بازدید 8376

افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر‌های صبحانه

قیمت هر کیلو پنیر سفید که ساده‌ترین پنیر مورد استفاده خانوارهاست، از ۵۲.۵۰۰تومان در اردیبهشت امسال با رشدی ۲۰هزار تومانی به ۷۰هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 19 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، پنیر از ابتدای امسال تا ۳۵درصد افزایش قیمت داشته است.

 بعد از افزایش قیمت شیر در تیرماه امسال، کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات غیرحمایتی خود را متناسب با این افزایش قیمت بالا بردند و انواع پنیر‌های صبحانه نیز با این موج افزایش قیمت، بین ۲۵تا ۳۵درصد بسته به برند و نوع پنیر، گران شدند.

نرخ فروش پنیر سفید نسبتا چرب پگاه با وزن ۴۵۰گرم که از پرفروش‌ترین پنیرهاست و قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر همتایان خود دارد هم‌اکنون به ۲۴.۵۰۰تومان رسیده است.

اما برآورد دیگر پنیر‌های ساده صبحانه نشان می‌دهد قیمت هر کیلو پنیر سفید که ساده‌ترین پنیر مورد استفاده خانوارهاست، از ۵۲.۵۰۰تومان در اردیبهشت امسال با رشدی ۲۰هزار تومانی به ۷۰هزار تومان رسیده است.

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
افزایش قیمت در برخی برند‌ها تابستان امسال و بعد از اعلام افزایش قیمت شیر خام اعمال شد. کاله از شرکت‌هایی بود که تغییرات قیمت محصولات تولید خود را از مردادماه اعمال کرد و به‌طور مثال پنیر‌های معروف خامه‌ای ویلی این شرکت ۴تا ۶هزار تومان گران شدند.

پنیر ویلی ۲۰۰گرمی که ۱۴.۵۰۰تومان بود از مردادماه ۱۷.۹۰۰تومان قیمت خورد و همین پنیر در وزن ۳۵۰گرم از ۲۲.۵۰۰به ۲۸.۵۰۰رسید.

پنیر‌های ۳۰۰گرمی فتا دوشه برند هراز هم که در فروردین امسال ۱۶هزار تومان قیمت داشتند، یک‌ماه بعد ۱۸هزار تومانی شدند و حالا قیمتشان به ۲۱هزار تومان رسیده است.

پنیر‌های سنتی مثل پنیر لیقوان و تبریز هم در ۶‌ماه گذشته قیمتشان بالاتر رفته است. هر کیلو از این پنیر‌ها که از انواع پاستوریزه گران‌قیمت‌تر هستند تا بهار امسال ۱۳۳هزار تومان قیمت داشت، اما حالا برآورد قیمت این نوع پنیر‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلو از آن‌ها به ۱۶۶هزار تومان رسیده است.

قوطی‌های ۷۵۰گرمی پنیر سالار لیقوان ظرف ۶‌ماه گذشته از ۹۹.۵۰۰تومان به ۱۲۵هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر‌های صبحانه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳
خدا رو شکر دولت جدید تورم و گرونی رو کنترل کرد وگرنه چه بلایی قرار بود سرمون بیاد الله اعلم. تشکر میکنم از شخص رییس جمهور و معاونت اقتصادیش و کابینه اش که هنوز هم با پررویی میگن قیمتها رو کنترل کردن. با سپاس
قرار بود 20 درصد ارزون شه که
تا چند وقت ديگر در ايران كسي اضافه وزن و بيماري هاي مرتبط با آن را ندارد!!!
به این میگن تورم کاهش یافته
هنوز تا 100 الی 150 هزار تومان جا داره بالا بره !!!! ملت تحمل کنید مسئولان طی 100 سال آینده ایران رو به بهشت تبدیل میکنن فقط کمی صبر سحر نزدیک است!!!!
من تازه فهمیدم که تحریم هیچ تاثیری در زندگی مسولین ندارد تاثیر فقط در زندگی مردم است
جند بار گران می کنید لا مذهبا؟؟اگه مردم اعتراض کنند دیگه یاد گرفتین میشوند عامل بیگانه و اشرار و محارب و ...
به خدا کمر کارگر و کارمند و اقشار متوسط را شکستید مگر قرار نبود دولت جدید قیمتها را مدیریت و کاهش دهید از قیمت خودرو و لبنیات و لاستیک و نان و روغن و سایر مایحتاج همه چیز طی 5 ماه 2 برابر شده
ای مردم اگاه باشید همه شعار میدهند و بس دیگه اعتماد نکنید.
چندماه پیش و با روی کار اومدن ریسی و چراغ سبز ایشون 30 درضد گرون کردن الان هم دوباره همین کار را کردند !!! خسته نشی ریسی با این ریشه کن کردن فقر از جامعه !!!!
آقا آسفالت شدیم انصافا
مفته
اين گرونيها كار دشمنه ورسانهاي خارجي دارند كه شايعه ميكنن وزير كشاورزي هنوز خبردار نشده وگرنه 10درصد قيمت رو كم ميكرد برادر من برو بخر ونق نزن اگه نمي خواي از اين مملكت برو.
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
سلام
عطف به سخنان آقای قادری عضو کمیسیون برنامه وبودجه (مورخ 27آذر):ارز 4200تومانی نهاده های دامی ودانه های روغنی حذف می شود.
اولین پس لرزه حذف دلار 4200به نیمایی بگوش رسید .یعنی قیمت تمام شده دام ومتعلقات افزایش می یابد .بعبارتی در آینده پنیر وماست وکره ودوغ ،کشک از سفره مردم رخ می بندد. وسپس مشکلات نخوردن لبنیات نمایان می شود .پوکی استخوان ونرمی استخوان وسپس افزایش هزینه های درمان وبعد از کوچک شدن سفره بابت هزینه کردن درمان
بعبارتی دستی که به دولت مردان دادهایم دارد ملت را به ترکستان می برد.
حمید کرمی کارشناس ارشد اقتصاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی