بازدید 12528

وزرا و مسئولان همطراز چقدر حقوق می‌گیرند؟

جریان ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که بالاترین میانگین خالص حقوق در پست‌های مختلف ، ۲۴ میلیون تومان برای استاندار و همتراز آن بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 21 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، ثبت جزئیات حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود و در همین راستا سامانه ثبت حقوق و مزایا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های مشمول باید برای ورود اطلاعات حقوق اقدام می‌کردند.

با این وجود گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داد که حتی تا سال جاری تعدادی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از این‌رو جهت اجرای تکلیف قانون بودجه پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

میانگین حقوق دریافتی وزیر، ۲۰ میلیون

اما گزارش دریافتی از وضعیت حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه‌های اجرایی (سه قوه) به تفکیک سطح پست آنها در سال جاری حاکی از آن است که بالاترین میانگین خالص حقوق (حقوق منهای کسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بیش از ۲۴.۳ میلیون تومان در هر ماه است.

میانگین خالص حقوق برای وزیران بیش از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده و این در حالی است که میانگین خالص دریافتی معاون وزیر و همتراز آن بیش از وزیر بوده و تا ۲۱.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین خالص پرداختی به نمایندگان مجلس نیز ۱۷.۴ میلیون تومان ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین خالص حقوق معاون موسسه یا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ میلیون، مدیرکل و همتراز ۱۷.۲ میلیون، معاون مدیرکل و همتراز ۱۳.۱ میلیون تومان است.
در سایر پست‌ها نیز میانگین خالص حقوق رئیس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئیس گروه و همتراز ۱۳.۲ میلیون و کارشناس و همتراز ۹.۵ میلیون تومان ثبت شده است.

بیشترین اضافه کار برای کیست؟

در رابطه با جزئیات پرداخت حقوق در پست‌های مختلف، نیز بالاترین میانگین اضافه‌کار برای استاندار و همتراز آن با بیش از ۷.۹ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین اضافه‌کار وزیر ۶.۱ میلیون و معاون وزیر نیز به ۶.۲ میلیون تومان می‌رسد که بعد از استاندار، بالاترین متوسط اضافه کار است.

بالاترین میانگین رفاهی برای معاونان وزیر و موسسات

همچنین وضعیت میانگین رفاهی پرداخت شده بین پست های مختلف نشان می دهد که رقم پرداخت شده برای وزیر و همتراز آن ۷.۴ میلیون و معاون وزیر ۱۲ میلیون تومان است ولی بالاترین میانگین به معاون موسسه با ۱۳ میلیون تومان اختصاص دارد.
میانگین رفاهی که برای نمایندگان مجلس پرداخت شده به ۸.۱ میلیون تومان می‌رسد و برای استاندار ۸.۵ میلیون تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۳
به به
مبارکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
حالا چرا میانگین را اعلام کردین بجاش ماکزیمم و مینیمم را اعلام بفرمایید.
این اعداد و ارقام تخیلی رو از کجا میارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما هم باور کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
حقوق غیر رسمی را گفته
باورکردنی نیست! یعنی معاون وزیر از خود وزیر کمتر میگیره؟ یعنی مدیر کل فقط 17 میلیون حقوق میگیره؟ یعنی نماینده مجلس برای ماهی 17 تومن میره چند میلیارد خرج تبلیغات انتخاباتی میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
شما عشق به خدمت رو دست کم نگیر برادر
جمع دریافتی شامل حقوق اضافه کاری ماموریت و رفاهی و... این پست ها بیش از ۴۰ ملیون تومان در ماه است لذا فقط حقوق خالص را برای مردم اعلام نکنید مجموع دریافتی ها مهم است و بعضی نیز از دومنبع هم دانشگاه و هم دستگاه ذیربط حقوق میگیرند که این افراد مجموع دریافتی انها بیش از ۶۰ ملیون تومان است اله برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
دریافت از دو منبع خلاف قانون است لذا کل دریافتی ها همین مقدار است
مردم را فریب ندهید . به جای اینکه بنویسد چقدر حقوق می گیرند بگوئید چقدر دریافتی یا درآمد دارند . آیا واقعاً یک نمایند میلیارد هزینه انتخابات می کند برای 17 میلیون حقوق ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اینا ظاهر کار است بقیه اش به ما ربطی نداره
یه نماینده که چند میلیارد میده که توی لیست قرار بگیره باید ماهیانه حداقل یک میلیارد درآمد داشته باشه تا براش ارزش داشته باشه البته این به غیر از رانتهای چنصد و گاهی چند هزار میلیاردی است که ایجاد میکنه
در جهت صرفه وصلاح ملت بهتر است از خیل عظیم نیروهای کم توقع استفاده شود ونیروهای با توقع حقوق بالا بازنشسته گردند
پاسخ ها
رضا تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
تشکر میکنیم از شما که که میزان توقع حقوق را ملاک شایسته سالاری و صرفه و صلاح مملکت قرار دادید.
برای مقامات بالا میزان حقوق مهم نیست بلکه رانتهایی که میبرند مهمتره یه نمونه را براتون تعریف میکنم. در دهه ۸۰ یکی از وزرا شرکتی که قبلا به نام خودش به ثبت رسانده بود و تنها در حد مجوز بود و هیچ فعالیت فیزیکی نداشت به قیمت دهها میلیون تومان به کارخانه ای که در آن کار میکردیم فروخت
اساتید دریافتی را بنویسید!!!!!!!
عجب!
اینا حقوق های رسمی هستن حقوق غیررسمی چیزی حدود 5 تا 10 برابر این اعداد و ارقام هست!
اینا حقوق های رسمی هستن حقوق غیررسمی چیزی حدود 5 تا 10 برابر این اعداد و ارقام هست!
قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را ؟؟؟ دریافتی مسولین حداقل دو برابر این مبلغ است که برای مناسبتهای مختلف که کم هم نداریم هم بهشون پرداختهای دیگه هم میشه و اینها به اضافه اعتبارات خارج از شمول که دیگه کارمندان رسمی دولت البته وزاتخونه هایی که در آمد اختصاصی دارند را نجومی بگیر کرده
نه جناب ، بالاترین سطح حقوق و مزایا در کشور از آن اعضای هیات علمی دانشگاههاست با جمع دریافتی بالای 50 تا 60 میلیون تومان، متاسفانه این مملکت هیچ حساب کتاب منطقی و عادلانه ای نداره ، چون از سالهای گذشته تاکنون بیشتر اعضای دولت و مجلس خودشان هیات علمی هستند خودشان را مستثنا کرده اند و قوانین خاص پرداخت خودشان را دارند ولی از آنطرف یک کارمند غیر هیات علمی دانشگاهها با مدرک ارشد یا دکتری با همان سابقه یک سوم حقوق و مزایای هیات علمی رو نمگیره، به این میگنند عدالت اسلامی.
جالب هست همه می دونن این اعداد دروغ هست منتها کسی هم چیزی نمی گه. چون همه ذینفع هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
كافر همه را به كيش خود پندارد!
خيلي از مزايايي كه به استاندار و وزير و معاونين ميدن اصلا تو فيش نمياد .
خونه رو كه دولت بهشون ميده با تمام تجهيزاتش. خورد و خوراك و حمل و نقل هم كه با دولته . يعني حقوق اقايون كلا پس انداز ميشه . مسافرت و تفريح هم كه از ويلا و اماكن دولتي استفاده ميكنن بازم با تمام هزينه هاش
همین حقوقشون که البته یک صدم آن چیزی است که در عمل می گیریند نسبت به حقوق یک کارگر بسیار بالاست اگر این وزرا تخصص داشتند و مدیر بودند که حرفی نبود اما چرا کسانی که نه سواد دارند نه تخصص دارند نه تعهد دارند باید چنین حقوق هایی بگیرند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
همینکه در یک گروه و خط فکری باشند کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
و احتمالا فقط شما سواد و تخصص و تعهد داريد!
تابناک خودت را خسته نکن هیچ کس این ارقارم را باور نمی کند تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
به ياد شهيد مدرس افتادم كه به او گفتند در انتخابات مجلس هيچ رايي نياورديد، پاسخ داد آن يك راي كه خودم به خودم دادم كجا رفت؟
چقدر جالب اضافه کار اینها از حقوق من بیشتره قربون عدالت علی برم
حقیقتا با اوضاع کنونی اگه یه نفر 20 میلیون هم حقوق بگیره کمه. من خودم دکتری دارم بعد از کلی سختی و ازمون و مصاحبه بین چند هزار شرکت کننده بالاخره در در 34 سالگی شدم کارمند با حقوق 8 تومان. واقعا اگه حتی 20 تومان هم فرد بگیره چند سال دیگه میتونه پراید یا یک مسکن مهر بخره. بعد هر روزهم با حقوق کارگرا مقایسه میکنن . کسی که دکتری گرفته سال ها سختی کشیده و در 34 سالگی تازه وارد بازار کارمیشه و از صفر باید شروع کنه تازه اگه کار باشه. ولی اکثر کارگرا از 18 سالگی کار کردن و دستشون جلوتره و سختی ها و بی پولی های تحصیل رو نکشیدن . بله حقوق کارگر کمه. یعنی برای امرار معاش الان یک کارگر باید حداقل 15 میلیون بگیره تا کم نیاره و یک کارمند با تحصیلات عالیه 30 تومان تا بتونه عقب موندگی هاشو هم کمی جبران کنه.
رانت هم محاسبه کنید
دروغ ، دروغ و بازهم دروغ ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
يعني هر چي شما بگي فقط راسته!
الان پیک موتوری ماهی 10 تومن درآمد داره.
البته بندگان خدا یه مقدار درآمد جانبی هم دارند. مثلا امروز رادیو میگفت یکی از همین بندگان خدا در دولت قبل، سپرده که فولاد مبارکه با خانمش یه قرارداد پژوهشی 200 میلیاردی ببنده و صورت ماهانه 7 میلیارد پرداخت داشته باشه. حالا فعلا شما ذهن مردم را درگیر حقوقهای نجومی و غیرنجومی کنید.... عدد رقمهای رانت خیلی وحشتناک بزرگه....
من در آموزش و پرورش با سی سال سابقه رئیس اداره هستم
جمع حکم من 10 میلیون و پانصد هزار و دریافتی ام بدون کسورات وام 8 میلیون و هفتصد هزار هست
اضافه کار ثابت ندارم هر از گاهی نهایت یک میلیون رفاهی ندارم
پس این مزایا رو کی میگیره ؟؟
ببینید سایر دستگاهها چقدر می گیرن که میانگین رو اینهمه برده بالا چون شصد درصد کارکنان در آموزش و پرورش هستند
دروغ گویی حد و مرز که نداره
تنها راه نجات کشور تعیین مجازات برای دروغ گویی است.

دروغ گویی شده خدعه و ثواب و پاداش می گیره.

راستگویی هم میشه بیچارگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اصلاح از خودمان شروع ميشه، يعني شما مطمئني كه راست مي گي؟
یعنی کل جیره و مواجیب همین میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده حاضرم با یکدهم حقوق هر کدام از این نجومی بگیران همان کار و کمی بیشتر را هم انجام بدهم با این شرط که در هر زمینه ای که دلشان خواست در یک مقایسه شش ماهه کارکرد بنده از مسئول قبلی بسیار بهتر باشد هر وثیقه و هر تعهدی را هم که بخواهند می دهم ضمناً باند بازی نمیکنم ، اختلاس نمیکنم ، رانت هم ایجاد نمیکنم تابناک اعلام بفرماید سوءسابقه و رزومه را هم ارسال میکنم !
یه خبری رو درج می کنید، شعور خواننده رو در نظر بگیرید
همه میدانیم که اینحقوق ها برای سرگرم کردن مردم است خودتان هم باور ندارید برای همین اسم همطراز و .. گذاشتید جالبه وزیر از استاندار کمتر حقوق می گیرد این سیاه بازی ها را جمع کنید بابا
معاون وزیر 12 تومن رفاهی می گیره و 6 تومن اضافه کار که روی هم میشه 18 تومن! اون وقت یعنی حکمش باید سه و هفتصد باشه تا جمعش بشه 21 و هفتصد؟ با عقل جور در نمیاد بعضی از این ارقام ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست