بازدید 21140

یک آزمون مهم برای کانون‌های وکلای دادگستری / رئیس اسکودا: اگر واقعاً حامی استقلال وکلا هستید، لوازم آن را رعایت کنید

امروز اسکودا اعلام کرد با وجود مطالبه‌ی جدی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین تکلیفِ هرچه سریع‌تر این آزمون، تصمیم هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بر انتشار آگهی و توافق سه‌جانبه میان نمایندگان نهاد وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه، در جلسه‌ی روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان سنجش و آموزش کشور متاسفانه باز هم -پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه- از انتشار آگهی آزمون سر باز زد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 29 January 2022

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با انتشار تصویر نامه معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از خودداری این سازمان از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ امروز اسکودا اعلام کرد با وجود مطالبه‌ی جدی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین تکلیفِ هرچه سریع‌تر این آزمون، تصمیم هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بر انتشار آگهی و توافق سه‌جانبه میان نمایندگان نهاد وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه، در جلسه‌ی روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان سنجش و آموزش کشور متاسفانه باز هم -پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه- از انتشار آگهی آزمون سر باز زد.

متن پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلا و پاسخ معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه به استعلام این سازمان در خصوص آزمون وکالت، جهت استحضار داوطلبان گرامی آزمون وکالت ۱۴۰۰ و کانون‌های وکلای سراسر کشور منتشر می‌گردد.

گفتنی‌ است، اسکودا روز ششم بهمن‌ماه متن آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ ارسال شده به سازمان سنجش را منتشر کرده و اعلام داشته بود انتشار و تعیین زمان ثبت نام به سازمان سنجش محول شده است.

پاسخ سازمان سنجش به اسکودا

برادر گرامی جناب آقای دکتر کوشا

رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۱۰۷۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ درخصوص آگهی شرایط و ضوابط برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰ ، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۷۳۸۷/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رعایت تمامی موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود . خواهشمند است پس از اصلاح اطلاعیه مذکور ، نتیجه به این سازمان اعلام تا اقدام لازم بعمل آید .

با تقدیم احترام

رضا محمدی

معاون امور آزمونها

پاسخ استعلام سازمان سنجش از معاون حقوقی قوه قضاییه

جناب آقای دکتر خدایی

رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور

سلام علیکم با احترام بازگشت به نامه شماره ۸۹۰۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۵ و پیرو مکاتبات پیشین با موضوع انتشار آگهی آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت دادگستری و لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط در فرآیند برگزاری آزمون مذکور از جمله موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ارسالی از این معاونت تاکید می گردد

نور الله قدرتی

معاون حقوقی امور مجلس قوه قضاییه

یک آزمون مهم برای کانون های وکلای دادگستری / رئيس اسكودا: اگر واقعاً حامی استقلال وكلا هستيد، لوازم آن را رعايت كنيد

 

رئيس اسكودا: اگر واقعاً حامی استقلال وكلا هستيد، لوازم آن را رعايت كنيد

چندی پیش رئيس اتحاديه‌ی سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ايران در هیأت عمومی بطور فوق العاده که با حضور هیأت مدیره‌ کانون‌های وکلای دادگستری کشور برگزار شد، بر ضرورت حفظ استقلال نهاد وكالت، چنان‌كه در قانون نیز معين شده است، تاكيد كرد.

دکتر جعفر کوشا در جلسه‌ی هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: همان طور که می‌دانید نهاد وکالت امروز در شرایط خاصی قرار گرفته و تحت فشار است؛ البته طبیعی است که نهادی مدنی مانند کانون وکلای دادگستری که مدافع حقوق مردم است در فراز و فرودهایی قرار گیرد، چون دفاع از حقوق مردم و مستقل‌ بودن هزینه دارد و باید هزینه داد تا استقلال و آزادگی را حفظ کرد.

کوشا همچنین بیان کرد: در طول تاریخ آزادی و استقلال از مفاهیمی بوده است که جویندگان آن قبول هزینه کردند. هیچ استقلالی بی‌هزینه نیست، اما هزینه‌ای مقبول است که توام با فایده و آثار باشد. ما امروز در شرایطی قرار گرفتیم که برای استقلال خودمان باید هزینه بپردازیم و چنین خواهیم کرد.

او تصریح کرد: این استقلال ارزش گران‌سنگی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است و باید امانتدار خوبی برای آن باشیم و آن را به نسل آينده برسانيم.

کوشا اظهار کرد: امروز مردم شاهد مبارزه‌ی ما برای استقلال هستند و نگاه می‌كنند كه آيا در دفاع از استقلال خودمان كه به نفع ملت، كشور و نظام قضایی كشور است پايداری داريم؟

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم این است که برخی مسئولان همواره در مقام حرف و در سخنرانی‌های خود مدعی هستند که استقلال کانون وکلا را قبول دارند و در ملاقات‌هایی هم که ما با آن‌ها داشته‌ايم، چه در گذشته و چه امروز، هيچ‌گاه نگفته‌اند كه استقلال را قبول ندارند، بلكه همواره می‌فرمايند استقلال نهاد وكالت جزو افتخار نظام حقوقی و قضایی ايران است.

کوشا در ادامه تصریح کرد: اما باید از ایشان پرسيد تا چه میزان به باور خود از استقلال نهاد وکالت عمل می‌کنند و این خود شرط است.

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب تربیت کارآموز یکی از موضوعات مطرح و مرتبط با استقلال نهاد وکالت است. یعنی آموزش و تربیت و انتخاب فرد باید توسط نهاد وکالت باشد؛ بنابراین، یکی از وجوه استقلال آزمون است، یعنی اگر آزمون مستقلی داشته باشیم، به‌تبع آن کارآموز پذیرفته‌شده در این آزمون نیز مستقل خواهد بود.

دکتر کوشا ادامه داد: استقلال نهاد وكالت به اين معنا نیست كه ما قوه‌ی قضایيه را قبول نداشته باشيم يا مثلاً با نظارت اين قوه در حدود و ثغوری كه قانون معين كرده مشكل داريم.

استقلال نهاد وكالت گامی موثر در راستای تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه است و از اين جهت، این استقلال اتفاقاً بيش از همه به نفع قوه‌ی قضایيه است. استقلال یعنی ما اختیار داشته باشیم همکارمان را خود انتخاب کنیم، آزمون را خودمان برگزار کنیم. آقايان اگر واقعاً چنان‌كه می‌گويند با استقلال ما مشكلی ندارند و چه‌بسا طرفدار استقلال ما هستند، چرا در آزمون دخالت می‌كنند؟

او در پایان تصریح کرد: اگر قبول دارید نهاد وکالت مستقل است، باید استقلال را در موارد مختلف به رسميت بشناسيد، نه اينكه بخواهيد در واژه‌واژه‌ی آگهی برگزاری آزمون هم دخالت كنيد و مانع برگزاری آزمونی شويد بيش از هشتادهزار نفر منتظر برگزاری آن هستند و برای قبولی در آن تلاش كرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
خواهشا آزمدن وکالت رو برگزار کنید و از اضافه کردن منابع هم دس بردارید بخدا همه داوطلبین ناراحتن از این بلا تکلیفی فشاری که روی داوطلبین هس رو هیچ ارگانی نیس این حق الناس هسش میتونید جبران کنید
شما جز منافع خود به فکر هیچ کس نیستید هر سال نفری صد و پنجاه هزار تومن از هر نفر می گیرید که فقط صد نفر را قبول کنید اگر استقلال نداشته باشید میلیاردها تومن از کفتون میره
اقای کوشا واقعا به دروغهات اعتقاد داری یا کلاس باز کردی مدافع کدام مردم مدافع جیبتان هستید نه مردم
احسنت بر قوه قضاییه که خلاصه جلوی این قلدرها ایستاد و هیچ داوطلبی دل خوشی از کانونها ندارن با تمام انحصار طلبی های گذشته و بی عدالتی هاشون
شما طرفدار استقلال بی طرفدار هستید
ما طرفدار پیروزی در آزمون وکالت
پیروزی سرور استقلال
کانون های وکلا باقدرت بیشتر و منسجم تر عمل کنند . آن چیزی که ماندنیست اصالت است. داوطلب به جای بیسوادی و نادانی علم خود را بیشتر کند . من هم خودم قبولی 98 هستم و زحمت کشیدم به اینجا رسیدم
هنوز قبولی های 99 پروانه بهشون ندادن و تعیین و تکلیف نشدن واقعا بی مدیریتی بیداد میکنه
دم سنجش گرم واقعا بهترین کارو کرد جلوی کانون واستاد. چون این کانون وکلا، فقط ادعای حمایت از جوونها رو داره اصلا دلش به حال کسی نمیسوزه. پشت پرده لابی میکنه و جلوی پرده مظلوم نمایی میکنه. ظرفیتها رو تا اونجا که تونستن پایین کشیدن تا جونها کلا بمونن همینجوری توی بدبختی. واقعا که تاسف باره، آخه این ظرفیته تعیین کردن؟ بین ۱۰۰هزار نفر شرکت کننده!! ، البرز ۸۰تا ، فلان جا ۵۰تا و..؟ این بود طرح تسهیل و حمایت؟ از اونطرفم با خوشحالی و از خدا خواسته به قضات و نمایندگان راحت پروانه وکالت بدون ازمون میدن! بعد میگن طرح مجلسه! چطور اینجا طرح مجلسه اما توی چیزای دیگه با سنجش درگیرید و طرح مجلس رو نمیپذیرید‍؟ قضات مگه ادعای سواد ندارن؟ بیان آزمون بدن چیزی ازشون کم میشه سه ساعت آزمون بدن؟ اگه کانون راست میگه جلوی اون طرح واسته چرا جلوی موفقیت ما جوونها وا میسته؟ چرا ظرفیت رو پایین میکشه؟ چرا دنبال اینه خودش سوال طرح کنه که هم سخت طرح کنه هم سوالهارو بدن بیرون و تقلب پیش بیاد؟
تنها راهش ایستادگی مقابل حرف زور هست ، یکی می خواد پروانه نانوایی بگیره البته اگه معاون محترم حقوقی قوه قضائیه اجازه بدن .
بنام خدا باسلام و درود و احترام
اعتقاد دارم فرزندان این سرزمین حق اساسی انها است که تنها یک نهاد متولی امر انهم با رعایت عدالت اموزشی بدون هیچ تبعیض اقدام نماید نزاع دو نهاد موازی با داعیه مردم خواهی و دلسوزی برای عدالت ره به جایی نمی برد مثل جناح بندی سیاسی شده است این ازمون وهرکدام دیگری را متهم می کند نتیجه این اختلاف ضرر گردن مردم خصوصا متقاضیان پروانه وکالت و این جوانان هستند هر کدام از این دو نهاد برای نشستن بر میز تصمیم گیری هدفهایی دارد که به سود ملت و نظام پنیست ا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی