بازدید 4308

شیوع تب برفکی در شهرستان عسلویه

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه بوشهر گفت: شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که چند رأس بز و گوسفند تلف شدند و اقدامات کنترلی در این دامداری‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 09 December 2021

به گزارش «تابناک»، احمد علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که متأسفانه تعدادی رأس بز و گوسفند تلف شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه افزود: اقدامات کنترلی در این دامداری‌ها انجام شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی گفت: واکسن دامی علیه بیماری تأمین شده و مشغول به مایه کوبی دام‌ها هستیم تا بتوانیم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: نمونه گیری های لازم را از شهر بیدخون و روستای کلات انجام داده‌ایم و خوشبختانه با رایزنی‌های که با مرکز استان داشته‌ایم تاکنون ١۵ هزار دُز واکسن تأمین شده است و تا امروز سه هزار دُز آن را تزریق کرده‌ایم.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه گفت: توصیه‌های ما به دامداران این است که دام‌های مشکوک به بیماری را از دیگر دام‌ها جدا سازی کنند و موارد مشکوک را با شبکه دامپزشکی شهرستان برای معاینه و نمونه برداری اطلاع دهند.

وی بیان کرد: دامداران با اکیپ واکسیناسیون دامی جهت پوشش کامل بیماری همکاری کنند و از آبشخورهای مشترک برای دام‌ها استفاده نکنند و آنها را ضد عفونی کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: شوراها و دهیاری‌ها برای هماهنگی بیشتر بین دامداران و اکیپ واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار