بازدید 5770
۱

به زودی نیمی از جمعیت اروپا درگیر اومیکرون می‌شوند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه اومیکرون ویروس کرونا بیش از نیمی از جمعیت اروپا را در مدت ۶ تا ۸ هفته مبتلا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 12 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه اومیکرون ویروس کرونا بیش از نیمی از جمعیت اروپا را در مدت ۶ تا ۸ هفته مبتلا خواهد کرد.

دکتر هانس کلوگه مدیر بخش منطقه‌ای اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: امروز سویه اومیکرون ویروس کرونا نشان دهنده تهدیدی برای شرق و غرب اروپا است. این سویه در حال گسترش در سراسر منطقه است و از سویه دلتا که به دنبال مدیریت آن هستیم پیشی گرفته است.

وی افزود: شاهد ابتلای جدید بیش از هفت میلیون نفر دیگر به سویه اومیکرون ویروس کرونا در نخستین هفته سال ۲۰۲۲ هستیم. این دو برابر دو هفته پیش است.

مجری شبکه گفت: این موج سرایت شرق اروپا را تحت تاثیر خود قرار داده است. این مناطق شاهد نرخ کمتری از واکسیناسیون هستند. با وجود افزایش موارد ابتلا شعبه سازمان جهانی بهداشت در اروپا بر روی این موضوع تاکید دارد که مدارس باید آخرین اماکنی باشند که بسته و اولین اماکنی باشند که بازگشایی می شوند.

در ادامه کارشناس این شبکه گفت: قطعا این آمار بسیار ترسناک هستند. صحبت‌های زیادی در این رابطه وجود داشته است که آیا می‌توانیم شاهد پایان کرونا باشیم یا نه؟ این موضوع در کنفرانس خبری سازمان جهانی بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از مسائلی که آن‌ها مطرح کرده اند این است که این همه گیری هنوز به پایان نرسیده است. ما شاهد این موضوع نیستیم. به نظر می‌رسد که این موضوع به بخشی از زندگی ما در جهان بدل شده است. ما شاهد آن هستیم که بیماری آنفلوانزا هم بخشی از زندگی ما است. به نظر می‌رسد هنوز شاهد پایان همه گیری کرونا نیستیم. هنوز شاهد آمار بالایی هستیم. مردم درباره حضور فرزندان خود در مدارس دچار استرس و نگرانی هستند. همچنین باید به خاطر داشته باشیم که موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا به شدت بالاست و به نظر نمی‌رسد که شاهد ملایم شدن وضعیت باشیم.

وی افزود:ما باید از نزدیک نگاهی به نیویورک داشته باشیم. در اینجا در نیویورک در آمریکا اومیکرون نخستین بار شیوع پیدا کرد. احتمالا شاهد حداکثر ابتلا خواهیم بود. آمریکا یک کشور پهناور است و مناطقی در آن وجود دارد که اومیکرون به تازگی وارد آنجا شده است و موارد ابتلا رو به بالاست؛ بنابراین ما واقعا شاهد پایان افزایش موارد ابتلا به اومیکرون نیستیم. موضوع روشن این است که اومیکرون یک سویه ملایم کرونا است. اما زمانی که شما شاهد موارد زیاد ابتلا هستید و زمانی که سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ۵۰ درصد مردم اروپا به کرونا مبتلا می‌شوند حتی اگر شمار کمی از آن‌ها در بیمارستان بستری شوند این شمار زیای محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وااااا خدا نکنه / درد و بلا ازشون بدور باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی