بازدید 7548
۲

حفظ قرآن قاتل را از مرگ نجات داد

کد خبر: ۱۰۹۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 02 January 2022

پسر جوانی که به اتهام قتل پدر و مادرش در یک قدمی مجازات قصاص قرار داشت تنها شرط خواهر و برادرش برای گذشت را که حفظ کل قرآن بود پذیرفت تا از مرگ رهایی یابد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال 92 با گزارش قتل یک زن و مرد میانسال آغاز شد. در ادامه اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات‌شان را آغاز کردند.

سیما دختر خانواده در اظهاراتش عنوان کرد: آن شب همه در خواب بودند که با بوی شدید گاز از خواب پریدم. آنقدر بو زیاد بود که فکر کردم ممکن است هر جرقه‌ای منجر به انفجار شود. به آهستگی به سراغ برادرانم رفتم و آنها را بیدار کردم و به سراغ پدر و مادرمان رفتیم که متوجه شدیم آنها با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند.

پس از اعلام این موضوع مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و دریافتند انتشار گاز در خانه عمدی بوده و عامل قتل پس از شلیک به زن و مرد میانسال شیلنگ گاز خانه را هم بریده تا همه اعضای خانواده از بین بروند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد پدر و مادر خانواده با اسلحه مجهز به صدا خفه‌کن به قتل رسیده‌اند و پس از تطابق اثر انگشت روی اسلحه متوجه شدند عامل قتل پسر کوچک خانواده بوده که بلافاصله وی بازداشت شد.

متهم در بازجویی‌ها گفت: من اصلاً متوجه شلیک به پدر و مادرم نبودم. در چند ماه اخیر به خاطر اینکه شب‌ها در خواب راه می‌روم شاید در خواب چنین کارهایی را انجام داده‌ام. ضمن اینکه اسلحه هم متعلق به پدرم بود که در محلی آن را مخفی کرده بود.

پس از اظهارات متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه محاکمه خواهر و برادر متهم برای گذشت از او شرطی گذاشتند و گفتند «در صورتی برادرمان را می‌بخشیم که در زندان حافظ قرآن شود.»

در ادامه متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت گفت: ما خانواده بسیار آرامی بودیم و مشکلی با هم نداشتیم پدر و مادرم ما را با عشق بزرگ کردند و برای رفاه و آرامش ما هرکاری می‌کردند. حتی پس از آنکه تحصیلات‌مان تمام شد آنقدر حمایت‌مان کردند تا توانستیم مشاغل خوبی در جامعه به دست آوریم. نمی‌دانم چرا خواهر و برادرم چنین شرطی را برای گذشت اعلام کرده‌اند اما یقین دارم که پشت شرط‌شان حکمتی وجود دارد من اتهامم را قبول دارم اما باور کنید انگیزه‌ای برای این کار نداشتم و از اتفاقی که افتاده با اینکه دست خودم نبود، پشیمانم و شرط خواهر و برادرم را می‌پذیرم.

سرانجام پس از گذشت 8 سال از این ماجرا متهم موفق شد در زندان حافظ کل قرآن شود و وقتی این موضوع به اطلاع مسئولان زندان رسید به قاضی پرونده خبر دادند و در نهایت متهم بعد از اثبات اینکه حافظ کل قرآن است از قصاص رهایی یافت. بدین ترتیب پرونده او به لحاظ محاکمه از جنبه عمومی جرم به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و وی بزودی محاکمه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حافظان کل قرآن در هر صورت، اعدام نمیشون .
مسلما دروغ میگه و خواب گردی ابدا جنین حالتی نداره که فرد بتونه اینقدر دقیق برنامه ریزی کنه. من بودم رضایت نمیدادم. وجود این آدم خیلی خطرناکه مگه اینکه دلیل اینکارش رو بگه و اون دلیل قابل رفع باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل