بازدید 4602

رایزنی‌بایدن‌و‌نخست‌وزیر‌اتیوپی‌درباره‌درگیری‌های‌اتیوپی

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با "ابی احمد" نخست وزیر اتیوپی در مورد درگیری‌ها در این کشور و فرصت‌های موجود جهت پیشبرد صلح و آشتی ملی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴ 11 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه کاخ سفید، رهبران دو کشور در مورد روش‌های تسریع گفتگو به سمت آتش بس، نیاز فوری دسترسی بشر دوستانه به سراسر اتیوپی و رسیدگی به نگرانی‌های مردم آسیب دیده گفتگو کردند.

بایدن مدعی نگرانی خشونت‌ها از جمله حملات هوایی اخیر که باعث تلفات و سختی‌ها در میان غیر نظامیان می‌شود، و نیز تعهد آمریکا به همکاری با اتحادیه آفریقا و شرکای منطقه‌ای برای کمک به مردم اتیوپی جهت حل مسالمت آمیز مناقشه شد.

بر اساس این گزارش، رهبران دو کشور همچنین بر اهمیت روابط آمریکا و اتیوپی، ظرفیت تقویت همکاری در مورد طیف وسیعی از موضوعات و نیاز به پیشرفت ملموس در حل مناقشه اتیوپی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، حدود سه هفته پس از اعلام عقب‌نشینی «جبهه آزادیبخش خلق تیگرای» از دو استان همجوار در شمال اتیوپی به منظور نشان دادن حسن نیت به منظور پایان دادن به بحران، رسانه‌ها خبر دادند که در حمله هوایی ارتش اتیوپی به تیگرای ۵۶ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از یک سال پیش جنگ میان واحد‌های نظامی جبهه آزادی‌بخش خلق (TPLF) منطقه تیگرای و واحد‌های دولت مرکزی "ابی احمد"، نخست‌وزیر اتیوپی در جریان است.

به تازگی، دولت آمریکا کشور‌های اتیوپی، مالی و گینه را به دلیل تغییر غیرقانونی حکومت و بی‌توجهی به وضعیت حقوق بشر از توافق تجاری خود با کشور‌های آفریقایی خارج کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی گزارش کرده که حملات هوایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۴ دسامبر در شهر‌های «الاماتا»، «کوریم»، «مایشو»، «میکونی» و «میلازات» در جنوب تیگرای علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست