بازدید 6776

حمله شدید آذری به نحوه ریاست بهاروند در سازمان لیگ

کد خبر: ۱۰۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 08 December 2021

 

سعید آذری، مدیرعامل پیشین باشگاه‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان بعد از سال‌ها فعالیت، چند ماهی است که کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، او امروز اشاره بسیار مهمی به انتصاب حیدر بهاروند به ریاست سازمان لیگ کرده است که می خوانید.

 

گفته می‌شود سازمان لیگ در حال حاضر به شیوه غیرقانونی اداره می‌شود.

فکر می‌کنم در سال 2008 بود که برای اولین بار AFC فدراسیو‌ن‌های عضو را موظف کرد تا در قالب حرفه‌ای کار کنند. در آن زمان آقای سوزوکی نامه‌ای به رئیس وقت فدراسیون نوشت تا سازمانی برای اداره فوتبال باشگاهی تشکیل شود. این اتفاق در سال 2009 رخ داد و با خریداری یک ساختمان و ایجاد تشکیلات،  AFC را متقاعد کردند که اینجا (سازمان لیگ) دارای ساختار مستقل از فدراسیون است. بعد از گذشت این مدت سازمان لیگ، یک اساسنامه 27 ماده‌ای دارد که خیلی از مسائل در آن دیده نشده در حالی که باید بار‌ها به روزرسانی می‌شد. نیاز‌های فوتبال باشگاهی با این 27 ماده که البته آئین‌نامه‌اش هیچ جا نیست برطرف نمی‌شود.

یعنی اعتقاد دارید اساسنامه سازمان لیگ باید به روز شود؟ 

این اساسنامه با توجه به نیازهای حال حاضر فوتبال ایران، مشکلی را حل نمی‌کند. در حالی‌که اساسنامه فیفا در این مدت مرتب بازنگری شده اما ما با یک اساسنامه ٢٧ ماده‌ای می‌خواهیم یک ساختار بزرگ به نام سازمان لیگ را مدیریت کنیم. اساسنامه لیگ هم باید مانند اساسنامه فدراسیون تغییر کند مخصوصا در مسائل اقتصادی؛ البته اگر مجددا برخی آقایان امضاهای‌شان را پس نگیرند (با خنده). اساسنامه لیگ برتر انگلیس که در سال ١٩٩٢ تدوین شده، بیش از ١١١ ماده دارد اما ما با یک اساسنامه که در سال ١٣٨٩ در ثبت شرکت‌ها تحت عنوان اساسنامه موسسه لیگ ایران به ثبت رسیده به کجا می‌خواهیم برویم؟

تا جایی که می‌دانیم، مدت‌هاست مجمعی برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برگزار نشده است.

در ثبت شرکت‌ها هنوز آقایان کفاشیان، تاج و محمدی عضو هیئت رئیسه هستند. قاعدتاً بر اساس مفاد همان اساسنامه مجهول، دو سال یک بار باید مجمع برگزار می‌شد و اعضای هیئت رئیسه بر اساس آرای مجمع مشخص می‌شدند ولی مشخص نیست حتی رئیس سازمان لیگ بر چه اساسی معرفی می‌شود؟ وقتی نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس سازمان لیگ معرفی می‌شود، این یعنی مفاد همان اساسنامه هم رعایت نمی‌شود.

 اخیراً سایت سازمان لیگ اعلام کرد عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، در تاریخ 20 اسفند 1399  حیدر بهاروند را به سمت ریاست سازمان لیگ فوتبال ایران منصوب کرده، آیا این روند می‌تواند قانونی باشد؟ 

کاری به انتصابات فدراسیون فوتبال ندارم ولی اگر حرکتی در سازمان لیگ بدون توجه به مفاد اساسنامه که در ثبت شرکت‌ها ثبت شده، رخ دهد، مستلزم بررسی است. اینکه آقای عزیزی خادم برای آقای بهاروند حکم امضا می‌کند باید دید بر اساس کدام مفاد اساسنامه است. در اساسنامه سازمان لیگ به چه شکل این اختیار به رئیس فدراسیون فوتبال داده شده که رئیس سازمان لیگ را اینگونه منصوب کند؟ شاید اساسنامه‌ای جدید در کار است و من از مفاد آن بی‌خبرم! نمی‌خواهم این انتصاب را زیر سؤال ببرم ولی به عنوان کسی که 18 سال در شرکت‌های ورزشی که به آن باشگاه می‌گویند کار کرده‌ام، به خوبی می‌دانم تمام انتصاب‌ها باید بر اساس مفاد اساسنامه باشد در غیر این صورت مشکل قانونی در پی خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر