بازدید 5663

افزایش نگرانی‌ها از تشدید شیوع اومیکرون در آمریکا

شمار بستری‌ها ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا به هفتاد هزار نفر نزدیک شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 26 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع سویه جدید از ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در آمریکا سبب بروز نگرانی‌های شدید درباره توان پذیرش بیمارستان‌ها شده است.

سی ان ان افزود: با آنکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این سویه از ویروس کرونا از آنچه قبلا تصور می‌شد ضعیف‌تر است، این نگرانی شدید وجود دارد که بیمارستان‌ها نتوانند بیماران مبتلا به این بیماری را بپذیرند و ظرفیت کافی برای این منظور نداشته باشند.

در حال حاضر، شصت و نه هزار آمریکایی به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان به سر می‌برند. این رقم در مقایسه با هفته گذشته، حدود دو درصد افزایش داشته است. البته این رقم هنوز کمتر از رکورد شمار بستری‌های کرونایی در زمان خیز شدید کرونا ناشی از سویه دلتا است که در ماه سپتامبر شاهد آن بودیم.

آمار رسمی دولتی در آمریکا نشان می‌دهد که در دوازده ایالت، میزان بستری شدن مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این هفته در مقایسه با هفته گذشته، دستکم ده درصد افزایش یافته است. در همین حال، شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این هفته در مقایسه با هفته پیش، چهل و هشت درصد افزایش داشته است.

همه این آمار و ارقام گویای آن است که سویه اومیکرون با چه سرعت زیادی در حال انتشار است و به شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در آمریکا تبدیل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم