بازدید 7292
یک شامپو خوب برای ریزش مو

چه شامپویی بخرم برای ریزش موهام؟

شامپوی مناسب برای ریزش مو در مرحله اول باید بتواند چربی پوست سر شما را تعدیل کند. همچنین اگر ریزش موی شما به دلیل افزایش تراکم انگل دمودکس ایجاد شده، شامپوی مناسب برای شما باید بتواند تراکم این انگل‌ها را کنترل کند.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 23 January 2022

یک شامپو خوب برای ریزش مو / چه شامپویی بخرم برای ریزش موهام؟

ریزش مو به دلایل مختلفی مانند استرس، رژیم غذایی، ابتلا به کرونا یا انواع بیماری‌های قارچی ممکن است ایجاد شود. با توجه به اهمیت مو در زیبایی، ریزش موها می‌تواند تبدیل به یک مسئله جدی برای افراد شود. با توجه به این که شامپو نیز می‌تواند در تشدید و یا بهبود ریزش مو موثر باشد، انتخاب شامپوی مناسب می‌تواند برای افراد مبتلا به ریزش مو تبدیل به دغدغه شود. یکی از علل جدیدی که برای تشدید ریزش مو در نظر گرفته می‌شود، ازدیاد انگل‌هایی به نام دمودکس در پوست سر است. در این مقاله شما می‌توانید در خصوص انگل‌های دمودکس و انتخاب شامپوی مناسب برای ریزش مو اطلاعات مفیدی به دست آورید و بر این اساس تصمیم گیری بهتری برای خرید شامپو ضد ریزش مو داشته باشید.

چرا موهام میریزه؟

در نظر داشته باشید که ریزش 50 الی 100 تار مو در روز طبیعی است و ریزش این اندازه مو، مشکل محسوب نمی‌شود. اما در حالتی که ریزش بیشتر از این مقدار باشد بهتر است در قدم اول به دنبال علت ریزش مو باشیم. همان طور که گفته شد ریزش مو به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. شناخت علت ریزش مو به انتخاب شامپو خوب برای ریزش مو می‌تواند کمک کند. در بیشتر موارد علل ایجاد کننده ریزش مو با ازدیاد چربی پوست سر همراه هستند که ازدیاد این چربی نیز خود می‌تواند به تشدید ریزش مو منجر شود.

یک شامپو خوب برای ریزش مو / چه شامپویی بخرم برای ریزش موهام؟

همان طور که گفته شد یکی از علل جدیدی که برای تشدید ریزش مو در نظر گرفته می‌شود زیاد شدن انگل‌های دمودکس در پوست سر است. دمودکس‌ها می‌توانند در فولیکول‌های مو زندگی کرده و از مواد مغذی در این ناحیه تغذیه کنند که در نهایت تار مو ضعیف و نازک شده و دچار ریزش می‌شود. برای تشخیص تراکم انگل دمودکس شما می‌توانید به مراکز تست این انگل مراجعه کنید. شما می‌توانید قبل از مراجعه حضوری برای تست آزمایشگاهی، تست آنلاین را انجام دهید. در این صورت شما می‌توانید به صورت نسبی متوجه شوید که چقدر احتمال دارد که مبتلا به تراکم بالای انگل‌های دمودکس باشید.

شامپوی مناسب برای ریزش مو

همان طور که گفته شد یکی از عامل‌هایی که سبب تشدید ریزش مو می‌شود، بالا بودن میزان چربی در پوست سر است. حتی در ریزش موی مردانه که به دلایل ژنتیکی ایجاد می‌شود، کنترل چربی پوست سر از عوامل کلیدی در جهت پیشگیری از ازدیاد ریزش مو می‌باشد. بنابراین شامپوی مناسب برای ریزش مو در اکثر موارد باید بتواند چربی پوست سر را متعادل کند. شاید شما موهای خشک و کم آبی دارید و تصور می‌کنید که شامپو برای موهای خشک برای شما مناسب است، در حالی که اگرچه موهای شما خشک است اما پوست سرتان ممکن است چرب باشد. شامپو بیشتر برای تمیز شدن پوست سر استفاده می‌شود و حتی در اصول شست و شوی مو توصیه می‌شود که شامپو تنها به پوست سر زده شود.

دومین مسئله‌ی حائز اهمیت pH شامپو می‌باشد.یک شامپوی مناسب باید دارای pH  نزدیک به ۶.۵ باشد، زیرا این pH مناسب پوست سر بوده و اجازه نمی‌دهد پوست سر و موهای شما خشک شود. بنابراین رطوبت لازم را برای حفظ سلامت و درخشندگی موهای شما فراهم می‌کند.

مورد بعدی توجه به میزان کف حاصل از شامپو می‌باشد، به خاطر داشته باشید که میزان کف شامپو تعیین‌کننده خوب یا بد بودن شامپو نیست، اما هر اندازه شامپو کمتر کف کند، به این معنی است که مولکول‌های شامپو گرد و غبار و چربی بیشتری را در خود حل کرده ‌است.

بعضی از شرکت‌های سازنده شامپوهای ضد ریزش مو ادعا می‌کنند که شامپوی تولید شده توسط آن‌ها دارای ترکیبات مغذی است که می‌تواند سبب تقویت موها شود. در این خصوص باید دانست که جذب ترکیبات مغذی شامپو توسط پوست سر در مدت زمان کمی که شامپو روی سر است به میزان کمی امکان پذیر است و عملا این ادعا صحت ندارد.

یک شامپو خوب برای ریزش مو / چه شامپویی بخرم برای ریزش موهام؟

شامپوی دمودکسیلین، یک انتخاب خوب برای ریزش مو

یکی از بهترین شامپوهای ضد ریزش، شامپوی دمودکسیلین است. در صورتی که نتیجه‌ی تست آزمایشگاهی دمودکس یا تست آنلاین شخص مثبت اعلام شود و حتی بدون انجام تست یا دریافت نتیجه‌ی منفی، مصرف این شامپو جهت درمان ریزش مو، شوره و پوسته‎ی سر و خارش سر توصیه می‌گردد. این شامپو مزایای ویژه‌ای برای درمان دمودکس و انواع عارضه‌های پوستی دارد؛ خواص ویژه‌ای از جمله کمک به کاهش دمودکس، اثر ضد باکتریایی و ضد قارچی، کاهش و تعدیل چربی پوست سر، کمک به بهبود شوره‌ی سر، التیام بخش و ضدخارش داشته و همچنین برای انواع مو مناسب می‌باشد. مصرف دو بار در هفته از این شامپو به عنوان یکی از بهترین شامپوهای ضدریزش توصیه می‌گردد. این شامپو هیچ ماده‌ی شیمیایی نداشته و ماده‌ی موثره‌ی آن روغن درخت چای است. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی و ضدالتهابی است که برای بهبود سطح سلامت پوست و مو ضروری است. پوست و مویی درخشان، سالم و عاری از هرگونه بیماری وظیفه‌ای است که روغن درخت چای به خوبی از عهده انجام آن برمی‌آید.

چند نکته در خصوص ریزش مو

یکی از عوامل کلیدی در بهبود ریزش مو، افزایش گردش خون در پوست سر است که باعث می‌شود جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌های مو افزایش یابد. یکی از کارهایی که سبب افزایش گردش خون در سر می‌شود دوش آب سرد در انتهای حمام است. علاوه بر دوش آب سرد، ماساژ سر نیز می‌تواند سبب افزایش گردش خون در سر شود.

میزان دفعات شست و شوی مو قاعده خاصی ندارد و در هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال اگر شما به میزان کمی از خانه خارج می‌شوید طبیعتا آلودگی کمتری روی سر شما می‌نشیند و نیاز کمتری به شست و شو خواهید داشت. علاوه بر آن چربی پوست سر نیز از عوامل تعیین کننده دفعات استفاده از شامپوی ضد ریزش است. اگر پوست سر شما به میزان زیادی چربی ترشح می‌کند، احتمالا شما نیاز بیشتری به حمام دارید. البته این موضوع به این معنی نیست که اگر زیاد حمام کنید دیگر چربی پوست سرتان تعدیل می‌شود. شست و شوی زیاد می‌تواند سبب تحریک ترشح چربی شود. بنابراین لازم است که هر شخص بسته به شرایط و نیازش از شامپو برای پوست سرش استفاده نماید؛ یعنی هر زمان که احساس کردید که پوست سرتان کثیف یا چرب شده حمام کنید.

 

انتهای رپرتاز آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی