بازدید 40559
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

سفر مقام ارشد کره جنوبی به وین برای حل مسئله دارایی های مسدود شده ایران/ تحرکات گسترده هیات آمریکایی در وین/تلاش غربی ها برای فشار ایران با تعیین ضرب الاجل

دور هشتم مذاکرات وین که از ششم دی ماه آغاز شده بود، پس از یک وقفه سه روزه به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی، عصر دیروز (دوشنبه) به وقت محلی از در مرحله دوم سرگرفته شد تا مذاکره‌کنندگان ایران و کشورهای ۱+۴ گفت‌وگوها و رایزنی‌های خود را در حوزه پیش‌نویس و محتوای متون برای دستیابی به توافق در زمینه لغو تحریم‌ها ادامه بدهند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 04 January 2022

تلاش غربی ها برای فشار ایران با تعیین ضرب الاجل/ ازسرگیری دور هشتم مذاکرات در وین

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین که از ششم دی ماه آغاز شده بود، پس از یک وقفه سه روزه به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی، عصر دیروز (دوشنبه) به وقت محلی از در مرحله دوم سرگرفته شد تا مذاکره‌کنندگان ایران و کشورهای ۱+۴ گفت‌وگوها و رایزنی‌های خود را در حوزه پیش‌نویس و محتوای متون برای دستیابی به توافق در زمینه لغو تحریم‌ها ادامه بدهند.

گفت‌وگوی دوجانبه ایران و روسیه درباره روند مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۲۲:۱۶

روسای‌ هیات های ایران و روسیه روز سه‌شنبه در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در وین دیدار و درباره روند مذاکراتی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد گفت‌وگو کردند.

 میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز با آقای باقری رئیس هیئت ایرانی دیدار کردم. ما در مورد مسائل اصلی حل نشده که باید در جریان مذاکرات وین حل و فصل شوند، بحث کردیم.

وی همچنین در توئیت دیگری به دیدار با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک اشاره کرد و نوشت که دو طرف درباره آخرین وضعیت و امکان پیشرفت مذاکرات وین تبادل نظر کردند.

تحرکات هیات آمریکایی در وین
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۲۲:۱۳

برخی اخبار تایید نشده و شنیده‌ها حاکیست که هیات آمریکایی مستقر در وین به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ملاقات‌هایی را با نمایندگان برخی کشورها در ارتباط با روند مذاکرات وین برگزار کرده است.

گفته می‌شود که نماینده ویژه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با دیپلمات‌های عربستان سعودی در وین دیدار کرده است. طبق شنیده‌ها این دیدار در هتل ماریوت که عموما جلسات هیات آمریکایی با گروه ۱+۴ برگزار می‌شود صورت گرفت. گفته می شود که نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این جلسه حضور داشتند.

در همین شنیده ها حاکی است «چوی جونگ-کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی هم با رابرت مالی امروز دیدار کرده که هدف از این دیدار، گفت‌وگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.

هنوز هیچ منبع رسمی شنیده های مذکور در خصوص دیدارهای امروز هیات آمریکایی را رسما تایید یا تکذیب نکرده است

اولیانوف: تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان مانعی در مذاکرات است
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۷:۴۶

مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین امروز سه شنبه گفت که تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان مانعی در مذاکرات است.

میخائیل اولیانوف در گفت و گو با شبکه العربیه افزود: ما در مذاکرات وین باید بر مساله رفع تحریم های آمریکا متمرکز باشیم.

وی ادامه داد: هیچ کسی نمی گوید که مذاکرات درباره ایران آسان خواهد بود.

مذاکره کننده ارشد روسیه همچنین گفت: از ابراز تردید طرف های غربی نسبت به جدی بودن ایران در مذاکرات، تعجب می کنم.

سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین برای حل مسئله دارایی های مسدود شده ایران
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۷:۱۲

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داد که چوی چونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز برای ملاقات با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین، عازم اتریش شده است.

تارنمای وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز هدف از دیدار هیئت نمایندگی این کشور از وین را یافتن راه هایی برای حل مسائل مربوط به دارایی های مسدود شده ایران در کره در حاشیه مذاکرات برجام از طریق مشاوره با ایران و همچنین هماهنگی و تماس نزدیک با ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کرد.

تارنمای وزارت امورخارجه کره جنوبی نوشت: دولت کره جنوبی برای حل و فصل مسائل باقیمانده میان این کشور و ایران، با کشورهای اصلی حاضر در این مذاکرات در تماس و مشاوره قرار داشته است.

پکن: طرف‌های برجام برای رسیدن به نتیجه انعطاف بیشتری از خود نشان دهند
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۴:۵۰

«فو کونگ» مدیر اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) از تمامی طرف‌های برجام درخواست کرد تا به منظور رسیدن هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب، انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

بنا بر گزارش وب‌سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه چین، وی با تأکید بر لزوم تلاش تمامی طرف‌ها برای پیشبرد مذاکرات فعلی در وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران در این خصوص تصریح کرد: «از تمامی طرف‌های مذاکرات برای احیای برجام درخواست می‌کنیم که به منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به نتیجه و رسیدن به پیشرفت، انعطاف بیشتری از خود نشان دهند».

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران دیروز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین از سر گرفته شد. علی باقری و هیأت همراه بدین منظور دیروز وارد وین شدند تا گفت‌وگوها را با ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ادامه دهند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه در نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان این‌که هیأت ایرانی برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد.

به گفته مقامات تهران، مذاکرات در این دور از حالت شکلی خارج و وارد بحث محتوایی شده است و این پیشرفت در مذاکرات، حاصل عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از مواضع و خواسته‌های حداکثریشان است.

در حال حاضر، پیش‌نویسی که به عنوان مبنای مذاکرات پیش روی مذاکره‌‎کنندگان در وین قرار دارد، 80 درصد خواسته‌ها و مطالبات ایران را در خود جای داده است و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبیین معیارهایی هستند که ضمانت‌های مورد نظر ایران ارائه شود.

منبع ایرانی در وین: ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد

شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گزارش داد که هیچ مهلت و ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه از سوی منابع آمریکایی و اروپایی به بیرون درز کرده است نادرست است.

درحالیکه ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران از دیروز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین از سر گرفته شده است اخیرا برخی رسانه‌های غربی با هدف تحت فشار قرار دادن ایران مدعی شده‌اند که برای دستیابی به توافق نهایی در وین ضرب الاجل تعیین شده است.

تارنمای پلتیکو در مطلبی با موضوع مذاکرات وین نوشت: دور جدید مذاکرات وین پس از یک وقفه کوتاه روز گذشته در وین از سر گرفته شد. در این میان فشارهایی به ایران وارد شده مبنی بر اینکه فوریت واقعی برای روند مذاکرات قائل شود که در غیر این صورت به اعتقاد غربی‌ها فرصت برای احیا توافق هسته ای از دست می رود.

این رسانه امریکایی در این گزارش بدون اشاره به سالها بی تعهدی اروپایی ها در قبال برجام که باعث خاک خوردن این توافق و عدم توجه به مفاد آن از سوی کشورهای اروپایی عضو آن شده است، حالا از ضرورت شتاب و عجله و ضرب الاجل برای رسیدن به توافق می گوید و تلویحا و صریحا، ایران را عامل کندی روند مذاکرات معرفی می کند.

اصرار طرف غربی برای تعیین ضرب‌الاجل پایان دادن به مذاکرات در حالی مطرح است که "سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در خصوص برخی اظهارنظرهای غیرسازنده طرف های غربی مبنی بر طرح ضرب‌الاجل‌های غیرواقعی تاکید کرد: ما در وین با دقت و با رعایت تمامی ملاحظات گفت و گو کنیم که این کار را خواهیم کرد.هیچ ضرب‌الاجل ساختگی را هم نمی پذیریم و خودشان هم می‌دانند که ضرب‌الاجل های ساختگی قابل قبول نیست و امیدواریم بیایند به یک تفاهم خوب برسیم.

در ادامه این مطلب پلتیکو آمده است: برخی مقامات غربی نزدیک به مذاکرات مدعی هستند پنجره مذاکرات برای بازگشت به برجام ممکن است تا پایان ژانویه یا آغاز فوریه بسته شود اگرچه شمار دیگری از این مقامات نیز اعلام می کنند که هیچ تاریخ یا ضرب الاجلی مشخص و تعیین شده ای در این راستا وجود ندارد.

دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا اعلام کردند، در حالیکه آنها نمی‌خواهند یک ضرب الاجل ساختگی برای مذاکرات تعیین کنند اما اعتقاد دارند که برای احیای توافق هسته ای هفته‌ها باقی مانده نه ماهها. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیرا اعلام کرده که لازم است ایران فوریتی واقعی به روند مداکرات اضافه کند.

این نشریه می نویسد: در بحبوحه ازسرگیری این دور از مذاکرات وین، نمایندگان ایران و آمریکا همچنان به طور مستقیم دیدار و گفت‌وگو نمی کنند. "انریکه مورا" دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مجبور بوده تا از راه‌حل‌های سازشکارانه میان مذاکره کنندگان ایران و آمریکا استفاده کند اما علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران اعلام کرده که عدم گفتگوی مستقیم با آمریکا بهایی است که واشنگتن باید به دلیل خروجش از برجام بپردازد.

با توجه به آغاز دور جدید مذاکرات، یک دیپلمات ارشد غربی نیز اعلام کرده که تمامی مسائل باید به طور موازی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا مذاکرات سرعت مناسب داشته باشد.

تارنمای پلتیکو در ادامه به چندین مورد مهم که باید در این مذاکرات مورد بررسی قرار بگیرد اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از این مسائل موضوع " مواد هسته‌ای" است.

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد:

"در توافق هسته ای با ایران تاکید شده که ایران حدودا یکسال تا دستیابی به مواد شکاف پذیر کافی برای ساخت یک دستگاه یا ابزار هسته ای لازم دارد امروز این بازه زمانی به فقط چند هفته کاهش یافته است. مذاکرات در مورد مباحث هسته ای به شدت فنی است و لازم است گام ها در این مسیر مشخص شده باشد تا برنامه هسته ای ایران به همان زمان سال ۲۰۱۵ بازگردد.

در برخی مسائل راه‌حل‌ها در دسترس است اما در برخی دیگر مسائل شرایط پیچیده تر بوده.

برای نمونه یک راه رهایی یافتن از مواد هسته‌ای مازاد ایران، انتقال آن به روسیه است. این زمان‌بر است اما قابل اجراست که پیشتر نیز انجام شده است. یکی از مسائلی که سخت‌تر بوده و همچنان بر روی آن توافقی نشده، چگونگی حل و فصل مسئله شمار زیاد سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است.

منابع غربی می گویند، برخی کشورها خواهان این بوده اند که ایران این سانتریفیوژهای خود را نابود کند اما تهران ترجیح می دهد آنها را برای آینده حفظ کند. یک توافق احتمالی می تواند خلاص شدن از تاسیسات اصلی و همچنین دیگر تاسیسات الکترونیکی مرتبط باشد که برای فعالیت سانتریفیوژها لازم هستند. استقرار دوباره این تاسیسات چندین ماهها بطول خواهد انجامید.

یک بُعد کلیدی در این مذاکرات نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است. وظیفه این نهاد راستی آزمایی این است که آیا ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است یا خیر. ایران باید دسترسی کامل برای بازرسان در صورتی که هر توافقی تصویب شود، فراهم کند. تهران همچنین باید کارت های حفاظه دوربین های نصب شده داخل تاسیسات هسته ای خود را در اختیار آژانسی بین المللی انرژی اتمی قرار دهد."

تارنمای پلتیکو همچنین مسئله لغو تحریم ها و راستی‌آزمایی‌ها در این رابطه را از جمله مسئله مهم دیگر در این مذاکرات برشمرد.

پلیتیکو می نویسد:

"در حالیکه راستی‌ازمایی در بخش هسته‌ای توافق از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام گرفته، هیچ نهادی نیست که موضوع لغو تحریم ها را راستی آزمایی کند و مورد نظارت قرار دهد. لازم است مذاکره کنندگان در مورد چگونگی انجام این موضوع به توافق برسند. این موضوع مانعی است که باید به سرعت حل و فصل شود."

یک گزینه دیگر برای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در آمریکا ارائه دستورالعمل و نقشه راه برای چگونگی انجام فعالیت تجاری با ایران و اعلام حکم‌های اجرایی مربوط به این مسئله است. ابزار دیگر می تواند نتیجه گیری درباره حصول قراردادهای صادرات نفت یا باز کردن حساب های بانکی خارجی برای ایران باشد.

مسئله سوم موضوع "ارائه تضمین‌ها" است. ایران بارها تاکید کرده خواهان تضمین های حقوقی واشنتن در این رابطه است که آمریکا بار دیگر از برجام در صورت احیای آن خارج نشود.

مرحله دوم دور هشتم مذاکرات عصر دوشنبه (دیروز) حوالی ساعت پنج عصر به وقت محلی وین در هتل کوبورگ رسما آغاز شد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و درباره ادامه مسیر جلسات و گفت‌وگوهای روزهای آتی رایزنی کردند. باقری سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام دیدار کرد و مجموع این دو ملاقات حدود دو ساعت به طول انجامید.

در این میان انریکه مورا، هنگامی که ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار داشت راهی هتل ماریوت که درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد و جلسات گروه ۱+۴ با هیات آمریکایی برگزار می‌شود، شد. او پیش از پایان جلسه مذاکره کننده ارشد ایران با طرف‌های اروپایی بدون اینکه با رسانه‌ها صحبت کند، دوباره به هتل کوبورگ برگشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
چرا غربی ها رور سات نیستن چرا دنبال بازی هستند تحریم که ده برابر کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
برای اینکه مشگل غربیها اصلا هسته ای نیست. اونها خواهان نابودی کامل ایران هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
روراست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
نه این که ما شرقی ها خیلی روراست هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
نمیخای جمع کن از ایران برو
همه منابع و نظرات یا از طرف ایرانه یا روسیه یا چین

هیچ کدوم از درخواست های اونطرف رو منعکس نمی‌کنید تا ببینیم داستان چیه

با اخبار یه طرفه دیگه نمیشه سر مردمو کلاه گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
دولت قبل منتظر عمو بایدن بودن
دولت جدیدی ها منتظر عمو اولیانوف
عمو الیانوف سرت سلامت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
دوست عزیز نیازی به گفتن نیست
1: فراهم کردن امکان دسترسی بازرسان آژانس به تمام مراکز اتمی موجود و مورد سوال
2: محدود کردن غنی سازی به حداکثر 20 در صد
3: تحویل تمام اورانیوم غنی شده به کشور ثالث( منظور فعلاً روسیه است)
4: متوقف کردن ساخت هر نوع موشک دور برد( برد بالای 1500 کیلومتر)
البته موارد دیگری هم هست که قطعاً آمریکا به آن اضافه خواهد کرد که در برجام نبوده است و آقایان مجبورند آنها را بطور سریع فوری و با نرمش انقلابی بپذیرند وگرنه خواهد شد آنچه که نباید می شد.
جز وقت تلف کردن چیز دیگری نیست
بدانید کودکانی که در زمان مذاکرات به رهبری جلیلی دانش آموز ابتدایی بودند الان در فکر مهاجرت هستند

واقعا وقت کشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
این ها هم به سبک جلیلی کلاس موعظه و دعوت به اسلام راه اندخته اند. از توافق خبری نیست
حضور روسیه در مذاکرات هیچ فرقی با حضور اسراییل ندارد
روس ها مانع بزرگ توافق هستند
یک نمونه از امتیازاتی که ایران به کشورهای به ظاهر دوست واگذار کرده ؛

فروش سالانه دهها میلیارد دلار گاز توسط روسیه به اروپا .

اگر ایران با اروپا به توافق برسد احتیاجی به فروش نفت خام ندارد

بفهمید ای مسئولان
تعیین ضرب الاجل میتواند جلوگیری کند از هدر رفتن بیش از پیش عمر و پول و وقت مردم ایران .

مردم ایران بازنده بزرگ طولانی شدن مذاکرات خواهند بود
اگر به اوضاع اسفبار اقتصادی نگاه کنید متوجه وخامت اوضاع در داخل کشور خواهید شد
اقتصاد ایران کاملا از بین رفته

ارز برای خرید دارو ندارید ( تحریم دارو نیستیم )
حقوق کارمندان با تاخیر پرداخت میشه
طرحهای عمرانی و زیرساخت ها قدیمی ، فرسوده و از کار افتاده هستند

راهی جز چاپ پول ندارید

مراقب نارضایتی ها باشید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
مذاکره کنندگان اصلا نگران وضع اقتصادی اسفناک مردم نیستند و فقط دنبال امتیاز گرفتن سیاسی هستند. تا زمانیکه چنین نیتی باشد این مذاکرات به نتیجه نمی رسه. من که اصلا امیدوار نیستم
برگشتید به پیش نویس ظریف ! الکی ادای قهرمان بازی درنیارید ،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
اون که بهترین حالته اگر بهشون بدن
تا وقتی به روسیه و چین اعتماد بکنیم شکست خواهیم خورد باید مستقل عمل بکنیم نه شرقی نه غربی راه میانه بهتری راه است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
به نتیجه نرسیدن مذاکرات فقط به نفع روسیه و چین هست و اصلا به نفع ایران نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
احسنت
تو را چرا با خودشون نبردن مذاکره
تو هم می نشستی کنار راننده کرایه ات نصف بود...
به عنوان دکترای حقوق بین الملل و تسلط بر سه زبان و سالها زندگی در غرب و شناخت غربی ها میگم امکان نداره از این مذاکرات نتیجه ی مثبتی برای ایران حاصل بشه از آنجایی که تیم مذاکره کننده کوچکترین صلاحیتی برای تامین منافع ۸۰ میلیون نفر ندارد....
اینکه هی سانتریفیوژ می‌خرید به چند برابر قیمت غنی سازی میکنید با هزینه بالا بعد بتون می‌ریزید و کوتاه میایید و فقط وقت و پول مردم را هدر میدهید ، از بیماری های روانی و یا خیانت است. واقعا طرز فکری عجیبی دارید از قطعنامه 598 درس بگیرید
دقیقه ۹۰ ایران بازهم از شروطش عقب نشینی میکنه وتوافق صورت میگیره سرسوزنی شک نکنید
احتمال توافق و برجام زیاده دولت خیلی پیگیره برجامه
اقایان شما که می دانید از ایران با دستوراتی رفته اید که منجر به توافق نخواهد شد برای چه پول و وقت را تلف می کنید. مسخره بازی که نیست. سرنوشت ببش از ۸۰ میلیون نفر است. بگویید مذاکره ای در کار نیست مرگ یک بار شیون هم‌یک بار
تمام عقب ماندگی کشور ما بر سر دعوای چپ و راستی داخلی.
هر کدام که قدرت دستش و می خواهد مشکلات بین آلمللی حل شود گروه مخالف چوب لای چرخ دیگری می گذارد خودشان در مسند قدرت و ثروت هستند و دلشان به حال مردم مظلوم نسوخته
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
دقیقا دوست عزیز
یکسال دیگه وقت روبکشیم تا بمب ساخته بشه
برگردین ایران مسخره بازی رو تموم کنین. حتی انقدر جرأت ندارین بگین همینه که هست. شل کن سفت کن در اوردین.
فکر نکنید 3 شرطی که برای تیم ظریف گذاشته بودید رو یادمون میره :
1- دسترسی ایران به تمام پول های بلوکه شده
2- لغو یکباره تمامی تحریم های برجامی و فرابرجامی
3- تضمین عدم خروج مجدد از برجام توسط آمرکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
جبران خسارت خروج آمریکا از برجام هم بود
هيئت ايراني ضرب العجل را قبول نكرده و گفتند اگر حتي همه كشورها هم وين را ترك كنند انها انجا مي مانند.
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
آره دیگه تور چین گردی بدون تایم تا هروقت دلت خواست بمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
ضرب الاجل
به نظرمن هم الکی وقت تلف کردنه عمراکشورهای اروپایی حتی چین وروسیه بزارم تحریم برداشته بشه اوضاع ایران براخیلیا امتیاز خوبیه که نفت رومفت بخرن الکی ازماحمایت بکنن تا امتیازبگیرن بیداربشین مسوولان گرامی عمده مشکلات ما ازبی مدیریتی شماهاس نه تحریم قیمت فرقون های ایران خودرو سایپا ربطی به تحریم نداره به بی خردی شما مسولین برمیگرده بقول ضرب المثل ترکی اول داخل مسجد بع بیرونش شماها تاوقتی از داخل کشور و نتونین به ثبات برسونین مذاکره وبرجام واعتماد به غیر کشکه کشک
هزینه تمام سفرهای مقامات کره ای و هیات همراه به کشورهای مختلف در جهت آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران از پولهای بلوکه شده برداشت میشه!!! آخرش یه چیزی هم به کره بدهکار میشیم!
جو بدهید در حد لالیگا
این بدهی لعنتی کره جنوبی چند بار باید تصفیه شود؟؟؟؟؟
از دوره همتی این ۷ میلیارد دلار هر بار خبر ازاد شدن و تصفیه شدن ان با هر دور مذاکرات می اید
روحانی میخواست با ۷‌میلیارد دلار ملت بدبخت ایران دلار را ۱۸.۵ کند منتهی دلار ۳۱ تومان و روحانی هم نیستند
بدهی و طلبهایمان فقط مال این کشوره؟؟؟؟
هنر دارید از کشور همسایه تان عراق بدهی هاش را صاف کنید نه اینکه در هر عزا و عروسی این ۷ میلیارد دلار لعنتی از کره جنوبی را علم میکنید و جو احمقانه ای برای یک مشت ساده دل میدهید.
۷ میلیارد دلار لامذهب میخواهد۶۰ میلیارد دلار کسری های بودجه ای راپوشش بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تاسف تاسف

همتی افشا کرد معادل تمام اموال بلوکه شده ارزی در خارج از کشور امدند ریال چاپ کردند و پیش خور فرمودند.
برو خبر بعدی
جریان «ولایتمدار» با متهم کردن تیم محمدجواد ظریف و عباس عراقچی به «سازشکاری» و «تسلیم» در مذاکرات وین امیدوار بودند تیم حسین امیرعبداللهیان و علی باقری‌ کنی که به «دیپلمات‌های مقاومت» مشهورند «انقلابی» عمل کرده و آمریکا را مجبور کنند که همه تحریم‌ها لغو شود و آنها دست پُر به تهران برگردند! اما در عمل بعد از دو دور مذاکره تیم این دولت نیز به همان نقطه‌ای رسید که تیم دولت «تدبیر و امید» رسیده بود....! دولت سیزدهم و وزارت خارجه‌‌ی هیچکاره‌‌اش نیز که مانند روحانی و ظریف ناچارند برای گفتگو درباره فعالیت‌های موشکی و اقدامات منطقه‌ای و ... از تهران تعیین تکلیف بخواهند و ببینند تا کجا می‌توانند در «میدان» عقب‌نشینی کرده و با ادعای «دیپلماسی انقلابی» تن به «نرمش قهرمانانه» بدهند.
بیچاره بورس
عدم مذاکرات مستقیم، بهایی است که آمریکا دارد می پردازد؟!!!
مردم ایران به نظر شما سن عقلی بهتر است یا سن جسمی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
هر چی سانسور چی تابناک صلاح بدونه به خورد مردم ایران بده به خیال خودش
ما تا آخر ایستاده ایم ، اگر زیاد حرافی می کنند ولشون کنید و بیاید ، کوتاه نیایید همه به ایران احتیاج دارند باید به ایران بزرگ احترام بگذارند
نماینده ایران آقای باقری است یا آقای اولیانوف
چرا ما باید اخبار را از اولیانوف پیگیری کنیم
روسیه و چین قابل اعتماد نیستند
یکی‌ جلوی‌ حرکات‌ تند و افراطی‌ و یکجانبه‌ این‌ رسانه‌ میلی‌ را بگیره‌ ! یکعده‌ با پول‌ ملت‌ بیچاره‌ توی این رسانه‌ بی‌ مسئولیت‌ لانه‌ کرده‌ و آن را از ان‌ پدر‌ جد خود‌ میدونند‌ و شب و روز‌ دارند‌ با اعصاب ملت‌ بازی‌ می کنند‌ !
بخدا‌ ماها‌ دوست نداریم‌ ماهواره‌ نگاه کنیم‌ دوست داریم‌ رسانه رسمی کشور‌ در جریانهای‌ افراطی‌ سیاسی‌ ورود نکنه‌ و اینقدر‌ به این و اون‌ اهانت‌ نکنه‌ !
اینقدر‌ دروغ‌ و مزخرفات‌ تحویل‌ مردم‌ نده‌ !
بنظرم‌ بجای بیست کانال دو کانال‌ بود‌ یکیش‌ خبر‌ و دیگری‌ فیلم‌ و سرگرمی‌ برای‌ بزرگسالان‌ و کودکان‌ والسلام‌ !
چیه‌ از کانالهای مختلف‌ دارید‌ اموزش‌ پخت‌ نیمرو‌ و نان‌ کماج‌ و ... میدید‌ که اصلا‌ ارزشی‌ نداره‌ و بسیاری از این کانالها‌ هم دارند‌ باهم‌ حرف‌ صد من ی عاز‌ میزنند‌ که دقیقه ای میلیونها‌ برای‌ مملکت‌ آب میخوره‌ ؟!!
تیم مذاکره کننده همان تیم جلیلی هستند مطمئن هستم فقط حرف میزنند و وقت کشی می کنند و منتظر بهبود وضعیت مملکت نباشید .
تا انجایی که ما با خبر سدیم
به ایران فشار وارد شده که کوتاه بیاد و انها هم زیر بار زور رفتند
توافقی بدتر از برجام
ولی قول گرفتند که طرفهای اروپایی صداش را در نیاورند ولی متاسفاته مثل اینکه لو رفته و ثداش در امده به طوری که من هم شنیدم
بر ای همین امروز رفتم دلارهام را فروختم
اگر مسئولین به فکر مردم هستند خودشون مستقیم مذاکره کنند
روسیه و چین اول منافع خودشونو دنبال میکنتو
مردم بیشترین احتیاج را به توافق داده
معطلی مذاکره و توافق فقط مردم ایران را له میکند مردم اونها در رفاه هستند
فیلم هندی شده، آمریکا تحریممون کرده با یه اشارشون هم میتونن پولهای بلوکه شده را آزاد کنند. ربطی نداره نماینده کره جنوبی را وارد مذاکرات کنن.فیلم هندی شده.حتماآمریکا نمیخواد پولها رو آزاد کنه که این نماینده کره جنوبی رو خواستن
غربیا فهمیدن اگه به تیم ایران فشار نیارن، سرطان فک می‌گیرن.
بسمه تعالی با سلام با کسب اجازه از مقام معطم رهبری براساس نظر قانون اساسی رفراندوم بزگزار گردد برای ادامه مذاکرات هسته ای وادامه ان تا چه حدی وایا این درست است که دو کشور گردن کلفت چین و روسیه را واسطه کنیم یا نه ایا این دو کشور به فکر منافع ملت و کشور ما هستند یا فکر خودشان از ملت نظر خواهی کنیم هزینه ای نداره که مثل یک رای گیری که معمولا سالی یک بار
در کشورمان داریم.
خدایا ما چه گناهی کردیم داخل این کشور بدنیا اومدیم
ای بابا باز که سانسورت شدید شد ، جمع کن این بخش نظراتت رو وقتی تحمل شنیدن ۴ تا نظر رو هم ندارید قدرت اول منطقه
سفر مقام ارشد کره جنوبی به وین برای حل مسئله دارایی های مسدود شده ایران/ تلاش غربی ها برای فشار ایران با تعیین ضرب الاجل/ ازسرگیری دور هشتم مذاکرات در وین:
تعیین الضرب الاجل نه بهانه ای است که مثلاً ما نگرانی پیشرفت برنامه های هسته ای ایران هستیم، تعیین ضرب الاجل غرب به منظور اجازه عجولانه ایران در برگشته امریکا است، دقیقاً غرب بدنبال توافق عجولانه برگشت امریکا به برجام است تا اهدافشان را پیاده کنند، دقیقا همان کاری که در 2015 توانستند انجام دهند، و جان کری حدود دوهفته در وین مانده تا وقت فکر کردن ایران را از او بگیرد تا در توافق عجولانه وقفه ای نیفتد. این بدان معنا است که غرب از راه که تیم مذاکره کننده ایران در پیش گرفته بشدت نگران هستند. این یعنی تیم ایرانی باید تا جای که میتواند روند مذاکرات را کُند کند. باید در توافق اچازه برگشت امریکا به برجام دو متن نوشته شود و متنها (فارسی و انگلیسی) به امضای دو طرف برسد. بدین ترتیب آنها نمیتوانند تفسیر خودشان را از کلمات انگلیسی مستمسک قرار دهند.
حکومت وابسته کره جنوبی تا حالا هر چقدر خواسته از اموال بلوکه شده ایران سوء استفاده کرده و حالا که احساس می‌کنه برجام داره حل میشه و دیگه بهانه ای نداره برای تظاهر به پایبندی به تعهداتش به ما نماینده فرستاده.
اقای چوی چونگ کان از اونور میای سر راهت از سریلانکا وهند هم دونفر بیاربلکه بتوانیم از انها هم طلبهایمان را بگیریم.خخخخ.
آمریکا جز توافق وسازش راهی وچاره ای ندارد زیرا در قرارداد ۲۵ ساله کشور چین کلیه نیازهای ایران را درمعامله پایا پای تامین می کند .ضمن اینکه عربستان سعودی یک قرارداد ۶۵ میلیاردی نفتی با چین منعقد کرد .
روش تکنیکی کره ای را نگاه کن که چطوری سعی می کنن خودشان را وارد مذاکرات بکنند. واقعا این کشور ها شورش را در اورده اند و من موندم چرا مذاکره کنندهای ایرانی مردم ایران را مسخره این و ان کرده اند.
اگر مذاکره کننده های ایرانی دنبال حق مسلم ایران هستند، حق مسلم که دیگه مذاکره نمی خواد بلکه اعلام می کنی و منتظر عکس العمل طرف مقابل می شوی نه اینکه ده سال مذاکره کنی واقعا مسخره نیست؟
بویه نرمش میاد از نوع قهرمانانه!!!
ما قبلا مذاکره کردیم و باختیم تاسیسات هسته ای از بین رفته و تحریم ها باقی مانده و تازه زیاد هم شده الان نباید دوباره هسته ای را تعطیل کنیم و تحریم باقی بماند خوبه که این اقایانی در تابناک نظر دادند عضو تیم مذاکره نیستند و الا همه چیز را مثل تیم قبلی از دست می دادند و چیزی بدست نمی اوردند
نمی دانم چرا یک عده از اینکه تیم ایران بر لغو تحریم ها و راستی ازمای ان پافشاری می کنند ناراحت و عصبی می شود خوب می خواهید مثل قبل همه چیز مفت از دست رود و تحریم باقی بماند عجب مردمی هستیم ما
روسیه مخالف آرامش بشریست
ایران خواسته یا ناخواسته افتاده توی دام اول روسیه بعد چین!
تحریم ایران بیشتراز همه بنفع روسیه وچینه دارن نفع خودشونو میگیرن
بزرگترین مخالف به نتیجه رسیدن مذاکرات اول روسیه هست!روسیه!روسیه!
الانم برادر اولیانف شده سخنگوی ایران
لعنت به جهل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست