بازدید 51897
تبدیل قرارداد ریالی به دلاری بعد از ترجمه!

افشای خیانت میلیاردی در قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون

کد خبر: ۱۰۹۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 22 December 2021

معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از تنظیم و در زمان ترجمه از ریال به دلار تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که چند روز قبل عبدالکاظم طالقانی عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بار دیگر روی قرارداد ریالی اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال در زمان سرپرستی حیدر بهاروند مانور داد، امروز افشاگری از سوی مقام پیشین حقوقی فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که این ادعاها فاقد صداقت و راستی بوده است.

 

صفی‌الله فغان‌پور درباره اینکه قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ریالی است یا دلاری، گفت: با توجه به تجربه‌ای که از قرارداد ویلموتس داشتیم آقای بهاروند به عنوان سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، عقد قرارداد با اسکوچیچ را برعهده یک تیم حقوقی گذاشت. تیمی متشکل از بازاریابی، مالی و کارشناسان حقوقی تشکیل شد که 7،8 نفر بودیم. ما قرارداد را به صورت ریالی تنظیم، صورتجلسه و امضا کردیم و در اختیار فدراسیون قرار دادیم ولی بعدها متوجه شدم زمانی ترجمه، قرارداد ریالی تبدیل به دلاری شده است.

افشای خیانت میلیاردی در قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون

وی ادامه داد: این موضوع را پیگیری کردم و گفتم این همه صحبت و مصاحبه کردیم که قرار است قرارداد اسکوچیچ ریالی باشد پس چرا دلاری شده است؟ توجیه کردند و گفتند ما همان ریال را تبدیل به دلار کردیم. این در شرایطی است که در کشور ما قیمت دلار رو به افزایش است. آن زمان که قرارداد را تنظیم کردیم دلار زیر 20 هزار تومان بود و در حال حاضر دلار بیش از 30 هزار تومان است.

معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا در قرارداد دست برده شده است؟ گفت: من نمی‌توانم بگویم در قرارداد دست برده‌اند. زمانی که افراد صاحب امضا، دستکاری کنند این کار جعل حقوقی و دست بردن در قرارداد است اما در قرارداد اسکوچیچ تیم حقوقی قرارداد را تنظیم کرد و برای ادامه مراحل کار آن را در اختیار فدراسیون گذاشت. در آن مقطع که امضا شد و من قرارداد را دیدم، متوجه شدم که قرارداد دلاری شده است. گفتم بعد از این همه وقت گذاشتن بر روی تنظیم قرارداد، اگر قرار بود نظرات ما استفاده نشود و قرارداد تغییر کند به ما هم می‌گفتید.

فغان‌پور در پاسخ به این سؤال تسنیم که از فدراسیون فوتبال فردی این قرارداد را مطالعه نکرده و متوجه تغییر ریالی به دلاری نشده است؟ تصریح کرد: در همان زمان گفتم درست است که ریال را تبدیل به دلار همان زمان کردیم اما قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند. در پاسخ توضیح دادند که وقتی قرارداد توسط تیم حقوقی تنظیم شد، ما در زمان امضا نمی‌توانستیم مجددا خط به خط قرارداد را بخوانیم و آن را امضا کردیم و در حال حاضر متوجه شدیم که قرارداد تبدیل به دلاری شده است. ما هم به مسئولان فدراسیون گفتیم کسانی که باعث تغییر قرارداد ریالی به دلاری شده‌اند را معرفی کنند که این اتفاق نیفتاد و حالا که اسکوچیچ با تیم ملی نتایج خوبی گرفته فکر می‌کنم از این موضوع صرف‌نظر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
فقط دشمنی شخصی علیه اسکوچیچ باعث زدن این حرف و حدیث ها هست وگرنه بهترین دوران تیم ملی همین دوره هست
یعنی قراردادرا نخوانده امضامیکنندیابلدنبودندبخوانند
هر قراردادی را هنگام امضاء خط به خط میخوانند ، تبدیل به دلاری شدن قرارداد هم با توجه به شرایط بازار ارز طبیعی است که متناسب شود .
فکر کردید طرف بچه است بیاد ریالی ببنده ؟؟؟
شما می خواهی اسکوچیچ مفتی برای شما کارکند....؟ تو لیاقت نداری ارزش پول ملی ات را حفظ کنی تاوانش را باید اسکوچیچ بدهد؟
اسکوچیچ سالهاست تو ایران زندگی میکنه. احمق نیست که با شما قرارداد ریالی ببنده !!
این همه برد آورد حلالش باشه
قیمت دلار تقریبا ثابت است. این ریال است که اوضاعش خراب است و ارزش مشخصی ندارد.
مانند سنگ ترازی ای است که رویش نوشته اند یک کیلوگرم است اما در واقع الان 10 گرم است لحظه بعد 9 گرم یا 8 گرم. الله اعلم.
دولت و بانک مرکزی مصداق آیه شریفه «ویل للمطففین» هستند.
مچکریم
گناه این بنده خدا چیه که پول ایران دایم داره خورد می شه تو سر مردم. قیمت دلار که بالا نرفته عزیز، ریال سقوط کرده.
با يك مثال توضيح دهيد
يعني مثلا 10 ميليارد ريال بوده تبديل به 10 ميليارد دلار شده ؟؟
يا 10 ميليارد ريال رو تقسيم بر مثلا 20 هزار تومان كردند و معادل دلاري رو نوشتند؟؟؟
مملکت که صاحاب نداره هرکسی هر غلطی دلش خواست میکنه.پیشنهاد میکنم از همین الان دلار کنار بزارید که ویلموتس ۳ هم در شرف انجام هست.بخورید وبیاشامید پول ملت بدبخت را.نهادهای نظارتی خواب.نهادهای نظارتی چرت.خور و پف.
این کارگر و کارمند بدبخت بیچاره ایرانی است که به ریال حقوق میگیره و بسیار پایینتر از تورم افزایش حقوق داره وگر نه هیچ فرد خارجی روانی نیست که به ریال قرارداد ببنده و بعد از مدتی ببینه یک سوم از ارزش قراردادش پریده و رفته
چون عملکرد ما باعث بی ارزش شدن ریال میشه باید یک مربی خارجی ضررش را بدهد ؟ با قیمت مناسب آمده ، عملکرد مناسب داشته دیگه چی می خواهید؟ تیتر خیلی بدی بود
برید همتون بمیرید خائنا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
اسکوچیچ نوشی جانش هر چقدر بگیره اون به شرف که هیچ
، کاری نکرد کلی پول برد درد هست
اجی مجی لاترجی که نبوده. بنیان و بنیاد مملکت با دروغ ساخته شده. ریالو مترجم خودش سرخود و بدون اطلاع مسئولین کرده دلارررررررررررررررررررررررر اونم درحالی که کل مملکت و مردم به قرارداد ویلموتس و مربی بعدی حساس شده بودن؟ خودتونو اوسگول گیر اوردین یا مردمو....؟ اینه مدیریت مدیران نظام مقدستون؟
احتمالا درصد دوستان به دلار چرب تر است
"حالا که اسکوچیچ با تیم ملی نتایج خوبی گرفته فکر می‌کنم از این موضوع صرف‌نظر کردند."
نه دوست عزیز نتایج شما جای خود دارد و کار قانونی هم جای خود.

باید از کسانی که این دزدی جدید را بوجود آورده اند غرامت گرفته شود. پولی که سوخته را باید اشخاص مسئول به بیت المال برگردانند.
آقایان نوش جانش‌
باعث تاسف است گروه هفت یا هشت نفره که کارشناس حقوقی حضور داشته قرار داد تنظیم شده تمامی گروه تایید کرده وبرای بزرگان ارسال سپس ترجمه وامضا شده در چه حالت ریال تبدیل بدلار شده هیچ مقامی سواد ندارد که قرارداد را تایید وامضا میکند وبعد از چند ماه حالا متوجه شده اند ریال تبدیل به دلار شده واقای اسکوچیچ با خیال راحت فعالیت خوب میکند چون نتایج خوبی گرفته پس بی خیال عزیزان مشکلی نیست سرمایه ملی باشد بیخیال مردم بوق هستند یا اقایان چنین فکری میکنند
خودی های بیسواد.
این قرارداد هم مثل قرارداد برجام توسط کادر متخصص بی معرفت امضا شده است
این خیانت نیست.
توقع دارید ظریف هم برجام کامل بخونه یک مشت حقه باز دلال
چرا صرف نظر از جیب عمه اشان پرداختخواهد شد
من باره ها گفتم که این عزیزی خادم کمر به نابودی وتحقیر فوتبال وملت ایران بسته واسه همین هم اینهمه حاشیه درست کرده تا راحت تر بتونه به اهدافش برسه من از نحوه به دست گرفتن ریاست از نحوه قراردادهایش وهم از نحوهحاشیه سازی ها والانم گند قرارداد نجومی با اسکوچیچ به قول خودشون بی ادعا درصورتی که خیلی پر ادعا وخیلی ناشی وغیرت حرفه ای هست واقعا متاسف هستم که خیلی ها هم راضی هستن به نابودی وتحقیر ایران واز خادم و اسکوچیچ و این واون حمایت میکنند واقعا متاسف هستم برای همشون
در فوتبال مملکت را باید گل بگیرند که پر شده از فساد و دزدی و قمار و بازیکن دوزاری و...
مملکت گل و بلبل.... هر دم از این باغ، بری می‌رسد... تازه تر از کره خری میرسد
از قدیم گفتند سبیل کدخدا را چرب کن ؛ دهات را غارت کن
فدای سرتان. یک چند میلیاردی رفته اون طرف. از جیب شما که نرفته. از جیب ما بوده. تازه مگر شما از تاج کمترید که اون گندکاری رو سر قضیه ویلموتس کرد. مگه چیزی بهش گفتن. کار شما که چیزی نیست. حتی شاید تشویق هم بشین.
افرین
اره اون هایی که این یارو بی سوادو معرفی کردن . با این پول . گواردیولارو میاوردیم . انقدرم پورو هستن . حالا خواهید دید . نتایج ایران رو در جام جهانی با این مردک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
نتایجش تو جام جهانی می خواهی چی باشه؟؟؟؟؟
امثال تو تو این مملکت هستند که وضع ما اینه
بعضی ها انگار آخرتی متصور نیستند، ببینیم هر وقت برادر جلیلی، ببخشید باقری، مذاکرات رو به نتیجه رسوند، شما بیا با بی حیایی به آدم‌هایی مثل ظریف اینجا توهین کن. انگار تاریخ این مملکت فقط تکرار میشه.
مشت نمونه خروار
محسن زنگنه افزود: اغلب صندوق های بازنشستگی در کشور ورشکسته هستند، علت اصلی آن هم این است که متاسفانه کرسی های شرکتهای شستا و زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی براساس شایستگی تقسیم نمی‌شود لذا صندوق نمی‌تواند سودآوری داشته باشد.
مگر میشه نخواند امضا کن یا ندوندن توش چی باش امضا کن
با این نتایجی که اسکوچیچ گرفته اگر کشور دیگری میبود رو چشماشون میگذاشتنش بعد ما میگیم چرا قراردادشو به دلار نوشتیم یعنی شما فکر میکنید فقط منافع خودتان تو یک معامله باید لحاظ بشه طرف مقابل به منافعش فکر نمیکنه از توهم خودبزرگ بینی بیاید بیرون که فکر کنید مثلا فوتبالمان خیلی خوب هست که هر مربی با هر شرایطی که ما دلمون بخواد کار کنه ویلموتس با مبلغ خیلی پایینی نسبت به مربیان پیشین و کشورهای دیگر برای ما قرارداد بست فکر کردید همون مبلغ کم را هم باید با ریال برای ما قرارداد میبست چقدر ما خودشیفته متوهم هستیم یعنی از اونی که هستیم خودمونو بالاتر میبینیم اشکال نداره باشیم اما بقیه که حاضر نیستن با خودشیفتگی ما کنار بیان واقعیت را میبینن ضمنا چند روز پیش بود که یکی از مسئولین فدراسیون فوتبال گفت با صعود به جام جهانی ۵۰۰ میلیارد تومان از فیفا پول میگیریم این پول مستقیم هست اما غیر مستقیم خیلی پولهای دیگری و منافع دیگر برای کشورمان دارد صعود به جام جهانی چرا با این حرفها انگیزه مربی تیم ملی را برای کار کردن کاهش میدید به جای اینکه ممنونش باشید چنین حرفهایی میزنید شما حتی یک کارگر خارجی هم بیاورید ایران حاضر نیست به ریال پول بگیره بعد میفرمایید مربی فوتبال با ریال قرارداد ببنده برای خودمان و مملکتمان متاسفم اگر همه مسئولین اینگونه فکر میکنند اگر در قضایای هسته ای هم اینگونه هست و ما زیاده خواه هستیم و میخوایم یکی بدیم ده تا بگیریم وای بر مسئولین که البته مذاکرات هسته ای و مسائلش برای مردم روشن نیست
اگر جیب شخصی شان هم بود این کار را میکردند؟
پول مفت نفت است که از زیر پای مردم خوزستان دزدیده می شود و این خیانتها می شود.
بابا حالا فقط به دولار بسته قرار بود ۵ ملیارد بگیره شده ۷ ملیارد
تا پول ویلموس هنوز خیلی مونده برسه
تو این مملکت اختلاس یه چیز عادی شده هرکسی هر کاری دلش خواست میکنه فقط زورشان به ضعیف میرسه مثل معلم های بدبخت...
برای یک بار هم که شده در ملع عام این فاسدان دغل باز رو یکی شون رو فقط یکی شون رو اعدام کنید ببینید چه نتیجه عالی برای مملکت داره
اونهای که به برد تیم ملی اشاره میکنند از فوتبال و بازی خوب و درست سر در نمیارند و مربی شناس نیستند و ما ستارهای خوبی داریم و در گروهی خوب و به بهترین زمان افت تیمهای خریف خوردیم . بازی با کره و لبنان دیدید چی شد . ضمنا دروغ و دزدی و قرارداد ویلموسی در فدراسیون. رسم. و قانون شده مملگکت. صاحب. نداره آخه چند بار باید ضرر بدین
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی