بازدید 7088

برترین گلزنان سال ۲۰۲۱؛ لواندوفسکی و امباپه در صدر، طارمی در رده ۴۳

کد خبر: ۱۰۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 04 January 2022

فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی برترین گلزنان جهان در سال 2021 را اعلام کرد که در این رده‌بندی نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو هم به چشم می‌خورد.

مهاجم تیم ملی ایران که در سال میلادی گذشته در تمامی رقابت‌های ملی و باشگاه 31 گل به ثمر رساند، در جایگاه چهل‌و‌سوم قرار دارد. هشت بازیکن دیگر هم در این رده‌بندی مانند طارمی 31 گله هستند که جایگاه آنها به نسبت مدت حضورشان در زمین بازی متفاوت است.

در این رده‌بندی روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ که سال را با 69 گل به پایان رسید در جایگاه نخست قرار دارد و برای دومین سال متوالی عنوان بهترین گلزن جهان را کسب کرده است. پس از او کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن با 51 گل دوم است و ارلینگ هالند مهاجم نروژی بوروسیا دورتموند با 49 گل جایگاه سوم را دارد.

کریستیانو رونالدو آقای گل فوتبال جهان با 47 گل نفر چهارم است. کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید نیز با همان تعداد گل رده پنجم را به خودش اختصاص داده است. هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس و باشگاه تاتنهام با 44 گل، گابریل باربوسا مهاجم برزیلی تیم فلامنگو با 44 گل، لیونل مسی مهاجم آرژانیتنی پاری‌سن‌ژرمن با 43 گل، ایوب الکعبی مهاجم مراکشی تیم هاتایااسپور ترکیه با 41 گل و دوشان ولاهوویچ مهاجم صرب فیورنتینا با 41 گل به ترتیب جایگاه‌های ششم تا دهم را در اختیار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی