بازدید 7823

مسئولان باید در مبارزه با فساد سراغ دانه‌درشت‌ها بروند

نماینده سابق مجلس گفت: شکی نیست که قشر میانی یا سطوح پایینی جامعه در فساد و بروز آن نقشی ندارد و این فسادها از سمت کسانی رخ می‌دهد که به قول معروف صاحبان زر و زور و تزویر هستند و هرکدام هم به جایی وصل‌اند، پس در این زمینه باید ابتدا به دنبال همین افراد رفت و گلوگاه‌های فساد را یافت و مسدودشان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 30 December 2021

به گزارش «تابناک»، یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد قوا در مبارزه با فساد اقتصادی اظهار کرد: تا به امروز در امر مبارزه با فساد جز مواردی که جسته و گریخته از سمت قوه قضاییه انجام شده است، وضعیت کلی مبارزه با این پدیده به شکلی تاثیرگذار پیش نرفته است.

وی افزود: خود قوای سه‌گانه باید ابتدا برای مبارزه با فساد از زیرمجموعه‌های خود شروع کنند تا کار به جامعه برسد. ضمن اینکه باید توجه داشت در جامعه نیز یک کم‌اعتمادی از سال‌ها پیش ایجاد شده که اگر فکری به حال آن نکنیم طبعاً مبارزه با فساد نیز راه به جایی نمی‌برد؛ چرا که باید جامعه این اعتماد را پیدا کند که آنچه از سوی قوای سه‌گانه در این زمینه انجام می‌شود، واقعی و جدی است.

نماینده سابق مجلس گفت: شکی نیست که قشر میانه یا سطوح پایینی جامعه در فساد و بروز آن نقشی ندارد و این فسادها از سمت کسانی رخ می‌دهد که به قول معروف صاحبان زر و زور و تزویر هستند و هرکدام هم به جایی وصل‌اند، پس در این زمینه باید ابتدا به دنبال همین افراد رفت و گلوگاه‌های فساد را یافت و مسدودشان کرد.

کمالی‌پور یادآور شد: مجلس هم در این زمینه تاثیر زیادی دارد و می‌تواند در جهت یک ریل‌گذاری صحیح برای قانونگذاری به نیت مبارزه با فساد عمل کند و از طرفی نیز با افزایش توان نظارتی خود از بروز یا شکل‌گیری فساد جلوگیری کند.

وی افزود: متاسفانه در مجلس چه از دوره پیش و چه در دوره جدید، اصل نظارت به فراموشی سپرده شده است که این امر ریشه در ساختار تشکیلاتی ما هم دارد؛ چرا که تا زمانی که نماینده مجلس نگران رای دوره بعد و تایید صلاحیت و این قبیل مسائل باشد نمی‌تواند نظارت دقیق و محکمی بر حسن اجرای قوانین داشته باشد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: متاسفانه ما تا امروز بیشتر در شعار با فساد مبارزه کرده‌ایم تا در عمل. امروز ما در حوزه‌های مختلفی شاهد مشکلات و مسائل گوناگون هستیم که در هرکدام به شکلی نقش‌آفرینی فساد و تاثیر آن نیز دیده می‌شود. اگر فقر و تبعیض وجود دارد این امر هم به فساد بازمی‌گردد.

کمالی‌پور یادآور شد: قوه قضائیه نیز در مبارزه با فساد باید با کسانی که عامل اصلی ارتکاب جرم بوده‌اند برخورد کند و آنها را به میز محاکمه بکشاند و حق مردم را بازپس گیرد که این امر البته در سخنان رهبری انقلاب هم وجود داشته است و ایشان هم بر مبارزه با دانه‌درشت‌ها تاکید کرده‌اند. اگر به این ترتیب عمل شود و قوه قضائیه و مقننه در کنار قوه مجریه همراهی و همکاری کنند، حتماً کارنامه موفق‌تری در مبارزه با فساد خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
کی رفتن که الان دومین بارشون باشه
مگر جراتش را دارند ؟ همان دانه درشت ها آنها را منصوب کرده اند پس چطور میخواهند به مبارزه با ولی نعمتان خود بروند ؟ در نهایت حرف رایگان زدن آسان است
مسئولان باید در مبارزه با فساد سراغ دانه‌ درشت‌ها بروند
هیچوقت عملی نمی شود زیرا هیچکسی سراغ خودش نمیرود
در کشوری زندگی میکنیم که پشت هر فسادی یک مقام بالا ایستاده
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولین بالای کشور فقط شعار میدهند . مثل سال 1384 در انتخابات ریس جمهوری اقای احمدی نزاد میگفتن لیست اسامی مفسدان در جیب من است ولی هنوز بعد از 18 سال حتی نام یک نفر اشکار نشده . بیشتر ادعای افشای اسامی شعار نثامات برای انتخابات است
اتفاقا در مبارزه با فساد نباید محدودیت وتفاوتی بین ریز ودرشت قایل شد.واقعیت اینست که این تخم مرغ دزد است که به شتر دزد تبدیل میشود.مبارزه با فساد باید جدی .عادلانه.وبی گذشت در همه سطوح والبته از پایین ترین سطوح جامعه شروع شود .چرا که به قول سعدی.....سرچشمه بتوان بست به بیل..........چشمه چو پر شد نتوان بست به پیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
خودت فهمیدی چه پیامی نوشتی شعرت با حرفت همتراز نیست
به نظر من باید خیلی از مقامات بالکنار بروند . زیرا اکثر افراد فاسد خودشان را به نحوی به بالا بستند و کسی جرات ندارد انها را متهم کند
دانه درشت ها مسولین بالاتری هستند
هر چه بالا تر درشت تر
برخی از مسئولین وجود فساد را قبول ندارند. فساد متأسفانه سیستمی شده. همین دانه ریزها به دانه درشتهایی وصلند که کسی جرأت نام بردن از آنها را ندارند.
یعنی برن سراغ خودشون ؟!
ايشان ادرس غلط ميدهند
راه مبارزه با فساد ايجاد شفافيت از طريق رسانه هست
یعنی سراغ خودشون !
کی دیده چاقو دسته خودش و ببره پس چه انتظاری از مسئولان برای مبارزه با فساد داشت ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار