بازدید 7508

تاثیر درمان‌های ضدویروسی در مقابله با سویه اومیکرون

محققان گزارش می دهند که درمان های ضد ویروسی کووید ۱۹ در برابر سویه اومیکرون بهتر از درمان های آنتی بادی عمل می کند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 28 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث لاین، به گفته محققان، دلیل آن این است که درمان‌های ضدویروسی برای مختل کردن ساخت پروتئین‌های مهم ویروس کرونای جدید طراحی شده اند.

مطالعات نشان می‌دهد از آنجایی که سویه اومیکرون به سویه غالب کووید ۱۹ تبدیل شده است، درمان‌های ضدویروسی بهتر از درمان‌های آنتی‌بادی عمل می‌کنند.

محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا گزارش دادند که دو داروی ضدویروسی «مولنوپیراویر» و داروی داخل وریدی «رمدسیویر» به اندازه انواع قبلی کروناویروس جدید در درمان سویه اومیکرون مؤثر بودند.

محققان مشاهده کردند چهار درمان آنتی بادی همگی در درمان اومیکرون، تأثیر کمتری داشتند، به طوری که آنتی بادی‌های Eli Lilly و Regeneron به هیچ وجه قادر به درمان ویروس نیستند.

با این وجود، یافته‌های مربوط به درمان‌های آنتی‌بادی به اندازه کافی قطعی بودند که سازمان غذا و دارو آمریکا، مجوز استفاده اضطراری این دو دارو که زمانی پیشگامان درمان آنتی‌بادی علیه این بیماری بودند، را لغو کرده است.

دکتر «ویلیام لانگ»، در این باره می‌گوید: «بیشتر داروهای ضدویروسی در مرحله مهم در توانایی ویروس برای هدایت ساخت پروتئین‌ها (پاکسلووید) اختلال ایجاد می‌کنند یا باعث ایجاد خطا در تولید پروتئین می‌شوند که نتیجه آن، تولید پروتئین‌های غیرفعال (مولنوپیراویر) است.»

لانگ افزود: «یکی از درمان‌های آنتی‌بادی، "سوتروویماب"، همچنان کار می‌کند، زیرا بخش پایدارتری از ویروس را که تحت تأثیر جهش‌های اومیکرون قرار نگرفته است، هدف قرار می‌دهد.»

در این بین، کارشناسان توصیه می‌کنند همچنان واکسن کووید مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از بیماری و دوری از بستری شدن در بیمارستان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی