توصیه نمایندگان به مذاکره کنندگان؛ با دست پُر به وین بروید

در شرایطی از فردا دومین دور از مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز می شود که توصیه مشترک نمایندگان به هیات ایرانی این است که با دست پُر به مذاکرات رفته و در عین حال مذاکرات را به معیشت گره نزنند.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 08 December 2021
توصیه نمایندگان به مذاکره کنندگان؛ با دست پُر به وین بروید

در شرایطی از فردا دومین دور از مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز می شود که توصیه مشترک نمایندگان به هیات ایرانی این است که با دست پُر به مذاکرات رفته و در عین حال مذاکرات را به معیشت گره نزنند.

به گزارش تابناک، حدود ده روز گذشته در ۸ آذر هفتمین دور از مذاکرات برای لغو تحریم ها برگزار شد؛ در این مذاکرات پنج روزه هیات‌های سیاسی و کارشناسی در چارچوب گفت‌وگوهای دو جانبه و چندجانبه و مشترک به ارزیابی آخرین دیدگاه‌ها و موارد اختلافی میان طرف‌ها پرداختند.

در نهایت ایران دو سند درباره لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای را که نسبت به پیش نویس دور ششم مذاکرات به روز رسانی شده، به طرف‌های برجامی ارایه کرد منتها قرار شد هیات ها برای بررسی بیشتر این اسناد و رایزنی‌ و مشورت با پایتخت‌ها مذاکرات را ترک کنند. مذاکرات مجددا از فردا(۱۸ آذر) آغاز می شود.

در طول یک هفته گذشته، تعدادی از نمایندگان به ارزیابی از مذاکرات پرداختند و بعضا مواضعشان را از پشت تریبون مجلس بیان کردند. در همین رابطه ، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد گفت: مذاکرات با کشورهای غربی بر عدم اعتماد و گره نزدن معیشت مردم به مذاکرات باشد.

سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر نیز گفت: تیم مذاکره کننده بداند که مصالح ملی قابل مذاکره و معامله نیست. مسائل موشکی نه قابل معامله و نه قابل مذاکره است. آمریکایی ها که به تحریم عادت کرده اند همین امروز ۸ فرد و ۴ نهاد را دوباره تحریم کرد، چگونه می خواهید به آنها اعتماد کنید؟ باید مراقبت بیشتر به خرج داده و با دست پر به میدان مذاکره بروید. آمریکایی ها و اروپایی ها آنقدر نامردند که اگر با آنها دست دادید انگشتان دستتان را دوباره بشمارید که نکند چیزی از آن کم شده باشد.

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه هم گفت که فریبکاری، دروغ گویی، بدعهدی و ددمنشی در ذات آمریکایی‌هاست. تحریم‌ افراد جدید در زمان مذاکرات، معنایی جز عدم اراده طرف مقابل و وجود آشفتگی در آن ها ندارد و بیانیه انگلیسی‌ها هم در همین راستاست.

او‌ این را هم اضافه کرد که بخش اول مذاکرات نشان داد هنوز طرف مقابل دستور خاصی برای میز مذاکره ندارد و تابع صد درصد آمریکایی‌ها است؛ امیدواریم اروپایی‌ها ریل عوض کنند.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با اشاره به نشست مشترک روز گذشته این کمیسیون با وزیر خارجه توضیح داد: پیش‌بینی ما این است که اگر طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها اراده داشته باشند و آمریکایی‌ها اخلالی ایجاد نکنند مذاکرات به نتیجه خواهد رسید چرا که اراده جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات به نفع مردم شکل گرفته و برجام احیاء شود. این‌که می‌گویم برجام احیاء شود یعنی ما هیچ مذاکره‌ای با آنها نداریم بلکه بحث ما نقد کردن چک جمهوری اسلامی در برجام است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دست پُر به مذاکرات رفته و همین‌که طرف مقابل بعد از شنیدن نظر جمهوری اسلامی ایران می‌گویند باید برویم و با پایتخت‌های خود مشورت کنیم دلیلی بر حضور ایران با دست پر است. ایران با اراده قوی برای رفع تحریم‌ها ورود کرده است و محکم در مسیر خود ادامه می‌دهد.

همچنین امروز ۵۷ ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی تصویب شد.در این مواد ضمن تعیین شرایط صدور و اعطای پروانه‌ بهره‌برداری اجباری و شرایط صدور پروانه بهره‌برداری اجباری اختراعات دفاعی چگونگی بهره‌برداری اجباری از اختراع تعیین شد. همچنین نمایندگان مجلس نحوه واگذاری حق ناشی از پروانه‌ بهره‌برداری اجباری و انتقال پروانه‌ بهره‌برداری اجباری را مشخص کردند .

نمایندگان مجلس، جنبه‌های معنوی حقوق ناشی از اختراع، شرایط واگذاری حق اختراع، ثبت قراردادهای انتقال مالکیت اختراع ثبت‌شده یا انتقال حقوق ناشی از تسلیم اظهارنامه‌، انتقال حقوق ناشی از ثبت اختراع به ورثه بعد از فوت مخترع را مشخص کردند.علاوه بر این حقوق انحصاری ناشی از اختراع ثبت‌شده، شرایط بهره‌برداری پس از زوال حق اختراع، پرداخت هزینه تمدید اظهارنامه یا گواهینامه ثبت اختراع، ابطال گواهینامه اختراع و شرایط ورود دادگاه به ابطال گواهینامه اختراع تعیین شد.

نمایندگان مجلس، شرایط نقض حق اختراع و نحوه جبران خسارت ناشی از نقض حق اختراع مشخص کردند. مدل‌های مصرفی، گواهینامه‌ مدل‌های مصرفی، هزینه‌ صدور این گواهینامه‌ها و ساز وکار نحوه ثبت طرح های صنعتی و مصادیق خارج از طرح صنعتی نیز تعیین شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۷
اینا نماینده بنده نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
خدا میدونه نماینده کی هستن
مهم این هست که با دست پر برگردید.
با دس پر رفتن و با دست خالی برگشتن که فقط خسران هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
کار ابلهان است
منظور نماینده ها از دست پر به مذاکرات بروید اینه که حتما مقداری پسته وگز واز این چیزها ببرید اونجا سرتون گرم باشه.
تو سانسور کن ، آقایون هم راه خودشون رو برن ، ته داستان مشخصه
نمیدونم چرا از تاریخ درس نمیگیرید،
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
برای اینکه فکر می کنند تاریخ برای دیگران تکرار می شه نه برای اینها!!!!!
آقا یکی بگه و تکلیف ما رو روشن کنه : بالاخره برجام خوبه یا بد ؟احیا یا آتش؟
باسلام
ما اگر زمان آقای ترامپ مذاکره کرده بودیم هیچ امتیازی هم نمی دادیم تحریم هم نمی شدیم فقط ترامپ گفت من را هم به حساب بیاورید و حتی می توانستیم امتیازاتی فراتر از برجام از ترامپ بگیریم چون بیشتر کار هایش دستوری بود .و حالا این مذاکره اخیر 010 تا ریس دارد چین یکی روسیه فرانسه سازمان ملل انگلیس ووو در ایران هم هرچه بخواهی رئیس است برای مذاکره چون هیئت ایرانی 40 نفر بودند من نمی دونم 40 نفر می خواستند چه کار بکنند با این هزینه زیاد برای ملت
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
احسنت. من تو كنفرانس خودرو بودم بحث اصلي بحث اقتصاد هست و بس. آمريكا وقتي ديد نفعي از برجام عايدش نميشه زد زير ميز و همه دنيا هم در كنارش ماندند بايد آن فردي كه اجازه نداد آمريكا هم در تجارت ايران شريك شود جوابگوي مشكلات مردم باشد كه پاسخگو نيست
مخالف حذف ارز 4200
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
فکر می کردند ابهت جناب باقری که دستیار سابق سعید جلیلی بود ناگهانی همه رو متحیر میکنه و زیر برگه های پیشنهادی ایشون رو هزار امضا میزنند و تمام تحریم بانکی و ...برداشته میشه برای همین مدیران و مسئولین بانکی و اقتصادی رو هم برده بودند به خیال خودشون قرارداد های خفن ببندند و نشون بدند ظریف عددی نبوده و ما رستم واقعی هستیم.......افسوس که حتی دوستان ظاهری ایران و دشمنان حقیقی ملت، هم حالشون بد شد از پیشنهادهای غیر متعارف و گنده گویی!!!!! لابد وقتی بزرگتر اینها گرونی دلار رو به جمشید بسم اله ربط میده انتظار ندارید باقری هم با منطق حرف بزنه!!! بیچاره ملت که از ماه های آینده قیمت برنج و مرغ و ...دو الی سه برابر میشود زیرا ارز 4200 هم حذف شد در بودجه آقای رییسی....................خدا رو شکر دغدغه معیشت مردم رو داشت ولی گرانی ده سال رو در یک هفته به جان ملت انداخت. تابناک سانسور نکن زشته سانسور مخالف
مردم هم وجود دارن ، توصیه مردم رو هم در نظر بگیرین .
اینم از توصیه نمایندگان (کارمندان) مجلس به تیم مذاکره کننده؛
اونی که میگن گره نزنید معیشت مردم به مذاکراته نه مذاکرات به معیشت مردم! اتفاقا مذاکرات رو باید به معیشت مردم گره بزنن تا زودتر گشایشی در این همه بدبختی مردم صورت بگیره.
ناراحت نباشین اگه با دست پر هم نرن با چمدونهای پر میان
مثلا هندوانه دستشون بگیرند خوبه؟ یا پر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
اجیل دلبندم! مذاکره ای که از قبل نتیجه اش معلوم است احتیاج به سرگرمی مثل پسته و تخمه داره
آقای ذولنور زمان احمدی نژاد پز می دادید که ما محل مذاکرات را تعینن می کنیم نه 5+1 و آنرا نشان اقتدار می دانستید الان هم که طرفهای دیگر به کشورشان برگشتند را نشانه دست پر می دانید واقعا از این همه تحلیل با این همه عمق و مفاهیم همه انگشت به ... ماندن
منظور ایشون احتمالا از دست پر اجیل شیرینی انار هندوانه برای شب چله میباشد که اقایون میخواهند در وین بر پا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
افرین
جیباشون رو هم پر کنن برن. ما چاکر تیم مذاکر کننده هم هستیم. مذاکره خیلی چیز خوب و لازمیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
مخصوصاً اگر در وین باشد
البته باید با دست پر از وین برگردند ولی به نظر می رسد تنها بخشی که در مذارکرات اهمیتی ندارد معیشت مردم است
با چمدانهای پر از پسته و زعفران و گز و تابلو فرش و گلیم های نفیس می روند

و با چمدانهای پر از تحریم های جدید و اخطار بین المللی بر می گردند !!!!
یعنی چی که مذاکرات را به معیشت گره نزنید. با این مدیریت های ضعیف تحریم بلای جان معیشت شده است.
با دست پر؟؟؟ یعنی چی؟
اونطرف به ۵+۱میگن بادست پربرگردیداینطرف…!!
منظور از دست پر، آجيل و خرما و سوغاتي است؟
مذاکرات را به معیشت مردم گره نزنند یعنی چه ؟ منظورشان چیه ؟ اخه رئیس جمهور هم همین را گفت ...
این نمایندگان نیمه محترم خودشون حقوق آنچنانی می گیرند و ماشینی غیر شاسی بلند رو قبول ندارند و در اوج زندگی لاکچری شون دم از این میزنن که: مذاکرات رو به معیشت گره نزنین!!!

بله اخوی، شما که نفست از جای گرم در میاد، این ملت بدبخته که داره زیر این فشار اقتصادی له میشه!!!

شما ها اگر به لطف فیلترهای مختلف و گزینش های مشخص نبود، الان تو پایین ترین رده های شغلی هم کار گیرتون نمی آمد و اونوقت بود که ببینیم بازهم از این فرمایشات دارید یا نه!!
وقتی نمی خواهید مذاکرات را به معیشت گره بزنید یعنی به مذاکرات نیازی ندارید. خوب پس برای چی مذاکره می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
جهت سر گرمی
ودست خالی برگردید.
من هم می خواستم در مورد اظهار فضل مجلس نشینان مطلبی بنویسم ولی دیدم دوستان گفتنی ها را گفته اند، لذا منصرف شدم!
متاسفم از بی سوادی این آقایون که نه میدانند مذاکره چیست و هدف از مذاکره چیست؟ تنها اصلی که بلدند شعارهای پوپولیستی و هم نظر نشان دادن خود با جریانهای مجلس است واقعا متاسفم
مذاکره یعنی ذکر گفتن؟ البته مهمترین کار مذاکره اس نتیجه اش مهم نیس. ما که از این همه خوشبختی تو ایران حالمون به خم خورد. مشکلمون فقط کم بودن پزشکه. به خصوص روانپزشک
این بار به جای ۴۲ نفر قبلی که یک میلیون دلار از جیب مردم هزینه تور اروپایی اتان شد ۴۲۰ نفره بروید که دستتان پر باشد و در برگشت هم فروشگاههای وین را خالی کنید!!!!!!
افسانه می سرایید، تاریخ را نگاه کنید، مستقیم بطرف جنگ می رویم، البته بدون جنگ هم به همت شما بزودی از ایران جز سرزمین سوخته چیزی باقی نخواهد مانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
دقیقا
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله‌ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق‌ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود
مفهوم عدالت راهم فهمیدیم !!!! حقوق نجومی بگیرها کمتر افزایشمی یابد !!!!! مثلا کسی که ۲۴۰ میلیون تومان میگیره حقوقش فقط ۱۰ درصد اضافه میشه یعنی ۲۴ میلیون ناقابل !!!!
اگه به معیشت گره نزن پس برا چی میرن مذاکره...................
نمایندگان با دست پرخواهند رفت البته با کیف های پراز پول جهت خرید خانه وخرید کالا
توصیه نمایندگان بسیار خوب است. ولیکن آیا مذاکره کنندگان ایرانی اصولا به نحوه مذاکره و چانه زنی سیاسی آشنا هستند؟ ضمنا چنانچه نمایندگان مجلس نیز آشنایی به این نوع امور را داشته باشند البته هر گونه توصیه ای همراه با ارایه رهنمود قطعا مثمر ثمر خواهد بود.
اکثر افراد تیم برنگشتند،قول میدن بعد کریسمس با چمدونهاي پر بر می گردند الان فعلا توو بازارند!
با دست پُر به مذاکرات بروید! باشه چشم
سعدی از شیراز می فرمایند :
ای تهیدست رفته در بازار ترسمت پر نیاوری دستار

دست پر رفتن به دستور نیست به پر بودن دست است . اینها باید با کارآمدی بروند و انشالله با دست پر برگردند . وگرنه فاجعه ترکمانچای بعد از گلستان انتظارمان را میکشد . تاریخ را بخوانیم .
کدوم دست پر ؟؟ وضع اقتصادمون کاملا نشون میده هیچ چیزی نداریم ! به همت مسعولین و اغازاده ها !!
40 ساله شعار میدین کجا رو گرفتین . البته شما که به همه جا رسیدین . مردم مظلوم ایران بدبخت تر شدن !
وقتی اقای عبدالهیان گروه بزرگ کارشناس به وین می فرستاد در اصل دارد پوکر روباز بازی می کند. می بایست در نظر داشت که طرفهای اروپایی و امریکایی از ای کیو بالایی بهره مند هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار