بازدید 22362

خبر ویژه درباره حقوق و دستمزد کارمندان دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تشکیل کارگروه تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور و دستور رئیس جمهور مبنی بر اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد به صورت عادلانه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 14 January 2022

 

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، روز ۲۲ دی پس از دریافت دستور فوری رئیس جمهور، به سرعت برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستورکار این سازمان قرار گرفت و از همان شب پس از برگزاری جلسه توجیهی و تقسیم کار، فعالیت خود را آغاز کرد.

این کارگروه تحت عنوان «ستاد جهادی شهید مهدی باکری» به ریاست میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، از هفت کمیته «علمی»، «آمار و هوشمندسازی»، «حقوقی»، «ایثارگران»، «محتوایی»، «رسانه» و «پشتیبانی» تشکیل شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی تا انجام دستور، فعال است.

فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان نظام اداری کشور، از چهار ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت» آغاز شده است و تاکنون آمار و اطلاعات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند در این سامانه جمع‌آوری شده که برای هر یک از آنها «شناسه یکتا» ایجاد شده است.

در حال حاضر با دستور رئیس جمهور مبنی بر فوریت در برقراری نظام عادلانه پرداخت حقوق و دستمزد، حساسیت موضوع «شفافیت و عدالت در پرداخت به کارکنان دولت» جدی‌تر مورد توجه دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و سازمان اداری و استخدامی کشور با تشکیل کارگروه جهادی با عنوان «ستاد شهید مهدی باکری»، سرعت انجام عملیات را با برنامه‌ریزی برای کار شبانه‌روزی، شدت بخشیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۵
برای چی همه باید حقوق یکسان بگیرن؟ مگه شرایط کاری و تحصیلی همه یکسانه....؟ از مردم میگیرین و جیب خودتون رو پر میکنین
خدا کنه اجرای عدالت حقوق به افزایش حقوق ها ختم بشه نه کاهش حقوقها!
ببینیم و تعریف کنیم....
اگر توانستید درکنار کلیه ادارات و وزارتخانه ها حقوق ومزایای کلیه شرکت‌های نفتی وپتروشیمی ها ونمایندگان مجلس و کل مراکز قضایی کشوررا در این سیستم همگیر جای دهید آنموقع همه چیز آنلاین وشفاف و تازه به دخل وخرج هشتاد درصد مالی کشور می توانید اشراف داشته وخیلی از مشکلات در غالب همین آنلاین قابل محاسبه می باشد.
وقتی اینا در مورد عدالت حرف می زنن آدم تن و بدنش می لرزه.
این کارگروه هست یا کارگره زن؟ وقتی رئیس بیسواد باشد قعا کارگروه هم بیسواد میشه کارگره زن
سلام انشاله که این ستاد موفق به اجرای عدالت شود متاسفانه بعضی دستگاهها با خود برتر بینی وبا لابی کردن حقوق های خود را افزایش داده اند بدون اینکه فکر کنند سایر دستگاهها هم در این مملکت صاحب حق وحقوق هستند پیشنهاد می شود با بررسی نظام حقوق دستمزد چندین کشور و کار تطبیقی نظام مد نظر که همگی منتفع گردند ایجاد شوند از هم اکنون باید بین 3 تا 6 در صد فقط حقوق مدیران بیشتر باشد ضمن اینکه باید ساختار هم اصلاح شود وپست های مدیریتی کاهش یابد بازنشستگان هم با همسان سازی مد نظر قرار گیرند
از هارت و هورالعظیم که هر روز صداش منتشر میشه کجاش ویژه س
این یکی خوب و رضایت بخش است. اگر واقعی و بدون دوز و کلک اجرا شود.
حقوق چند تا اداره بدبخت رو باهم هماهنگ میکنین و میگین درست شد
حقوق کارکنان تمام نهادهای حاکمیتی و وزارتخانه های متمول رو هم باید بررسی کنین کا صد البته خارج از قدرت و توان شماست!
اصلا سر در میارید چی دارید میگید
تشکیل کمیته های متعدد، شکل گیری سازمان های مختلف همه و همه نشان از سردرگمی و ضعف برنامه ریزی است. یعنی چه هی کمیته هی کمیته/
اگر حقوق بالای ۴۰ تا ۵۰ و تا ۷۰۰- ۸۰۰ میلیون داریم، فقط به خاطر اینه که عدالت تو این مملکت خیلی وقته که مرده.

قانون مرده .
متاسفانه برگشتیم به دوران قجر. دوران رانت، انحصار و حاکمیت باندهای فامیلی و...
هر موقع تونستین کیفیت و قیمت ایرانخودرو و سایپا رو مدیریت کنین اونوقت خواهید تونست پرداختیهای دستگاه های مختلف رو مدیریت کنین!
وحشتناکه فکر کنید یه کارمند رسمی و پیمانی توی سازمان ما 12 تا 15 دریافتی دارن من قراردادی کارگری باهام بستن بعد 12 سال دریافتیم 6 تومنه عدالت یعنی این...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر