بازدید 20727

آغاز درگیری‌های نظامی مرگبار بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ درخواست کمک ارمنستان از روسیه

سه روز پیش، ایروان و باکو یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند. همچنین تنش‌ها در امتداد بزرگراه بین المللی ـ که ارمنستان را به ایران وصل می‌کند ـ به وجود آمده که بر اساس توافق آتش بس سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به باکو تحویل داده شد و در آن یک پاسگاه مرزی روسیه برای تضمین تردد آزادانه افراد و وسایل نقلیه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 16 November 2021

آغاز درگیری های نظامی مرگبار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ درخواست کمک ارمنستان از روسیه

بین الملل تابناک: امروز سه شنبه درگیری در منطقه قیزیل تپه بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که در پی آن طرفین، مواضع یکدیگر را آماج قرار داده اند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد در بیانیه ای اعلام کرد که مقر نظامیان و مهمات نیروهای مسلح ارمنستان منهدم شده است.

باکو آغاز این درگیری را در پاسخ به اقدام تحریک آمیز طرف ارمنی عنوان کرد و مدعی انهدام تجهیزات ضد تانک و خمپاره های طرف مقابل شد.

بنا بر اعلام رسانه های آذری، وضعیت در مرز همچنان متشنج بوده و عملیات رزمی در جریان است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌ها، شش نیروی نظامی این کشور به اسارت نیروهای جمهوری آذربایجان درآمده اند.

به ادعای رسانه های آذری، ارتش ارمنستان در جبهه سیسان و لاچین به صورت ناگهانی اقدام به حمله به مواضع ارتش آذربایجان کرده که در این حمله ۲ نظامی آذربایجانی زخمی شده اند.

برخی رسانه های آذری به نقل از منابع ارمنی گزارش دادند که نیروهای آذربایجانی ۷ کیلومتر داخل مرز سیسان پیشروی کرده اند و با ادامه درگیری در این ناحیه، ۵ نظامی ارمنی جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که شورای امنیت ارمنستان از روسیه خواسته است در چهارچوب تعهدات متقابل برای دفاع از ارمنستان وارد عمل شود.

خبرگزاری ارمنستان نیز از کشته شدن ده نظامی این کشور خبر داد. همچنین ۴ تن دیگر از نیرو‌های ارمنستان زخمی شده اند.

براساس این گزارش ۱۵ تن از نیرو‌های جمهوری آذربایجان نیز طی این نبرد‌ها کشته شده اند. این در حالی است که طرف آذربایجانی، تاکنون آماری از تعداد تلفات خود گزارش نکرده، ولی اعلام نموده است که نظامیان ارمنستان با استفاده از توپخانه، نیروهای زرهی و دیگر سلاح ها، مواضع ارتش آذربایجان را زیر آتش سنگین قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، تنش ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی و مناطق مرزی منطقه سیونیک ارمنستان در اوایل ماه میلادی جاری شروع شد. طرفین مدام درگیری های مسلحانه را گزارش می کنند که باعث تلفات می شود.

طبق این گزارش، سه روز پیش، ایروان و باکو یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند. همچنین تنش‌ها در امتداد بزرگراه بین المللی ـ که ارمنستان را به ایران وصل می‌کند ـ به وجود آمده که بر اساس توافق آتش بس سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به باکو تحویل داده شد و در آن یک پاسگاه مرزی روسیه برای تضمین تردد آزادانه افراد و وسایل نقلیه ایجاد شده است.

توافق مذکور به جنگ ۴۴ روزه سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد. نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) توافق آتش بس به امضای نیکول پاشینیان، رئیس جمهور ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسید و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

اما مسئولان جمهوری آذربایجان مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ، اظهارات جعلی را برای زمینه سازی ایجاد کریدور «زنگه زور» بر اساس توافق مذکور مطرح کردند. این در حالی است که در هیچ کجای این توافق از چنین کریدوری سخنی به میان نیامده است.

تقاضای کمک ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

رسانه‌ها روز سه شنبه خبر دادند که ارمنستان از روسیه درخواست کرده تا پس از درگیری شدید مرزی با باکو، برای دفاع از حاکمیت این کشور برابر جمهوری آذربایجان کمک کند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از رسانه‌های روسی نوشت که ارمنستان از روسیه جهت دفاع از خود برابر تجاوزات ارتش جمهوری ارمنستان تقاضای کمک کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۹
مبادا در دفاع از اشغال استان سیونیک ارمنستان توسط جبهه پانترک کوچکترین تعللی بنمایید که خسارتهای جبران ناپذیری برای ما دارد
زنگه زور خاک تاریخی آذربایجان می باشد که در دوران شوروی به زور از آذربایجان جدا و به ارمنستان الحاق گردید
قصد تحریک روسیه رو ندارم ولی روسیه بسیار کشور حقیری می باشد واقعا شاید حتی قادر نباشه با اذربایجان وارد جنگ بشه!!!
عرمنستان بای بای
در مقابل 40 میلیون هموطن ترک زبان خجالت بکشید و از دولت قاتل و کودک کش ارمنستان دفاع نکنید
بهترین فرصت برای ایران برای حمایت از ارمنستان و تضعیف اذربایجان. باید تا می تونیم سلاح به ارمنستان بدیم این فرصت تاریخی دیگه تکرار نمیشه اگه کاری نکنیم تا سال دیگه تو سواحل دریای خزر هم نمیتونیم شنا کنیم چون اذربایجان اجازه نمیده.
مجددا‌ارمنستان قصدتجاوزکرده معمولاًارامنه میزنندوتجاوزمیکنند وبعدهم مدعی وشاکی میشوندبقول ضرب المثل قدیمی خودمان دست پیش میگیرندعقب نیفتند اینهابایدبدانندکه هرگزمتجاوز پیروزنخواهدبودحتی اگرچندسالی با حیله ونیرنگ دنیارافریب دهد تمام کشورهای دنیا وحتی سازمان ملل متحد تجاوزگری ارمنستان راتاًئیدکرده وازارمنستان خواسته اند دست ازاشغال‌
خاک کشورآذربایجان برداردولی باحیله گری وخودخواهی خاص
خودشان حاضر به تمکین حتی به قطع نامه سازمان ملل هم‌ نمیشود
انگار این جنگ های منطقه ای تمامی ندارد. تنها کشورهایی که دچار بحران مالی یا امنیتی نیستند کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس هستند که بعید نیست در اینده دچار بحران بشوند.
چرا مناطقی از دنیا که منابع زیادی دارد دچار جنگ و بحران می شود؟ مثل خاورمیانه و اطراف ان و افریقا؟
از منافع ملی به هر قیمتی حتی جنگ دفاع کنید. ما هم با جان و مال خودمان پشتیبان شما هستیم
اردغان هیتلر قرن 21 است. چه ازلحاظ هوسهای جهانگشایی چه ازلحاظ نژادپرستی. آنهم نژادی موهوم وساخته ذهن متوهم وبیمارش. یک موضع مقتدرانه ازطرف ایران لازم است تا این بابا بفهمد با دم شیر نمیتوان بازی کرد. الهام علی اف هم یادش نرود کیه. پدرش عضوهیات رییسه شوروی بود که ظاهرا بشدت ضدغربی بود ولی بعدشوروی که امدباکو رییس جمهورشد ازغربگراها هم غربزده ترشد وفساد این خانواده درزمینه های مختلف شهرت جهانی دارد .پس بشین سرجات انقدربا اوامر ارباب رجب ماجراجویی نکن.
واقعا ارمنستان نمیفهمد که با ملت و ارتش مقتدر تورک نباید زورآزمایی کند؟ بهتر است که دارایی های خودشان را بچسبند چون اگر بلندپروازی کنند علاوه بر اینکه چیزی بدست نخواهند آورد چند برابر آرزوهایشان از دست خواهند داد.
رجب اردوغان بازمانده تفکری اززمان فروپاشی امپراتوری عثمانی است که با تعریفی عجیب از ترکیسم به خیال خود درحال ایجاد امپراتوری ترکستان بزرگ است.طبق این تعریف ازشرق اروپا وکشورهایی مثل مجارستان وبلغارستان تا آنسوی دریای خزر وآسیای میانه ونیمی ازچین ونیمه جنوبی روسیه وحتی شرق دور روسیه وکلا نصف دنیا ترک هستند.این موضوع بقدری خیالی است که حتی ارزش بحث ندارد ولی مسئله عجیب این است که درکشورخودما که برای چاپ یک کتاب یا نشریه باید از10 جا مجوز گرفت به کتب مروجان این اندیشه مالیخولیایی مثل زهتابی افسانه پرداز که دهه 70 مرده یا به نشریات متعلق به این اندیشه انحرافی ودرعین حال شبه صهیونیستی اجازه چاپ میدهند
این بار باید ایران نیرو به مرز بفرستد. پروژه خطرناک تغییر مرزهای ایران در زنگزور شروع شده است. باید به ترکیه و آذربایجان نشان دهیم با کسی شوخی نداریم.
با توجه به موقعیت مکانی درگیری های بین ارمنستان و آذربایجان, احتمال ایجاد تله ای برای به درگیری کشانیدن ایران و ورود اسراییل به این بهانه وجود دارد.
بابا مامان ارمنستان بیاین
روسیه و آمریکا توافق کرده اند که چنین شود . و خواهد شد
منتظر عکس العمل ما هستند تا جنگ تعیین کننده ای را راه بیندازند
سکوت ایران در برابر این تجاوز به ارمنستان و حمایت از آذربایجانی که علاوه بر پناه دادن به اسرائیلی ها ، به دامان ترکیه پناه برده و چشم به خاک ایران هم دوخته چیزی جز خیانت به ایران و ایرانی نیست
ارمنستان اگر از طریق دالان لاچین با خان کندی ارتباط دارد پس چرا دالان زنگه زور نباید نخجوان را به خاک اصلی آذربایجان متصل کند؟
به تلافی اشغال سی ساله 20 درصد سرزمین های آذربایجان و تخریب آنها، ارمنستان یا باید خسارت پرداخت کند یا 20 درصد زمین 30 سال در اختیار آذربایجان بگذارد.
من که طرفدار ارمنستان هستم
نمیدونم ارمنستان چرا اینقدر زور میزنه. خوب تو که توان مقابله با آذربایجان رو نداری و اصلا زورت بهش نمیرسه دیگه چرا مقاومت میکنی
زنده بود تورک
کشورمان باید اشتباهش در جنگ 44 روزه را جبران نموده و با قدرت از ارمنستان در مقابل اذربایجان دفاع کند.
لامصب اینقدر تبلیغ زیاده یه کامنت میخوام بزارم صفحه کلید موبایل تو تبلیغات گم شده . سایتهای خبری معتبر تبلیغات کم و با کیفیت شرکتهای بزرگ رو انجام میدن ولی شما سایتتون رو کردید مثل دیوارهای میدون انقلاب انواع تبلیغات چرت و پرت و همشونم متحرک و قرمز و چپ و راست می رن
یاشاسین آذربایجان
آذربایجان دنبال جنگ با ارمنستان تا کریدور لاچین رو تصاحب کنه و با وصل به نخجوان ارتباط زمینی با ترکیه رو به دست بیاره .
ایران این بار دیگه باید ورود کنه و ارمنستان رو تجهیز کنه دیر بجنبیم خط مرزی ایران و ارمنستان قطع شده .
انفعال سیاسی مثل دو ماه قبل در نبرد ولایت باکو با ارمنستان نباید کرد.
به روسها هم نباید امید بست دخالت کنن اونها نشون دادن سر بزنگاه چنان پشت طرف رو خالی می کنن که در جنگ قبلی دیدیم .
"ارمنستان از روسیه جهت دفاع از خود برابر تجاوزات ارتش جمهوری ارمنستان تقاضای کمک کرده است"
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی با عجله (و شاید عصبانیت) خبر رو کار کردین.
ایران باید بعنوان متحد ارمنستان به سکوت خود پایان دهد.تنها راه احیای جاده ابریشم ارمنستان است که اردوغان و علیف ۹۰درصد تابستن آن پیشرفت کرده اند ایران باید از اندک فرصت باقی مانده استفاده کند
ارمنستان متجاوز اشغالگر ۳۰ ساله
چرا ایران پشت ارمنستان در نمیاد که ذهن این علی اف سرویس بشه
تابناک خط آخر این خبر رو خودتم بخون
بنظر بنده با توجه به نیات پلید آذربایجان و ترکیه ایران باید به کمک ارمنستان برود
یاشاسین آذربایجان
حتما می خوان اون راهی که از ارمنستان رد میشه رو هم ببندند.
چرا باید ارمنستان بزرگراه استراتژیک و بین المللی داخل خاک کشورش را به کشور دیگری میداد؟ در هیچ کجای بندهای توافق شده چنین چیزی قید نشده و معلوم نیست نویسنده مطلب بر چه اساسی این ادعا را مطرح کرده! چه اگر همچین بندی می بود ایران به شدت با آن مخالفت می کرد. در مورد آغازگر این تنش های اخیر هم میشود به راحتی حدس زد که کدام کشور بوده چرا که آذربایجان تحت فشار ترکیه برای قطع اتصال ارمنستان به ایران و وصل کردن ترکیه به دیگر کشورهای ترک زبان آسیای میانه است
ارمنستان یکی ازتک بازمانده های متحدباروسیه است که هنوزبه اتحادبااین پوتین دغل بازباوردارد آخرش هم بخاطرچهارتاموشک حلبی که به ترکیه میفروشدارمنستان راتنهاگذاشته وآذربایجان باحمایت ترکیه واسراییل وپاکستان ارمنستان رااشغال خواهدکرد!
هنوز هم منتظر اجازه ارباب پوتین هستید تا منافع کشورمون از بین نره؟ الان ایران باید گذرگاه ارتباط با ارمنستان رو تصرف کنه یا نخجوان رو به ایران برگردونه
بايد با پهباد به ارمنستان كمك كنيم
یاشاسین لشگر اسلام، به امید اتحاد مسلمین و نابودی ارمنستان (غده سرطانی بین تورک ها)و اسرائیل (غده سرطانی بین اعراب).
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی