بازدید 5526

نان، سبزیجات و مرغ در صدر شکایات مردمی

در هفت ماهه امسال، بیشترین شکایات دریافتی مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب و در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 25 November 2021

نان، سبزیجات و مرغ در صدر شکایات مردمی

به گزارش ایسنا، اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در هفت ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده که از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۳۳۱ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و ۴۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا و ۲۰۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است.

همچنین در هفت ماهه امسال،  بیشترین شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت و در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

گفتنی است که از این تعداد شکایت، ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲۰۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳۲۶۲ فقره بصورت کتبی دریافت شده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار