بازدید 4796

هشدار درباره سویه جدید کرونا

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با هشدار به شهروندان درباره احتمال ورود سویه جدید کرونا، گفت: افرادی که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع تر اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 01 December 2021

به گزارش «تابناک»، آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی از کشورهای جهان، اظهار کرد: این سویه در کشورهایی آفریقایی که واکسیناسیون عمومی در آنها به میزان پایینی انجام شده گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد جهش‌های چند باره این ویروس بوده‌ایم، گفت: اومیکرون یکی دیگر از جهش‌های ویروس کرونا است که با ۳۰ جهش در بدنه ویروس اولیه یک سویه جدید به وجود آورده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به توانایی انتقال سویه اومیکرون در مقایسه با سایر سویه ها، افزود: اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا سه تا پنج برابر سرعت انتقال دارد.

وی تأکید کرد: قطعاً انتشار این ویروس در جامعه‌ای که واکسیناسیون مناسب نداشته و همه افراد به آن حساس باشند خیلی سریع‌تر از سویه دلتا می‌تواند افراد جامعه را درگیر کند.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز اطلاعات کافی درباره شدت بیماری با سویه اومیکرون وجود ندارد، ادامه داد: کارشناسان کمتر از دو هفته است که به صورت دقیق این سویه را مورد بررسی قرار داده‌اند و در روزهای آینده قطعاً اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به درگیری چند کشور اروپایی و آسیایی با این ویروس، تأکید کرد: احتمال ورود این سویه به کشور و حتی استان گیلان از طریق مرزهای زمینی، دریایی و هوایی وجود دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با هشدار نسبت به رعایت دقیق و جدی دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان برای جلوگیری از ابتلاء و انتشار در صورت ورود این سویه به کشور و استان، گفت: واکسیناسیون یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در حوزه واکسیناسیون در جایگاه نخست کشور قرار دارد اما همچنان تعدادی از شهروندان نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، افزود: این افراد برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی نوبت تزریق دُز دوم واکسن آنها رسیده که باید در سریع‌ترین زمان نسبت به دریافت این دُز اقدام کنند، اضافه کرد: افراد واجد شرایطی که هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و چهار ماه از تزریق واکسن آنها گذشته نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

وی تأکید کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از حضور در مهمانی و دورهمی باید با جدیت و دقت رعایت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان