بازدید 32267
پیمانه اقتصادی

دو تغییر در طرح عدالت بنزینی؛ ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای این افراد / عرضه ۹ میلیارد یورویی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما / مقام مسئول: کاهش تورم؛ سیاست اصلی دولت برای سال آینده / سه خبر کاهشی بازار ارز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، زمان واریز یارانه معیشتی دی اعلام شد، کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، نباید به کشور وارد شود، طرح مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شد و خبر خوش برای مردان مجرد بالای ۲۵ سال را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 29 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، زمان واریز یارانه معیشتی دی اعلام شد، کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، نباید به کشور وارد شود، طرح مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شد و خبر خوش برای مردان مجرد بالای ۲۵ سال را در بر دارد.

نوسان شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۸۵ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۳۰۵ واحدی همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۶۷۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۳ درصد معادل ۳۸ هزار و ۶ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷ تومان رسیده است.

 

دو تغییر در طرح عدالت بنزینی؛ ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای این افراد

روز گذشته، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی ایران در یک برنامه تلویزیونی، به تشریح طرح آزمایشی «عدالت بنزینی» پرداخت؛ اما گفته‌های او از دو تغییر قابل تامل در اجرای طرح نسبت به نسخه اولیه این طرح حکایت داشت. او اعلام کرد در شهر محل آزمایش این طرح، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین به ازای هر نفر به حساب سهمیه سرپرستان خانوار واریز می‌شود. سهمیه ۱۵ لیتری اولین تغییر در مقایسه با سهمیه مطرح‌ در آغاز این طرح است، چون بر پایه نسخه اولیه طرح «عدالت بنزینی»، قرار بود به ازای هر نفر سهمیه ماهانه ۲۰لیتری منظور شود.

دومین تغییر عجیب به نحوه اختصاص سهمیه بنزین مربوط است. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی ایران در برنامه تلویزیونی گفت: «تمهیداتی اندیشیده شده تا خانوارهایی که مجموع دریافتی سهمیه بنزین آنها از ۶۰ لیتر کمتر است، همان ۶۰ لیتر را دریافت کنند.» مفهوم این گفته آن است که سهمیه بنزین خانوارهای ۲نفره و ۳نفره با خانوارهای ۴نفره مساوی می‌شود؛ تغییری که در عمل با «عدالت بنزینی»  در تناقض است. /دنیای اقتصاد

عرضه ۹ میلیارد یورویی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما

جواد اوجی وزیر نفت در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنایع پتروشیمی به پشتوانه مراکز علمی و پژوهشی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مواد خام در مجتمع‌های پتروشیمی به محصولات متنوع تبدیل می‌شوند که خود نماد جلوگیری از خام‌فروشی است. وی با اشاره به اینکه ۶۷ واحد پتروشیمی در کشور فعال است که محصولات باارزش تولید می‌کنند، افزود: پتروشیمی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیارد دلار به سامانه نیما عرضه کردند و برآورد می‌شود تا پایان سال این رقم به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

مقام مسئول: کاهش تورم؛ سیاست اصلی دولت برای سال آینده

پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: سیاست‌گذاری اصلی دولت برای سال آینده این است که چه‌کار کنیم تا قیمت‌ها و تورم کاهش یابد؟ دولت به‌راحتی می‌تواند حقوق را بالا ببرد، اما افزایش حقوقی که بخواهد با چاپ پول تأمین شود، معنی آن این است که گرانی را دو برابر به مردم تحمیل و به‌عوض، یک واحد به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کند؛ بنابراین دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در هزینه‌های خود و خانواده‌اش بسیار سختگیرانه، ولی عادلانه عمل کرد، اما از طرف دیگر می‌خواهد جلوی چاپ پول را بگیرد تا آتش تورم فروکش کند و قیمت‌ها پایین بیاید.

پورمحمدی با بیان اینکه میزان افزایش حقوق در سال آینده از ۲۹ درصد در طبقات پایین تا سه درصد در طبقات بالاست، افزود: حقوق کسانی که میزان دریافتی آن‌ها ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است، حدود ۲۹ درصد افزایش می‌یابد و معافیت مالیاتی نیز پیدا می‌کنند و معافیت مالیاتی حقوق‌ها از چهار میلیون به پنج میلیون تومان می‌رسد. معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۳۰ هزار تومان افزایش حقوق را به همه مساوی دادیم و سه درصد ضریب در نظر گرفتیم.

پورمحمدی با اشاره به افزایش عدالت در حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان و این‌که درصد افزایش حقوق برای کسانی که ۳۰ میلیون تومان حقوق خالص می‌گیرند متوقف می‌شود، گفت: سقف حقوق پرداختی به کارکنان در سال آینده ۳۷ میلیون تومان ناخالص و ۳۰ میلیون تومان خالص است. او با تأکید بر اینکه "فقط متولی کارکنان دولت نیستیم و متولی همه مردم هستیم و باید معیشت آن‌ها را تأمین کنیم"، خاطرنشان کرد: تلاش بر این شد به‌جای تخصیص ارز ترجیحی و استفاده از واسطه‌ها، یارانه‌ها را به‌ سمت گروه‌های هدف جهت دهیم. ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، مخرب و رانت‌زاست، زیرا با این کار به تولید کالا‌های خارجی کمک می‌کنیم و برخی از این کالا‌ها با تغییر اندکی دوباره از کشور خارج می‌شود. اثر مهم این کار این است که رشد قیمت‌ها را کنترل می‌کند و جلوی گرانی را می‌گیرد. پورمحمدی تصریح کرد: می‌خواهیم ارز ترجیحی را حذف کنیم و آن را در قالب یارانه به مردم دهیم؛ یعنی به هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه قبلی هدفمندی و حدود ۵۰ هزار تومان به‌عنوان یارانه معیشتی می‌پردازیم و در سال آینده ارز ترجیحی هر یک از کالا‌ها که حذف شد به این رقم یارانه‌ها افزوده می‌شود.

 

سه خبر کاهشی بازار ارز

روز گذشته «اظهارات مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا»، «آغاز شروع نگارش متن توافق» و «تلاش برای حصول توافق در کوتاه‌مدت» سه خبری بود که مدنظر معامله‌گران ارزی قرار گرفت. در نتیجه در روز دوم دور جدید مذاکرات هسته‌ای وین، بازار ارز تهران در وضعیت فشار فروش قرار گرفت. نرخ ارز در بازار روز سه‌شنبه ۷ دی ماه در مسیر کاهشی پیش‌بینی شده قرار گرفت. دلار که دیروز از ابتدای ساعات کاری با کاهشی ۲۰۰ تومانی نسبت به روز دوشنبه در قیمت ۲۹ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کار کرده بود در ادامه روز نیز به روند کاهشی خود ادامه داد. این در حالی است که برخی معامله‌گران از همان ابتدای روز سعی در جلوگیری از موج ریزشی بازار داشتند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ گروهی از بازیگران بازار ارز که روز سه‌شنبه بازار را با فشار فروش شروع کردند تا حوالی ظهر با ارائه نرخ‌هایی حوالی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان سعی در مقابله با این روند کاهشی داشتند؛ که این تلاش‌ها تا اواخر ساعت کاری روز سه‌شنبه بی‌نتیجه ماند و نرخ واقعی در محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان نوسان کرد‌ و در انتهای روز در قیمت 29 هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد.

خبر خوش برای مردان مجرد بالای ۲۵ سال

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مردان مجرد بالای ۲۵ سال هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند که زمان آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده درباره برنامه دولت برای مشارکت جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مصوبه شورای عالی مسکن برای ورود مجردها به طرح نهضت ملی مسکن ماه‌ها در وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی و سرانجام مورد موافقت قرار گرفت. وی اضافه کرد: به دلیل حساسیت حقوقی که روی موضوع چگونگی مشارکت مجردها وجود داشت، این طرح مورد کار کارشناسی حقوقی قرار گرفت و با بررسی همه ابعاد حقوقی، اکنون در مرحله تأیید نهایی وزیر راه و شهرسازی و اجرا قرار دارد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، همه آقایان مجرد که ۲۵ سال را تمام کرده‌اند می‌توانند برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، ولی در زمان تحویل واحد مسکونی خود باید متأهل باشند. به گفته محمودزاده، ثبت نام مجردها نیز در هر استانی که تأمین زمین انجام گرفته باشد، آغاز خواهد شد. وی افزود: اکنون ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در جریان است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، این زمان تمدید نخواهد شد و سپس با اعلام زمان جدید ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد. گفتنی است، ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود؛ متقاضیان از ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

زمان واریز یارانه معیشتی دی‌ اعلام شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و ششمین مرحله یارانه معیشتی (دی ماه ۱۴۰۰) ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۹ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد. همچنین، سیزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود، نباید به کشور وارد شود

جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر روز سه شنبه برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر اهتمام ویژه و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش تولید گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می تواند مسائلی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، سرمایه گذاری، ارتقای ارزش پول ملی و کنترل تورم را محقق کند. معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه ها و رویکردهای دولت برای حمایت از بنگاه های تولیدی تصریح کرد: دولت به دنبال طراحی و اجرای برنامه ای با نام نهضت احیاست تا بر اساس این طرح بنگاه های تولیدی که تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند تحت حمایت قرار گیرند و با توانی جدید به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند. مخبر با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهایی که نمونه مشابه آن در کشور تولید می شود، اظهار داشت: به جز در مواردی که موضوع رقابت و ساماندهی قیمت و کیفیت مطرح است، در سایر موارد نباید کالایی که نمونه مشابه آن در داخل تولید می شود، به کشور وارد شود. 

طرح مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت که طرح مالیات بر سوداگران طلا، سکه، ارز و مسکن (مالیات بر عایدی سرمایه) یکشنبه هفته آینده ( ۱۲ دی) به هیات رییسه مجلس برای قرار گرفتن در نوبت بررسی صحن علنی ارجاع می شود. مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا، جذابیت و سوددهی بسیار بالای فعالیت های غیرمولد در مقابل فعالیت های تولیدی را یکی از تهدیدات اقتصاد کشور و موانع اصلی تولید دانست و گفت: با توجه به اینکه امکان انجام فعالیت های غیر مولد در بازارهایی همچون ملک، خودرو، طلا و ارز آن هم بدون پرداخت مالیات و به همراه کسب سود چندبرابری نسبت به فعالیت های تولید وجود دارد، طبیعی است که نقدینگی به سمت تولید نرفته و به دنبال آن رونق تولید هم شکل نگیرد.

تصمیم اخیر درباره وام‌های بانکی لازم الاجراست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم اخیر درباره تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی، لازم الاجراست و همه بانک‌های دولتی مکلف به اجرای آن هستند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از مطالبات بحقی که فعالان اقتصادی و دریافت کنندگان تسهیلات خرد از ما داشتند این بود که نرخ سود تسهیلات‌هایی که دریافت می‌کنند مغایر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و معمولاً بانک‌ها نرخ مصوب را در تعیین سود تسهیلات رعایت نمی‌کنند. وی با بیان اینکه متأسفانه شکایات‌ فراوان و متعددی از سوی مردم و تولید کنندگان به ما می‌رسید گفت: یکی از اثرات افزایش نرخ سود توسط بانک‌ها تملک واحدهای تولیدی به دلیل جرایم دیرکرد، حساب‌های مضاعف و امحال‌ها بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به همین دلیل وزارت اقتصاد از بانک‌های دولتی خواسته بجد در اجرای این مصوبه اهتمام ورزند و این امکان فراهم است که تولید کنندگان و مردم که تسهیلاتی با نرخ سود بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار دریافت کرده اند به این بانک‌ها مراجعه کنند و بانک‌ها نیز مکلف هستند که قرارداد آن‌ها را اصلاح کنند و اگر مبلغ مازادی دریافت شده است به مردم و تولید کنندگان برگردانند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۸
نیاز به رمز گشائی ندارد حسب سوابق تاکنون هرگونه افزایش یارانه و یا تعدیل اقلام مصرفی تحت عنوان کمک یارانه ای مساوی است با گرانی دوبرابر ، عجیب است مقامات محترم متوجه نشده اند البته شاید چون خودشان خرید نمیکنند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
وضعیت فعلی بنزین و آلودگی آن غیرقابل قبول است سهمیه بندی پیشنهادی فواید بی شماری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس 1305!
بله از فوایدش می تونیم کرانی کرایه و کالاها و غیره بگیم!
هر چند الان هم سهمیه بندیه که داریم از فواید آلودگی هوا هم لذت می بریم و با اجرای این طرح بیشتر لذت خواهیم برد!
آفرین به هوش ت! اگه باهوش هائی مثل تو و مدیران دولتی باشن خیلی زود کشور به ویرانه تبدیل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
یارانه دادن به کالاها از ابتدا اشتباه بود و وضعیت اقتصاد را به این نقطه رساند
چاره ای نیست این مسیر اشتباه را دیگر نمیتوان ادامه داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
یارانه یعنی فقیرتر شدن فقرا و غنی شدن اغنیا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
باید دید 15 لیتر رو مجانی میدن یا سهمیه ای با قیمت 1500 تومان که در هر دو صورت ارزش صحبت کردن نداره هر چند برای دولت درآمد هنگفتی از آزاد کردن بنزین به قیمت لیتری 3000 تومان عاید خواهد شد و سر ملت بی کلاه!
ماشالله حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
یارانه منو بدهند
دیگه باقیش مهم نیس
عدالت بنزینی!!!!! اگر عزیزان دنبال عدالت بودند همه خانواده ها حالا خودرو با درآمد خوب داشتند و نیازی به یارانه نداشتند همچنین دلار 28 هزار تومان نبود که کاهش ارزش پول ملی را یارانه حساب کنند
تخصیص سهمیه بنزین و قابلیت فروش آن توسط افراد!
و این یعنی تضاد منافع
و یعنی اینکه بگویی چرا من که خودرو ندارم بنزینم را ارزان بفرشم
یعنی بنزین رو بکنید لیتری 50 هزار تومان که من سود بیشتری ببرم
و از آن سو
چرا باید خودرویی که در همه جای دنیا 10000 دلار است در کشور ما 50000 دلار به فروش برسد!!!!!
هم خودرو گران بخریم و بنزین را؟
و بعد مردم با هم به جنگ و دعوا بیفتند بر سر نرخ بنزین که چرا ارزان است و ...؟
و بعد دولت هم بنزین را گران بفروشد و هم خودرو را؟
یعنی این کار درسته و بر اساس قوانین اسلامیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
احسنت عجب تحلیل درستی
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دمت گرم من اگر یه کاره بودم تو رو توی وزارت خارجه استخدام می کردم
پیشنهاد میکنم برای حل مشکل تورم و توزیع عادلانه درآمد ملی از جمله بنزین و غیره دو نفر کارشناس از ژاپن و چین وارد کنید تا این مشکل را حل کنند و با سیاست واردات کالا از خارج هم مغایرت ندارد چون کالای مشابهی در کشور نیست
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
قسمت آخر جمله ات واقعا زیبا بود.0
وقتی سطح سواد 5ابتدایی باشد وزرا وسهمیه بگیران باشند عدالت انها هم برعکس هست یعنی اینها غدالت اجتماعی را برجسب سواد میسنجند نه برجسب درامد وعائله و...
حقه دولت برای گرانی بنزین و خالی کردن دوباره جیب مردم...
حقوق ها رو به دلار بدهید، قیمت ها رو هم به دلار محاسبه کنید، میانگین حقوق و قیمت ها رو در منطقه حساب کنید برای ایران هم محاسبه کنید، نه اینکه هر روز قیمت ها رو چون جهانی بالا هست بالا ببرید اما حقوق ها چون ایران هست ثابت بمانند
با بنزین شوخی نکنین خطرناکه
طرح بنزین ابهامات فروان دارد و در نهایت معلوم نیست چه مبلغ به آنها که خودرو ندارند کمک می شود ولی نیاز به زیرساخت بسیار گسترده و پر هزینه دارد
تحریمها را برطرف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چرا معلومه!
15000 تومان و تهش 21000تومان به میدن به هر نفر چه خودرودار و چه ندار! ولی برای بدست آوردن این 15000 تومان باید یه روز از حقوق روزانه شاید 300 تا 400 هزار تومانی ات بزنی تا اونو بدست بیاری!
سلام، اگر کم کردن سهمیه بنزین ماهانه از 60لیتر به 15 لیتر، افزایش قیمت بنزین نیست پس چیست؟ مردم مجبورند 45 لیتر تفاوت تا 60لیتر را با نرخ 3000تومان بخرند یعنی بجای0 9هزار تومان بایستی157500 تومان بپردازند.دولت ووزیر نفت در طرح بنزینی خود در جزیره کیش اعلام نموده قصد گران کردن بنزین را ندارد بهتر است با مردم صادق باشند ومثل دولت قبل غیر صادقانه عمل نکنند. رسانه ها با روشنگری جلوی بحران بنزینی جدید را بگیرند جامعه تحمل خطا های راهبردی جدید را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
کاهش افزایشی در راستای افزایش فدالت کاهشی پایشی محور جهادی یارانه ای جهت هر ایرانی هست، طرح خوبیه ! ۴۰ ساله طرح خوبی یود یکم نامفهومه ولی خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس 1400!
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟!
یه بار پیش خودت بخون
یعنی تو این دولت عزیز و گرامی یک نفر بزرگتر نیست که تکلیف بنزین را روشن کند این همه تفاوت در اظهار نظر ها یعنی چی . گفتیم شاید با امدن آقای رضائی این وضعیت بی سامان و بدون بزرگتر اقتصادی دولت درست شود که این هم نشد .
انگار قراره وصعیت اقتصادی مردم هیچ وقت درست نشود .
جان هر چی مرد حذفش نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چرا همه بزرگن!
بستگی داره بزرگ رو چی فرض کنی!
کوثر ناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
این رو خوب امدی ایول واقعا کسی نیست این دولت بزرگتر نداره
هیچ صنف و سازمانی بنا نیست که به ضرر خودش عمل کنه . درمورد سود تسهیلات بانکی نیز تا وقتیکه تورم بالای 30 درصدی داریم، هیچ توجیه اقتصادی ای نمیتونه بانک رو از گرفتن بهره تسهیلات اعطایی در طیر سطح تورم منع کنه.
توجیه نداره و عاقلانه هم نیست
سه خبر کاهشی ارز!!!!
سر فردوسی ، اقتصاد مملکت را دستوری کردن و ۲۰۰ تومان قیمت دلار را پایین اوردن شد ریززززززززززششششش قیمت؟؟؟؟؟؟؟؟

بدو بدو دلار را ارزان کردن اقازاده ها و گل پسرها در ان طرف اب بابا براتون دلار ارزان الان میفرستد بدو بدو
همان بازی با اعدادی که همتی با کرخ ارز میکرد را جدیدی ها هم پیش گرفته اند
اول قرار بود سهمیه 30 لیتر باشه بعد شد 20 لیتر و حالا شده 15 لیتر و تا اجرا بشه میشه 5 لیتر!
بهتره سهمیه هر نفر کمتر از 60 لیتر اصلاً حرف شو نزنید! با اجرای سهمیه یکسان خانواده های 2 تا 4 نفره چطور ی عدالتو اجرا می کنید؟
هدف شما فقط بدست آوردن پول بیشتره نه منافع رسوندن به مردم!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
کلا بنزین ماده فراریه
حداکثر عایدی از اجرای طرح سهمیه 15 لیتری بنزین بین 15000 تومانه و خونه پرش تا 21000 تومان نه بیشتر! البته باید برای فروش فرد بره از صبح تا شب پمپ بنزین علف زیر پاش سبز شه تا بتون بفروشه!
طرف هم مغز خر نخورده که بیشتر بخره یه دفعه میره همون لیتری 3000 تومان پمپ بنزین رو می زنه
پاسخ ها
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دقیقا. دوستان اینجوری حساب کردن که خب طرف 15 لیتر سهمیش رو بفروشه 3000 تومن. خب کی میاد اولا لیتری 3 تومن بده به فروشنده، بعد بره تو پمپ بنزین هم 1500 تومن بده که اون سهمیه رو استفاده کنه!! مستقیم بره پمپ بنزین لیتری 3 تومن بخره. مگه اینکه بخوان بنزین آزاد رو بکنن لیتری 10 تومن.
جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
سلام.این تحلیل وقتی منطقی و طرح عدالت بنزینی وقتی غیر منطقی هست که فرض کنیم قیمت بنزین آزاد 3 هزار تومان بمونه.ولی اگر این مطلب را در نظر بگیریم که اصولگراهایی که برای عمل به وعده افزایش یارانه و....،چاره ای جز افزایش قیمت بنزین نمیبینند(کاری که بخاطر آن اصلاح طلب ها را نکوهش میکردند)لذا تنها تفسیر عاقلانه کننده طرح عدالت بنزینی،افزایش قیمت قابل توجه بنزین آزاد هست .انشالله که این کار باعث صد رحمت خواندن به اصلاح طلبها نشود!
۱۵ لیتر بنزین ارزونی خودتان
میخواهید بنزین سهمیه ای را حذف کنید قصه حسین کرد شبستری خواندن نداره پدرامریزده ها
طرف خودرو داره باید عوارض شهرداری و بیمه و استهلاک سرمایه اش را بدهد و چرخ کارخانه های خودرویی شاهکار داخلی را هم بچرخاند ان وقت گیر کار شد یک‌۶۰ لیتری بنزین!!!!!
تاسف داره

کیهان خنده داره تیتر زده یارانه بنزین برای ۴۰ میلیون فاقد خودرو!!!!!
اخر چه ربطی داره ؟؟؟؟
مثل این می ماند طرف در یک کاری سرمایه گذاری کند و یکسری خدمات بگیرد بعد عده ای بیایند بگویند فردی که سرمایه گذاری نمی کند هم باید به نحوی از خدمات تعرفه قیمتی بهره ببرد!!!!!
اصلا مقایسه بنزین برای فرد صاحب خودرو و کسی که خودرو ندارد اشتباه است و قیاس مع الفارق است که اگر این باشد معیار مقایسه پس بیایید پول نفت را هم با همین تکنیک به مردم بدهید !!!!!!!!!
عدالت بنزینی؟ شماها تا حالا توو چی عدالت رو برقرار کردین؟ جز گرفتن و محدود کردن چکار کردین؟ همیشه نداری و حسرت و تحریم و بدبختی بوده.
روز به روز گداتر از دیروز! ۱۵ لیتر بنزین هم ارزونی خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
این که خیلی خوب شده الان سهمیه بنزین یارانه ای من دوبرابر قبل میشود
عدالت در یارانه ها اینطوری تعریف شده دیگه مثلا یارانه معیشتی خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان و خانواده دو نفره 103 هزار تومان یعنی هر نفر 51500 تومان و سه نفره 138000 تومان یعنی هر نفر 46000 و 4 نفره هر نفر 43000 و 5 نفره هم 41000 تومان دریافت میکنند یعنی بترتیب از خانوار دو نفره بترتیب مبلغ 5 هزار و 27 هزار و 48 هزار و 70 هزار تومان مخارجشان کمتر میشود همین عدالت در تعیین حقوق بازنشستگانی تامین اجتماعی رده های بالای حقوقی که ماهانه حق بیمه بیشتری را پرداخت کرده اند اعمال میشه و حقوق بازنشستگانی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده اند نسبت به کسانی که بیشتر پرداخت کرده اند مشمول درصد افزایش بیشتر میشود و این عدالت رو کجای دل بگذاریم ؟ بقول روحانی علی برکت الله
«تمهیداتی اندیشیده شده تا خانوارهایی که مجموع دریافتی سهمیه بنزین آنها از ۶۰ لیتر کمتر است، همان ۶۰ لیتر را دریافت کنند.»
به این افراد هم حداکثر 3 ماه سهمیه 60 لیتری داده میشه بعد حذف میشه - بعد ما می مونیم و تورم بنزین رو همه کالا های اساسی .
عجب فلاکت بار شده این زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
بله تمهیدات خوبیه برای خودشون
به کام خودشون بنام مردم
اثرات اجرای طرح بنزینی برای مردم
تبعات طرح برای خودرو داران تبعات طرح برای بی خودروها
1- افزایش هزینه بنزین: کم 1- افزایش هزینه بنزین: ندارد
2- افزایش هزینه تردد و سفر: کم 2- افزایش هزینه تردد و سفر: بسیار زیاد
3- افزایش قیمت کالاها: زیاد 3- افزایش قیمت کالاها: زیاد
4- دریافت یارانه بنزین: زیاد 4- دریافت یارانه بنزین: بسیار کم
هر چند عدالت در تخصص سهمیه بنزین به افراد رعایت نشده است!
قضاوت با شماست!
در مملکت ما که روز به روز اجناس گرانتر می شوند، چگونه می خواهند مالیات را بر عایدی ببندند؟ فرض کنید ملکی به قیمت ۳ میلیارد خریدید، اگر ۶ ماه دیگر شد ۳/۵ میلیارد، آیا سود کرده است؟ اگر در همان زمان قیمت ملک مشابه، ۴ میلیارد شده باشد، آنوقت این مالک نه تنها سود نکرده بلکه ۵۰۰ میلیون هم ضرر کرده است
قشم و کیش محل های مناسبی برای اجرای طرح آزمایشی نیست و اصولاً شهرهای کوچک نمی تواند نتایج درستی از اجرای طرح ارائه دهند!
ضمن اینکه عواقب گرانی کالاها ناشی از اجرای این طرح بصورت کشوری خود را بروز خواهد داد! نه شهری!
مقامات مسئول :کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود، نباید به کشور وارد شود
بشرطی که مسئولین عرضه قیمت کنترل فیمت افلام تولید داخل را داشته باشند و مردم را در چنگال سود جویان داخلی رها نکنند و عرضه کنترل قیمت ها را داشته باشند و هر کالای تولید داخل افزایش قیمت خودسر داشته باشد ضمن آزاد کردن واردات آن کالا ، تعرفه واردات گمرگ کالای افزایش یافته را صفر کنند و صادرات آن را ممنوع کنند .
دو تغییر در طرح عدالت بنزینی

هیچ طرحی در این مملکت بر مبنای عدالت شکل نگرفته و نخواهد گرفت !
طرح خوبیه! بشرطی که اونائیکه ماشین ندارن با الاغ رفت و آمد کنن و علوفه الاغشونو خودشون بکارند و درو کنند! ولی اگه حمل و نقل علوفه الاغشونو با ماشین باشه خیلی گرونتر از مبلغ این طرح میشه و امکان داره الاغشون از گرسنگی تلف شه! اونوقت دیگه خیلی افتضاح میشه و باید هر چی در میان بدن کرایه ماشین و گرونی کالاها!
خب خانواده دو یا سه نفره یک خانوار تازه نشکیل شده است و به شدت از لحاظ مالی شکننده و تا خرخره تو قرض.. چرا فکر میکنید عدالت اینه که اینها باید پول بیشتری برای همان ماشین بدن... تو این مملکت وضعیت عدالت خیلی بدتر از این حرفهاست که بشه مردم رو با این شعارها گول زدد....
سه خبر کاهشی بازار ارز

میفرمودید نمی گذاریم مذاکرات روی اقتصادمان شرطی ایجاد کند بعد حالا که بدتر از دوره قبل شده با یک خبر از وین ۲۰۰۰ تومان میرود روی دلار و با یک خبر ۱۰۰۰ می اید پایین؟؟؟
خدا ازتون نگذره باز چه خوابی برا مردوم دیدین
طرح جدید بنزین عادلانه ترین روش سهمیه بندی است که اقشار ضعیف جامعه بدون فشار روی دولت به یک یارانه دست پیدا میکنند این طرح مانند هر طرح خوب دیگر بدخواه هایی دارد که باید در برابر آنها مقاومت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اشتباهی مثبت دادم منفی درسته
همین الان دولت با فروش نفت خام و فراورده های آن مثل بنزین و گازوئیل و غیره کلی یارانه به جیب کشورهای دیگر واریز می کند!
مشخص نیست استفاده مردم از ذخایر کشور خودشان چرا باید یارانه محسوب شود و آنها را به جان هم بیاندازد!
برای رعایت عدالت
اگه زحمتی نیست حقوق های نجومی مسئولان هم به حقوق کارگری و مردمی تبدیل بشود
مثل همین بنزین
جالب است کمتر از تورم حقوق ها را بالا میبرند. در مورد حقوق نجومی هم کاری نمی کنند چون از خودی ها هستند. بعد از حیب کارمندی که بخاطر سنوات و احتمالا مدرکی که دارد کمی بالاتر از از کارمندان دیگر ان هم بصورت قانونی می گیرد برداشت می کنند .به کارمند دیگری که بخاطر درامد کمتر درصد بالا رفتن حقوقش کمتر می شود مقدار کمی می دهند با این روش های و این کلاه ان کلاه کردن ادعای عدالت و مهار تورم هم دارند ادم نمی داند بخندد یا گریه کند.
دوست عزیز نویسنده عدالت در تساوی نیست که شما نوشتید: « ...مفهوم این گفته آن است که سهمیه بنزین خانوارهای ۲ نفره و ۳ نفره با خانوارهای ۴نفره مساوی می‌شود؛ تغییری که در عمل با «عدالت بنزینی» در تناقض است.» اگرخانواده ۲ نفره من یک ماشین داشته باشیم و آن خانواده ۴ نفره هم یک ماشین شبیه بنده و هر روز هم به اندازه همدیگر مسافت طی کنیم آیا ماشین من نصف ماشین ایشان بنزین مصرف می کند که من باید ۳۰ لیتر بنزین بگیرم ایشان ۶۰ لیتر؟؟؟ بماند که کل طرح فاقد هرگونه عقلانیت و عدالت است نسبت به وضع اقتصادی مردم.
لطفا منتشر بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اتفاقاً در این مورد عدالت یعنی مساوات!
اینجوری که تو فکر می کنی اون خانواده 5 نفره هم همون مسافتی رو طی می کنن که اون خانواده 2 نفره یا حتی یه نفره طی می کنن!
بهتره توجیه بهتری برای عادلانه نشان دادن این طرح
پیدا کنی.
این طرح از اساس اشتباه و ناعادلانست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دوست عزیز متن رو کامل بخون بعد اعلان نظر بفرما. کجا نوشته که طرح عادلانه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
نوشته تو دقت کن
مقایسه ۳۰ لیتر خودت با ۶۰ لیتر خانواده ۴ نفره یعنی چی؟ هر چند طرح رو گفتی ناعادلانه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
دوست ناشناس 13:30 این متن رو من نوشتم کجا گفتم عادلانه است؟ خوب بخون چی نوشته . نوشته چرا اگر یه خانواده ۲ نفره یه ماشین شبیه یه خانواده ۴ نفره داشته باشند و همان مسافت را در روز طی کنند خانواده ۲ نفره باید ۱۵ لیتر بنزین دریافت کنند و خانواده ۴ نفره ۶۰ لیتر؟
دولت روز به روز ظلم بیشتر در حق بخشی از جامعه میکند از حلقوم یک عده با نا عدالتی تمام بیرون میکشد میریزد در حلق یک عده دیگر اسمش میشود عدالت کجای دنیا عدالت را اینگونه اجرا می‌کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
کجاشو دیدی؟!!!
برو برق و گاز رو نگاه کن پول بنزینو در آورده
هر جا که دست دولت تو کار بوده آخرش جز تاراج پول مردم نتیجه ای نداشته، چه بورس چه خودرو چه بنزین و .. ما نخواییم شما چیزی و تنظیم کنید باید کیو ببینیم. بابا دست از سر مردم بردارید ...
آقا میخواهید ینزین سهمیه رو حذف کنید و گران کنیداین مسخره بازیها چیه در میارید؟ فقط ار مدیریت دست در جیب مردم کردن رو یاد گرفتین اینو ننه بزرگ منم بلده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
!هر کسی از این نون ها نمیخوره
امار خودروها در حدود 28 میلیون می باشد
80 میلیون در 15 لیتر اختلاف انها بسود دولت است 480000000
80000000*15=1200000000
28000000*60= 1680000000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اگر درست کار بشه دولت هم باید پولش را برای مردم هزینه کند
ای کاش این عدالت بنزینی در مورد آب و برق و گاز هم اجرا شود یعنی به جای در نظر گرفتن کنتور به جمعیت خانوار توجه شود که به ازای هر نفر چقدر مصرف میشود...
دولت انقلابی !! با اجرای طرح جدید بنزین ماهیانه قریب هزار و دویست میلیارد تومان کاسب می شود در این صورت باید حقوق کارگران و کارمندان و بویژه بازنشستگان را معادل تورم افزایش بدهید ویارانه سایر اقشار جامعه را به ازای هر نفر یک میلیون تومان پرداخت نمائید.
این کلمه عدالت توی این کشور چقدر مشمئزکننده شده. اسمش که میاد آدم دلش میخواد فرار کنه.
"دو تغییر در طرح عدالت بنزینی؛ ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای این افراد"!
خب کسانی که دو خودرو دارند چه می شود؟باز همان 60 لیتر؟!احتمالا قصد دارند کف قیمت را 1500 بگذارند بعد سهمیه آزاد را حسابی ببرند بالا مثلا 7000 یا 10000 تومان تا از این طریق هم مثل بورس و مالیات و ... کسری بودجه دولت تا حدودی جبران شود!آخر وقتی زورتان نمی رسد و فشار را به مردم خود وارد می کنید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
تابناک!چرا کامنت مرا منقطع و ناقص گذاشتی؟!اصل صداقت در نشر را رعایت نکردی!
ای کاش یک روز صبح اعلام بشه کل چاه های نفت و گاز ایران کلا خشک شده اون وقت شاید تصمیمات منطقی و درست بر اساس بنای علم اقتصاد در این کشور ظهور و بروز پیدا کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
تمام مشکلات مربوط به نفت و گاز است که درست از آنها استفاده نشده است
کسری بودجه دولت، تورم ایجاد می کند... تورم باعث افزایش قیمت دارایی های مردم میشود.... دولت از افزایش قیمت دارایی ها مالیات میگیرد!!!... مردم در این افزایش قیمت هیچ کاره اند... این مالیات بزرگترین ظلم به مردمی است که قربانی تورم از یک طرف هستند و از طرف دیگر باید مالیات ناکارامدی دولت را بدهند!
اینکه گفته میشود بنزین گران شود همه چیز گران می‌شود ناشی از سومدیریتهاست وگرنه در برخی کشورهای همسایه قیمت بنزین ۱۰ برابر قیمت بنزین ماست و دارای مواد غذایی با قیمت مشابه ما هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خوب عزیزم تند نرو باه هم بریم!
ما هم اینارو می دونیم و راجع به کشور خودمون حرف می زنیم و با وضع مدیریتی اون!
اینکه گفته میشود بنزین گران شود همه چیز گران می‌شود ناشی از سومدیریتهاست وگرنه در برخی کشورهای همسایه قیمت بنزین ۱۰ برابر قیمت بنزین ماست و دارای مواد غذایی با قیمت مشابه ما هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
همینکه قیمتش آزاد یعنی 3000 تومان بشه خودش یعنی گرانی کالاها و نیاز نیست گرانتر کنن ولی اینا اسم اینکار رو گرانی بنزین نمیذارن بلکه اسمشو گذاشتن اجرای عدالت که همه خوششون بیاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
افرادی در نقاط دورآفتاده کشور زندگی میکنند که ماه تا ماه هم ممکن است از ماشین استفاده نکنند چرا باید از این یارانه ها محروم باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس ۱۵۲۳!
تعداد اینها که گفتی مگه چند نفره که باید این طرح رو برای کل ملت اجرا کرد تا اونا هم سهمی ببرند؟!
تعداد اونا زیاد نیست و اگه دولت خیلی دلش بکار اونها می سوزه کافیه همین الان بدون اجرای این طرح یه سهم بالایی از بنزین یا پولش به اونها اختصاص بده نیاز به آسمون و ریشمون نداره
موضوع طرح تغییرات در سهمیه بنزین یک مانور ایذایی است که اصل موضوع فراموش شود در هر حال چه پانزده باشد چه بیست لیتر سهمیه کاهش یافته و مردم مجبورند بقیه نیاز خود را با قیمت بالاتر یعنی سه هزار تومانی تهیه کنند این یعنی گران گردن قیمت بنزین به سبک و مدل جهادی جناب رییسی که یقینا بر روی سایر اقلام نیز تاثیرگزار خواهد بود و نباید انتظار داشت وقتی دولت خودش قبل از همه گرانی و تورم را بنا میکند مردم رعایت کنند و همیشه اینطور بوده و خواهد بود سیاست کلاه گذاشتن سر مردم همان است منتهی نفرات کلاه گذار عوض میشوند بدبخت این ملت ساده که به ایشان دل بسته و منتظر بودند بیاد و معجزه کند راستی آقای رییسی چه فرقی با روحانی و احمدی نژاد و قبلی ها دارد من که فرقی نمیبینم همه چشمشان به جیب مردم است .
این حرفا همش بهانه است تا بنزینو گران کنند.اگر مسئولین واقعا دنبال عدالت بنزین هستن مثل عربستان باید به هر شهروند ماهیانه مبلغ هشت میلیون و هشتصد هزار تومان پرداخت بکنند.
یک هفته بنزین نزنید عزیزن ، یک هفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
درصورت بنزین نزدن بنزین با قیمتی بالای لیتری ۲۰۰۰۰ تومن صادر میشود
ناشناس
| France |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
۱۵:۱۹
صادر نمی شه چون از صادراتش پولی برنمی گرده در ضمن انبارهای کارخانه های پتروشیمی یک ظرفیت مشخص دارند وقتی مردم بنزین نخرند انبارها پر می شه و بنزین رو دستشون باقی می مونه بعد چاره ای ندارند جز اینکه یا کارخانه های تولید بنزین را تعطیل کنند یا قیمت را برگدانند به همین قیمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
من الان یه ماه بنزین نزدم اتفاقی نیافتاد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
به ۲۰:۰۵
شما تنها که فایده ای نداره مصرف بنزین در کشور روزی ۸۰ میلیون لیتره کافیه مردم یک تفته بنزین نزنن می شه ۵۶۰ میلیون لیتر بنزی که روی دستشون می مونه و هیچ انابری برای دخیره این بنزین ندارن
نتیجه طرح جدید بنزین کسب درامد برای دولت وسرگرم کردن ملت با بنزین بازی ودرنهایت تورم بیسابقه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
روشن است حذف یارانه ها یعنی درآمد برای دولت است ولی چکار باید کرد که طبقات پایین جامعه کمترین آسیب را ببینند
منم موافقم مردم همه با هم متحد شوند و یک هفته تا ده روز بنزین نزنند انبارهایشان پر می شود و همه کارخانه هایشان تعطیل می شود بعد مجبور می شوند در برابر مردم کوتاه بیایند با نق زدن هیچ چیز درست نمی شه وقت اتحاد مردم در برابر باند نجومی بگیر فرارسیده است.
گرانی بنزین = شورش سراسری
ابتدا قرار بود نفری 30 لیتر تعلق بگیره بعد از مدتی شد 20 لیتر الان هم که اعلام شده 15 لیتر ، همینطور ادامه پیدا کنه باید ماهانه 10 لیتر بنزین هم ما به دولت بدهیم
این طرح در کمسیون انرژی مجلس به ریاست فریدون عباسی که با قاطعیت فرد بی سوادی
در امور جامعه شناسی و سیاست است مطرح شده .
به دو شرط این طرح جواب مثبت خواهد داد.
۱_ حداقل سهم هر نفر بشود ۴۰ لیتر
۲_ سهم بنزین خودروهای حمل و نقل کالا کم نشود و بنزین اونها گران نشود که باعث گرانی کالا بشود.
اگر این دو شرط بدرستی در این طرح لحاظ شود می تواند طرحی خوب و عادلانه و اجرایی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
درحال حاضر مصرف به ازای هر نفر ۳۰ لیتر در ماه است اونوقت این را به ۴۰ لیتر افزایش بدهند که چه اتفاقی بیفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس 1721!
شما چرا به مصرف نگاه می کنی؟ مگه نمی خوان طرح رو اجرا کنن؟ اگه می خواب طرح جواب بده 40 لیتر اختصاص بدن
پس اگه مصرف به ازای هر نفر 30 لیتره چرا نصفش می کنن و 15 لیتر میدن؟! که اصلاً ارزش وقت صرف کردن هم نداره
طرح و خوب و اجرائی هم میدن که مردم هم راضی باشند شکاکی هستی؟!
یارانه بنزین یا باید حذف شود یا به عدالت بین همه تقسیم شود
یک دیوار که کج بالا رفته اگر این دیوار کج را
ادامه بدهند بالاخره فرو می‌ریزد بنابراین روش فعلی یارانه ها قابل ادامه دادن نیست
خدایی آنکه ماشین نداره درسته یارانه بنزین به قولی نمی گیرد
اما خدایی آن که خودرو دارد میلیون ها تومان دیگر تحت عنوان روغن خودرو بیمه خودرو -مالیات خودرو - عوارض
شهرداری - جریمه و خرید قطعات یدکی بایستی بپردازد
که بخش عمده آن به جیب دولت با توجه به گرانی میرود
چرا که قرار است یک پراید سوار شود
حساب کردم هزینه سوار شدن یک خودرو معمولی بین
7 الی 10 میلیون تومان در سال هزینه معممولی دارد که عمده این پول
فقط تحت یک اتم (مالیات) به جیب دولت ریخته می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
هزینه حفظ و نگهداری جاده ها از کجا میاد، هزینه پلیس راهنمایی و رانندگی از کجا میاد برای اینکه جاده ها باز و سالم بمانند هزینه های زیادی میشود
چرا هر اجحافی در حق ملت رو با نام عدالت انجام دادید که مردم نظرشون در رابطه با عدالت عوض شده
چرا دولت داره از جیب کشاورزان زحمت کش و بیچاره خرج میکنه.گندم را از روسیه به قیمت گزاف حدود کیلویی یک دلار وارد میکند و همان گندم را در داخل کشور از کشاورز به قیمت کیلویی 5000 هزار تومن خریداری می کند و به کشاورز می گوید حق نداری گندم را که قیمت جهانی آن یک دلار است به خارج از کشور صادر کنی. در حالی که همین کشاورز در داخل تمامی اجناس و مایحتاج خود را به دلار خریداری می کند
چرا 2=3=4 ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چون قدرت محاسباتی شون رفته بالا!
خودتو بروز کن
اگر ترافیک کاهش پیدا کند با ۱۰ لیتر بنزین به اندازه ۳۰ لیتر بنزین با ترافیک مسافت طی کرد
کسی بابت خرید خودرو، به یک ماشین 7 میلیونی، 200 میلیون داده و کلی هزینه لاستیک و بیمه و روغن و دیسک ترمز و کوفت و زهر مار باید هزینه کند، باید اندازه کسی که خودرو نداره، بنزین بگیرد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
هزینه های نام برده شده چه ارتباطی با سهمیه بنزین دارد هرچه فردی در جامعه بیشتر هزینه کند ، یعنی بیشتر مصرف میکند در مجموع پول کشور هزینه شده که مضر است
هر وقت کشاورزا و دامدارای عزیز قیمت آب و بیمه ... به قیمت جهانی پرداخت کردن و خسارات سیل و خشکسالی و ... نگرفتن و هزینه کود و سم و آموزش و ....دلاری پرداخت کردن اونوقت میتونن محصولاتشون رو به قیمت جهانی بفروشن و البته مالیات هم به دولت بدن. حساب کتاب کنید ببینید کدوم به نفعتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
مثل اینه این عزیز در جریان کار نیستن کشاورزی گندم دیم میکاره نه بیمه میکنه نه از آب کشاورزی استفاده مینه و نه آموزشی از سوی دولت میبینه حتی امسال کود سیاه را هم ندادند .
تنها برنامه اقتصادی دولتها یک در میان بالابردن قیمت دلار و‌بنزین است
فعلا با این دست خبرها مشغول باشید تا......
«عدالت بنزینی» سهمیه بنزین خانوارهای ۲نفره و ۳نفره با خانوارهای ۴نفره مساوی می‌شود؛ تغییری که در عمل با «عدالت بنزینی» در تناقض است. /دنیای اقتصاد:
چرا طرح از 20 لیتر به 15 لیتر کاهش یافت. اول باید ببیند که مثل بقیه طرحها که دولت بجای اینکه از بانک مرکزی استقراض کند، باید دید که 20 لیتری را که از خانوتده های 4 نفره میگیرد با رضایت چه کسی به خانواده های دو یا سه نفر میبخشد. تمام این برنامه از قبل برنامه ریزی میشود، تا سودی برای دولت نداشته باشد، این طرح اجرای نمیشود. خادواده های چهار نفر چه کسری از جمعیت کشور هستند؟ این هم برای طرح بچه آوری بجای کمک به خانواده های چهار نفره، از آنها میگیرند و به خانواده های کوچکتر میدهند؟! دقیقاً مثل سود بانک که با این تورم باید خیلی بیشتر از 18% میشود ولی بصورت دستوری نرخ سود بانکی را 18% اغلام میکند ولی مابه تفاوت را از بانکها میگیرد. بعد هم همه جار و جنجال که ما از بانک مرکزی استقراض نمیکنیم. عدالت بنزینی یا عدالت دولت!!!
به هوش باشید که با قیمت بنزین بازی نکنید
طبق قانون افزایش حقوق باید متناسب و برابر تورم باشد و کمتر از آن غیر قانونی و ظلم است. کسانی که حقوق های نسبتا بالاتری می گیرند باید بررسی شوند اگر حقوق آنها به صورت غیر قانونی افزایش پیدا کرده آنرا به روال قانونی برگردانند. ولی اگر حقوق کسی طبق قانون و مقررات آن شرکت یا سازمان بوده و هم اکنون حقوق بالاتری ذارد نمی توان به بهانه عدالت و مساوات افزایش حقوق آنها را به 3 درصد که تقریبا یک شصتم تورم است کاهش داد.
یک نفر سیگار میکشید گفتم نکش؟گفت از فردا ترک میکنم گفتم تو از فردا هم ترک نمیکم چون اگه میخواستی از همین الان ترک میکردی خوب ماجرای توقف تورم سال بعد هم همینه هر کار میخوای بکنی همین الان شروع کن
وضعیت فعلی اقتصادی کشور نتیجه سلیقه ای اداره شدن کشور است و بی توجهی به نظرات کارشناسان است
شما با یک شناسه پرداخت کل دریافتهای جاری دستمزد پاداش شرکتهای دولتی بانکها و کارکنان دولت وشرکتهایی که حتی یک درصد کارکنان در آن سهم دارند رو مشخص کنید برای اداره مالیات مجلس و ادارات مربوطه با یک شناسه پرداخت و یک شناسه پرداخت
امروزنان بربری ا600 تومان به 1500 رسید این کنترل تورم است؟
براي يكبار هم كه شده بمدت شش ماه چند مشاور اقتصادي از آلمان يا ژاپن و يا كشورهاي داراي اقتصاد قوي استخدام كنيد تا برنامه بدهند براي اين اقتصاد توفان زده .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست