بازدید 7283

باند اجاره‌کارت های بانکی با گردش مالی۷۰ میلیاردی متلاشی شد

کد خبر: ۱۰۸۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ 11 November 2021

رئیس پلیس فتای پایتخت از متلاشی شدن باند ۱۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی با گردش مالی ۷۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی افزود:‌ مدتی قبل و در جریان رصدهای انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، آنان با تعدادی کانال و سایت بازی روبه رو شدند که با هدف کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی تاسیس شده بود. به همین دلیل ماموران اقدام به بررسی تراکنش‌های مالی آن ها کردند و متوجه شدند که این وجوه به حساب‌های مختلفی واریز می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و گرفتن مجوزهای لازم گفت: ماموران در جریان رسیدگی به این پرونده متوجه شدند که گردانندگان این کانال‌ها و سایت‌ها اقدام به اجاره کارت‌های بانکی افراد مختلف در سراسر کشور کرده‌ و در واقع اجاره دهندگان کارت‌ها نیز در این جرایم شریک شده‌اند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان این که در تحقیقات فنی پلیس، ۱۰ عضو این باند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند، افزود:‌ با انتقال متهمان به مقر انتظامی، این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم خود اقرار کردند که پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. وی این باند را یکی از بزرگ ترین باندهای اجاره کارت بانکی در سراسر کشور توصیف کرد و گفت:‌ کارشناسان، گردش مالی این متهمان را حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

معظمی گودرزی اضافه کرد:‌ شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به افراد غیر، اجاره ندهند چرا که در این صورت در جرایم مجرمانه‌ای که با آن کارت انجام شود، سهیم خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست