بازدید 14932
سخنی با «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اولویت وزارت بهداشت «سیاست» باشد بهتر است یا «سلامت»؟!

«ما وقتی شروع کردیم دولت را، در هفته اول حتی یک دانه واکسن نداشتیم؛ واکسن‌‎ها همه تزریق شده بود»؛ این بریده‌ای از سخنان امروز وزیر بهداشت است که تکان دهنده است، اما واقعیت ندارد! این را می‌شود از کنکاش در آمار‌هایی دریافت که منبع انتشارشان وزارت خانه تحت امر عین اللهی است؛ آمار‌هایی که بر اساس آنها، تا روز تحلیف دولت سیزدهم، بالغ بر ۱۴.۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده که تقریبا سه برابر عدد اعلام شده توسط وزیر است.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 02 January 2022
تابناک اجتماعی
درست در روزی که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطقش از تدارک طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد، سخنانی به نقل از وزیر منتشر شد که مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی و تعجب داخلی‌ها شد!

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم که در آیین یازدهمین جشنواره علوم پزشکی سپاه، باقر العلوم (ع) و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا در جمع حضار سخن می‌گفت، در بخشی از سخنانش تاکید کرد: «تا شروع کار دولت تنها ۵ میلیون واکسن تزریق شده بود و متاسفانه واکسن به عنوان وسیله‌ای برای کار‌های سیاسی قرار گرفته بود؛ اینکه مردم تحت فشار قرار بگیرند که بتوانند بعضی کار‌ها را قبول کنند؛ اف‌ای‌تی‌اف و برجام و از این جور کارها»!
 
اولویت وزارت بهداشت «سیاست» باشد بهتر است یا «سلامت»؟!

اظهاراتی عجیب و تامل برانگیز که دور از انتظار نبود مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گیرد و بازنشر جالب توجهی در شبکه‌های اجتماعی بیابد. روایتی بی سابقه از زبان یکی از مسئولان ارشد کشور که تاکید دارد کمبود واکسن در کشورمان در دولت قبل، حربه‌ای برای تحت فشار گذاشتن مردم کشورمان و تن دادن مان به مسائل سیاسی بوده است نه روایت موکد دیگر مسئولان سابق و فعلی مبنی بر تاثیر تحریم‌های ظالمانه و کارشکنی‌های وسیع در مقوله واردات واکسن!

ادعایی که صرف نظر از آن هم، سخنان وزیر بهداشت جالب توجه و قابل تامل به نظر می‌رسد، به ویژه آنجایی که تاکید کرده تا روز شروع به کار دولت سیزدهم، تنها ۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق و در ادامه متذکر شده که «ما وقتی شروع کردیم دولت را، در هفته اول حتی یک دانه واکسن نداشتیم؛ واکسن‌‎ها همه تزریق شده بود» و بلافاصله یکی از حضار را شاهد گرفته و تاکید می‌کند که آن فرد هم در جریان این موضوع بوده است.

سخنانی تکان دهنده که البته درست نیست! این را می‌شود از کنکاش در آمار‌هایی دریافت که منبع انتشارشان وزارت خانه تحت امر عین اللهی است؛ آمار‌هایی که بر اساس آنها، تا روز تحلیف دولت سیزدهم یعنی ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۴.۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده است که تقریبا سه برابر عددی است که وزیر بهداشت اعلام کرده است. این اختلاف قابل توجه‌تر می‌شود اگر بدانیم عین اللهی در سومین روز شهریورماه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته و رسما وزیر بهداشت شده است.
 
 آمار رسمی کرونایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان منتشر می‌کند، حکایت از تزریق بالغ بر چهارده میلیون دوز واکسن تا روز 14 مرداد 1400 دارد.
آمار رسمی کرونایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان منتشر می‌کند، حکایت از تزریق بالغ بر چهارده میلیون دوز واکسن تا روز 14 مرداد 1400 دارد.

به عبارت بهتر، اگر قرار باشد مبنای اظهارنظر وزیر بهداشت را از روز شروع کارش در کسوت وزیر و در وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر بگیریم، می‌بایست اشاره کنیم که تا آن روز قریب به ۲۴.۵ میلیون دوز واکسن به جامعه هدف واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان تزریق شده است که فاصله‌ای بسیار چشمگیر با عدد مورد ادعای وی دارد. ادعایی که به پیوست آن، خالی بودن کشور از ذخیره واکسن و مصرف شدن همه واکسن‌های وارد شده هم ارائه شده که آن هم با واقعیت همخوانی ندارد.

اولویت وزارت بهداشت «سیاست» باشد بهتر است یا «سلامت»؟!این را می‌شود با مراجعه به آمار‌های رسمی گمرک کشورمان از واردات واکسن (جدول ضمیمه شده) دریافت که بر اساس آن، تا روز ۱۴ مرداد (روز تحلیف دولت سیزدهم) قریب به ۲۰ میلیون دوز (دقیقا ۱۹ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۱۰ دوز) انواع واکسن به کشورمان وارد شده است؛ واکسن‌هایی که بر اساس تصویر فوق می‌دانیم قریب به ۱۴.۵ میلیون دوز از آن‌ها تا آن روز تزریق شده و بالغ بر ۵ میلیون دوز از آن‌ها در صف تزریق به جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان قرار داشته است.

البته اگر مبنای اظهار نظر وزیر بهداشت را روز شروع به کار خودش در کابینه دولت بدانیم (سوم شهریور)، آمار رسمی گمرک کشورمان نشان می‌دهد که میزان واردات واکسن ۲۶ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن بوده که از این میزان، ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دوزش تزریق شده بود و ذخیره واکسن کشور بالغ بر ۲ میلیون دوز بوده است، با این یادآوری که تقریبا همزمان با رای اعتماد مجلس به وزیر، محموله‌ای شامل ۲.۲ میلیون دوز از واکسن در مسیر بارگیری از فرودگاه پکن به مقصد کشورمان بوده است و بامداد نخستین روز کاری وزیر در وزارتخانه، در فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران تحویل وزارت بهداشت شده است.

البته دقت در سخنان امروز وزیر بهداشت نشان می‌دهد که اشتباهات وزیر محدود به موارد یاد شده نبوده و ادامه داشته است. اشتباهاتی که می‌تواند دستمایه خوبی برای طرفداران تئوری‌های توطئه و مخالفان واکسن باشد که کمترین آسیب آن، خدشه دار شدن روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور باشد. آسیب دیدن روند مثبتی که اگر این روز‌ها کرونای اومیکرون موجب فلج شدن زندگی در بسیاری از کشور‌ها شده و در ایران این گونه نبوده، حاصل آن است؛ حاصل همراهی مثال زدنی مردم و تلاش مسئولان برای تامین واکسن.

دستاوردی به غایت ارزشمند که در سایه تلاش‌های شبانه روزی فراوان حاصل آمده و برای حفظش می‌بایست دقت بسیاری کرد، نه اینکه با طرح ادعا‌ها و اعداد و ارقام نادرست، به گونه‌ای القا کرد که کندی واکسیناسیون در کشور در ماه‌های ابتدایی شروع برنامه ملی واکسیناسیون در کشور، طرح و برنامه‌ای سیاسی بوده که با رفع آن، واکسیناسیون شتاب گرفت و موفقیت بزرگ امروز در حوزه سلامت جامعه حاصل آمده است؛ حوزه‌ای که وزیر بهداشت باید بهتر از هرکسی بداند، آلوده شدن آن به سیاست، چه آسیب‌هایی در پی خواهد داشت و قطعا به این امر واقف است و با تصحیح اظهاراتش در ساعات آینده و روز‌های پیش رو این مهم را ثابت خواهد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
باقرزاده!!!
اینکه واردات واکسن خارجی دوباره ممنوع شد صحت داره ؟؟؟
احسنت.
بدبختی اینکه از قاضی زاده هاشمی بگیر تا این همه سیاست زده و سیاسی بودن بجای روند علمی و پزشکی !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
قاضی زاده هاشمی با اوردن بیمه سلامت و ساختن چندین هزار خانه سلامت در نقاط دور افتاده
و جلوگیری از اطتفاده روغن پالم ، بهترین و سالم ترین و شجاع ترین و مردمی ترین وزیر بهداشت ۴۰ سال گذشته بوده است
و مافیای دارو و درمان او را فراری دادند
همه این وزرا بهداشت چرا انقدر پوپولیست و هستن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کار بلد نیستن برای پست سیاسی کاری میکنن
اين را هم کاش اضافه مي کردي که اين (آقا) جزو نفراتي بود که نامه عليه واردات واکسن را امضا کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
امروز خودش گفته برکت ز ده در حالیکه کارت واکسنش اسپوتنیکه
وزیر جوونی اسمت جز تحریم کنندگان ورود واکسن بود...روزی باید پاسخگو باشی در دادگاه عدل الهی
دولت رئیسی که آمد سرکار اولویت اول آنها واکسن بود و سریعا دست به کار شدن حتی با اینکه وزیر جدید هم نیامده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
تمام کار خرید و پرداخت پول واردات واکسن را روحانی انجام داده بود
و رییسی فقط افتخارش را برداشت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
درود بر رئیسی
وزارت بهداشت با واکسيناسيون گسترده در عمل نشان داده که سلامت اولويت اوست. اما بايد به انها حق داد که نسبت به دولتي که معيشت و سلامت مردم و آب خوردن انها را گرو گرفته بود نيز افشاگري بکنند. در آينده نيز قطعا ابعاد گسترده اي از خيانت دولت روحاني آشکار خواهد شد. راهبرد دولت را دختر هاشمي رفسنجاني خوب اشکار کرده که گفته دوست داشت ترامپ برنده انتخابات شود تا بر ايران بيشتر فشار وارد بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
شرق هم نمیداد مردم تلف شدن واکسن غربی که ممنوع بود
حالا این قیافشو میگیره
این بنده خدا داره یه جورایی دست وپا میزنه که استیضاحش نکنن.هول نکن داداش اون رفیقت، همون که گفتی شهید زنده هست ،اقای دکتر نمکی رو میگم تخصصش تو این جور امور از شما خیلی بیشتر بود ولی دیدیم که عاقبت اوتش کردن ،شما که جای خود داری ،فقط یه سوال شما که اینقدر توانمند بودید وتونستید درعرض دو هفته سیل واکسن رو به طرف ایران به جریان بندازید،چرا زودتر این کارو نکردید؟! چرا همون موقع افشاگری نکردید و سکوت کردید ،اینطوری که شما هم شریک جرم قبلیا شدید !! چرا از اون هنرتون الان استفاده نمیکنید وقیمت داروها رو پایین نمیارید ،هزینه های سرسام آور درمان رو کم نمی کنید؟ ! اقای دکتر ظاهرا این شما هستید که واکسن ودرمان رو دارید فدای اغراض سیاسیتون میکنید،خواهشا برای شعور مردم احترام قائل بشید،سایت تابناک امیدوارم منتشرش کنی
نکنه ایشون در مورد ممنوعیت واردات واکسن هم دروغ گفته تا رانت عده‌ای تامین بشه؟
این هم از وزیر دولت انقلابی و قاطع.
قبلی ها سیاسی کار بودند ایشون که مربوط به دولت انقلابیه!!!
عادت کردیم برای منافع خودمون به راحتی به میلیونها نفر دروغ بگیم.
مطلب خوبی بود متاسفانه اینگونه اظهارات در بخشی از جامعه طرفدار داره
کشوری که بالاترین مقام سلامت اش عین الهی یا نمکی باشد خدا بخیر بگرداند عافیت و سلامت مردم آن کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
نمکی که چاپلوس تمام عیار بود
تدبیر و تخصص و تعهد از سر و روی دولت می ریزد!!!!
والا ولا ولا اگر وزرای آموزش وپرورش وبهداشت ودرمان واقتصاد ازرجل سیاسی نباشند و اهل فن واز بدنه این سه وزارت خانه باشند مشکلات این مملکت حل می شود .امتحان کنید .
متاسفانه اکثر مسئولین این دولت در اوهام و خیالات به سر می‌برند و مرتب در حال گاف دادن هستند.خود همین وزیر از جمله کسانی بود که با واردات واکسن مخالفت می‌کردند و تئوری توطئه را به مردم القا می‌کردند.البته این جماعت هنوز به این مسئله پی نبرده اند که حرف ها و رفتارشان در فضای رسانه ای و حافظه مردم ضبط می‌گردد.
زهر سیاست زدگی چه آسان و سریع تعهد اخلاقی، علمی و تخصصی افراد را نابود می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
وهمین طور وجدان شرف غیرت میهن پرستی خدا باوری را
و خود ایشان در بین کسانی بودند که نامه امضا کرده برای وارد نکردن واکسن!؟در دلت قبل و حال چگونه اینقدر کم حافظه شده خدا می داند!حالا که اینقدر زرنگی مشل کمبود دارو های معمولی را حل کن!مشکل بیمه های تکمیلی بازنشستگان و .. را حل کن و ده ها مشکل دیگر در زمینه پزشکی ....
افرین بر شمای گزارشگر که مسائل را شفاف میکنید
عین الهی علیرغم نامه ای که بر علبه واردات واکسن کرونا امضا کرد که موجب افرایش چند ده هزار قربانی بیشتر مردم شد

و با توجه به کوتاهی اش در واردات داروهای بیماران خاص مثلا تالاسمی که 538 قربانی داد

و دخالت و کنترل تولید و عرضه و کیفیت و قیمت داروی تولید داخل نماید که طرف چند روز ، چندین برابر گران شده و کمیاب شده

همراه معاونش وارد مسایل سیاسی خلاف واقعیت و عیر منصفانه عیر مستند می شوند

اینکارها با هدف کسب رصایت مجلس حداقلی و مسولان ارشد میباشد

و قطعا رصایت اکثریت قاطع توده مردم و خدا را در پی نخواهد داشت
عادت بد دولتهای مختلفی که بعدازدوره8ساله دولت بعدسرکار می آیند!!!نفی وانکارکلیه اقدامات مثبت انجام شده دردولت قبل ونشان دادن جلوه قهرمان ومشکل گشاو.... ازخود!!!..اون هم بازیرپاگذاشتن همه اصول اخلاقی انسانی ودینی ومنافع ملی!!!... یکی دولت خدمتگذارداشت ودایه مدیریت جهانی..دیگری دولت تدبیروامیدداشت و.... سومی هم دایه نوکری مردم ومبارزه با.... خداعاقبت ماروختم به خیرکنه......!!!!!شروع سخنرانی باحدیث وآیه ازقران ومعصومین می آریم وبعدش ازگفتن دروغ وتهمت و.... به بقیه هم کوتاه نمی آییم،برای اینکه خودمونوبهترنشون بدیم!عقده خودکم بینی وحقارت وهم زمان تکبروخودبزرگ بینی،نمیدون چجوری باهم مخلوط میشن!!!
در این مملکت فقط دروغ و تملق خریدار دارد
4 سال نفی دولت قبل برای اثبات خود و چهار سال بعد وعده.......تمام....
دروغ در کشور ما نهادینه شده است
سلام نجات در راستگویی وصدق است.متاسفانه گویا آقای عین اللهی برای بزرگ نشان دادن کار خودشان مصلحت دیده اند که حرفهای خلاف واقع را بیان کنند.اگر به آماری که در این مقاله آمده و سفارش‌های خرید و نیز قول پنجاه ملیون دز آقای مخبر توجه شود مجموع واکسن‌های تهیه شده د دولت قبل بسار بیشتر خواهد بود معلوم نیست چرا آقای وزیر مقابل دیدگان مردم این دروغهای شاخدار را می‌گویند اگر در اجتماع به بعضی از عملکردهای دولت گذشته ایراد گرفته می‌شود دلیل نخواهد بود چون شما امروز از امکانات تبلیغی مخصوصا صدا وسیما بهره می برید مردم هر دروغی که بگویید باور کنند مطمئن باشید حافظه اجتماع از آنچه شما فکر می‌کنید قوی تر است بیایید مردانه آنچه که واقعیت دارد را به مردم بگویید چرا که آفتاب هیچ زیر ابر پنهان نخواهد ماند ولی آنچه که اتفاق خواهد افتاد رسوایی در این دنیا خواهد بود وجوابی که باید به عملکرد وسخنانمان در روز جزا در محضر عدل الهی بدهیم
آقای وزیر : شما هم مثل سایر همکارانتان اصلا توجهی به آمار و اطلاعات و شعور مردم ندارید . کدام عقل سلیمی قبول می کند که مشکلات واکسن ظرف مدت کوتاهی که شما و ... میفرمایید حل شود .یادمان نرفته که اولا عامل هرج و مرج واکسن خود شما و معاون اول محترم بوده اید . ثانیا سخنان سخنگوی دولت قبل هم قابل مراجعه است که گفت بزودی صد میلیون دز واکسن وارد کشور می شود . چرا چنین ....
خداوندا كشور ما را از شر دشمنان ، خشكسالي و دروغ نجات بده !
آقای وزیر اولویت صداقت است،در سیما اعلام می کنی واکسن برکت زدم !اما کارت واکسنت نشان می دهد اسپوتنيک زدي!آقای رئیسی بر رفتار و گفتار وزرايتان نظارت کنید.
کی بود که میگفت نمکی شهید زنده استکی بود که کلی از عملکرد وزیر تعریف می‌کرد و نمکی هم گفت که من گفتم لابی کنید وزیر بشه
فقط نظرات همسو با خودت منتشر کردی ....
خداوند در قر ان میفرماید ویل للمکذبین و نمی فرماید ویل للزانین وای بر دروغگویان ایشان در امار که دروغ گفته در دولت قبل مختلف واردات واکسن بوده گفته واکسن داخلی زدم در حالیکه خارجی زده قیمت دارو هم که سر به فلک زده این چجور مسلمانی است چرا کسی گوشش را نمی گیرد
اینا همشون سیاسی هستن، سلامت اگه باشه در مرحله دومه. چون این هم اول به فکر منافع خودش و هم کیشانشه نه مردم. چون اگه مردم نباشن چطور باید پول پارو کنن. این قشر پزشک بالاترین درآمد رو در کشور دارن.بعضی از اینا برا اینکه مالیات ندن کارت خوان تو مطبشون اصلا ندارن.
چرا پیامها رو سانسور می کنی،تابناک؟!!!
چندی قبل هم آقای فتحی، نماینده گرامی مردم خون گرم سنندج نیز به مساله همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت.

حال که خدا را شکر نمایندگانی چون شما و آقای فتحی و نماینده گرانقدر سلسله و دلفان نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان احساس مسوولیت وافری دارید، جا دارد ترتیبی اتخاذ نمایید تا لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان با 50 امضا خارج از نوبت بررسی وتصویب گردد.

قطعا مستحضرید که مدت زیادی تا پایان برنامه ششم باقی نمانده و بر این اساس، فرصت زیادی برای اجرای ماده 30 قانون برنامه ششم در اختیار نمی باشد.

شما به درستی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، آن هم به صورت کم تر از دریافتی شاغلان( اشاره به متناسب سازی 90 درصدی) را حق مسلم بازنشستگان می دانید. ولی سرورم، فرصت بسیار کم می باشد و متوقع است که جناب عالی و دیگر دوستان کاری کنید تا لایحه مربوطه خارج از نوبت بررسی گردد.

توفیقتان را از خداوند متعال خواستارم_
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل