بازدید 5351

تروئیکای اروپا: مذاکرات در ۲۴‌ساعت‌گذشته پیشرفت‌کرده

مذاکره کنندگان ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته پیشرفت‌های فنی در مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌ها جریان دارد، صورت گرفته است
کد خبر: ۱۰۹۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 17 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن از طریق وزارت امور خارجه انگلیس در اختیار ایرنا قرار گرفت، ادعا شده که «این پیشرفت فقط ما را به جایی که مذاکرات در ژوئن برگزار شد نزدیک می‌کند.» سه کشور اروپایی بدون اشاره به نقش تخریبی خود در روند مذاکرات اخیر ادعا کردند که به همراه چین، روسیه و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، انتظار داشتند که دور هفتم مذاکرات با متون ژوئن به عنوان مبنایی برای مذاکره از سرگرفته شود.

در حالی که از آغاز مذاکرات جاری، شنیده‌ها از برنامه اقامت هیات اروپایی تا امروز (جمعه) حکایت داشت، آن‌ها مدعی شدند: ما به تصمیم مذاکره‌کننده ارشد ایران، برای بازگشت به تهران برای رایزنی، احترام می‌گذاریم، هرچند که باعث توقف ناامیدکننده‌ای در مذاکرات می‌شود.

سه کشور اروپایی در ادامه اظهارات ادعایی خود اضافه کردند: ما با شرکای چینی، روسی و آمریکایی خود آماده بودیم که مذاکرات را ادامه دهیم. ما با تیم‌های خود کاملاً در دسترس هستیم تا در مذاکرات درباره بازگشت همه جنبه‌های به برجام مشارکت کنیم. این مذاکره روز به روز ضروری‌تر می‌شود.

در ادامه این بیانیه ادعایی که اشاره‌ای به نقش مخرب ایالات متحده در اجرای توافقات و تعهدات سال ۱۳۹۴ نشده آمده است: ما امیدواریم که ایران در موقعیتی باشد که بتواند به سرعت مذاکرات را از سر بگیرد و به طور سازنده وارد تعامل شود تا مذاکرات با سرعت بیشتری پیش برود. ما به سرعت در حال رسیدن به پایان راه برای این مذاکره هستیم.

سه کشور اروپایی با نادیده گرفتن زرادخانه‌هایی مملو از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی که باعث ایجاد نا امنی در منطقه شده است ادعا کردند: برنامه هسته‌ای ایران اکنون از همیشه پیشرفته‌تر و بسیار مهم است که ایران از اقدامات تشدیدکننده بیشتر اجتناب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی