بازدید 11339
۹

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست شاخص بدرود حیات گفت

درمبخش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان آتیه بستری بود، از روز گذشته به دستگاه وصل شده بود و ضربان قلب ناپایداری داشت. این کاریکاتوریست پیشکسوت متولد سال ۱۳۲۱، امروز در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و بار دیگر جامعه هنری را عزادار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 06 November 2021

کامبیز درمبخش کاریکارتوریست شاخص بدرود حیات گفتکامبیز درمبخش، هنرمند کاریکاتوریست که به ویروس کرونا مبتلا بوده و وضعیت جسمی ناپایداری داشت، امروز پانزدهم آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «تابناک»، درمبخش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان آتیه بستری بود، از روز گذشته به دستگاه وصل شده بود و ضربان قلب ناپایداری داشت. این کاریکاتوریست پیشکسوت متولد سال ۱۳۲۱، امروز در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و بار دیگر جامعه هنری را عزادار کرد.

کامبیز درمبخش کاریکارتوریست شاخص بدرود حیات گفت

آنچه در حوزه کاری درمبخش به عنوان یک هنرمند کاریکاتوریست حائز اهمیت است، جنبه شناخت جهانی از آثار اوست و امروزه در هر جای دنیا که صحبت از کاریکاتور باشد، بدون شک نام او با احترام آورده می‌شود. او برنده جایزه‌های مختلفی در بزرگترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل و یوگسلاوی است.

بدون شرح، مینیاتور‌های سیاه، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبیز، المپیک خنده، سمفونی خطوط از کتاب‌های درم بخش است.

کامبیز درمبخش کاریکارتوریست شاخص بدرود حیات گفت

درمبخش در ۱۳۹۷ در مراسم پایانی ششمین «جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح» یکی از چهار هنرمندی بود که نشان عالی «هنر برای صلح» را به خود اختصاص داد. مستند سینمای کاغذی درباره آثار و زندگی کامبیز درمبخش شرح مصوری از زندگی اوست.

آثار درم‌بخش در موزه‌های هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان آثار درم‌بخش در موزه‌های هنر‌های معاصر تهران، فرهنگستان هنر خانه صبا، کتابخانه ملی، مان هنر نو، موزه سندیکای گرافیست‌های ایران، موزه آوینیون پاریس، موزه کاریکاتور بازل سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضدجنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور استامبول ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان نگهداری می‌شود.

در کنار این فعالیت‌ها درمبخش در حوزه تبلیغات تصویرگری کتاب کودک، پوستر، فیلم کوتاه، کارت پستال، تقویم هم فعال بود و از اواسط دهه هشتاد وارد انیمیشن‌سازی هم شد. آثار وی با خطوطی ساده و سیاه روی زمینه سفید کاغذ شکل می‌گرفت و کاراکتر‌هایی را به وجود می‌آورد که در هر تابلو روایت‌گر داستانی متفاوت و تأثیرگذار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خدایش بیامرزاد. هنرمند عزیز و اصیلی بود.
خدا رحمتش کنه، چه خاطراتی داریم ما از کاریکاتورهاش. نمیدونم چرا وقتی میگن حال فلانی خوبه ناخودآگاه تنمون میلرزه.
روحش شاد ،،، لعنت بر چین
می شه تحقیق کنین چرا هنرمندان وقتی میرن بیمارستان آتیه فوت می کنند؟اینهمه آدم مسن کرونا گرفتن اما جان سالم به در بردند اما هنرمندای ما می رن بیمارستان آتیه و بعدم به رحمت خدا می رن
خدا رحمتش کند.
روحش شاد
در ایران وقتی آدم‌ها میمیرن تازه یادشون‌ میافتیم!!!
روحش شاد .
چرا نمی گید که واکسن زده بود یا نه این امپول که اسم جعلی واکسن روی ان گذاشته اند تاثیری در جلوگیری از کرونا ندارد
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست