بازدید 40753

خبر‌ خوش محسن رضایی؛ «افزایش دو برابری یارانه‌ها از اول دی ماه»

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 20 December 2021

 به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با تبیین خبر‌های خوش اقتصادی که پیشتر وعده انتشارش را داده بود، گفت: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود.

وی افزود: مسئولان اجرایی تلاش خواهند کرد، در سه ماه باقی مانده سال نیز یارانه‌ها را دو برابر کنند و اگر این طرح به خوبی انجام شود، هر خانوار ۴ نفره ۸۰۰ هزار تومان کالا و پول دریافت خواهند کرد.

رضایی گفت: البته قرار بود این طرح از آذر اجرا شود، اما به علت بروز مشکلی به دی موکول شد و طبق این طرح بن کارتی در اختیار خانوار‌ها قرار می‌گیرد که بخشی از یارانه‌ها به شکل کالا به مردم ارائه می‌شود، اما به علت این که این بن کارت آماده نشد به دی موکول شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: خبر خوش دیگر این که یکی از شیر‌های خلق پول بدون پشتوانه در بودجه را که آذر تحویل مجلس دادیم، بستیم؛ یعنی یکی از عواملی که پول‌های بدون پشتوانه منتشر می‌کرد فروش ارز‌های نفتی دولت به بانک مرکزی بود. این ارز‌ها به بانک مرکزی می‌رفت و تبدیل به پایه پولی می‌شد و این پایه پولی در استخر نقدینگی کشور هفت برابر می‌شد. به همین علت نقدینگی افزایش می‌یافت، بدون آن که تأثیر قابل توجهی در تولید صنعت ملی داشته باشد.

وی افزود: ۵۰ سال بود که این رویه ادامه داشت؛ یعنی از سال ۵۱ که درآمد‌های نفتی ایران چند برابر افزایش یافت، این مشکل به طور جدی‌تر و وسیع تر وارد اقتصاد ملی شد و متأسفانه این شیوه نادرست تا همین دولت ادامه داشت.

رضایی از نمایندگان مجلس خواست که کمک کنند تا این شیر کامل بسته شود، به گونه ای که دولت ارز‌های نفتی را به بانک‌های کشور و بانک ملی بفروشد و همین پولی که اکنون موجود است، جابجا شود تا دیگر پول بدون پشتوانه که تأثیری در تولید ملی ندارد خلق نشود.

اختصاص بودجه برای ۱۰ مگاپروژه در لایحه بودجه ۱۴۰۱

معاون اقتصادی رئیس جمهور از اختصاص بودجه برای اجرای ۱۰ مگاپروژه در کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با تبیین خبر‌های خوش اقتصادی که پیشتر وعده انتشارش را داده بود، گفت: دولت‌های گذشته برای پیشرفت کشور شعار می‌دادند و زحمت هم می‌کشیدند، اما بودجه کافی اختصاص نمی‌دادند، اما در دولت سیزدهم نخستین بار برای پیشرفت کشور بودجه جداگانه اختصاص داده شد.

وی افزود: این بودجه برای اجرای طرح‌های مربوط به کسب و کار‌های کوچک و بزرگ و اجرای ۱۰ طرح کلان ملی تخصیص داده شد که جزئیات این طرح‌ها را به موقعش اعلام خواهیم کرد.

رضایی آغاز روند مذاکرات هسته‌ای پس از چند ماه وقفه را از دیگر خبر‌های خوب دانست و گفت: در این مذکرات پیشرفت‌های خوبی داشتیم البته مذاکرات ادامه دارد و ما جدی هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: البته ما اقتصاد کشور را شرطی نمی‌کنیم و به مذاکرات گره نمی‌زنیم؛ ایران منطقی دارد که براساس آن در برنامه انرژی هسته‌ای در پی ساخت بمب اتم نیستیم، اما انرژی صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم به همین علت در مذاکرات جدی هستیم و به آن ادامه می‌دهیم.

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی زمینه ساز رانت و قاچاق

به نقل از گزارش صداوسیما؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در دولت قبل را دارای حداقل ۱۰ آسیب به ویژه ایجاد رانت و قاچاق دانست.

محسن رضایی با تبیین آثار و پیامد‌های اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در عرصه اقتصادی گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی زمانی که دلار‌های زیادی داشتیم و قیمت بازاری ارز زیر ۱۰ هزار تومان بود، به وجود آمد.

وی افزود: هر چه جلوتر آمدیم، قیمت بازار ارز اعم از نیمایی و بازار آزاد بالاتر رفت و فاصله میان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با بازار‌های اصلی بیشتر شد.

رضایی گفت: قرار بود که تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به این هدف برسد که مواد غذایی لازم را برای مردم با قیمت پایین تأمین کند، اما طبق اطلاعات مرکز ملی آمار قیمت مواد غذایی که سال گذشته با ارز ترجیحی خریداری شد ۱۶۱ درصد افزایش یافت پس ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نتوانست قیمت کالا‌ها را پایین بیاورد.

وی افزود: اکنون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید مواد غذایی اعم از مرغ، گوشت، تخم مرغ و نهاده‌های دامی پرداخت می‌شود، اما چرا قیمت این کالا‌ها بالاتر می‌رود؟

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: پس معلوم است که اینجا اتفاقی افتاده و آن اتفاق تبدیل ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به رانت است، به این نحو که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌دهد، اما کالا‌ها با دلار ۲۰ و چند هزار تومانی به دست مردم می‌رسد که این فساد است.

رضایی گفت: این موضوع از یک سو سبب از بین رفتن بیت المال می‌شود و از سوی دیگر مردم از این سیاست بهره مند نمی‌شوند.

وی افزایش قاچاق کالا را از دیگر پیامد‌های تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برشمرد و افزود: با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مواد و نهاده‌هایی که با این ارز خریداری شده است به ۱۵ کشور همسایه قاچاق می‌شود، چون سود کلانی در آن وجود دارد.

رضایی اضافه کرد: به جای آن که این ارز تبدیل به خوراک ارزان قیمت و عرضه آن به مردم شود، از کشور خارج می‌شود. معاون رئیس جمهور گفت: پس ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اولاً اثر یارانه‌ای نداشته، دوم این که تبدیل به رانت شده است و دیگر آن که از کشور قاچاق می‌شود.

رضایی افزود: علاوه بر این ها، چون پارسال خشکسالی بود قیمت نهاده‌ها در دنیا سه چهار برابر شد، مثلاً سال گذشته در کشورمان حدود ۱۰ میلیارد دلار و امسال تاکنون ۱۳ و ۶ دهم میلیارد دلار برای تأمین این نهاده‌ها هزینه کردیم. اگر تا پایان سال اختصاص همین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بخواهد ادامه یابد، ۳ میلیارد دلار دیگر باید برای تأمین نهاده‌های دامی هزینه کنیم، اما از کجا باید بیاوریم؟.

رضایی تصریح کرد: آیا باید این پول را از بودجه بازنشسته‌ها یا کارمندان دولت بپردازیم و آن را به قاچاق و رانت تبدیل کنیم؟ بعد دولت باید پول چاپ کند؟ این گونه پایه پولی بالا می‌رود و تورم ایجاد می‌شود کجای دنیا چنین بی عقلی می‌کنند؟

معاون رئیس جمهور گفت: ما شمارش کردیم که با تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حداقل ۱۰ آسیب ایجاد می‌شود که این‌ها را باید در نظر گرفت البته ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حتماً باید برای خرید گندم و دارو در نظر گرفت که تا پایان سال آن را حفظ می‌کنیم.

رضایی افزود: البته این ارز برای همه کالا‌ها تا پایان آذر وجود داشت و اکنون بحث می‌شود که با این پدیده چه کنیم و آیا مصلحت است که با پول بازنشسته‌ها و حقوق کارکنان آن را تأمین کنیم؟

وی تاکید کرد: باید فکری اساسی برای این موضوع بکنیم که البته تصمیماتی در این خصوص در ستاد ویژه‌ای گرفته شده که در حال پیگیری آن هستیم و در سه ماه باقی مانده سال اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۸
افرین به رییسی و دولت انقلابی که به فکر معیشت مردم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
قطعا اینکار نیز بشدت و قطعا اشتباه بزرگ در اشتباه است

و ایکاش جناب رصایی اعتبار و ابروی خودش را صرف اینکار بشدت اشتباه خرج نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
قراربود قدرت خریدمردم رو بالا ببرند نه اینکه یارانه یا از این پول بدون پشتوانه بدهندکه از انوردست توجیب مردم کنند و باعث گرونی بشه نمی تونند تورم رو مهار کنند الکی از این پول کاغذی به مردم میدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
باعث تورم بیشتر میشه و باز هم سفره مردم کوچکتر و کوچکتر میشه. متاسفانه مسئولین ما درکی از اقتصاد ندارند و صرفا حرفهای عامه پسند میزنن و سیاسی و در جهت منافع خودشون عمل میکنن تا اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
افرین به رییس؟؟؟؟؟ بنزین رو میخوان لیتری 14 هزار تومان بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
چهل و پنج هزار تومان به 20 درصد جامعه اضافه مي كنند و 80 درصد افزايش قيمت ها را به 100 درصد جامعه تحميل مي كنند اين يعني خالي كردن بيشتر جيب مردم و خدا پدر روحاني را بيامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
باز هم ترویج گدا پروری و لگد مال کردن شخصیت افراد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
قیمت دلار از سال 90 تا حالا 25برابر شده اما تازه می خواهند یارانه را دو برابر کنند
ضمنا قیمت اجناس هم بیشتر از اینها شده
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
حساب کردم با مبانی مصرف سرانه مرغ 30 کیلو در سال و 195 عدد تخم مرغ در سال قیمت فعلی مرغ 30 هزار تومانی و شانه تخم مرغ 50 هزار تومانی اگر ارز 4200
حذف شود و طبق اعلام انجمن مرغداران
گوشتی قیمت مرغ به 80 هزار تومان و
شانه تخم مرغ به 110 هزارتومان برسد هزینه اضافه شده جهت هر نفر ایرانی در
ماه 157 هزار تومان و یارانه اضافه شده جهت برخی از ایرانیان یارانه گیر 155 هزارتومان است که تا اینجا دولت سود می کند و بخش از جامعه ضرر و اگر هزینه غیر مستقیم تخم مرغ در شیرینی و بیسکویت
و.... و انتظارات تورمی را در نظر بگیریم تمام ایرانیان حتی یارانه گیران هم ضرر می
کنند و دولت سود می کند کاهش مصرف مرغ و تخم مرغ هم از مقادیر فوق به
کمبود پروتئین در بدن منجر می شود لذا همان ارز 4200 را بدهید و دنبال سود از جیب مردم نباشید.
خبر خوش ایشان این است که به زودی به مردم کوپن می دهند؟!! یعنی 33 سال بعد از جنگ، دوباره مردم باید در صف "بن کارت" بایستند؟ فرقی نمی کند که اسم آن کوپن باشد یا بن کارت. مهم این است که مردم روز به روز تحقیر می شوند و سفره هایشان کوچکتر و محتاج تر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اصلا نام این طرح مهم نیست و شاید اتفاقا توزیع عادلانه اقلام خوراکی عادلانه بین تمام مردم ، همچون دوران جنگ ۸ ساله بسیار خوب باشد
سلام
جناب آقای دکتر شما ادعای اقتصاد دارید فکر می کنید کار خوبی است!!!! 800 هزار تومان می خواهید بدهید و حتما چند ده برابر آن در یافت خواهید کرد. مردم آگاه هستند.یک نگاهی به تورم بالای 40 درصد کنید . شما و بقیه مسئولین اقتصادی اگر می توانید قیمت اچناس و ... با یک برنامه ریزی درست چند سال ثابت نگه دارید تا مردم بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی درست داشته باشند .نه این که هر روز صبح با امواج متلاطم تورم و قیمت بالا روبرو شوند.
ماهی 3 دلار !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ميشه روزى ١٠ سنت
بسه تونه ديگه
خبر خوش رونق اقتصادی و گرمی بازار سرمایه و ایجاد اشتغال و فراهم شدن رونق تجارت است نه ارایه کارت معیشت.توسعه فقر افتخار نیست ذلت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
نوابغ اقتصاد عقلشان را روی هم‌گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که یارانه ها را افزایش دهند
چه خبر خوشی. با توزیع چندرغاز دوباره همه چی گرون میشه!
جناب رضایی .ما یارانه 800 هزارتومانی نمیخواهیم ومیدانیم بعد از اولین واریزی کالاها چند برابر میشود بنظر میرسد که پیشگویی کردی تا ارز4200 تومانی را به 23000 هزارتومانی تبدیل کنی وزمانیکه بودجه به تصویب رسید شما کارتان را ازقبل کرده باشی وبدانید بااین روش ها علم اقتصاد عملی نمیشود علم اقتصاد با افزایش سرمایه وتولید انبوه شکل پیدا میکند وتا مادامیکه تولیدی درکار نباشد نیروهای بیکار بدنبال شغل کاذب وواسطه هستند واینها باید ریشه کن شوند امیدوارم پیشنهاد شما عملی نشود بدنبال حل مشکل ورفع اختلاف بین المللی باشید تا بجای فروش نفت توسط واسطه دولت راسا بفروش ان بکند وارز وارد خزانه شود
دارم از خوشحالی میمیرم
ما منتظر خبر خوش برای 50 میلیون سهامدار بورس وبهبود وضع تولید بودیم در درجه اول وضعی رو به رشد اقتصاد هر مملکتی برمیکردد به اوضاع خوب بورس
خبر خوش ؟؟!!!!
قیمتا 20 برابر شده حالا 800 تومن برای یه خانواده 4 نفری احمقانه و خنده دار نیست ؟
طلب نیروگاهها رو نمی‌دید یارانه رو دو برابر می کنید؟
رواج گدا پروری همین یک کارو بلدین
بجا این یارانه و صدقه دادن به مردم با این ارقام کم قیمت ارز و اجناس رو کنترل کنید که هر روز رشد میکنه
800 تومن برای 4 نقر میشه خرج 2-3 روز خونه !
پول آب و برق و گاز میشه 800
یارانه مردم رو دو برابر میکنید اونوقت قیمت اجناس و ارقام میکنید ده برابر عجب خلاقیتی
خیلی زحمت کشیدید!
ما یا مردم ساده ای هستیم یا مسولین فکر میکنند خیلی زرنگ . در زمان احمدی نزاد یارانه افراد حدودا 45 دلار یا به پول امرورزیک میلیون سی صدو ینجاه هزار تومان بود و الان مسولین وعده شش و نیم دلار یا دویست هزار تومان را میدهند و تازه منت هم میگذارند
خبر خیلی خوبی بود چشم آمریکا کورشد واقعا" که
هر گونه پرداخت یارانه اشتباه است ، دکتر اقتصاد !
خبر خوش نیست خبر بدبختی بیشتر است
یه مشت کار الکی و بی حساب کتاب. اقتصاد رو از ریشه نابود کردین حالا بخاطر ۵۰ هزار تومن باید تشویقتون کنیم؟
چه فرق خواهد کرد که خریدار ان ارزها کی باشد .مهم ان است وقتی مطابق نرخ روز چه توسط بانک مرکزی وچه ملی وسایر بانکها خریداری وریال تحویل دولت شور ودولت هم انهارا به اقتصاد وبازار تزیق کند چه فرقی در کاهش نقدینگی خواهد داشت ؟؟؟؟؟؟
چقدر خوشحالیم ما دیگه مردم همه مشکلاتشون حل شده می تونند نیم کیلو گوشت گوساله بخرن ازت ممنویم انگار آقای رضایی خیلی سخاوتمندانه از حساب بانکی خودش داره می بخشه
خسته نباشید
چه خوب لنگ مهریه بودیم که جور شد
با حذف یارانه چهار هزار و دویست تومانی مردم به شدت فقیرتر خواهند شد بخصوص که حتی دیگر قادر به خرید و تهیه مواد غذایی و دارو هم نخواهند بود

کلک یارانه ای !
دفعه قبل که منجر به بدبختی مردم شد
خسته نباشید! قیمت ها نسبت به ده سال پیش دهها برابر شده اون وقت تازه میخان یارانه رو 2 برابر کنند. از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
ما نخواهیم از این خبرها بشنویم و دلمون غنج نره چی کار باید بکنیم .مسلمان همین پول دادن خودش تورم زاست
نگو که از این خبر دارم سکته میکنم!!!
بابا یارانه ها باید نفری ۱ میلیون باشد ان وقت هر خانوار ۴ نفری ماهی ۴ میلیون تومان حداقل میگیره
الان مثلا باید از شما تشکر کنیم یارانه رو دوبرابر کردید !!!! از اونور خدا میدونه وضعیت ارزاق عمومی مردم با چه انفجار قیمتهایی قراره روبرو بشه .‌... اصلا خبر خوبی نیست ....
افزایش گدا پروری
دم امریکا گرم پولهای ایران را تحویل داد واز اموال سهمی به ملت ایران رسید
ای کاش به جای افزایش یارانه نیروگاه خورشیدی و کارخانه می‌ساخت ید و سهامش را به مردم می‌دادید لی میخواهید یک قرآن بدهید یک تومان پس بگیرید و شخصیت‌های منفی را مثبت جلوه دهید!
خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی زحمت کشیدن واقعا
پس منتظر تورم وحشتناک باشید
چندصد برابرش روباید تحویل بدیم ؟
منبع این یارانه ها از کجا تامین خواهدشد
خدا کنه این خبر های خوش اقتصادی همیشه ادامه داشته باشه . به امید روزی که قیمتها خصوصا دلار پایین بیاد و مردم خصوصا قضر ضعیف نفس راحتی بکشند
اگه دلار ارزون بشه خیلی خوب میشه
امیدوام قیمت ها دو برابر نشه
آفرین
بانک ملی و سایر بانک ها ارز ها را چکار خواهند کرد؟
افزایش یارانه چاپ پول نیست؟؟
لابد قیمت برنج و گوشت هم به ترتیب 100 و 200 هزار تومان می شود. تو را خدا یازانه را افزایش ندهید. الان دو برابر شدن یارانه میشه نیم کیلو گوشت ، آیا این خبر خوش است؟
بدبخت تر شدیم.اثبات شده که در این چند دهه هر تصمیمی برای کشور گرفته اید تبدیل به کلاف سر در گم تری شده.
اصولا دادن یارانه برای اقتصاد سالم مضر است و نشان دهنده وجود عدم توازن بین دستمزدها و هزینه هاست . این راه قبلا شکست خورده است و فقط در حکم مسکن است
همینطور دولت با این کار مجوز افزایش کنترل نشده قیمت ها را صادر خواهد کرد
اصلا اصل یارانه خبر بده چه برسد که یارانه بیشتر شود و ارزش پول ملی کمتر شود
آخ جون! قیمت یارانه از یک دبه ماست به یک کیلو پنیر افزایش پیدا میکنه...
باز گرانی در پیشه!؟؟؟ بنزین؟ گاز؟ برق؟ ....................... لطف کنید یارنه ها رو صفر کنید اما قیمت ها رو بالا نبرید!
حالا مثلا یارانه 45 هزار تومنی بشه 90 هزار تومن چه تفاوتی میکنه؟! به جای یه دونه تن ماهی میشه 2 تا تن ماهی خرید خخخخخ

ولی همینم باز بهتر از اون شیخ کلیده که دلار رو از 3 هزار تومن کرد 30 هزار تومن ولی یارانه رو که اضافه نکرد هیچ تازه مال یه سریارو هم قطع کرد

این یارانه ها و افزایش حقوق حکم مسکن و استامینوفن رو داره. به جای مسکن دنبال درمان باشید. درمانش هم یک توافق محکمه که کسی نتونه بزنه زیرش و بعدشم رفع تحریم ها.
نمی دانم چرا ؟ ولی خدا رحم کند .
وای وای چه خبر خوشی چه خبر خوشی. ده ها برابرشو قبلا ازمون گرفتید و بعدا بیشتر از اون هم ازمون میگیرید. راست میگید کالا یا دلار بدید که ارزشش افت نکنه با تورم.
با سلام
طرحهای غیر کارشناسی در طول سه ماه گذشته تمام اجناس بالای 70 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند حالا آقای رضایی آمده و از خبر خوش خبر می دهد یاد
جناب قای دکتر رضایی اصولا چاپ اسکناس ودادن یارانه دوبرابر درکشور تورم ایجاد می کند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند با تکیه برعلم دانشنمدان داخلی می توان برمشکلات غلبه کرد علت عقب ماندگی کشوررا تاکنون باید درفراری دادن دانشمندان ونخبه های کشور دانست دولت باید همه امگانات علمی ورفاهی خودرا دراختیار اندیشمندان قراردهد وآنها رابا هر مسلک وطرز فکر وآیینی که هستند گردآوری ودرجهت پیشرفت کشور ازدانش آنها استفاده نماید دولت بابد تعصبات کوکورانه ای که درگذشته درکشوروجودداشت دورریخته ونگاه تازه ای دراین خصوص داشته باشدباید بدانیدهمه دانشمندان کشور سرمایه های گرانقدرکشور هستند برای داشتن یک ایران اباد ومترقی هیچ راهی نیست جز دوریختن تفکرات پوسیده گذشته ونگاهی تازه به علم ودانشمندان کشورما /دولت باید باخلوص نیت همه مغزهای متفکرداخل چه خارج ازکشور باهرگونه ملیتی که دارند جذب وهمه امکانات رفاهی وعلمی را برای آنها مهیا سازد دولت باید دست های تمام کسانی را که در عقب ماندگی کشور همواره نقش داشته اند ب قطع واجازه هیچ گونه دخالتی را به آنها نبایددهد. شما بجای اینکه یارانه را دوبرابر نمایید دراندیشه پایین اوردن قیمت کالاها وارز وهزینه های جانبی در کشور باشیددولت باید به سهم خود از تولید کنندگان حمایت ودرپایین آوردن هزینه هاازجانب خود کوشا باشد دولت باید نگاه تازه ای به طبقه ثروتمند وفقیر جامعه داشه باشددولت باید هرماه سوبسید قابل توجه ای درهزینه های آب وبرق وگاز وبنزین وگازوئیل برای مردم فقر ومتوسط جامعه درنظر گرفته درعوض یرای ثروتمندان قیمت هارا چندبربر حساب نماید دولت بابد بارخودرا سبک وامتیاز فروش بنزین وگازوبرق را به عهده نه فقط یک شرکت بلکه شرکت های متعدد بسبارد دراثر رقابت شرکت ها قیمت ها پایین خواهد آمد امیدوارم شما پیش قدم تحول درکشور عزیزمان باشید
خبر خوش زمانیه که ملک ارزون بشه دلار ارزون بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
صنعت راه‌بیافته اشتغال بره بالا.اینا فکر می کنند‌بچه گول می زنند
یارانه ها اون قدر کم شده که یک برابر و دو برابرش با هم چندان فرقی نمی کند
مثلا پول یک کیلو برنج یا دو کیلو برنج در ماه
مرد حسابی یارانه پول یک کیلو برنج هست
پیامد خبرخوش آقای رضایی گران شدن قیمت هر لیتر بنزین است . به عنوان نمونه پیشنهاد گران کردن آزمایشی بنزین در کیش و قشم توسط یک نماینده .
خب با پولپاشی چه مشکلی حل میشه مثلا... برید یک فکر اساسی برای ارتباط با دنیا بکنید که یک سال هم دوام نمیاورید... با ۹۰ هزار تومن مثلا ملت چه گلی به سرشون بگیرن آخه؟؟؟؟؟
خدا به خیر کنه
این خبر کجاش خوشه!؟ این خبر یعنی گرانی و تورم شدید در پیش است...
ما همون روز اول که روحانی اومد گفت بیاید انصراف بدید تا به مملکت کمک کنید رفتیم انصراف دادیم. حالا تکلیف ما چیه که الان رفتیم دهک های پایین و هیچ یارانه ای هم نمیگیریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
یارانه یعنی صدقه پروری. از ابتدا اشتباه بود. این پول ها باید صرف ایجاد‌اشتغال شود. یارانه منحصراً به افراد سالمند و از کار افتاده تعلق بگیرد
زمان احمدی نژاد دلار بود 3 تومن یارانه 45 تومن یعنی 15 دلار!!! الان کردید چند دلار ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
نه عزیزم یارانه ها در شروعش ۴۵۰۰۰ بود ان وقت دلار ۱۰۰۰ تومان بود یعنی با ۴۵ دلار شروع کرد
خبر خوش تان = تورم باز هم بیشتر
نشد دیگه! قرارم‌ون ۴۵۰ بود!!
افزایش یارانه اصلا خبر خوبی نیست.اوضاع اقتصادی کشور ناامید کننده است!!!
در کشوری که تورم افسارگسیخته دارد این کار یعنی تورم بیشتر
ارز 4200 کالاهای اساسی قند شکر روغن برنج و گندم رو میخوان بردارن و قیمت این اجناس و کالاهای وابسته چند برابر شه و اونوقت به چند نفر میخوان یارانه بیشتری بدن! این طرز حکومتداری فقط در ایران دیده میشه!
آفرین هیچ کس نفهمید فقط شما متوجه شدید با این فرمان میریم توی دره
خبر خوش تر برای آقای محسن خان ؟ ریس اتحادیهٔ تولیدی مرغ و تخم مرغ اعلام نمودند که تخم مرغ شانه ای صد و ده هزار تومان میشود ؟،، اگر هنر دارید جلو این زیاده خواهی ها را بگیرید ؟،همینهاهستند که باعث نارضایتی مردم میشوند ؟،،
آقای رضایی این خبر خوشی نیست که بی جهت تو مملکت پول پخش کنی، اگر قرار هست که بدید، به همه بدید، یا هیچ کس،به کسی هم مربوط نیست که درامدش چقدره، بیت المال باید بین همه،به نسبت مساوی تقسیم بشه.
از طرفی مگه اینکار را نکردید و به همه نفری ۴۵ دلار ندادید؟ نتیجه خوبی نگرفتید که اون ۴۵ دلاری که ارزشش شده ۱.۵ دلار، حالا بکنیدش ۳ دلار و اینو خبر خوب بنامید؟
شما زیاد تکیه به مدرک دکترایی که داری نکن، مهم فهم اقتصاد هست نه صرفا مدرک، آقای رضایی کار اشتباهی کردید، حالا ان شاالله زنده باشیم و ببینیم چی میشه، این پول بدرد افراد نمیخوره ولی جمعش میشد باهاش خیلی کارها کرد ، مانند چوبهای باریکی که در کنار هم محکم و شکست ناپذیر میشه.
اشتباه کردید، اشتباه اندر اشتباه، پروژه،کاملا شکست خورده ایست.
واقعیت اینه:
تامین بودجه رو با فروش دلار های 4200 تومانی در بازار آزاد با قیمت 33000تومان و دادن 10 درصدش به عده کمی از مردم و مابقی توجیب دولت و تیمش برای شعار دادن.
خبر خوش ؟؟؟
45 تومن بناس اضافه کنن شد خبر خوش ؟؟؟
با این پول نیم کیلو برنج میشه خرید . البته الان !!!!
پیش بسوی تورم
سلام ورشکست نشین ، پول 3 کیلو ماست ، چه مملکتی درست کردین
عجب خبر مهمی! قراره ماهی 45 هزارتومن هر ماه اضافه بگیریم!!! با این پول نمیشه یک یلو برنج ایرانی خرید !!
یارانه رو دو برابر کن عوضش قیمت اجناس رو ۵ برابر کن!!!!!
کار درستی تا فشار از مردم کم بشه
این خبر خوش که قرار بود بده همین بود!! مُردم از خوشی!!!
بعد نمی فرمایند منبع تامین این یارانه از کجاست
اینکه باعث تورم می شود
هزاران سالمند ایرانی که تجربه کاسبی ندارند اندوخته شان را در بانک سپرده اند و با شندرغاز سود ماهانه زندگی می کنند اما بعد از چند سال بخاطر تورم وحشتناک ؛ نه تنها ارزش سرمایه آنها به یک بیستم سالهای قبل تنزل یافته بلکه با گران شدن پی در پی کالاها و خدمات از تهیه مایحتاج اولیه زندگی هم عاجز شده اند . دولت به جای صدقه دادن به مردم به فکر تثبیت قیمت کالاها و خدمات و هزینه دارو و درمان و هفتصد هزار تومان هزینه پر کردن یک دندان بدون عصب کشی باشد
تورم فاجعه بار پیش رو است برادر
اینکه ملت ایران رو محتاج صدقه کردین اسمش خبر خوش نیست
این خبر خوش برای چند درصد از افراد جامعه است ؟! به 10% میرسه ؟!
حدودا نفری 6 و خورده ای دلار.
زمان محمود احمدی نژاد 45 تومن بیش از 50 دلار بود. نبود؟
اقای رضایی کشور را به جایی می بری که به اقای احمدی نژاد می گفتی کسی که ماشین ندارد باید چند برابر کرایه بدهد سوار شود از سر راه بری کلا پاره و از پا کفش می سابد
چطور افزایش حقوق کارمندان و باز نشستگان باعث ایجاد تورم می شود ولی گدا پروری باعث افزایش تورم نمی شود تا کی بایستی این عوام فربیی ادامه داشته باشد ؟
اگر قیمت ها ۳برابر نشوند
آقای رضایی خیلی توخوبی یعنی قول میدی اگر یارانه شو ۹۰ تومن شونه تخم مرغ ۴۵ تومنی نشه ۹۰ تومن
ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نیازمندی های مردم را حذف کردند و از این به بعد همه چیز را گران می کنند و به جایش می خواهند با یک یارانه گداپرور مردم را راضی کنند تا فقیرتر شوند و صدایشان در نیاید
تکلیف آنهایی که قبلا انصراف داده بودند و آنهایی که حذف شده هستند چه می شود ؟
نمیخوایم اینم بیاید بگیرید
آقا ، خیلی از خانوائه های متوسط به بالا این یارانه هارا می گیرند و عده ای متوسط به پایین مثل بندۀ بازنشسته از آن محروم هستیم . خواهشا همتی بکنند و حائزین شرایط را شناسایی بکنند . یا به همه که ایرانی هستند بدهند . اینطوری که نمیشه که . سالها این مشکل بیان میشود و هیچ اتفاقی نیافتاده.
خدا برسه به دادمون .معلوم نیست بااین دون پاشی چه خوابی برامون دیدن.
کسی خبر داره ارز4200 کی ازچه تاریخی قراره حذف بشه؟؟؟
لطفا کسی به زبان ساده در مورد عواقب حذف ارز 4200توضیح بده .بعد حذف چه چیزهایی گران میشن آیا شامل کالاهای خانگی هم میشه؟؟؟
شما پول رتبه بندی معلمان را نداشتید چون در بودجه پیش بینی نشده بود چگونه پول افزایش یارانه ها تامین شد؟؟
این خبر برای عوام الناس بی سواد در اقتصاد خب خوب است
اما برای اونهایی که سواد اقتصادی دارند خبر بدی است
جناب آقای دکتر رضائی.
این را همگان میدانندکه افزایش حقوق یا یارانه فقط شنیدن خبرش خوش آیند است و نتایج آن بسیار ویرانگر خواهد بود.
بهتر این است جلوی افزایش قیمت ها را گرفت.
تورم افزایش 45 هزار تومانی یارانه باعث افزایش 450 هزار تومانی سبد خانواده خواهد شد.
همه هم این را میدانند.
خواهش میکنیم این طرح 2 برابری اجرا نشود چرا که قیمت ها 20 برابر میشود
وای چه خوابهایی برایمان دیده اند
تا وقتی اقتصاد در دستان قدرتمند اقتصاددانها نیفتد کشور درست شدنی نیست و مردم باید شاهد دور باطل تورم و افزایش قیمت ها باشند
بنظر می رسد که اگر با دلارهای حاصل از نفت شبیه دلارهای در دست مردم برخورد شود قصه افزایش دلار و بی ارزش شدن پول ملی کم و یا تمام شود و به نوعی موضوع خلق نقدینگی تبدیل به جابجایی نقدینگی شود
خبر خوش؟!! خداوکیلی چرا اینهمه بی صداقتی؟از طرفی عنوان می شود که افزایش حقوق کارمندان و کارگران باعث ایجاد تورم می شود ولی جالبه که یارانه که آنهم پرداخت پول و افزایش نقدینگی ست باعث تورم نمی شود!!!! مطمئن باشید که سال آینده اونقدر افزایش قیمت خواهد شد که این افزایش یارانه چیزی را جبران نخواهد کرد فقط برای مدتی برای تبلیغات و سرپوش گذاشتن بر روی بعضی چیزها خوب خواهد بود! بحث و دعوایی نیست چند ماه صبوری خیلی چیزها را ثابت خواهد کرد.
بسیار خوب یعنی دولت هم مثل بقیه مردم دلارهایش را به بانک بفروشد و پای خودش را از دخالت در دلار و پایه پولی کنار بکشد و اجازه دهد نظام پولی کشور بر اساس استاندارد جهانی شود
امیدوارم این موضوع بطور جدی و کامل اجرا شود
با سلام واحترام
این خبر خوش نیست، خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است وفشار بیشتر بر مردم است.بجای مذاکره ورفع تحریم، ارز ۴۲۰۰ رو حذف کردن.
تا آنجا که من یادم میاد قرار بود ۴۵۰۰۰۰ تومان باشد که البته من نه موافق بو دم و نه شدنی در هرصورت مردم را فقیر کردید و حالا منت هم بر آنها می گذارید
افزایش یارانه یعنی نابودی اقتصاد کشور.بنابراین اگر اصولی ومنطقی فکر کنید خبر اقای محسن رضایی خبر خوبی نیست وخبر ناگواری است
ایشون حتمن خبر دارن که هر ماه قیمت ها 2 برابر می شود
متاسفم
بجای این مسکن ها با امریکا مذاکره بی واسطه کنید و برای همیشه مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کنید
منتظر تورم ونزوئلایی هستیم .....
بگذارید جلوی چند آینه تا چند برابر شود به کارتان میاد
این بدترین خبری است که میشه داد. کجاش خوشه؟ نتیجه یارانه یک برابر را دیدیم.
واقعا تمام مشکلاتمان حل شد. پدر بیامرز یه فکری به حال گرونی بکن
دست آقای رئیسی درد نکند ولی بهتر بود به جای اضافه کردن یارانه ای که سهم چندانی در تغییر وضعیت عمومی مردم ندارد را به صورت وام قرْض الحسنه در اختیار جوانان تحصلیل کرده که در کنج خانه نشستهاندمیداد تا هم باری از دوش خانوادهای تحصیل کردها برداشته شده واین پول مصروف تولید وحرکت جامعه به طرف تولید میشد که در آینده نیز این مسئله معضلی برای اقتصاد کشور نمیشد
واقعا به ۶۰ میلیون یارانه معیشتی داده میشه 'بیشتر همکران و اشنایان میگن به ما این یارانه داده نمیشه'به نظرم یه غربالگری اساسی میخواد.
خجالت اوره
خدابخیر کنه که برای حذف ارز 4200 دارن زمینه چینی میککنند.
شما ارزش پول ملی را قرار بود تقویت کنید
با این وضعیت تورم
اضافه کردن ۴۵ هزار تومن به یارانه هر نفر اونم دهک های محدود چه تاثیری داره ؟
عوامفریبی تا کجا ؟
چه خبر خوبی!!!
یه ماه بعدش بنزین ۶ هزار تومن دیگه.آره؟
منبع این وجه پرداختی کجاست ؟؟
جناب آقای رضایی واقعاً فکر نان کنید که خربزه آب است
اگر قرار بر تورم 5 برابری است این افزایش یارانه خانمانسوز است اگر توم وگرانی شدید کنترل نشود یعنی سم کشنده
کجای این خبر خوش حال کننده می باشد این خبر بد بختی ما قشر ضعیف جامعه می باشد نه خوش حالی ما .
باهاش یه همبرگر بزنیم
اعلام این زمان اجرا این خبرها باید توسط سخن گوی دولت باشد نه محسن رضا یی
والله ما از هیچ چیز بهره مند نشدیم الا گرانی افسار گسیخته و جولان دلالان و رانت خواران. بله دلار ۴۲۰۰ تومنی زمینه رانت است اما گرانی حاصل از تهیه ارزاق مهم با ارز آزاد زمینه ی گرانی بسیار بالاتری را به همه تحمیل خ اهد کرد که اون ۱۲۰ هزارتومن به هیچ نمی ارزد
کاملا مشخصه نمره قبولی ایشان از دانشگاه 19 بوده است
تابناک اصلا خبر خوش نیست شروع نابودی اقتصاد ایران اغاز شده و این طرح ها همش پوپولیستی الکی شعار ندید
دو برابری یارانه ها بایستی برای 95درصد ایرانیها اجرایی شود و نه فقط برا 60 میلیون ایرانی.
خبر خوش ...!!!!!
خوب قیمت ها میشه صد برابر
خبر خوش ایشان میشه پول یک سطل کوچیک ماست.
اخ جون چقدر خوشحالم کبکم خروس میخونه امشب تاصبح خوابم نمیبره ازاین خبر پولدارشدیم دیگه مشکلات حل شد چقدر خوشبحالمان شد 200هزارتومان 200هزارتومان چندتاصفر داره من نمیدونم
همه چیز دو برابر میشه
یارانه دوبرابر بشه. بنزین چند برابر میشه اثار تورمی بنزین چه میشود ؟
لطفا خبر خوش نخواستیم. تورم ۱۰۰۰ درصدی رشد درامد ۱۰ الی ۲۰ درصدی. با چه حساب و کتابی جور در میاد؟
خبر خوش؟؟ کشور رو دارین به نابودی میکشونید با این طرح های از قبل شکست خورده... پول نقد تو جامعه پخش میکنید با چه عواقبی؟؟ ایکاش از نظر کارشناسهای اقتصادی هم استفاده میکردین
وای از خوشی دارم دیوانه میشم. چقدر زیاده
دائمی شدن همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته راهم به ثمر برسانید.
مغز اقتصاد افزایش یارانه و گرانی 100 برابری کالا.
توهین به شعور مردم تا کی؟
پول بی پشتوانه چاپ میکنند میدن دست مردم، بنویسید کاغذ
یارانه نقدی بشه ۲۰۰ هزار تومان نفری از فروردین ۱۴۰۱
بنزین تک نرخی و آزاد لیتری 5 هزار تومان
افزایش یارانه ها مساوی است با افزایش قیمت ها و خروج چند برابری پول از جیب مردم
خدایا خودت کمک کن
سلام آقای رضایی شما رو قسم میدهم جان امام حسین یک کاری هم برای ما بکنید ممنون میشم شما رو قسم میدهم من هم بچه‌هایم یارانه ندارند تازه مستجر هم هستیم تکلیف ما چیست باید چیکار کنم برای ماهم کاری بکنید تشکر به خدا خیلی سخته مانه من تحت پوشش کمیته امداد هستم شما رو قسم میدهم جان سردار سلیمانی اگر می خواهید از شما راضی باشه چون سردار سلیمانی به خاطر مظلوم می جنگیدند از شما تقاضا دارم که یک کاری هم برای ما بکنید ممنون میشم
با سلام آقای رضایی ممنون از شما لطفا یارانه آرد و گندم رو حذف کنید وبه جاش پول نان روبه حساب مردم واریز کنید به خدا توی گندم و آرد فساد بیداد میکنه با تشکر
دوبرابر شدن یعنی ماهی سه دلار گدا پروری یعنی این دولتی که افق دیدش سه دلار است؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر سردار رضایی رییس جمهور میشد با همین یارانه ها ایران را گلستان میکرد
خبر خوش ؟؟؟چقدر خوش بین و ساده اید یارانه اولی زندگی مردم ایران را به باد داد این پول به چه دردی می خورد ولی بهانه ای در دست دولت هست که باز هم همه چیز را ده برابر کند خداوند مارا از شر این شیاطین محفوظ بدارد
خبر چندان خوشی نیست، هرگونه تزریق نقدینگی به بازار موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.... مردم باید ده برابرش رو از جیبشون پرداخت کنن، تجربه یارانه نقدی زمان احمدی نژاد رو فراموش کردین ظاهرا ...
وای وای خدایا بالاخره دعاهامون جواب داد یارانمون دو برابر شد چقدر خوشبختیم ما بعد 15 سال به آرزومون رسیدیم
۱۰ برابر هم بشه ...یعنی ۴۰۰ هزار تومان هم مشکلی رو حل نمیکنه....علم اقتصاد از قاعده پیروی میکنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
علم افتصاد برای کشور بدون تحریم است
:))))))))))))))))))))))))))))))))
زنده باد اقای محسن رضایی مبلغ یارانه از ساندویچ به یک پورس غذا تبدیل شد....
تازه رسیدیم به چهل و دو سال پیش...!

بجای پیشرفت، پسرفت می کنیم...!
دیروز 15 تا نون بربری خریدیم شد 90 تومن .
یارانه بشه 90 تومن پول روزی نصف نون بربری رو تامین میکنه. فکر کنم بشه تا انتخابات بعدی زنده موند.


آقا محسن ببین کار رو به کجا رسوندین که منِ نیروی جهادی دارم گله می کنم! اینبار فقط و فقط به خاطر حفظ نظام اومدم رای دادم ولی هیچکدوم از کاندیداها به نظرم در شان نظام نبودن. کارها رو روال نیافته به خاطر اینه که راه رو دارین عوضی میرین. به خدا قسم این روند به قهقرا رفتن ادامه داشته باشه دفعه ی بعد به خاطر حفظ انقلاب امام خمینی نمیام رای بدم.
من از بی نوایی نیم روی زرد / غم بی نوایان رخم زرد کرد
دکتر رضایی در مناظره انتخاباتی اخیر هم فرمدند، دولتی که سر کار می آید برای حل مشکلات کشور و رسیدگی به وضع معیشتی مردم فرصت کم کاری ندار و وقت تنگ است و همه باید تلاش کنند کشور را از این شرایط سخت خارج کنند(قریب به همین مضمون) اکنون این این قداماتی وعده دادند مثل دو برابری یارانه از اول دی سال جاری از آن اقداماتی است که ان شا الله نتیجه مثبتی در معاش دهک های پایین و قر کم بهره مند خواهد داشت. آقا محسن دستت درد نکنه مردم خادمان واقعی خود را خواهند شناخت و تشکر خواهند کرد خدا به این دولت که قول داده مشکلات کشور را یکی پس از دیگری را رفع کند کمک کند. قطعا رهبری معظم انقلاب هم که همین دغدغه ها را دارند و نگران وضع اقتصادی جامعه هستند، اکنون خوشحال خواهند شد سایه مقام عظمای ولایت مستدام ان ا الله.
با سلام
آقای رضایی همین گول ما مردم زمان آقای احمدی نژاد خوردیم و یارانه انرژی قطع شد و یارانه دو ماه دوام نیاورد و باعث تورم افسار گسیخته تا حالا هم ما مردم بیچاره دستمان بند است خواهش میکنیم ما مردم از این مسئله بگزر و تا می توانید همان با ارز 4200 قیمت ها را ثابت نگهدارید دیگر کمری نماند کمر های ما مردم شکست از گرانی و اولین جای هم که مورد حمله تورم قرار می گیرد کرایه ماشین و کرایه منزل
قشنگ معلومه که مردم رو دارن آماده میکنن برای تخم مرغ دونه ای 10 هزار تومنی
اون کسایی که این یارانه براشون مهمه معمولا اینترنت هم ندارند که اینجا نظر بدهند
راست میگید تورم رو کاهش دهید قدرت خرید رو بالا ببرید نه اینکه از اینور یارانه بدید از اونور دست بکنند تو جیب مردم همه چیز رو افزایش بدید
شما که پول و منبع افزایش حقوقمعلمها روندارید منبع این یارانه کجا بود جزء پول کاغذی.بیرون بودید میگفتید لنگش کن حالا خودتون فهمیدید چند مرده
خیلی جالبه نظرات رو که می خونی می بینی سطح سواد ملت بیشتر از مسولینه اینها تا کی می خواهند اینجوری سر مردم کلاه بزارید؟؟؟
دستشون درد نکنه !!؟؟
این خیلی زیاده . ملت نمی توانند این مبلغ رو خرج کنند.
ما را به یارانه امید نیست لطفا شر نرسانید
از کی تا حالا گداپروری شده خبر خوش.
اگر بن کارت آماده نبود مقدار واریزی که می‌شد اضافه کرد.
یا توی دی ماه جبران عدم پرداختی آذر هم میشه کرد ....
اقا محسن.هدف دولت از انقباضی بودجه سال 1401 همانطوریکه رئیس جمهوردررسانه ها اعلام کرد جلوگیری از خلق پول بود باافزایش یارانه ها وبتبع ان افزایش حاملهای انرزی وحذف ارز 4200 تومانی ورساندن ان به 23000 هزارتومان تورم زا نیست
با سلام
یک شونه تخم مرغ گرفتم 75000 تومان - خرمالو کیلو 34000 تومان و ...
برادر عزیز اگه ارز 4200 تا حالا رانت بوده.
1-بفرمایید در اختیار کی بوده و بیاورید محاکمه کنید. قطعا مردم عادی نبودند
2- اگه همین ارز بر دارو و مواد غذایی داده نمی شده الان بایست قیمت همین اقلام سرسام آور و سر به فلک کشیده باشد.
3- درسته که برخی ارز را گرفتند و به جیب زدند و یا کاری غیر انجام دادند. به راحتی می تواند آنها را شناسایی و مجازات و رد ارز به خزانه دولت کرد
4- در همین 4 ماهه اخیر که همه قوا یک دست و هماهنگ هستند جلوی این رانت را گرفته و در جهت مثبت آن و بهبود آن اقدام می شد همه چیز برای مردم روشن و مشخص و شفاف می شد
5- وزیر محترم صنعت در یک مصاحبه فرمودند ما فقط 30% افزایش قیمت خودرو داشتم چرا؟
6- مردم حاضرند یارانه ای که می گیرند را به دولت پس بدهند به شرطی که هر روز افزایش قیمت محصولات را نبینند.
7. با حذف ارز 4200 حتما یک ابر تورم در پیش خواهد بود
8. با افزایش یارانه نقدی مردم هیچ مشکل نه تنها حل نمی شود بلکه خود موجب ایجاد مشکل می شود.
لطفا بورس را درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
تا روابط بین الملل ایران عادی نشه اوضاع اقتصاد از این هم بدتر خواهد شد
اینبار پولش رو از کدوم جیب ما مردم بدبخت میخواهید در بیارید؟!باز چیو قراره قیمتش رو دوبرابر کنید بابا یک اقتصاد دان واقعی رو بیارید وزیر اقتصاد کنید که طرح بیخود پوپولیستی نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
وقتی مرغ شد کیلوی 100 تومن و تخم مرغ شونه ای 120 تومن میفهمی داستان چیه
اتفاقات بعدش مهم تره
اگه اقتصاد دان بودید برای همه بیکاران مانند همه کشورهای توسعه یافته حقوق ثابت با بیمه در نظر میگرفتید .
چقدر خبر خوشی داد محسن رضایی . خوب شد این رییس جمهور نشد انقدر خبر خوش میداد تو دوران راست جمهوریش که جمعیت ایران از 80 میایون میرسید به 40 میلیون همه از خوشی میمردن .
باید یارانه رو فقط به افراد نیازمند بدن و بقیه رو صرف ایجاد اشتغال و مشکلات عمومی جامعه مثل حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا نمایند. ماهی گیری یاد بدهند بجای ماهی، پول نقد دادن به صورت گسترده و برای همه اقشار جامعه بی فایده ترین کار ممکن است.
قیمت دلار در سال 1390 فقط 1200 تومان بود یعنی تا الان 25 برابر شده ، حالا تازه می خواهند یارانه را دو برابر کنند...هه هه هه خندیدمممممممم
پس تكليف من وامسال ما كه 10 ساله يارانه مان قطع شده چي ميشود كدام يارانه الكي دروغ خدانگذرد اتشاا.... من با7نفر حقوق 4تومان يارانه به فنارفته .....
اگر علم و دانش داشتید یارانه ها را حذق می کردید و قیمت ها را کاهش می دادید
جناب دکتر با عرض احترام، همانطور که مستحضرید ، سرزمین ما کشوری بسیار ثروتمند است ولی خیلی از اشخاص ، سازمانها و شرکتهای دولتی، با دور زدن قانون، مانع رشد اقتصادی و انجام هزینه ها در محل درست آن میشوند .بعنوان نمونه اینکه با برگزاری مهمانیها ، جلسات کاری لاکچری ، تهیه ملزومات تجملاتی و خرید امکانات لوکس برای فضاهای اداری خود از طریق تعاونی ها یا پیمانکاران طرف قرارداد ، می توانند خیلی چراغ خاموش و کاملاً قانونی ریخت و پاش های آنچنانی کنند و در ازاء این خدمت و سندسازی، به آنها اضافه کاری و یا تزریق اعتبارات بانکی و یا افزایش25 درصدی حجم قرارداد و یا ... اهدا کنند ! مادامی که این بده بستان ها و بذل و بخشش ها از کیسه ملت انجام شود ، سرمایه ها به هدر می رود و تلاش ها ی افراد خدوم به ثمر نخواهد رسید.
اول انکه اگر این همه سازمان و نهاد نظارتی با بودجه های کلان دریافتی نمی توانند 10 یا 20 یا 100 هزار حتی یک میلیون حواله ارزی را کنترل کنند پس چه کاری می توانند بکنند اگر مقداری از ان نیز با سند سازی و ... دست دلالان بیفتد بهتر از این است که کل مردم زیر فشارهای تورم خورد شوند و از طرفی این جراحی های اقتصادی و فرمولهای اقتصاد باز را بگذاری برای وقتی که تحریم ها لغو شد از طرف دیگر ایا بر مبنای نظر یک نفر که ادعای اقتصاد دان بودن می کند و تا چند ماه قبل می گفت یک هفته اوضاع بورس و ارز را درست می کند که در این چند ماه هیچ کار خاصی نکرد که حتی اوضاع آنها بدتر شد حالا می خواهید با اجرای یک تصمیم اشتباه به بهانه ای خود ساخته، تورم کمرشکن به مردم وارد کنید شما که نمی توانید جریان چند حواله ارزی را کنترل کنید چطور می توانید تورم ناشی از این تصمیم ها را کنترل کنید
تو این شرایط تورمی دادن پول دست مردم مشکلی از آنها حل نمیکنه
خودتانان بیشتر ازهمه واقفید با حدف ارز ۴۲۰۰ مرد به چه فلاکتی دچار خواهند شد. رایانه ۸۰۰ هزار تومانی فقط عوام فریبی است
میشه همین ۴۵ تومن هم پس بگیرید قیمتها برگرده به قبل یارانه
یا خدا با این همه پول چکار کنم ؟
ادامه سیاست صدقه و‌ گداپروری
کجای این خبر خوشه؟ فردا مایحناج مردم چندین برابر گرون تر میشه . لعنت به اجمدی نژاد که این رسم غلط رو باب کزد.
چی شد قبل انتخابات گفتین یارانه هر نفر 1 ملیون تومن زمانی که یارانه دادن شروع شد دلار 1000 تومن بود
سلام
هشدار
شهاب سنگهای کره مشتری آماده باش کامل هستند
دوباره صف دوباره کوپن
این خبر خوش نیست این یه درد جدید و یک تورم جدید به اقتصاد است حاج محسن شما چرا
سلام
بحث همسان سازی حقوق ورفع تبعیض حقوق های نجومی بازنشستگان وکارمندان الویت 30 ساله است. یعنی یکنفر زیر خط فقر است وخانواده اش دارد له میشود یک نفر 17 برابر حقوق بگیرد؟ یک نفر با 30 سال خدمت وپرداخت بازنشستگی حقوق با توجه به تورم نباید از خط فقر رها یابد.
آیا به نظر شما این تبعیض در پرداخته ها نباید حل شود؟
آقا مسئول بحث را عوض میگویید ومی گویید رتبه بندی معلم ها البته معلم ها افراد باشخصیتی هستند اعتراض می کنند یک کم رتبه بندی پولی میدهد هم سایر بازنشستگان ناراحت می شوند وهم معلمین پریشان . چرا؟ چون نظر سنجی نمی کنید سوابق قانون را مطالعه نمی کنید
مسئله را به دقت توجه نمایید یعنی همسان سازی حقوق ها ورفع مشکل حقوق نجومی مطرح است همه مسئولان نیاز واقعی را حل کنند نه فقط به نجومی بگیران توجه شود وبقیه هیچ. وهر زمان یک چیزی مطرح میشود سن بازنشستگی رتبه بندی .......... مگر مسئله اصلی همسان سازی حقوق ها ورفع مشکل حقوق نجومی مطرح است 30 سال روی زمین مانده است چرا؟ اچازه ندهید نجومی بگیری ها چراغ خاموش حقوق 20-300 میلیونی 17-50 برابر ما بگیرند وشما مشکل را حل نکنید واین موضوع مهم همسان سازی حقوق ورفع تبعیض حقوق های نجومی حل نشود زن وبچه ما گرسنه. اگر ادامه یابد به عملکرد شما امتیاز منفی میدند واحراز شایشتگی از مسئول درگیر حذف می نمایند ورای را به فرد دیگر شایسته میدهند ودر بازی فوتبال به به گفتند حرف زدن مصاحبه کردن دویدن مثل ببر وعرق ریختن بدون تفکر وکسب نتیجه لازم باخت محسوب می شود.و مشکل همینطور ادامه دار....
ببینین دوستان بیایید یه کم منطقی به این موضوع نگاه کنیم . دهه شستی ها یادشونه نون بودسه تومن وهرسال گرون میشد تا رسید به حدود هفتاد تومن که اون موقع یارانه دادن .خوب میخوام چی بگم .میخوام بگم که چه یارانه رو میدادن چه نمیدادن کم کم به همین قیمت میرسید حالا هم همینه .ببینین اگه این پولو ندن هم قیمت ها بالامیره.حالا میخوام یه کم با هم دردودل کنیم .شاید بعضی کلمات خیلی کلیشه ای شده مثل فقر .خیلیها به زور هم که شده با این موضوع که چه عرض کنم بهتره بگم مسءله کنار اومدن وقتی پای صحبت این افراد میشینی ازگوشتهایی میگن که سالی یک بار به در خونشون میره .من تو یکی ازاین محله ها زندگی میکنم این چهل وپنج تومنی که شما میگین برای بعضی از ماها چهل و پنج وپنصد تومنه .البته به بعضی ها حق میدم که حرف هاییکه زدیم رو قبول نکنن .ولی واقعیت داره .درضمن فکر نکنین تو خونه نشستیم وداریم پیامک بازی میکنیم این درد ودل چند نفر بود که چون گوشی نداشتن گلچین شد
مبارکه.این طوری میشه دوتا مرع ۸۰۰هزارتومن
افزایش یارانه مستقیم یعنی خلق پول و گرانی چند برابری کالاها ،چرا دارید راه اشتباه می روید بزرگترین اقتصاد جهان که چین است دارد یارانه های پنهان در اقتصاد می دهد و موفق هم بوده است تنها اشتباه دولتها در گذشته برای توزیع یارانه اعتماد به بخش خصوصی بود که متاسفانه بخش خصوصی ثابت کرد امانتدار خوبی نیست لذا دولت جاهایی نظیر بهداشت و درمان ،سوخت،آرد و نان،و حتی نهاده های دامی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام،برنج و روغن از طریق شرکت خدمات بازرگانی و ..ابزارهای در اختیار در این شرایط می بایست یارانه ها را ادامه دهد و حتی کوپن دیجیتال را برگرداند ...شرایط اقتصاد بازار و حذف یارانه ها در شرایط بحران به هیچ وجه قابل اجرا نیست و اقتصاد ایران را متلاشی می کند
همین کامنت های زیر خبر را بخوانید کافیست تابدانید چقدر این اتفاق کارشناسی شده است ، بخدا اگر کسی میخواست به این نظام ومملکت ضربه بزند حتما همین کار رو میکرد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی