بازدید 3586

توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا

کانادا تا سال ۲۰۳۰ صادرات زغال سنگ حرارتی را ممنوع خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 04 November 2021

توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا

به گزارش ایسنا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانس اقلیمی COP۲۶ در گلاسکوی اسکاتلند گفت: این ممنوعیت در راستای تلاش برای پایان دادن به آلایندگیهای زغال سنگ صورت می گیرد که یکی از مهمترین گامهایی است که جهان باید برای مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بردارد.

دولت کانادا همچنین ۸۱۰ میلیون دلار (یک میلیارد دلار کانادا) برای کمک به حرکت کشورهای وابسته به زغال سنگ به سمت منابع انرژی پاکتر فراهم خواهد کرد.

ترودو در کنفرانس COP۲۶ گفت: اقدام اقلیمی نمی تواند منتظر بماند. کانادا از سال ۲۰۱۵ یک شریک متعهد در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بوده و با حرکت به سمت یک آینده کربن خنثی، به مشارکت در کاهش آلایندگی و ساخت یک آینده پاکتر برای همه ادامه می دهد.

کانادا در میان ۱۰ صادرکننده بزرگ زغال سنگ جهان قرار دارد و همچنین یکی از پنج تولیدکننده بزرگ این سوخت فسیلی است. در حالی که پیش بینی شده است روند رشد تولید نفت کانادا تا سال ۲۰۵۰ ادامه پیدا کند، نخست وزیر کانادا اعلام کرد دولت سرگرم برنامه ریزی برای محدود کردن آلایندگی از سوی این صنعت و کربن خنثی کردن آن تا سال ۲۰۵۰ است. برای کمک به دستیابی به این هدف تا سال ۲۰۵۰، دولت یک هدف پنج ساله تعیین و تضمین می کند که این بخش مشارکت معناداری در تحقق اهداف اقلیمی ۲۰۳۰ کانادا داشته باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وب سایت سی بی اس به نقل از مدیرعامل شرکت "وایت کپ ریسورسز" نوشت: صنعت با نگرانی به این اقدام بی پروا واکنش نشان داد و دولت اهدافی را تعیین کرده است که نمی داند چگونه به آن برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر