بازدید 21069
۹

تنبیه‌بدنی دانش‌آموز در ایلام/ ورود دادستان به ماجرا

تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط معلم در شهرستان چوار از توابع استان ایلام، باعث ورود دادستان ایلام به ماجرا شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 04 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روز گذشته تنبیه بدنی یک دانش آموز در مدرسه شهید منتظر قائم روستای ریزوند واقع در بخش بولی شهرستان چوار بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های استان پیدا کرد.

ماجرا از این قرار است که یکی از معلمان مدرسه شهید منتظر قائم روستای ریزوند واقع در بخش بولی شهرستان چوار واقع در استان ایلام، یکی از دانش آموزان کلاس اول این مدرسه را کتک کاری کرده و هم اکنون این دانش آموز وضعیت روحی مناسبی ندارد.

خانواده این دانش آموز نیز پیگیر شکایت و خواستار برخورد با این معلم هستند.

در ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس در خصوص تنبیه بدنی آمده است: اعمال هر گونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی به منظور تنبیه ممنوع است.

طبق آیین‌نامه مذکور مدیر مدرسه موظف است ممنوعیت تنبیه بدنی را به اطلاع همکاران خود برساند و نیز بیان کند که در صورت تخلف معلمان از این تکلیف گزارش آن به اداره آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. در صورت سرپیچی از این تکلیف، متناسب با اعمال و رفتار فرد متخلف حکم صادر می‌شود.

ورود دادستان در خصوص کتک کاری دانش آموز ایلامی

در پی انتشار خبر کتک کاری دانش آموز کلاس اول توسط معلم خشن مدرسه در یکی از روستاهای شهرستان چوار که منجر به کبودی و تورم بدن این دانش آموز شده، حالا دادستان ایلام وارد ماجرا شده است.

افشار خسروی زاد دادستان ایلام بیان کرد: جرم در حوزه قضایی شهرستان اتفاق افتاده و بر همین اساس موضوع را از رئیس دادگاه شهرستان چوار پیگیری کرده‌ام.

وی افزود: رئیس دادگاه چوار ضمن تایید آثار کبودی روی بدن این دانش آموز در پاسخ به این پیگیری اظهار کرد: تحقیقات و رسیدگی قضایی بر اساس روال قانونی انجام گرفته و بدون اغماض با مسبب این رفتار غیر قانونی برخورد جدی انجام می‌گیرد و اجازه نخواهیم داد حق این دانش آموز پایمال شود

دادستان مرکز استان ایلام همچنین به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که تصریح دارد: طفل و نوجوانی که با توجه به ماده (۳) قانون در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی وی قرار گرفته است مورد حمایت قانون است.

وی گفت: به اداره کل بهزیستی استان با قید فوریت دستور داده شده به منزل پدری این دانش آموز مراجعه و ضمن بررسی وضعیت جسمی، روحی و روانی وی، گزارشی از آخرین شرایط دانش آموز را به دادستانی استان و رئیس دادگاه چوار تقدیم کنند.

خسروی زاد با اشاره به قانون موصوف، حمایت جدی مرجع قضایی از این دانش آموز را اعلام کرد.

گزارش اورژانس اجتماعی شنبه روی میز دادستان

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز اعلام کرد: پس از اطلاع از وضعیت دانش آموز چواری که مورد کتک کاری معلم قرار گرفته بود و حسب دستور دادستان ایلام، اورژانس اجتماعی بهزیستی استان فوراً به ملاقات این دانش آموز که در منزل بستگانش بود رفت و شرایط جسمی و روحی او را مورد ارزیابی قرار داده است.

زهرا همتی بیان کرد: گزارش اورژانس اجتماعی شنبه به دادستان ایلام ارائه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۹
وقتی دادستان ورود می کند یعنی رئیس آموزش و پرورش و ممدیر مدرسه بی عرضه اند. با چند رئیس آموزش و پرورش و مدیر مدرسه که درست برخورد شود اوضاع درست می شود.
والا قدیم که ما رو تنبیه میکردن نه دادستان ورود میکرد و نه چیز دیگه . تازه وقتی هم میرسیدیم خونه یه کتک مفصل هم از بابا میخوردیم آخر و عاقبتمون شده این . وای به حال این بچه ها که همه چیزشون تو ناز و نعمته.
هنوز مدارس باز نشده آق معلم خودش را نشون داده البته از دستای اون بچه بر می آید خیلی چموش و.... بوده یه جوری دهن آق معلم ای آسفالت و .... کرده. دادستانم بره دنبال بزهکارها و خفت کنها و اختلاس گران و دزدهاو اشرار و کلاش ها و‌گرانفروش ها یقه سفیدها نه این موردها که دو طرفش در فقر دست و پنجه نرم می گنند زور دادستان هم به ضعفا می رسه !!!؟؟؟.
بچه های این زمانه رو وقتی با زمان خودمان مقایسه میکنم میبنم یا چقدر بدبخت بودیم یا چقدر پوست کلفت بودیم کمتر روزی بود که در کلاس دستهایمان طعم چوب و شلنگ رو نوش جان نمیکرد و عجیب آنکه به محض خروج از مدرسه همه چیز باز به روال قبل و شیطنت های کودکانه برمیگشت . حالا تا به بچه بگویند بالای چشمت ابروست دادستان و اورژانس و وزیر و وکیل قطار میشوند
آی بابا قدیم از این تنبیه ها ما زیاد دیده بودیم و بزه هم از این کمتر بود راستش اینه که دانش آموزی که با حرف و حدیث سر عقل نیاد بهترین روش تنبیه اوست خود من در چهارم ابتدایی بدلیل حرف گوش نکنی و عدم انجام تکالیفم توسط معلمم تنبیه شدم این باعث شد نقطه عطفی در زندگی من بشه چون دانش آموز تنبلی بودم حالا شدم دکتر مملکت و از اون معلم تشکر هم میکنم حرف ما الان شده معتاد را تنبیه نکن .دانش آموز چموش را تنبیه نکن .با این کارهامون دانش آموز و فرد خاطی بزهکار تر شده و آخر هم با بزه بیشتر سر از چوبه دار درمیاره قانون اینه کسی که چموشی و خطا کنه مستحق تنبیه است الان این دانش آموز ابدا به دور بی قانونی و چموشی نمیره معلم هم بیخودی تنبیه نکرده فرد معتاد که با اعتیادش خانواده و جامعه را تنبیه می کنه باید خودش هم حداقل با بیست ضربه شلاق تنبیه بشه زبان معتاد زبان شلاق و تنبیهه نه این بیماره و زبان دانش آموز بی قانون دوستت ندارم نیست تنبیه فیزیکیه
وقتی اسم حقوق میاد معلم ها تو صف هستند ولی هیچ کس جرات اعتراض به عملکرد معلم ها رو نداره چرا واقعا چرا کسی قدرت اعتراض به عملکرد معلم ها رو نداره
بس است. بس است دزد ها دنبال دزدي ميروند
دلایل یا علت این کت زدن چیست؟
یاد آن زمان اوفتادم که ما رو با چوب میزدن و همه میگفتن بیشتر بزنید تا آدم بشن!!!! به کجا شکایت بریم که ما رو از معلم و مدرسه فراری دادن و هنوز هم داریم چوب اون موقع رو میخوریم مگر دادگاه الهی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی