بازدید 7841

متهم قتل در فروشگاه زنجیره‌ای در انتظار محاکمه

کد خبر: ۱۰۹۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ 04 January 2022

پسر جوان که با اخراج از کشور آلمان به ایران آمده و مرتکب قتل شده بود بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از مرداد امسال با گزارش کارمندان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شرق تهران مبنی بر درگیری مرگبار دو جوان به پلیس آغاز شد. پس از آن بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند و با جسد جوان 30 ساله‌ای به‌نام سعید که با ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسیده بود مواجه شدند. عامل این جنایت که دوست مقتول بود در داخل فروشگاه دستگیر شد.

با انتقال جسد سعید به پزشکی قانونی، مأموران تحقیقات را از کارمندان فروشگاه پی گرفتند. یکی از آنها به پلیس گفت: جلوی در فروشگاه بودم که مقتول در حالی که بشدت خونریزی می‌کرد خودش را به داخل فروشگاه انداخت. همان موقع به اتفاق همکارانم خواستیم با اورژانس تماس بگیریم که ضارب با چاقو وارد شد و دوباره ضربه‌های متعددی به مقتول زد.

در ادامه متهم مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: من و سعید از دوستان قدیمی بودیم. روز حادثه سر موضوعی باهم بحث‌مان شد و او شروع به فحاشی کرد و من هم از فرط عصبانیت با چاقو چند ضربه به او زدم تا دیگر زنده نماند. او را کشتم چون اگر زنده می‌ماند حتماً برای گرفتن انتقام من را می‌کشت.

پس‌از این اظهارات عجیب، به دستور بازپرس متهم به پزشکی قانونی منتقل شد تا به لحاظ روانی مورد معاینه قرار گیرد. کارشناسان این سازمان پس از معاینه متهم اعلام کردند مرد جوان دچار بیماری روانی است اما این بیماری دلیلی برای تبرئه او در مسئولیت کیفری جرمی که مرتکب شده نیست.

با این گزارش متهم دوباره مورد بازجویی قرار گرفت که این بار گفت: زمانی که 11 ساله بودم پدر و مادرم از هم جدا شدند. مادرم به آلمان مهاجرت کرد و من را هم با خودش برد. تا اینکه چند سال بعد به اتهام سرقت از سوی پلیس آلمان دستگیر شدم اما آنقدر تحت فشار قرار گرفتم که یکی از مأموران را مورد ضرب و شتم قرار دادم و به زندان افتادم.

در دوران حبس تحت نظر و درمان یک روانشناس بودم و آنقدر روی ذهنم تأثیر گذاشته بود که فکر می‌کردم اگر به کسی آسیب زدم بعدش حتماً باید او را بکشم چون اگر زنده بماند من را اذیت می‌کند همان‌طور که پلیس آلمان من را اذیت کرد و پس از آن هم دیپورتم کردند.

البته وقتی به ایران آمدم پدرم من را پیش یک روانشناس برد اما من بیمار نیستم.پس‌از اظهارات متهم پدر او با مراجعه به اداره پلیس عنوان کرد: پسرم دچار اختلال شخصیت است و زیر نظر پزشک دارو مصرف می‌کند و حالا هم می‌خواهم تا برای ادامه درمان پسرم او را آزاد کنید.

با پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست و همین‌طور درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص متهم، پرونده این جنایت به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر