بازدید 11310

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ بازگشت ترامپ یا ابقای بایدن

پیمایش‌های تازه نشان می‌دهد بیشتر شهروندان آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ خواهان جو بایدن رییس جمهوری کنونی و دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین نیستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰ 02 December 2021

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ بازگشت ترامپ یا ابقای بایدن

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از هفته نامه نیوزویک؛ بایدن با نزدیک شدن به یازدهمین ماه اولین سال دوره ریاست جمهوری خود، با نرخ محبوبیت بسیار پائینی روبه روست، به گونه‌ای که براساس برخی نظرسنجی ها، در صورت رقابت با ترامپ در یک رای گیری فرضی، عرصه را به ترامپ رقیب پیشین خود واگذار خواهد کرد.

ترامپ بار‌ها به تمایل خود به حضور در سومین کارزار انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و بایدن هم زمان با گمانه زنی‌ها در باره سرنوشت او با ورود به به ۷۹ سالگی، قصد خود برای دومین دوره ریاست جمهوری، اعلان کرده است.

نظرسنجی سوم تا پنجم نوامبر (۱۲ - ۱۴ آبان ماه) روزنامه یو اس‌ای تودی و دانشگاه سافولک نشان داد که ۶۴ درصد پرسش شوندگان تمایلی به نامزدی دوباره بایدن برای دور بعدی ریاست جمهوری ندارند. افزون بر این، ۲۹ درصد دیگر گفته اند که نمی‌خواهند بایدن دوباره نامزد شود و هفت درصد هم بلاتکلیف بوده اند.

همین نظرسنجی دریافته که ۵۸ درصد پرسش شوندگان تمایلی به ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۲۴ ندارند، ۳۶ درصد تمایل دارند و ۶ درصد هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

یک هزار رای دهنده ثبت نام شده شهروند آمریکا در این نظرسنجی دانشگاه سافولک شرکت کرده اند که حاشیه اشتباه آن ۳.۱ درصد بوده است.

نظرسنجی جداگانه اول تا ۱۰ نوامبر (۱۰-۱۹ آبان ماه) دانشکده حقوق مارکوئت میان یک هزار شهروند بزرگسال ایالات متحده، نشان داد که ۷۱ درصد پرسش شوندگان نمی‌خواهند ترامپ برای دور دیگری رئیس جمهور شود و تنها ۲۸ درصد هوادار او برای دوره بعدی هستند.

تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نرخ نامحبوبیت ترامپ و بایدن از میزان محبوبیت آن‌ها فراتر رفته است. براساس بررسی ها، میزان محبوبیت بایدن تا اول دسامبر (۱۰ آذر ماه)، ۴۲.۸ درصد و میزان مخالفت با او ۵۱.۱ درصد بوده، اما این ارقام تا ۳۰ نوامبر (۹ آذر ماه) برای ترامپ به ترتیب ۴۰.۹ درصد و ۵۴.۵ درصد بوده است.

با اینکه شاید این نظرسنجی‌ها نشانگر تمایل نداشتن شهروندان ایالات متحده به رقابت دوباره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۴ باشد، اما نامزد‌های نهایی توسط احزاب سیاسی این کشور، تعیین می‌شوند و این اعداد و ارقام در میان دمکرات‌ها و جمهوری خواهان با شهروندان عادی، تفاوت دارد.

سخنگوی کاخ سفید دوم آذر ماه اعلام کرد که بایدن سالمندترین رییس جمهوری آمریکا که محبوبیت خود را در ماه‌های اخیر به شدت از دست داده، قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود.

واشنگتن پست نوشت که بایدن و مشاورانش در روز‌های اخیر، مشغول اطمینان دادن به متحدان رئیس جمهوری در خصوص شرکت در دور دوم ریاست جمهوری بوده‌اند. این گزارش در پی نوشتار چند روز پیش تارنمای پولیتیکو درباره سایر گزینه‌های ریاست جمهوری در میان دموکرات‌ها، در صورت خودداری بایدن از نامزدی مجدد در انتخابات، منتشر شد.

در حالی که برنامه‌های بایدن برای سال ۲۰۲۴ ممکن است طی دو سال آینده تغییر کند، منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری از زمان آغاز به کار وی در ژانویه تاکید کرده‌اند که برای دور دوم رقابت خواهد کرد.

به نوشته تارنمای هیل، گمانه زنی‌ها در مورد اینکه بایدن دوباره به دنبال ریاست جمهوری خواهد بود یا نه، به دلیل سن او و کاهش محبوبیتش در هفته‌های اخیر، تقویت شده است.

اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد بود. او پیش از این، هنگام سوگند در ماه ژانویه، سالمندترین رئیس جمهوری آمریکا بود.

در نظرسنجی‌های اخیر میزان رضایت از بایدن به دلیل وضعیت اقتصادی به ویژه افزایش نرخ ها، پیوسته کاهش یافته است.

پیش از این، کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای. بی. سی نیوز پس از طفره رفتن در پاسخ به آینده سیاسی جو بایدن، گفته بود که هنوز صحبتی درباره حضور دوباره یا عدم حضور وی در انتخابات ۲۰۲۴ نشده است.

بر اساس نظرسنجی تارنمای پولتیکو و مرکز " مورنینگ کانسالت" نیمی از رای دهندگان نگران وضعیت جسمانی جو بایدن هستند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن از لحاظ جسمانی و روحی برای حضور در سمت ریاست جمهوری آمریکا فرد مناسبی نیست.

کامالا هریس نیز در نظرسنجی‌ها چندان محبوبیتی ندارد، دموکرات‌ها در پی باخت در انتخابات فرمانداری ویرجینیا به نامزد جمهوریخواه، دریافته اند که در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با چالش روبه رو خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار