بازدید 9777
پزشکیان:

ازدواج و فرزندآوری، معیشت و شغل می‌خواهد، نه قانون

واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه نمی دهد که جوانان به سمت ازدواج بروند یا بعد از ازدواج برای فرزند آوری اقدام کنند. مسعود پزشکیان با اشاره به قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده ،گفت: جوانان ما بیکار هستند تا زمانی که این بیکاری حل نشود این مشوق ها مشکلی را حل نمی کند .
کد خبر: ۱۰۸۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 13 November 2021

به گزارش تابناک، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با عصرایران ضمن بیان این مطلب گفت:شاید یک دهه است مقام معظم رهبری به مجلس در بحث جمعیت توصیه های دارند و در مجالس قبل هم اقداماتی برای کمک به رشد جمعیت انجام شد اما این مشکل حل نشد. واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه نمی دهد که جوانان به سمت ازدواج بروند یا بعد از ازدواج برای فرزند آوری اقدام کنند.

وی ادامه داد: در طرح مجلس مصوب شده است که به زوج‌ها مسکن داده شود، این مسکن را که مفت نمی دهند و می گویند بیاید وام بگیرید، آن جوانی که می خواهد وام بگیرد باید پول دربیاورد که بتواند وام را پرداخت کند الان دو جوان هستند و بیکار هستند و خودشان هستند اما وقتی ازدواج کردند، بیکارِ بدهکارِ گرفتار می‌شوند؛ این بدهکاری و گرفتاری با خودش بحث و دعوا دارد و نهایتا با خودش طلاق به همراه دارد.

وزیر بهداشت در دولت اصلاحات تصریح کرد: ریشه این قضایا پیچیده تر از مشوق های است که ما در قانون بنویسیم مگر مهمتر از کتاب خدا، قرآن و ائمه داریم؛ ما مسلمانیم و اعتقاد داریم و سفارش به ازدواج و فرزند آوری در دین ما ذکر شده است با وجود اعتقاد دینی، اما مردم اقدامی در این راستا نمی کنند، پس چرا اصرار داریم در این رابطه قانون بنویسیم.

وی گفت: الان بزرگترین چالش های ما در مناطقی است که مردم آنجا کار می کردند و الان زندگی شان به خاطر نبود امکانات و آب از بین می رود و تلف می شود. اگر نتوانیم آنها را حل کنیم اضافه کردن جمعیتی به این جمعیت باری است که ممکن است بر دوش جامعه و خانواده ها گذاشته شود و بعد مسائل دیگری پیش می آید.

پزشکیان در مورد انتقاداتی که در رابطه با مسایل پزشکی و از جمله حذف غربالگری به این قانون وارد شده است، تاکید کرد:
اگر قرار است اجازه دهیم جنین های معلول به دنیا بیایند فردا باید با جمعیت بالای معلولان روبرو باشیم الان اگر سری به بهزیستی بزنیم متوجه می شویم که خانواده ها و یا دولت چه هزینه ای برای نگهداری آنها می کنند و باز به نتیجه نمی رسند، پول بیخود، هزینه بیخود و عذاب روحی بیشتر به افرادی که زندگی گیاهی دارند اشتباه است .

وی همچنین در مورد محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری گفت: محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری فایده‌ای ندارد، وقتی ازدواج نمی کنند محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری معنا ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: این قضایا یعنی ازدواج و فرزند آوری به وضعیت اقتصادی مردم و مسایل فرهنگی برمی گردد که مسایل فرهنگی هم به دیدگاه‌هایی که ما درست کردیم برمی گردد، که باید اینها را درست کنیم .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
علی برکت الله
جمعیت ایران چند برابر فراتر از ظرفیت اقلیم است زمانی اینان را جدی می گرفتم و گمان می کردم واقعا می خواهند جمعیت را از این هم بیشتر کنند اما بلاخره فهمیدم نگرانی اصلی اینان جوانی جمعیت نیست بلکه رشد زیاد جمعیت در مناطق سنی نشین بلوچستان و عرب های خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر است!
بهرحال بی عدالتی، انتقام خودش را خواهد گرفت زمان هیچ عملی بی پاسخ نمی گذارد هر ناراستی از یک جا، بدتر بیرون خواهد زد.
نگران نباشید . مردم فقط منتظر دستور مقامات هستند تا فرزند اوری کنند و اصلا نه مسولین و نه مردم نگران بچه ها نیستند . بلاخره بچه ها میتوانند از سطل زباله و کنار خیابان غذایشان را تامین کنند و خیابان هم دانشگاهشان باشد تا بتوانند از کف خیابان درس یاد بگیرند و اگه افراد موافقی شوند یک منبع در امد برای اداره مالیات میشوند
پاسخ ها
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
دم شما گرم
خیلی خیلی خیلی دلم میخواد یه روز مغز مسئولین رو بشکافم ببینم داخلش چیه واقعا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
آقا هادی مساله اینجاست که اصلا این آقایان مغز ندارند که شما بخوای ببینی داخلش چیه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
کدوم مغز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
یه سیم از این گوش به اون گوش وصل شده که اگر قیچی کنید دوتا گوش می افتد پایین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مگه دارن
دیرمتوجه شدی ومتوجه حتی نشدی اگرمعیشت و شغل نیزباشد تمایلی به فرزند آوری بیش از یکنفرنیست .زیرا آینده بایدامن باشد و عضوی مفیداز جامعه جهانی باشیم که ...
دکتر این حرفا فایده نداره.آب در هاون کوبیدن برای این جماعت ....
و مسکن!!!!
ای بابا دکتر چرا از عقلت استفاده ابزاری میکنی اجبار مسئولان بهتر جواب میده تا عقل و حکمت
خودت زمانی که ازدواج کردی نه پول داشتی و نه مسکن!!
لطفا زنان را برگردانید به خانه و آموزش دنیا پرستی هم در دانشگاه ها را کمتر کنید آن وقت ببین چطوری حل می شود
اگر خیلی نگران کاهش جعمیت هستید برید بچه هاتونو از اروپا بیارید براتون فرزندآوری کنند، ملت کمرشون زیر بار فقر

شکسته، خیلی از جوانان مجرد الان به خواسته هاشون نرسیدن به چه امیدی تو این کشور بچه بیارند؟؟؟
مگه زمان رژیم گذشته به دستور قانون هر خانواده یکی دو جین بچه میاوردن؟
بچمونو نمیتونم ببرم دندون پزشکی و دکتر اقایون سران نظام! میفهمین یا نه؟ بچه بیاریم که فقط شرمنده نگاه معصوم و مظلومشون بشیم ....؟
تا میخواهیم عوضتون کنیم میگین خدا ما رو فرستاده نوکری شما رو کنیم لذا نمیتونید نوکرتونو عوض کنید چون خدا و دین خواسته تنها ما نوکری شما رو کنیم!
نکنه فکر کردین فرزند آوری مثل سربازیه که باید قانون واجبار باشه.
جمعیت ایران همین الانم زیاده هر جا میری صفه اجاره خونه سر به فلک کشیده هر خیابونی شهر و روستا بری ترافیکه مشکل جمعیت نیست ....
اتفاقا مشکل اصلا مسایل مالی نیست. کسانی که وضع مالی خوبی دارن اتفاقا تمایل کمتری به فرزندآوری دارن. میگن دوست نداریم بچمون تو این شرایط بزرگ بشه. اینا رو چطور میخواید توجیه کنید؟؟؟ اعصاب بقیه مردم هم به شدت ضعیف شده و اکثرا مشکلات روحی پیدا کردن و خوصله بچه ندارن.
متاسفانه مسولین حرف خودشون رو میزنن و هر روز از مردم دورتر میشن. مردم راه خودشون رو میرن و مسولین هم راه خودشون رو میرن. مسولین خیلی از مردم عقب تر هستن.
عقلی که نیست جان در عذاب است .خدایا به کسی که عقل دادی پس چی ندادی ئ به کسی که عقل ندادی پس چی دادی ؟ امروز کشور با داشتن 80و اندی میلیون نفر جمعیت دچار بحران شدید آب هست بیش از 70 درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند ناهنجاریهای اجتماعی از قبیل فساد و فحشا و اعتیاد بی کاری و دزدی غوغا می کند .منابع طبیعی در حال اتمام و از بین رفتن هستند اما عده ای نشستن اون بالا و برنامه افزایش جمعیت میدن ....
نمیدونم مسئولین که خودشان مشکل مسکن و معیشت و بیکاری ندارن. خوب بچه بیارن. نه آب داریم نه مسکن نه شغل. و آنقدر هم افغانها تو کشور ریخته اند که دیگه همون کار کارگری و زباله جمع کنی برامون نمی‌ذارن. حالا دیگه با بچه اورشیون جمعیت چند برابر میشه در آینده جوش نزنین به کارهای مهمتر برسین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی