد ....
20 سال که گذشت و کشور را بازیچه دشمنان کردین 20 سال دیگر هم ادامه خواهد یافت
منتظر نظر کاربران کارشناس در همه امور هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
فیلترشکن‌تو خاموش کن بعد حرف بزن.
بنازم به شعار نه شرقی و نه غربی که سر می‌دادید ولی به هر کسی اجازه می دهید در امور داخلی ایران دخالت کند و اخیرا کشورهای ریز که صحبت می کنند در مورد آب و خاکمان که چطوری توافق شود
پاسخ ها
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
خب دادا وقتی با سیاست غلط کاری کردیم همین
بقول تو جوجوها تولید ناخالص ملیشون سه برابر ایران شه و حرفشون هزار برابر ایران برو داشته باشه معلومه از ایران سرتره تا بی منطق بری جلو همینه که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
از شما اصلاح طلب ها پرو تر نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
دقیقا درسته ، قطر فسقلی برای ایران شده میانجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
بزرگی به داشتن سیاست وعقل وثروت است نه چیز دیگر.....قطر با پولش دنیا رو میخره...جهت اطلاع
مذاکره کننده های ما باید حواسشون باشه که مثل قبل مواد هسته ای را از کشور خارج نکنند و دودستی به روسیه بدهند و بعد از خروج مواد ،مجددا امریکا بیاد از توافق خارج شود . روسیه و امریکا هم دست هستند حتی به نطر می رسد روسیه بدتر از آمریکا هست.
توی این 4 سالی که ترامپ از برجام خارج شد و ما هم غنی سازی رو به 50 یا 60 یا 70 درصد رسوندیم آیا این غنی سازی کاری برای حل مشکل مردم انجام داد؟ گرهی از مردم باز کرد؟ به زندگی روزانه شون کمکی کرد؟ مشکلی رو از روی دوش مردم برداشت؟ بعد 4 سال اگر توافقی بشه و روز از نو و ما در همه آزمایشگاهها رو تخته میکنیم، سانتریفیوژها رو جمع میکنیم و غنی سازی رو تعطیل کنیم و ... اما جوون آدمهایی که بخاطر تحریم و مشکلات از دست رفته چی میشه؟ زندگیهایی که داغون شده چی میشه؟ هزاران مشکلی که برای مردم پیش اومده رو کی جواب میده؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
دوست عزیز و بی اطلاع من
در صنایع غذایی و دارویی و صنعتی از اورانیوم غنی شده استفاده میشه. در صنایع دفاعی بازدارندگی ایجاد می کنه تا شما هر لحظه احساس نکنی قراره بیان شهر شما را بمب باران کنند مثل کشور های همسایه.
اگر قرار باشه تحریم های ترامپ برقرار باشه
توافق چه فایده داره
تحریم ایران از دوره ترامپ
باز هم تحریم
تابناک جان یه نظر سنجی بذار که مردم برای این توافق جدید اسم پیشنهاد کنن و جایزه هم براش تعیین کن مثلا نفر اول یه گرم اورانیوم غنی شده با ویتامین D نفر دوم یه گرم اورانیوم غنی نشده و نفر سوم یه بسته کیک زرد با روکش شکلات!!!!
چوب ، پیاز و ابن حرفها ، در راستای منافع و منویات یه عده ، بیچاره ملت ، از ماست که بر ماست حقمونه
مگه نمیگفتند برجام خفت بار بود. حالا چرا دارند از اون بدترشو احیا می‌کنند ؟ شرط میبندم کیهان این برجام جدید را بهترین قرارداد کل تاریخ نامگذاری کند.
خدا رو شکر قراره در 22 بهمن برگردیم به 20 سال قبل. جلوی ضرر هر جا گرفته بشه غنیمته. الان هم باید این پیروزی رو به پیروزی های قبلیتون اضافه کنین
چه باشدکه نباشدحتی اگرتمام ایران موشک شودبه سمت امریکای جهانخوار!حتی اگرتمام پولهایمان آزادشودحتی اگرروزی ده میلیون بشکه نفت فروخته وبه دلارتبدیل شودحتی اگرتمام کشورهای منطقه روابطشان باماعادی شودواگرهمه شرکت‌های فرارکرده بازگردندچنان ضربه ای دراین سالهابه بدنه جامعه ایرانی خورده که سالهاحتی یکی دونسل بعدکمی راحت ترزندگی کنندواصول یک جامعه سالم وپویابازگردد!
بدو بدو
میخواهد کویت شود
فقط 2 سال صبر کنید عمو ترامپ میاد میزنه زیر کاسه کوزه تون. ترامپ هم نیاد یکی مثل ترامپ از حزب جمهوریخواه میاد و روزگارتون رو سیاه میکنه. تازه ترامپ اهل معامله بود و خوب بود. بعدی معلوم نیست اهل معامله باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
به جایی که تمام طرحها و تمام امتیازات را به روسیه و چین بدهید یک پنجمش را به آمریکا بدید همین باعث می‌شود ترامپ که نه بزرگتر از ترامپ به‌خاطر منافع آمریکا و آمریکایی‌ها به این راحتی زیر قرار داد نزند
سرباز ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
هیچ کسی نمیتونه به ایران ضربه بزنه اگر از داخل ضربه نخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چخه ... بی غیرت
اينگونه خبرها حاشيه سازي براي مذاكرات است و اينكه يك جو رواني درست كنند تا در صورت عدم توافق ايران را مقصرجلوه دهند در حاليكه آمريكا توافق را نقض كرده و تا الان هم حاضر نشده شرايط را به زمان توافق برجام برگرداند.
نتوانست به قیمت خرد شدن و شکستن یک ملت . واقعا خجالت نمیکشید ؟
مواد هسته ای غنی شده باید در ایران بماند (البته با نظارت آژانس برای گرفتن بهانه طرف مقابل)، تا شاید تضمینی باشد برای عدم اجرای توافق توسط طرف های غربی و آمریکا
هیچ فرقی به حال مردم ایران نخواهد داشت

گرانی ها فعلا بهترین راه کسب درآمد دولتها شده .

حتی پس از توافق در برجام .
از سایت وزین شما این گونه مطلب یک رورنامه امریکایی را بولد کند عجیبه
در امریکا دولتهایشان سخنگو دارند و هر اقدامی بخواهند کنند از طریق سخنگوی دولتشان بیان میشود
الان در چند نشریه دیگر امریکایی ضد این مطلب را زدند و انجا تحلیلها متنوع است
عربستان با کمک خود چین نیروگاه اتمیش و بالستیک داره میسازه و همزمان ایران میاد محدودیت میپذیره!
اگر عربستان همسایه ای مثل روسیه داشت هیچوقت پیشرفت نمی کرد.
روسیه و عوامل داخلیش مانع پیشرفت ایران چه در اقتصادی و چه در نظامی هستند.
قطر و لیبی به اروپا گاز صادر میکنن اما ایران با بزرگترین ذخایر گاز جهان محدود به مرزهاش شده.
هر روز، شد، نشد، میشه نمیشه، زندگی برزخی مردم ایران که نمیدونن آینده چه خواهد شد
هر روز، شد، نشد، میشه نمیشه، زندگی برزخی مردم ایران که نمیدونن آینده چه خواهد شد
پاک ترین ،
بروندترین ،
خوش فکرترین ،
خداجوترین ،
جوان این آب و خاک را از دست دادیم چون سلاح مناسنب نداشتیم ،
موشک را نباید از دست بدهیم.
باید وسیله بازدارنده ای داشته باشیم که قصه جنگ و هشت سال دفاع مقدس دیگر تکرار نشود .
یکی از مهمترین ین دلایل توسعه فساد اداری ، مالی ، سیاسی ، اجتماعی و .....در مملکت عدم حضور فیزیکی همان جوانان زیر خاک خفته است .
جوادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
خدا شفات بده ما ششمین ارتش جهان را از نظر تجهیزات داشتیم پیشرفته ترین هواپیما جنگی و ناو را داشتیم ولی نیروی آموزش دیده کم داشتیم
پاک ترین ،
بروندترین ،
خوش فکرترین ،
خداجوترین ،
جوان این آب و خاک را از دست دادیم چون سلاح مناسنب نداشتیم ،
موشک را نباید از دست بدهیم.
باید وسیله بازدارنده ای داشته باشیم که قصه جنگ و هشت سال دفاع مقدس دیگر تکرار نشود .
یکی از مهمترین ین دلایل توسعه فساد اداری ، مالی ، سیاسی ، اجتماعی و .....در مملکت عدم حضور فیزیکی همان جوانان زیر خاک خفته است .
جوادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
مملکت از ریشه خراب است ربطی به هیچ کشوری
ندارد.اختلاسهای میلیاردی نداشتن مدیریت دزدی هارو بخور بخور......... ن
پاک ترین ،
بروندترین ،
خوش فکرترین ،
خداجوترین ،
جوان این آب و خاک را از دست دادیم چون سلاح مناسنب نداشتیم ،
موشک را نباید از دست بدهیم.
باید وسیله بازدارنده ای داشته باشیم که قصه جنگ و هشت سال دفاع مقدس دیگر تکرار نشود .
یکی از مهمترین ین دلایل توسعه فساد اداری ، مالی ، سیاسی ، اجتماعی و .....در مملکت عدم حضور فیزیکی همان جوانان زیر خاک خفته است .
جوادی
هر روز، شد، نشد، میشه نمیشه، زندگی برزخی مردم ایران که نمیدونن آینده چه خواهد شد
هر روز، شد، نشد، میشه نمیشه، زندگی برزخی مردم ایران که نمیدونن آینده چه خواهد شد
صندوق تامین اجتماعی متعلق به کلیه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس انداز اعضاء میباشد
و دولتها حق نداشتند و ندارند که از ان صندوق پولی بردارند

چه برسد به اینکه بدهی های بزرگ عقب افتاده شان را هم تسویه نمی کنند

چرا اعضا و بازنشستگان تامین اجتماعی باید در رنج و عذاب و بیماری و فقر شدید باشند ؟

در حالیکه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند ؟
خدا وند با مظلومان جهان است
هیچ اعتمادی به آمریکا نیست ،آنها فقط به فکر آزاد کردن زندانی های خود هستند ودر حین مذاکرات قصد دارند با یک ترفندی ،مثل ازا سازی بخشی از اموال ایران ،این تبادل را انجام دهند ،و بعد دوباره بزنند زیر میز و برای ادامه مذاکرات، شرط،و شروطی جدید ابداع و اشکال تراش جدیدی بکنند و به همین صورت از ایران مرحله ایی امتیاز بگیرند،
کشوری که بمب اتم دارد میگه چرا شماها میخواهید برید سمتش جیزه خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
احسنت ، علاوه بر اون اسرائیل لعنتی که کلی بمب اتم داره و بارها با اونا دنیا رو تهدید کرده هنوز جزو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نیست . و در تمام امور مربوط به توافق ایران اظهار نظر می کنه . ن
ایران را تمام دنیا با موشک هایش میشناسند
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
بعد از انقلاب دو شخص ایران را در پیش ادمهای عادی در جهان شناساند یکی احمدی نژاد و دوم رٸیسی و هرگز در تاریخ ایران کسی مانند این دو رٸیس جمهور نخواهد امد چون باعث خنده عوام هستند در کل دنیا.....؟
اگه قصدتون توافق هست زود توافق کنید اگه نیست یک بار بیایید بیرون مردم را زجر کش نکنید علاوه بر گرسنگی باید نگرانی و اضطراب بکشیم خدارا خوش نمی آد با روان مردم بازی نکنید
نمی دانم چرافقط کشورما باامریکا مشکل باید داشته باشد نتیجه این رفتارخودخواهانه جزضزر به کشور وازدست دادن میلیاردها دلارثروت کشورچیزدیگری بوده است؟مسئولیت به فلاکت کشیدن کشور چه کسانی هستند؟آیا واقعا اینها ایرانی هستند که این همه بلا سرمردم وکشورآوردند ؟من فکرنمی کنم
پاسخ ها
سرباز ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
. توکه نمیدونی آمریکا با نصف دنیا مشگل داره خابی پس تو با این دیدگاه کلا فکر نکن
وقتی آمریکا قراردادهای چند ده میلیارد دلاری تسلیحاتی با کشورهای منطقه می بندد آیا ایران فقط باید نظاره گر باشد یا ایران هم باید به دنبال دانش موشک سازی بومی خودش برود تا بتواند از تمامیت خودش و عزتش در مذاکرات دفاع کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
با همین توهمات و چرندیات این مملکت‌ رو به باد دادین
۴۳ ساله درمرحله مذاکرات حساس هستیم تمامش کنید
مذاکره بشه یا نشه یه مشتی از مسولانر جزو سرمایه داران هستند نمیگذارند مردم نفس بکشند.
من خیلی نگران تحریم کشور نیستم ، بیشتر نگران آزاد شدن دلارها هستم که کیا میخوان دلارها را اختلاس کنه چون یقین دارم این دلارها صرف رفاه مردم نمیشه . در صورت ادامه تحریم حداقل میدونم این دلارها ، جاشون محفوظه . تا بعد خدا کریم ه
اراذل و اوباش و سگهای ولگرد را از شهرها و روستاها جمع کنید. فقط بلدید پول و بودجه را به جیب بزنید. نه سواد دارید نه عقل و سرنوشت ملتی را به دست گرفتید.
اگه برجام بشه ،،شک نکنید ایران تمام خواسته های آمریکا و اروپا را قبول کرده و تعهد هم داده.....
مهمترین مشکل این جمهری اسلامی میدانید چیه ؟ماباید اول تغییر را از خودمان شروع کنیم. اول مشکل دزدی اختلاس ونداشتن مدیریت تو جامعه رو حل کنید .بعد مشکلات خارجی رو .بخدا کمر اقتصاد ایران رو این اختلاسهای میلیاردی شکست توکشوری که از هر نظری غنی وتروتمند هستیم .باید این وضع مردمش باشه .بخدا این آمریکا وتحریم ها همش بهانه هست .اینا مملکت داری بلدنیستن.وهر بدبختی سر مردم میاد .گردن دیگران میندازن.کمی تفکر لازم است.
میشه بدون تحریم اقتصاد ایران را از این گرداب نجات داد خیر .دولت رئیسی اینو میدونه با تحریم بانکی و اقتصادی پیمان شانگهای برای ایران هیچ منفعتی نداره قراداد ۲۵ ساله با چین وقتی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ خصوصی چین در ایران سرمایه‌گذاری کنند با تحریم های بانکی ریسک نمیکنند چون بازار آمریکا و اروپا با ارزش تر از بازار ایرانه پس تحریم ها باید برداشته شود
برای حفظ. نظام. توافق کنید...مردم که زیر بار گرانی و تورم و بیکاری و بیماری که نتیجه. بی کفایتی مسعولین بود نابود شدن
این بار دیگه نمیشه به این و آن ایراد گرفت که چرا این توافقنامه ننگین را امضا کردید . آمریکایی ها رئیس جمهور را برای توافق طرف حساب نمیدانند
سایت تابناک بسیاربهتراز خبر آنلاین سانسور کننده ودنیای اقتصاد است
اگه میخواهید موفق باشید نظرات موافق ومخالف رامنتشرکنید
خبرآنلاین که سانسور مطلق است.دنیای اقتصاد هم اصلاً جایی برای نظر خواهی نداره
ممنون
با توجه به شرایط موجود توافق حاضر که منجر به رفع تحریم ها بسیار عالیست
ونشاندهنده اقتدار تیم مذاکره کنندگان هست
وهرکسی بخواهد در جهت کم ارزش نمودن ان اقدام کند کافی است نگاهی به مذاکراه مذبوحانه دوره آقای روحانی بیتندازند که وزیر خارجه وقت میگفت حرف کری برای من سند سند
همین الان یک عده ای در آمریکا علنا می گویند چهار سال دیگه این توافق رو بهم میزنند . اونوقت میشه به حرف و اسناد اینها اعتماد کرد . هر عاقلی بعد از کاری که ترامپ با قلدری کرد این رو می‌فهمه که باید برای هر سند و توافقی تضمین گرفت .
قیمت سوخت داره بالا می ره و احتمال اجرایی شدن برجام زیاده است لا اقل برای یک مدت موفت
چقدر ما مردم ایران ساده زود باوربم عزیزم همه مشکلات ما ما از داخل کشوره خودرو لوازم خانگی اینها را که خودمون می سازیم چرا‌اینقدر گرون خورد ملت میدن نکه اینهم تقسیر امریکاست قیمت دلار ما خودمان بردیم بالا اینها همهاش بهونه است مامشکلمان با‌رفع تحریم حل نمیشه ما مشکلمون انسانیت‌است وجدان است که توایران نیست
تا دمکرات ها قدرت را در دست دارند سازش کنیم بسیار بهتر است تا ترامپ دیگری رئیس جمهور شده و کشور تا مرحله حمله نظامی پیش رود
از امریکا کسی خیر ندیده که ما هم خیر ببینیم وبجز شر و ترور و باجگیری. و تحقیر چیز دیگر نسیب کشور ها نشده.
تا اسراییل را به رسمیت نشماریم امریکا تضمین نمیدهد
مگر ادم از یک سوراخ چند بار باید گزیده شود یا ابنکه چند بار یک کوچه بن بست را باید رفت تا بفهمد که استباه کرده تورا به خدا بس کنید
اسراییل را ایران در وین به رسمیت بشمارد و فقط خود سیاستمداران ایران امریکا انگلیس اسراییل فرانسه المان چین و روسیه بدانند با اینکار هیچ وقت امریکا تحریم ها را بر نمیگرداند این راه حل من برای نجات مردم و حکومت می باشد
اگر تحریم شکسته بشه مردم نفس میکشندآقای رئیسی توافق کنیدداریم سخت زندگی میکنیم
به خدا آقای رئیسی شب وروز اخبارگوش میدیم ببینیم کی تحریم شکسته بشه مردم دارند زجرمیکشند
خواهش میکنم بزرگواری کنید مذاکره کنید تحریمهاشکسته بشه زودترتحریم رفع بشه ماهم راحت زندگی کنیم
یه بلایی سر مردم ایران آوردین که ارزو میکنن ای کاش فقط تو ایران به دنیا نیومده بودن
کدام مسئولان کشورها مثل ایران اینقدر مردمش رو اذیت کرد بغیر از کره شمالی اگه فکر مردم فلک زده خودتون نیستید لااقل بفکر نام خودتون تو تاریخ باشید که با ننگ و نفرت یاد نشوید ....
چرا همش جنگ و مرگ خداوند عزیز دنیا رو برای زندگی و لذت بردن افرید نه بخاطر مشتی نامرد برای ما ایرانیها شده جهنم تورا خدا بذار چند سال آخر عمرمون رو زندگی کنیم
ازاین ستون به اون ستون فرجه
حالا به تفاهم برسید خدا بخواهد عمر ترامپ ممکنه به دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نرسد
سما که قرار داد با چین را به مردم نگفتید حداقل خوبه طرف های ما قرار داد را به اطلاع مردم میرسونند
سیاست دوستی با کشورهای مختلف و دوری از دشمن سازی بهتر از بمب اتمیست
امریکاییها میخواهند مثل دوره قبل همه اورانیم غنی شده ایران رااز کشور خارج کنند بعد دوباره برجام بی برجام ودوباره تحریم های کمر شکن برای ملت شروع کنن امریکای مکار خیلی باید هواسمان باشد
تحریم‌ها بالاخره لغو می‌شوند یه فکری به حال مشکلات داخلی کنید کارمندان مفت خور دولت به مردم ظلم می‌کنند اداره مالیات دنبال زدن جیب مردم است باج گیری بیداد می‌کند تمام ادارات دولتی فاسدند به دنبال رشوه گیری هستند تا کار درست از پول نفت و معادن حقوق می‌گیرند تا مردم رو آزار بدن این درست نیست این را حل کنید
بالاخره الفبای سیاست و غیرت را فراموش کردند
42 ساله کشور ما از بعد پیروزی انقلاب تو تحریم قرار گرفت اما مسئولان ما فقط تحریم رو دور زدند بجای چاره اندیشی و حمایت از مغزهای متفکر و حمایت از تولید کنندگان داخلی منتهی ترامپ از همه سخت تر کرد شرایط را ، این همه اختلاس و گرانی آیا فقط مال تحریم اس یا طمع یه مشت آدم از خدا بیخبر
لطفا کمی هم واقع بینانه به جریانات سیاسی دنیا نگاه کنیم بس است خود کم بینی و همیشه خودمان را مقصر دیدن و گنهکار پنداشتن ، اگه انصاف نداریم حداقل آزاده مرد باشیم .
توافق با امریکاه را بیخیال بشین .نمیشه به زیرش میزنه ....به پیر و پیغمبر به هزینه هتل که میدین نمیارزه چرا نمیفهمین ؟؟؟؟چند بار حقه زده ؟؟؟
سلام دوستان عزیز ، بنظر من اگر آمریکا تضمین ندهد ، این مزاکرات هم تله ای بیش از طرف غربیها نیست ، اونها از انباشت اورانیوم تو ایران خیللی ترس دارن و مذاکرات را جهت خارج کردن اورانیوم از ایران پیگیری میکنند همچنین برگشت آمریکا به توافق جهت خلع اورانیوم ایران ، اینها بهد از گرفتن چیزهای مدنظرشون با ایران ضعیف شده و بدون پشتوانه مردمی مقابلند و امتیاز گرفتن از ایران اینچنینی بمراتب آسانتر از ایران هسته ای میباشد ، طبق نظرسنجی های انجام شده در ایالتذمتحده بایدن که وجه مردمیش رو از دست داده و احتمال زیاددر امتخابات کنگره اگثریت متزلزل خودش رو هم از دست خواهد داد و این ضمینه و نشانه روی کار اومدن جمهوری خواهان در انتخابتن ریایت جمهوری آمریکا خواهد شد که علنا مزینت این توافق برای ایران فقط دو سال می شود که در عرض دوسالهیچ شرکتی ریسک برگشت به ایران و سرمایه کزاری را نخواهد پذیرفت، و علناا توافق بدن تضمین به توافق دوسر باخت برای ایران خواهد بود
صبر کنید شب دراز است قلندر بیدار
مگر یک ایرانی با غیرت رای به قبول ذلت میدهد؟ مگه قبول برچیده شدن صنایع موشکی و هسته ای به منزله نابودی ایران و خیانت به تمام شهدا وایثارگران نیست ؟بدون شک در صورت قبول شکست ایران دیگر وجود نخواهد داشت . چو ایران نباشد تن من مباد
جوگیر نشید،تابوده همین بوده،از اول انقلاب،یکی میاد تحریم میکنه،یکی میاد باکلی باج گیری تحریم هارو ور میداره.نمیدونم این چه سیاستیه،ولی بیشتر مردم رو بدبخت کردن.جیب مردم رو توووو بورس دلاروطلاومسکن وخودرو خالی کردین.سفره شون رو کوچیک که چه عرض کنم که کلاً برچیدین.نمیدونم گاهی به کارایی که بین ایران و غرب میشه شک میکنم.فقط اینومیگم،چه روزها وآرزوهایی رو از جوونها گرفتین.علی الخصوص دهه شصت وهفتادیا.... چه خون هایی رو پایمال کردین.دوتا عموهام تو جنگ ایران وعراق شهید شدن.کمر پدر وپدربزرگ ومادر بزرگم شکست....
کار برای ایران فرسایشی شده روزانه میلیون ها بشکه نفت به هدر میدهیم بیماران منتظر رادیودارو وصنعت مشکل دارد باید کار رابرای غرب سخت کنیم ودرست کاری انجام دهیم که غرب نمیخواهد. بس است
مگر تحریم برکت نبود چه شده که از برکت خارج شد احتمالا تمامی برکتهای تحریم بداروسازی برکت انتقال دادن
مواد هسته ای وسانتریفیوژهای
پیشرفته ی ما باید داخل ایران بامهروموم
آژانس حفظ بشه ، اگر ازایران خارج بشه
دوباره رییس جمهور بعدی خارج میشه ،
شک نکنید ولی اگر درایرانباشه یعنی تضمین دست خودمون
هست .اگر این کار رانکنید اطمینان داشته
باشید درتاریخ ایران وجهاننام شما باریشخندوبه عنوان بزرگترین
ساده لوحان تاریخ ثبت خواهد شد.
نوشیدن جام زهر نزدیکه ولی وقتی تمام ایران نابود و ویران شد چه فایده ای دارد
توا فق در وین درمذا کرات در وین و حل تحریم خو ب است
بقول امام راحل انگلیس از روس بدتر، روسیه از انگلیس بدتر،بنظر من چین کمونیست از هر دو بدتره. محصولات آشغال چینی مملکت را نابود کرده و مسئولان گوششان بدهکار نیست، کی از خواب بیدار بشن خدا می‌داند.
انشالله که اینبار کسی موشک در نکند که اگر بکند تیشه به ریشه کشور میزند، توجه داشته باشید که در دور بعدی انتخابات امریکا آمدن و برنده شدن ترامپ بسیار زیاد است.
مسائل اقتصادی کشور فقط ده درصد به تحریم مربوط است نه بیشتر! وقتی دولت ومجلس و قوه قضاییه شما عرضه ی تقسیم بندی نهاده ی دامی بین (مثلاً ۱۰۰۰ دام و طیور دار) راندارد، می خواهند صادرات تکنولوژی وداروکنند!؟
فقط وفقط باید مزاکره بشه ملت توان ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست