بازدید 32384
رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد

بازگشت ۵ هیئت علمی قطع همکاری کرده به دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه کسانی که حکم همکاری با آن‌ها در دانشگاه تمدید نشده است می‌توانند درخواست بازگشت بدهند، گفت: این افراد دلایل خود را به همراه درخواست بازگشت به ما ارائه دهند، پرونده آن‌ها قطعا براساس عدل و انصاف مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 29 January 2022


رئیس دانشگاه تهران از بازگشت ۵ عضو هیئت علمی قطع همکاری کرده با دانشگاه خبر داد و گفت: به هیچ عنوان ما در خصوص فعالیت اعضای هیئت علمی رفتار‌های سیاسی نخواهیم داشت و کسی به دلیل تفکرات سیاسی اخراج نمی‌شود و کسانی هم که اعتراض دارند می‌توانند درخواست‌های خود را به همراه مستندات دقیق و علمی به بنده ارائه دهند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدمحمد مقیمی در نشست خبری امروز به سیاست دانشگاه در خصوص جذب و ادامه همکاری با اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمامی افرادی که در دانشگاه همکاری می‌کنند نگاه منفی نسبت به عملکرد اعضای هیئت علمی ندارند بنابراین نباید کلمه اخراج را برای فعالیت یک هیئت علمی به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: اخیرا قطع همکاری با یکی از همکاران در دانشگاه تهران اتفاق افتاد که دستور بررسی این موضوع را دادم و بررسی‌های ما نشان داد که فرد مورد نظر اصلا اخراج نشده است بلکه ایشان از سال ۹۸ اصلا عضو هیئت علمی دانشگاه نبود که بخواهیم او را اخراج کرده باشیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: حکم فرد مورد نظر به دلایل مختلفی برای ادامه همکاری در دانشکده علوم اجتماعی تأیید نشد که البته بنده درخواستی هم از طرف ایشان برای تمایل به ادامه همکاری دریافت نکردم که در صورت دریافت این درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقیمی از بازگشت پنج هیئت علمی که با آن‌ها قطع همکاری شده بود به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این افراد در گذشته به دلایلی ادامه همکاری با آن‌ها محقق نشده بود که ما پرونده آن‌ها را بررسی کردیم و مجددا به دانشگاه بازگردانده شدند بنابراین ما نه تنها در دانشگاه تهران کسی را اخراج نکردیم بلکه افرادی نیز به این دانشگاه بازگردانده شدند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه کسانی که حکم همکاری با آن‌ها در دانشگاه تمدید نشده است می‌توانند درخواست بازگشت بدهند، گفت: این افراد دلایل و مستندات علمی خود را به همراه درخواست بازگشت به ما ارائه دهند که پرونده آن‌ها قطعا براساس عدل و انصاف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص پرونده افرادی که گفته می‌شود در مدیریت قبل بدون رعایت ضوابط قانونی جذب دانشگاه تهران شده اند نیز گفت: ما در دانشگاه تهران چه در مدیریت قبل و چه در دوره فعلی رفتار‌های سیاسی در برخورد با افراد را نداشتیم و مواردی هم مشاهده نکردیم که به دلیل تفکرات سیاسی اخراج شده باشند. در واقع قطع همکاری‌ها در گروه‌ها و دانشکده‌ها گرفته می‌شود بنابراین مبنای ما در جذب افراد، قانون، مقررات و ضوابط حاکم است.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: گزارشات مختلفی در خصوص جذب برخی از افراد بدون طی مراحل قانونی در دوره قبل ارائه شده است که ما مجددا پرونده‌های افرادی که در گذشته جذب شده اند را بررسی نمی‌کنیم، اما با توجه به اینکه قرارداد‌های افراد باید هر ساله تمدید شود ما کمیته‌ای در دانشگاه داریم که این صلاحیت مجددا بررسی خواهد شد و اگر کسی بدون رعایت ضوابط و صلاحیت حداقلی جذب شده باشند از تمدید قرارداد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

مقیمی همچنین با بیان اینکه جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرینی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی را استراتژی و شعار محوری دانشگاه تهران در دوره جدید مدیریتی توصیف کرد و گفت: برای این شعار مکانیزیم‌هایی نیز تعیین شده است و تلاش می‌کنیم مدیریت ما در دانشگاه یک مدیریت جهادی متناسب با فضای علمی دانشگاه باشد و وقتی صحبت از این نوع مدیریت می‌شود نیز سه عنصر یعنی عقلانیت، معنویت و عقل گرایی باید مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: تلاش ما این است که در محیط دانشگاه خرد جمعی و عقلانیت اساس کار ما باشد چرا که با افرادی مواجهیم که از سطح بلوغ بالایی برخوردارند بنابراین سبک مدیریت‌های متداول نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که از خرد جمعی استفاده نماییم تا هم نظام‌های مدیریت شکل خاص خود را داشته باشند و از هم گسیخته نشوند و هم اینکه شایستگان را برای پست‌های مدیریتی برگزینیم.

وی تأکید کرد: ما باید از ظرفیت علمی، توانایی‌ها و بلوغ فکری همکاران در دانشگاه استفاده کنیم و با توجه به اینکه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان سه رکن اصلی دانشگاه هستند بنابراین در انتخاب مدیران از دیدگاه آن‌ها استفاده و براساس مدیریت مشارکتی حرکت می‌کنیم تا هم به نظامات مدیریتی خدشه وارد نشود و هم اینکه از خردجمعی استفاده کرده باشیم.

وی تأکید کرد: در انتخاب مدیران دانشگاه، دانشکده‌ها و دانشکدگان به این ترتیب عمل می‌کنیم که ابتدا در این مراکز حضور پیدا می‌کنم و موارد و نکات ذینفعان اصلی آن را می‌شنوم و بعد جمع بندی نهایی از این نشست صورت می‌گیرد در نهایت در کمیته‌ای که در دفتر بنده با ترکیب ۸ تا ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مورد وثوق و اقبال دانشکده و یا مرکز است جلساتی برگزار می‌کنیم و در نهایت وضعیت افرادی که برای مسئولیت در این کمیته دعوت شده اند بررسی و فردی اصلح را به عنوان مدیر جدید انتخاب می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تهران شعار دانشگاه کارآفرینی را از شعار‌های اصلی این دانشگاه دانست و گفت: یکی از مولفه‌های اصلی این است که ابتدا فرایند‌ها و ساختار‌های خود را به صورت کارآفرینانه تعریف کنیم و در این رابطه ابتدا ساختار خود را بازنگری و ساختاری جدید متناسب با رویکرد کارآفرینانه طراحی کردیم که این تغییر ساختار در هیئت امنا تصویب و فرایند‌ها نیز اصلاح شد.

دکتر مقیمی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اختیارات ستادی دانشگاه باید به گروه‌ها و دانشکده‌ها تفویض شود، گفت: نباید این فعالیت‌ها در ستاد دانشگاه متمرکز باشند بلکه باید دانشکده‌ها اختیار عمل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت نیازمندی‌های جامعه و مسئولیت اجتماعی سرلوحه فعالیت‌های دانشگاه تهران است، گفت: ما در این زمینه باید علوم میان رشته‌ای و چند رشته‌ای را ایجاد و توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه تهران از تأسیس سه دانشکده جدید شامل حکمرانی، گردشگری و تجارت در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: هر سه این دانشکده‌ها با رویکرد چند رشته‌ای و میان رشته‌ای به منظور پاسخگویی به نیاز جامعه تأسیس می‌شوند. در واقع در دانشکده حکمرانی قرار است مهارت‌های مدیریتی و در دانشکده گردشگری و تجارت نیز نگاه علمی و نظامند به موضوعات داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰
برخی از اساتید دانشگاه که سالها است رکود علمی خورده اند و برخلاف مقررات بیش از دو برابر حد مجاز یعین 8 سال پایه نگرفته اند و حتی چند مقاله علمی پژوهشی ندارند با چسباندن خود به اصلاح طلبان خود را بیمه می کنند.
این روش کارآمدی است
بعضی از اعضای هیات علمی که به موقع تلاش نکرده اند و باید کنار گذاشته شوند با شانتاژ خود را به سیستم تحمیل و کار خودشان را پیش می برند. اینها هیچگاه به این کشور خدمت نخواهند کرد چون لایق نبوده اند و کمترین حقی در بقا به عنوان یک فرد علمی نداشته اند.
امان از جوسازی این چنینی که مصداق بارز گندم نمای جو فروش است.

البته خودمونیم ضرب المثل ها هم دیگر کارکرد خود را ندارند چون این روزها جو از گندم گران‌تر است.

پس بگذارید این شانتاز کارها در دانشگاه بمانند و بقیه را بیرون کنید.
با خیانت به کلمات، شرافتت را چند فروختی آقای رئیس؟
شما دلایل رد. یا در واقع اخراج عزیزان را اعلام بفرمائید. اینها چه دلایلی برای برگشت خود اعلام‌کنند؟؟؟؟
شما باید دلایل اخراج انان را ارائه دهید ؟؟؟
رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه کسانی که حکم همکاری با آن‌ها در دانشگاه تمدید نشده است می‌توانند درخواست بازگشت بدهند، گفت: این افراد دلایل خود را به همراه درخواست بازگشت به ما ارائه دهند،
این گفته یک کم عجیب نیست ؟ معمولا" از کسی که اخراج شده دلیل پرسیده نمی شود برعکس اخراج کننده باید برای عملش دلیل بیاورد . مضافا" اینکه شما اگر کسی را اخراج کرده اید چرا دوباره میخواهید در خواست باز گشت بدهد تا دو باره حکم همکاری به آنها بدهید ! خب از اول اخراجشان نمی کردید .
بهترین خدمت رابااین اخراج به آنهاکردید.من که نه سوادآنهارادارم،وبمیرم هم کشورم راترک نمی کنم،امااینهاباسوادندوطالب دارند،حالا باوجدان راحت ازاینکه خواستیم کارکنیم نگذاشتند،می روند...
وااااای، شما چقدر خوبید!!!
آقا یه سوال
چرا استادان اصولگرا اخراج نمیشن؟
به عنوان کسی که سابقا ایشون استاد راهنمای بنده بودند، شهادت میدهم در گذشته وقتی که ایشان معاون اداری و مالی دانشگاه بودند، به وضوح مشاهده می کردم که گرایشات سیاسی اساتید نقشی در تصمیم گیری ایشان نداشت.
ایشان یک اصولگرا هستند اما به هیچ وجه به دنبال حذف منتقدین نیستند و نسبت به اساتید منتقد بسیار گشوده رفتار می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار