بازدید 6143

افزایش نگرانی از رکوردشکنی‌های کرونا در اسکاتلند

براساس آمار‌های رسمی منتشر شده، در سه روز گذشته نزدیک به سی هزار نفر در اسکاتلند به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 28 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، رکوردشکنی‌ها درباره شمار مبتلایان روزانه به کرونا در اسکاتلند واقع در شمال انگلستان، نگرانی‌ها را به ویژه در این منطقه افزایش داده است.

آمار‌های رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد، در سه روز گذشته نزدیک سی هزار نفر در اسکاتلند به کرونا مبتلا شدند که بالاترین میزان ابتلا در سه روز از آغاز همه گیری کرونا تا کنون است.

مقامات بهداشت و درمان اسکاتلند با اشاره به تعطیلی‌های ناشی از کریسمس و دسترسی نداشتن به برخی گزارش‌ها معتقدند، آمار واقعی مبتلایان بیشتر از آمار‌های موجود است. این در حالی است که اسکاتلند محدودیت‌های بیشتری نسبت به انگلیس برای مهار همه گیری کرونا وضع و اجرا کرده است.

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس از شنبه و روز کریسمس تا کنون، آمار جدیدی درباره شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در این کشور ارائه نکرده است. در آمار قبلی که پیش از کریسمس به ثبت رسید، ابتلای قطعی بیش از ۱۲۲ هزار نفر در یک روز به کرونا اعلام شد که بالاترین میزان ابتلای روزانه از آغاز همه گیری یعنی بیش از دو سال اخیر در این کشور است.

شیوع سویه اومیکرون در انگلیس موجب شد این کشور پس از آمریکا به آلوده‌ترین کشور جهان به این سویه جدید کرونا مبدل شود. انگلیس هم اکنون پس از کشور‌های پرجمعیت آمریکا، هند و برزیل چهارمین کشور دارای بیشترین مبتلایان به کووید در جهان است.

از نظر شمار جان باختگان نیز مرکز ملی آمار این کشور با استناد به گواهی‌های فوت صادر شده شمار قربانیان کرونا در این کشور را بیش از ۱۷۳ هزار نفر اعلام کرد که به این ترتیب، انگلیس هفتمین کشور دارای بیشترین قربانیان کرونا در جهان است. انگلستان یا بریتانیا از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار