بازدید 6958
رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

پیش بینی لازم برای تولید و واردات واکسن برای تزریق دوز سوم انجام شود/ کارگروهی برای رفع توزیع ناعادلانه پزشک در کشور تشکیل شود/ تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال به بعد از پژوهش‌ها موکول می‌شود

رییس جمهور با تاکید بر ادامه واکسیناسیون اتباع خارجی بیان داشت: بعضی از کشور‌های اروپایی تازه به فکر اینکار افتاده‌اند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به خاطر توجه به مسائل انسانی واکسیناسیون تمامی اتباع خارجی را آغاز کرده و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 04 December 2021
تابناک اجتماعیرییس جمهور تاکید کرد: تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پیشگیری و نظارت جدی است.

به گزارش «تابناک»، آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از همه دست اندرکاران مقابله با کرونا به ویژه کادر بهداشت و درمان، اظهارداشت: کاهش میزان ابتلا به کرونا و پایدار ماندن شرایط موجود، نیازمند توجه به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و حساسیت در رعایت اصول پیشگیری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید کمبود واکسن در کشور وجود داشته باشد، گفت: با توجه به افزایش تولید واکسن داخلی و تامین واکسن‌های وارداتی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا حتی با تزریق دوز سوم، کمبودی در این زمینه در کشور وجود نداشته باشد.

رییس جمهور بار دیگر بر اهمیت کنترل تردد از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی و جدیت در اعمال قرنطینه برای موارد مشکوک تاکید کرد.

وی همچنین نظارت دقیق و هوشمند بر بازگشایی مدارس، ادارات و کسب و کار‌ها را به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای صیانت از جان مردم، ضروری دانست.
 
پیش بینی لازم برای تولید و واردات واکسن برای تزریق دوز سوم انجام شود/ کارگروهی برای رفع توزیع ناعادلانه پزشک در کشور تشکیل شود/ تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال به بعد از پژوهش‌ها موکول می‌شود

رییسی در ادامه با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها، گفت: در این‌باره مقرر شده کارگروهی از موافقین و مخالفین افزایش جذب پزشک، مشکلات موجود در این زمینه از جمله توزیع ناعادلانه پزشک در سطح کشور را بررسی و پیشنهادات کارشناسی خود را برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

رییس جمهور با بیان خطرات ناشی از آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها، گفت: دستگاه‌های ذیربط با جدیت برای رفع مشکل آلودگی هوا و صیانت از جان مردم چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال تصریح کرد: تا زمانی که کار پژوهشی و علمی دقیقی در این زمینه انجام نشده و اتقان حاصل نشده است نباید این کار انجام شود و دولت به عنوان مجری قطعا از امور مشکوک و تجربه نشده، در بخش‌های مختلف بویژه حوزه سلامت و اقتصاد پرهیز خواهد کرد.

رییس جمهور با تاکید بر ادامه واکسیناسیون اتباع خارجی بیان داشت: بعضی از کشور‌های اروپایی تازه به فکر اینکار افتاده‌اند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به خاطر توجه به مسائل انسانی واکسیناسیون تمامی اتباع خارجی را آغاز کرده و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

در این جلسه گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت کرونا در ایران و جهان و شیوع سویه جدید اومیکرون، روند واکسیناسیون در کشور و عملکرد دولت در خصوص مقابله با کرونا ارائه شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
همه چیز بشود است خبری از شد نیست.
همه پزشک ها از اقصی نقاط کشور برای پول پارو کردن سرازیر شدن به تهران و مراکز استانها چون در شهرهای کوچک نمی تونند خوب پول پارو کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
شهرستانی ها حاضر نیستند به پزشکان شهر خودشان مراجعه کنند اصرار دارند که به تهران بیایند
مطب اکثر پزشکان پر است از بیماران شهرستانی فکر می کنند اگر تهران دکتر بروند پرستیژ بهتری دارد. در نتیجه پزشکان شهرستانها هم که بیکار شدند به تهران می آیند و تهرانی های بد بخت هم باید چندین ساعت در مطب منتظر نوبت بمانند چون شهرستانی ها از ساعت ۵ صبح پشت در مطب نوبت گرفته اند.
دعای خیر مردم پشت سرت ...
آقای رییسی که قبل از اینکه قبای رییس جمهوری را به تن کند، حجت الاسلام رییسی بود حالا در نقل سخنان ایشان از ایت الله دکتر رییسی از ایشان یاد میشود. با حقایقی که در مناظرات انتخاباتی رو و علنی شد ایشان سواد آکادمیک در حد شش کلاس را دارند و بس. وقتی بحث معادل سازی مدارک حوزه‌ی هم پیش می اید ، داوطلب شناسایی مدرک آکادمیک باید سطحی از دروس حوزه را گذرانده باشد. بدون توجه به اینکه اصولاً تبدیل مدرک حوزه‌ی به مدرک دانشگاهی از اساس غلط بوده و هست و این همان رانت در اختیار حوزویان هست که خودشان به خودشان داده اند ولی ایشان موظف هستند که طی مدارج تحصیلی حوزوی خود را کاملاً روشن و شفاف در اختیار همگان با ذکر تاریخ و اینکه در چه مدرسه و کلاسی و نزد کدام استاد چه درسی را خوانده اند و غیره را قرار دهند تا شبهه ها بر طرف شود. به گمان مردم ایشان که در ابتدای انقلاب کمتر از بیست سال داشته اند و بلافاصله هم کار خود را بعنوان دادستان کرج و بعداً همزمان دادستانی همدان و الا حال تا قبل از ریاست جمهوری در قوه قضاییه و در مشاغل پر مشغوله ای مشغول بکار بوده اند لذا چه زمان و موقعیتی داشته اند که حتی درس حوزوی خود را پیش ببرند تا اتمام دوره‌دکنری ایشان مقبول مردم باشد ؟ در ادبیات سخنوری ایشان نیز این موضوع به وضوح‌ دیده میشود . در همین چند خطی که به نقل قول ایشان آمده است نیز ادبیاتی بکار رفته است که اگر نگوییم غریب و نامأنوس است ولی حتماً نو و جدید هست. ایشان بنا به سمتی که در حال حاضر دارند فردی اجرایی هستند که در بیانات خود یا باید دستور به امری بدهند و یا گزارش اقدامات خود را خاضعانه به مردم بدهند . استفاده از افعالی مانند: تشکیل شود ، انجام شودو موکول میشود جاکی‌از‌نوعی عدم قبول مسئولیت از قبل از اجرا است چرا که خواننده مطلب نمیتواند دریابد که چه کسی مسئول اجرای آنها است. هیئت دولت در امور کشور‌داری مسئولیتی تصامنی دارند و البته بار مسئولیت رییس جمهوری از همه سنگین تر است . گرچه دستور به انجام و داشتن نظر و اعمال آن باب مدیریت کشور شده بدون آنکه مسئولیت مترتبه بر انرا بپذیرند ولی ریاست جمهوری بنا به ذات اجرایی شغل خود از این قاعده مستثنی هست.
دمت گرم تابناک، دکتر هم شد؟
شود شود شود من هم می تونم بگم. ایشان دیگه رئیس قوه قضائیه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
میبینیم که میشود
ما از ابتدا خارجی ها را واکسن میزدیم!

ما خودمان واکسن نداشتیم
ما خود مان تازه واکسن زدیم
ما خودمان کلی تلفات دادیم

این که تاریخ دوره صفویه نیست همین یک سال پیش بود
موضوع توزیع نیست افزایش شدید ظرفیته
شاید افزایش ظرفیت بتونه مشارکت اقتصادی و بیکاری رو بهبود بده ونیز از فشار کنکور و مدارس غیر انتفاعی بر آموزش وپرورش کم کنه تا بتونه کمی به ارتقای فرهنگ سلامت کاهش دنیازدگی وترافیک و تغذیه بپردازه و رفتارهای خطر پذیر دانش آموزان رو کم کنن و و بتونن وقت بزارن دو تا کتاب رفرنس ترجمه کنند و تعداد دندانهای کشیده در سنین پنجاه شصت سال به بالا رو که خیلی زیاده کم کنندشاید بتونند اکثر شهرهای کوچک فاقد پزشک پزشک دار بشند شاید صف پزشکا کم بشه شاید دست از ساختمان سازی بردارند اگر تعدادی مهاجرت کردند نظام سلامت از هم نپاشه شاید کمی رقابت کنند و معطلی مردم کم بشه اونوقت بعد از پنج سال تازه تعداد کل پزشکهامون در حد کشور پاکستان بشه و متوسط سرانه کشورهای منطقه.شاید هم واردات مواد اولیه دارویی کمتر بشه و هزاران جوان با ارز کمیاب به خارج جهت تحصیل مهاجرت نکنندالبته به نظر من باید مجلس ورود کنه چون آموزش پزشکی همه جا تقریبا زیر نظر وزارت علومه و خودش عامل این جدایی بود عزیزان نظر دهنده بدانید ما در سالهای دهه ۶۰ بیشترین سرانه وردی دانشجویان رو داشته ایم آیا بهترین پزشکان مربوط به همان دوران نیستند بایستی به صورت مستمر هر کس معلومات خودش را ارتقا دهد نه این که فقط در کنکور قبول شود چه بسا یک دندان پزشک در کنکور قبول شود اما زور بازوی او توانایی کشیدن یک دندان را نداشته باشد خلاصه ظرفیت نباید از نیاز کمتر باشد به راستی یک نفر هست که کتاب الحاوی و قانون رو به زبان امروز بیان کنه یک نفر هست که یک شرکت هست که مواد اولیه پنی سیلین و سفالسپورین و انسولین رو از طریق تخمیر خالص کنه .مجلس شما در نظر بگیرید با سه گروه متنفذ کنکور مدارس غیر انتفاعی و تعدادی از پزشکان بایستی مقابله کنید تا حق ملت رو استیناف کنید در آموزش پرورش و سلامت یعنی مهمترین وظایف دولت.
درشهرستانهای کوچک مردم به ژزشک دسترسی ندارند در شهرهای بزرگ هم باید هفته ها در صف نوبت باشی و روز موعود هم ساعتها در صف انتظار داخل مطب . لطفا انحصاری کردن پذیرش پزشکان را حذف کنید و طرفداران چنین سیاستی را برکنار نمائید مردم در بیشتر جاها به پزشک دسترسی ندارند سازمان تامین اجتماعی در بیشتر شهرهای کشور که هر کدام هزاران بیمه پرداز دارد حتی یک کلینیک ساده هم ندارد لطفا رسیدگی کنید زودتر
سلام جناب عین اللهی ملت ایران وارث بو علی است که تا اوایل قرن هجده کتابش مرجع اصلی طب بوده است لذا توقع ما نیز در همان حد است لذا موارد نقد وضعیت موجود است
اول انتظار داریم در وهله اول مواد اولیه مهم مانند پنی سیلین و انسولین و ...از طریق فرمنتاسیون تهیه شود و در این راستا با همکفری وزارت علوم اقدام شود و همینطور چرخه کامل تولید سایر داروها را تا تراز تجاری آن مثبت شود نه اینکه چهل میلیارد دلار ارز دولتی از ایران خارج شود در طول بیست سال
دوم ظرفیت پذیرش پزشکی و دندان رو افزایش دهید و زیر ساخت آن را با کمک دانشگاه آزاد ایجاد کنید تا سالانه صدها میلیون دلار از کشور خارج نشود .بیست هزار نفر در رشته های دندان و پزشکی و دارو در خارج تحصیل میکنند که سالانه میشه چهارصد میلیون دلار ارز.
ومطابق سند تعدادش بالاترین در منطقه باشد
سوم دسترسی عادلانه به پزشکان متخصص
چهارم افزایش کتابهای رفرنس در تمام رشته ها
پنجم چرخه معرفی داروی جدید با آزمایشهای بالینی ایجاد شود
پنجم چرخه درمان بیماری جدید تعریف شود
ششم اساتید دارای کرسی شفا و الحاوی و قانون ...ایجاد شود
هفتم تعداد دندانهای کشیده به حد متعارف برسد
هشتم برای عطاری ها برنامه ریزی شود
نهم آمار درست مثلا تعدا دندهای کشیده در آمریکا مشخصه که در شصت سال تعداد دندانهای کشیده اونها مشخص است و کم میباشد و یا...
مهمترین نکته مردمی کردن این امور است از طریق افزایش مشارکت اقتصادی آنها نه اینکه به یک قشر خاص توجه شود.ضمنا افزایش تعداد پزشک مردم او آموزش پرورش میتوانند از اضطراب کنکور و حساسیت آن خلاص شوند و برنامه های خود را دنبال کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی