بازدید 15658

طرح «بنزین برای همه» و نگرانی مخاطبان تابناک؛ دولت شفاف سازی کند

در این مرحله از اجرای آزمایشی طرح بنزینی دولت، ضرورت دارد تا بررسی‌های بیشتر و کارشناسی در خصوص سازوکار تبدیل سهمیه یارانه بنزین به اعتبار یا وجه نقد برای مردم انجام و به عموم مردم نیز اطلاع رسانی شود تا نگرانی‌های مطرح از بین برود.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 11 January 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ طرح دولت برای اختصاص بنزین یارانه‌ای به هر فرد دارای کد ملی بدون در نظر گرفتن خودرو، چند وقتی است که در بین مردم و کارشناسان اقتصادی زمزمه می‌شود، تا جایی که با انتشار نامه‌ای از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور به وزرای نفت و اقتصاد و همچنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مبنی بر اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو‌ها در جزیره قشم، گمانه زنی‌ها در خصوص جراحی اقتصادی دولت در حوزه توزیع یارانه‌های پنهان انرژی را بیش از پیش تقویت کرد.

پس از این موضوع بسیاری از مردم نگران افزایش قیمت بنزین به نرخ فوب خلیج فارس و تاثیر آن بر تورم و معیشت اقتصادی شدند که در این راستا بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در واکنش به این شایعات اعلام کرد: قرار نیست بنزین گران شود و دولت اهل تصمیمات یک شبه نیست؛ حتما اگر قرار باشد تصمیم گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب آن سنجیده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: طرح مذکور آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش اجرا می‌شود و سهمیه بنزین به جای خودرو‌ها به افراد اختصاص پیدا می‌کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

این تاکید سخنگوی دولت در خصوص عدم تغییر نرخ سهمیه‌ای و آزاد در طرح جدید بازتوزیع یارانه بنزین، تا حدودی نگرانی‌های مطرح در سطح جامعه را کاهش داد.

اما موضوع مبهمی که برای بسیاری از مردم مطرح شده، سازوکار بهره مندی از یارانه‌های بنزین برای افرادی است که خودروی شخصی ندارند و شفاف اعلام نشده که قرار است در چه بستری بهای نقدی این یارانه بنزینی را در سبد معیشتی خود مورد استفاده قرار دهند؟!

در این باره، وزیر نفت مختصر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم گفته است: کسانی که یک سال اقامت در ایران داشته باشند، می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند؛ به این ترتیب که در ابتدا ماهانه ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به همه تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان آن را استفاده کرده و یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند. 


طرح دولت برای تغییر سهمیه بنزین از خودرو به هر فرد ایرانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این سوالی بود که هفته گذشته به صورت نظرسنجی از مخاطبان تابناک پرسیده شد؛ به بیان دیگر، با توجه به برنامه ریزی دولت در جهت بازتوزیع یارانه بنزین در بین همه مردم، سوال اساسی این است که این تغییر و تحول چگونه ارزیابی می‌شود. در پاسخ به این نظرسنجی که یک هفته در سایت تابناک منتشر شده بود، مخاطبان با انتخاب یکی از سه گزینه زیر نظر خود را اعلام کردند.

گزینه ۱) مفید و عدالت محور در بازتوزیع یارانه سوخت است؛ با بیش از ۱۲ درصد رای

گزینه ۲) اثرگذاری موقت و زمینه سازی برای افزایش قیمت در آینده نزدیک است؛ با بیش از ۲۶ درصد رای

گزینه ۳) بی تاثیر و صرفا بستری برای ایجاد بازار سیاه خرید و فروش سهیمه بنزین؛ با بیش از ۶۱ درصد رای

طرح «بنزین برای همه» و نگرانی مخاطبان تابناک؛ دولت شفاف سازی کند

بنابراین مخاطبان تابناک بیشترین رای خود را به گزینه سوم یعنی بستری برای ایجاد بازار سیاه خرید و فروش سهمیه بنزین اختصاص دادند؛ موضوعی که نشان از نگرانی عمده مخاطبان در خصوص عدم شفاف سازی دولت برای آن دسته از افرادی است که خودرویی شخصی نداشته و قصد دارند از اعتبار ریالی سهمیه بنزین خود استفاده کنند، اما نکته مهم در این میان اینکه ممکن است فضایی ایجاد شود که عده ای به دنبال دلالی کارت سوخت و سهمیه مردم باشند.

در نتیجه در این مرحله از اجرای آزمایشی طرح بنزینی دولت، ضرورت دارد تا بررسی‌های بیشتر و کارشناسی در خصوص سازوکار تبدیل سهمیه یارانه بنزین به اعتبار یا وجه نقد برای مردم انجام و به عموم مردم نیز اطلاع رسانی شود تا نگرانی‌های مطرح از بین برود.

طرح «بنزین برای همه» از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

در پایان باید یادآور شد که هوشنگ فلاحتیان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیرا در خصوص اینکه طرح «بنزین برای همه» از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفته است: این که آغاز اجرای طرح آزمایشی بنزینی دولت، اوایل بهمن باشد یا چند روز دیگر در حال بررسی است. به گفته وی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، اجرای طرح «بنزین برای همه» را انجام خواهد داد. وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل، در اجرای این طرح مسئولیت‌هایی دارند که باید مجموعه‌ای از اقدامات را هماهنگ انجام دهند تا نتیجه نهایی به دست آید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
باید مشخص بشه قیمت بنزین بیش از ۱۵ لیتر سهمیه چقدرخواهدبود
این اقتصاد خیلی وقته مرخص شده

دولت هیچ برنامه و راهکار اقتصادی نداره

مثل همیشه چاپ پول بدون پشتوانه و گران کردن خدمات دولتی تنها راهکار دولت است
ببینید حضرات به نتایج این نظر سنجی دقت می کنند؟‌
وقتی خودروی بی کیفیت داخلی رو به دو برابر قیمت ماشین خارجی کیفیت میفروشن و خودرو با دلار حساب میشه دیگه چرا باید بنزین رو به دلار حساب کنن؟!!!!!
انصافا قیمت بنزین واقعی نیست . از آب معدنی نباید ارزانتر باشه ولی
مشکل در جای دیگر است

وقتی با کشورهای بزرگ و مهم اقتصادی جهان هیچ تعاملی ندارید هر روز وضع اقتصاد را بدتر از قبل خواهید دید


کشورهای درجه چندم جهان مثل زالو ثروت ایران را میخورند و هیچ خاصیتی ندارند
تابناک محترم ،چرت ترین طرح در طول هفتاد و یک سال عمرم ،همین طرح بنزین برای همه است ؟ بحث بر سر قیمت است که به بعضی لحاظها ،ارزش پول ملی خیلی خیلی کاهش یافته ، یعنی نمیشه درصدی گفت ، اما میشود همه چیز را آزاد گذاشت به نرخ جهانی ،حتی بگونه ای که اگر داخل منافع ملی را نمیفهمند ،و قیمتها را از نرم جهانی بالاتر میبرند ،بلافاصله از خارج وارد کنند ،و با مالیات تعدیل ایجاد کنند و حقوق و دست مزد را نرم جهانی کنند ، آنگاه چیزی بنام یارانه هم معنایی نخواهد داشت ،فقط میماند افراد ناتوان و معلول ، که آنرا دولتها تحت حمایت قرار میدهند ؟ یک بار هم که شده امتحان کنید ؟
زیرساخت عجیب و غریبی ایجاد کنند برای ۸۵ میلیون نفر که ماهانه مبلغ ۲۳۰۰۰ تومان بین مردم توزیع شود کدام عقل سلیم چنین کاری را تایید می کند
اقتصاد هیچ کشوری را نمی‌توان اینطوری اداره کرد ایران کشور بزرگی است ایران باید به بازار جهانی نفت بپیوند ایران باید مثل کره جنوبی و ژاپن و عربستان سعودی تبدیل به یک کشور صنعتی بشه با این‌جور کارهای خیریه‌ا ی جزئی کاری کمیته امدادی نمیشه یک کشور بزرگی مثل ایران و هشتاد میلیون ایرانی را اداره کرد اینکه یارانه ۴۵ تومنی رو بکنیم ۹۰ تومن دردی از مردم ایران درمان نمی‌کند
دولت فقط در فکر جبران کسری بودجه میباشد
کچل کردین به خدا!
به نظر من این هم دکانی برای بردن و خوردن و اختلاس خواهد شد ، ضربه اصلی هم به پیکر نیمه جان مردم بیچاره ، آخه نظارت تو این کشور صفر صفره ۔
دولت قیمت‌ها را با قیمت جهانی محاسبه کند و در حقوق ها اعمال کند
یک واقعیت که بخصوص اززمان پرداخت مرحله دوم یارانه ها از آبان98 مشخص شد دولت قدرت تشخیص نیازمندان راندارد. بهمین دلیل میلیونهانفردریافت کننده یارانه45500 ازیارانه جدید حذف شدند وکسی هم نپرسید اگر اینهانیازمندنیستند پس یارانه 45500 رو واسه چی میدی.بتابراین یارانه باید به کل متقاضیان پرداخت شود ودولت با معیارهای ناقص ومعیوب خوددست به شناسایی نیازمندان نزند.مثلا بنده خودم به علت بیماری سرطان همسرم خانه ام رافروخته ام ودولت که بی اجازه به حساب مردم سرک میکشد با دیدن مبلغ زیادحساب من فکرکرده من ثروتمندم همه یارانه های منو رو حذف کرده. آیا این عدل وانصاف است؟
ما تا بحال یاد نداریم که حکومت چیزی داده باشه و ده برابر اون را پس نگرفته باشه.
اگر بنزین برای همه عوارض خودرو هم برای همه.
حمید پورمحمدی سازمان برنامه گفته بنزین لیتری ۲۰۰۰۰ تومان است قیمت واقعی اش!!!و ان فردی که ماشین بیشتر دارد دارد لیتری ۱۷۰۰۰ تومان یارانه بیشتر از روستایی مصرف میکند!!!!!
اخر اقای محترم این چه استدلالی است
اولا هر خودرو باید سهمیه داشته باشد
دوما مگر بنزین را فرد مدعایی شما لیتری ۲۰ تومان میفروشد که امدی مابه تفادت لیتری ۲۰ و ۳ تومان را که ۱۷ هزار تومان‌میشود حساب میکنی؟؟؟؟؟؟
احمدی نژاد و تیمش هم دقیقا همین استدلالها را میکردند و هدفمندی را شروع کردند و بنزین لیتری ۱۰۰ تومان رو ۳۰۰ تومان کردند و مدام میگفتند یکسری با ماشینهایشان دور دور میکنند!!!!!!
یعنی برای یک اقلیت ۳۰۰۰ نفری که دور دور میکردند کل مملکت را بنزینش را گران کردند تا ان ۳۰۰۰ نفر دور دور نکنند!!!!!! عجب
طرح «بنزین برای همه» و نگرانی مخاطبان تابناک؛ دولت شفاف سازی کند:
بابا این حسابش مثل دو دو تا میشود چهار تا است. دولت که بفکر مردم نیست فقط برنامه هایش را به نام مردم عنوان میکند. یعنی به نام ملت و به کام دولت. در نتیجه دولت:
اولا میداند که در روز چقدر بنزین آزاد و سهمیه در کشور بنزین مصرف میشود؛
دوما میداند چه خانوارهای از نظر تعداد جمعیت کشور را در بر میگیرند، مثلا خانوارهای چهار نفره کسر بیشتر از خانواهای کشور را دارند؛
سوما در نتیجه اگر بجای بیست لیتر اولیه که خانوارهای چهار نفر سود دولت را میبلعند، به هر نفر 15 لیتر بدهد و خانوارهای سه و دونفره را برای اینکه دهانشان را ببند و از 60 لیتر ماهانه شان هم کم نکند، از سهمه خانوارهای پنج نفره کم میکند و به آنها میبخشد (چون خانوارهای چهار نفره براساس نفری بیست لیتر میشدند ماهانه 80 لیتر)؛
چهارما با یک محاسبه سرانگشتی تعداد خودروها را دارد، تعداد افراد را هم دارد، تعداد خانوارها را دارد، و...
در نتیجه با یک محاسبه نچندان سخت پولی از به افراد بی ماشین میده، خانوارها را هم با همان سهمیه بخور و نمیر راضی نگه میدارد، چون از مصرف روزانه هم خبر دارد طوری محاسبات را انجام میدهد که سهمیه قاچاقچی و دلالی و ... هم مثل گذشته باشد و سودش را از همان بالا بردن سهمیه صادرات و افرادی که چندین خودرو دارند بدست میاورد. کار سختی نیست ولی نتیجه اخلاقی آن برای خانوارهای چهار نفره است که فریب فرزند آوری نخورد و همان فرزند کمتر زندگی بهتر است درست است.
کجای دنیا کارت سوخت هست؟ به جز ایران،کجای دنیا یارانه مستقیم به مردم داده میشه؟به جز ایران،دلیلش چیه؟ یکی یه کاری کرد( تحریم ها کاغذ پاره اند و ...) ملت را با قانون هدفمندی یارانه ها،به خاک سیاه نشوند،حالا هم ادامه ی همون سیاست،چرا؟ چون اکثر وزیرای رئیسی،همون وزیرای محمود هستند،آقا جمع کنید این سیستم ... را
هر کار و طرحی که آقای رئیسی می کنه درسته
مردم آگاه می فهمند من چی می گم،
احسنت به رئیسی که خوب طرحی رو داره می ریزه
خودروها به چند برابر قیمت واقعی دست مصرف کننده میرسد . چرا در این مورد صحبتی نمیشود . قیمت کارخانه ای پراید بیست میلیونی الان بالای صد و بیست میلیون شده ، از این محل بخشی را به هموطنان نیازمند تخصبص دهید ، با یک میلیون یارانه در سال چه دردی از محرومین درمان میشود ؟ تغییر سهمیه بندی خواه ناخواه گرانی در پی خواهد داشت و در نهایت تورم ناشی از این اقدام همین یارانه را نیز بی اثر خواهد کرد .بازندگان اصلی تورم در هر شرایطی و در هر اقتصادی اقشار محروم هستند . در ضمن درمقایسه با در آمد حقیقی افراد قیمت بنزین آن چنان که غلو میشود ارزان هم نیست . خودرو را ارزان کنید و عوارض های چند صد درصدی را از واردات خودرو بردارید تا همه ی هموطنان به راحتی بتوانند صاحب خودرو شوند .
اقا من قبول کردم که بنزین گرون نمیکنین! ولی با سهمیه ماشینم که از ۶۰ تا میشه ۱۵ تا و باید ۴۵ لیتر بنزین آزاد بزنمو چکار کنم؟؟؟؟
چرا باید همچین هزینه ای الکی به من تحمیل بشه؟؟؟؟
این با گرون کردن برای من فرقی نداره!!!
عموم مخاطبین تابناک بر اساس این رای گیری نظر منفی نسبت به این قانون دارن. بنزین با قیمت آزاد خلیج فارس به مردم می خواین بفروشین؟ باشه! خیلیم عالی. حقوق و دستمزد را هم به نرخ مشابه کشورهای خلیج فارس بدهید. فقط موقع دست کردن تو جیب مردم از بقیه الگو نگیرین، موقع پرداخت به جیب مردم هم الگو بگیرین. مگه اینکه فقط ادا باشه که به نظر میاد همچین هست...
به نظر من دولت در این زمینه باید عاقلانه رفتار نماید چرا که در این وضعیت اقتصادی جامعه تحمل شوک دیگری را ندارد.
حاکمیت بدلیل نگرانی از خروج ارز جلوی واردات خودرو را می گیرد اما متوجه نیست که با جلوگیری از واردات خودرو ارزی که باید مصرف واردات آن شود عملا به سمت خرید خانه در ترکیه سرازیر شده است و ای کاش دولت به جای این سیاست غلط جلوی خروج ارز به سمت ترکیه را می گرفت ضمن اینکه با ورود خودرو با کیفیت در مصرف بنزین صرفه جویی و با صادرات آن ارز وارد کشور می شد و مقداری از ارز صادر شده بازگشت می کند
یعنی سیاست غلط دولت باعث 3 مشکل شده است
بخاطر بی کیفیت بودن خودرو و با این جاده هایی که ما در کشور داریم هزینه ها هم افزایش می یابد و عملا تولید خودرو نسبت به واردات صرفه اقتصادی ندارد و تنها مزیت خودرو سازی اشتغال است که مشخصاٌ اگر خودوسازی تعطیل شود و کارگران آن حقوق مجانی دریافت کنند بصرفه تر از وضعیت فعلی است
این طرح قبل از اجرا با شکست مواجه شده! و اجرای آن در قشم و کیش نتایج کاذب می دهد!
اگر دنبال عدالت هستند باید به جای بنزین برای همه، طرح خودرو برای همه داشتند اما هدف نهایی آنها افزایش قیمت بنزین است
این طرح ناپخته و ناشیانه و بدون مطالعه میباشد

و قطعا بر میزان مشکلات اقتصادی اجتماعی سیاسی
فرهنگی متعدد مردم و کشور خواهد افزود

لطفا همان طرح منطقی و حساب شده و برنده و امتحان شده خاتمی را که سالی ده درصد به قیمت سوخت اصافه کرد
و ده درصد به حقوقهای کارگران و کارمندان اصافه کردند

که طرف ده سال و ارام ارام به قیمت فوب خلیج فارس خواهیم رسید
و حقوق و سطح زندگی مردم نیز ارام ارام بهبود خواهد یافت
وقتی برای دارو که مهمترین کالاست بازارسیاه داریم بازار برای بنزین چه مشکلی دارد که عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند برای افرادی که بخواهند بیش از سهمیه خود مصرف کنند
بنام مردم به کام بعضی ها . تاراج سرمایه های ملی
میلیونها نفر از طریق درامد خودروی خودارتزاق می کنند مسلما قطع سهمیه خودروها ضربه سنگینی به درامد ما رانندگان خودروهای شهری و بین شهری خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کم شدن سهمیه بنزین باعث میشود مردم به استفاده از وسایل عمومی روی بیاورند و اشتغال زایی بیشتری صورت میگیرد منتها استفاده از این فرصت نیاز به مدیریت دارد
ابن طرح هم مثل یارانه فقط باعث نابودی ثروت ملی شده وفقط برای فریب مردم هستش با دادن یارانه چه کمکی به اقتصاد خانواده‌ها شد وچه ضرری به اقتصاد ملی وارد شد اینم همونه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
فقط برای ۲ ماه است و بعدش بی اثر میشود
بازم یه طرح کارشناسی نشده دیگه که قراره فشار بیشتر به مردم بیاره و کمرشونو بشکنه.

اینا همش مقدمات حذف سهمیه بنزین و آزاد کردن قیمتش هستش ولی به شکل تدریجی

یه خانواده که الان 4نفر هستن بعد از سرو سامون گرفتن بچه هاشون سهمیه بنزینشون

میشه ؟ یازوجی که تازه تشکیل خانواده دادن مجبورن بخاطر15لیتر بنزین بچه دار بشن؟

بس کنید لااقل طرح مسخره و خنده دار ندید.
ظاهرا با این ترفند دولت نصف مصرف فعلی بنزین را به قیمت 1500 تومن توزیع میکندو از این کار مبالغغ هنگفتی کسب درامد خواهد کرد..اگر دلیل دولت توزیع عادلانه است برابر کل توزیع روزانه بنزین سهمیه تعیین کند و اگر خیلی عدالت مدار است قیمت اتومبیل و درامدها را هم به میزان فوب خلیج فارس محاسبه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
دقیقا
با توجه به اینکه در شرایط فعلی مصرف روزانه بنزین بیش از یک صد میلیون لیتر در روز است پس هدف دولت کاهش تعهد خود به نصف رقم فعلی است اما مانند همیشه به اسم ملت و به کام خود و نتیجه این طرح نیز تورم بیشتر و زندگی مشقت بار بیشتر برای مردم بیچاره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی شهرها به هر اسمی که باشد باید از آن استقبال کرد
من دقیقا نمی فهمم مگه کسی که ماشن نداره عوارض سالیانه شهرداری...عوارض و یا جرایم ورود به طرح ترافیک های متنوع و در صورت وارداتی بودن خودرو هزینه های عوارض متنوع گمرکی و ... را پرداخت می کند که باید مثلا از یارانه بنزین هم سود ببرد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
تازه خودرو را ۳ برابر قیمت واقعی به او می اندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
داشتن خودرو یعنی مصرف بیشتر
به مصرف بیشتر نباید جایزه داد
وقتی میگویند هر نفر 15 لیتر یعنی شماها که ماشین خریدی اشتباه کردی ریخت وپاش نکردی و پس انداز کردی و خودرو خریدی و به تبع آن بیش از دو میلیون نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم به کار مشغول کردی . باید بیکار وگدا و.... باشی چون ما دوغ و دوشاب را به یک اندازه میبینیم آنکه زحمت میکشد و دکتر و مهندس و سرمایه دار و.... میشود بیخود کرده به آنها نباید چیزی برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
یارانه داده شده به بنزین باید بین همه مردم بصورت مساوی تقسیم شود
خریدن ماشین اگر برای اقتصاد زیان نباشد سود هم ندارد درست کردن ترافیک و دود دادن به مردم افتخار ندارد
اقتصاد هیچ کشوری را نمی‌توان اینطوری اداره کرد ایران کشور بزرگی است ایران باید به بازار جهانی نفت بپیوند ایران باید مثل کره جنوبی و ژاپن و عربستان سعودی تبدیل به یک کشور صنعتی بشه با این‌جور کارهای خیریه‌ا ی جزئی کاری کمیته امدادی نمیشه یک کشور بزرگی مثل ایران و هشتاد میلیون ایرانی را اداره کرد اینکه یارانه ۴۵ تومنی رو بکنیم ۹۰ تومن دردی از مردم ایران درمان نمی‌کند
این طرح به طور قطع به ضرر اقشار آسیب پذیر خواهد بود و تورم افسار گسیخته تر از تورم موجود را ایجاد خواهد کرد و این پولی که به حساب کدملی اشخاص واریز می شود فقط پول یک آدامس خواهد بود و نه بیشتر !!!
23000 تومن یعنی پول دو بفک نمکی چه کمکی به این مردم بیچاره می کند . دولت به فکر مردم نیست بلکه به فکر گران کردن بنزین و خالی کردن جیب مردم است ولی به خیال خودش می خواهد طوری این کار را انجام دهد که گرانی به دست مردم اتفاق بیفتد و مردم متوجه کار دولت نشوند. ولی مردم حسابگرند و این چیز ها رو خوب می فهمند.
جز آشفته تر کردن اقتصاد مملکت هیچ کاری صورت نخواهد گرفت از ما گفتن و از دولتی ها نشنیدن.
چرا بیدار نمیشوید . طرح یارانه هر ماه بیش از سه هزارو پانصد میلیارد تومان پول را به هدر میدهد و هیچ دردی از کسی درمان نمیکند در حالی که با این پول در مدت این بیست سال میشد صدها کارخانه ومرکز تولیدی درست کرد که مردم مجبور به گدایی از دولت نباشند حالا طرح بنزین هم اضافه شود یعنی یک دولت دست خالی بد بخت و ملت بدبختر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر