بازدید 4442

شمار مبتلایان جهانی کرونا بیش از ۲۵۱ میلیون نفر شد

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد امروز سه‌شنبه به ۲۵۱ میلیون و ۴ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 09 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۵ میلیون و ۷۰ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در روسیه نیز همچنان صعودی است به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۹۰ نفر به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان روسیه به هشت میلیون و ۸۳۴ هزار نفر و مرگ و میر کرونایی آن به بیش از ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.

در کنار روسیه، اوکراین دیگر کشور اروپایی است که در روزهای اخیر با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۳ نفر به علت کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

AY.۴.۲ آخرین جهش شناسایی شده ویروس کووید ۱۹ است که گسترش آن منجر به هزاران جهش و سویه شده است. این نوع جدید برای اولین بار در ماه جولای شناسایی و مشخص شد که با برخی جهش‌های جدید بر پروتئین اسپایک تاثیر داشته است. شاخه‌ای از گونه دلتا حاوی ۲ جهش در پروتئین سنبله خود است که به ویروس اجازه می‌دهد به سلول‌های خونی انسان نفوذ کند.

در ایالات متحده انواع AY توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری به‌ عنوان انواع نگران‌کننده فهرست شده است با این حال مشخص نیست چه تعداد از موارد توالی کووید ۱۹ در این کشور ناشی از نوع AY.۴.۲ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار